Witam
Nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi w wyszukiwarce więc pytam wprost:
Jak działa Asr w waszych dokerach? Nie chodzi o ogólną zasadę, bo ją oczywiście znam... Problem polega na tym , że w moim przypadku nie stwierdziłem aby był aktywny w trakcie ruszania na śliskich nawierzchniach. Wyłączanie, włączanie nie pomaga, oczywiście kontrolka nie miga. Dla przykładu: płaski teren, mokra trawa, wrzucam pierwszy bieg i mogę wysiąść i patrzeć jak jedna strona się pomału zakopuje... drugie koło cały czas stoi. W poprzednim aucie z asr na pokładzie problem nie występował. Zauważyłem że już w trakcie jazdy coś tam działa ESP również, ale przy starcie nigdy.
Mam coś skopane czy po prostu "ten typ tak ma"?
Dziękuję za odzew..
W sumie nawet o tym nie myślałem, bo jest tak od kiedy pamiętam. Jak już wspominałem w trakcie jazdy zarówno asr jak i ESP dają znaki życia. Tak czy siak sprawdzę...
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3954 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-09-12, 09:57
Co prawda mam Sandero, ale porównawczo działa tak:
- gdy samochód stoi, to próbując ruszyć z kopyta, np. na lodzie, system nie załącza się dopóki samochód nie ruszy chociaż ciut (gdy tylne koła stoją);
- przy choćby minimalnym poruszaniu się system działa i pięknie błyska kontrolkami 😉
Szybkie sprostowanie piątego zdania: włączanie i wyłączanie nie pomaga. Dezaktywacja systemu przyciskiem jest oczywiście pokazana na desce rozdzielczej, koło jak mieliło tak mieli. Oczywiście kontrolka nie miga: chodziło mi o to że nie miga w trakcie "zakopywania", bo sumie co ma migać jak się nie aktywuje...
Podczas zimowych podjazdów widać, słychać i czuć że asr działa, ale zjechanie np. na mokrą trawę na letnich gumach najczęściej kończy się ryzykiem zagrzebania 😠
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2023-09-12, 11:37
Wszystkie systemy kontroli trakcji oparte są na systemie ABS. Jeżeli ten nie zgłasza błędów to wszystko działa poprawnie. U mnie w lodgy jest tak samo jak zaciągnę ręczny to gumę można bez problemu palić.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Witam
Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi. Wychodzi na to, że asr w Daciach nie ma tego co w asr najlepsze czyli działania już przy zerowej prędkości co jest wg mnie najbardziej przydatną cechą tego układu.
Jeszcze raz dzięki. Pozdrawiam
Co prawda mam Sandero, ale porównawczo działa tak:
- gdy samochód stoi, to próbując ruszyć z kopyta, np. na lodzie, system nie załącza się dopóki samochód nie ruszy chociaż ciut (gdy tylne koła stoją);
- przy choćby minimalnym poruszaniu się system działa i pięknie błyska kontrolkami 😉
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum