Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Termostat tce90
Autor Wiadomość
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 118 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 4003
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-12-18, 15:15   

Przy okazji przeglądania schematów na Catcar zauważyłem, że w układzie chłodzenia istnieje dodatkowa, elektryczna pompka obiegu cieczy- nr 15 na wcześniejszym rysunku (144B04056R). Wygląda jakby była w obwodzie idącym do kabiny, choć nie mam pewności. Ciekawe czy pracuje cały czas, czy w określonych warunkach?

 
askr_poz 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Techroad
Dołączył: 05 Wrz 2019
Posty: 89
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-12-19, 07:11   

Zapewne, żeby zapewnić obieg cieczy do ogrzewania po zatrzymaniu silnika przez StartStop.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1828
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-12-20, 13:34   

Bardziej chodzi o wymiennik wody z olejem . Po zgaszaniu silnika cały rozgrzany olej spływa w jednej chwili i mogło by dość do rozwalenia wymiennika.
 
Hiszpan_JS 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Cze 2019
Posty: 305
Skąd: Tarnów... okolice :)
Wysłany: 2019-12-20, 14:58   

Fruxo napisał/a:
i mogło by dość do rozwalenia wymiennika.
A to jakim cudem :shock: ? Chyba trochę poniosła cię wyobraźnia :mrgreen: .

PS.
Co to jest "wymiennik wody z olejem"?
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
Ostatnio zmieniony przez Hiszpan_JS 2019-12-20, 15:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1828
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-01-18, 00:31   

Wymiana termostatu w tce 90 jest bardziej pracochłonne od wymiany rozrządu w K4M
Nie wiem czy to głupota czy celowe działanie renault ale każda śrubka jest pięknie przykryta jakimś przewodem. Umieszczenia termostatu zaraz obok alternatora to również świetny pomysł.
Skończyłem dziś na próbie zlania płynu z silnika , jakaś tragedia opaska zaciskowa jest od strony blachy nad ramą , zero podejścia jade jutro po klucz na lince ale chyba będzie trzeba ciąć.

82463536_149942939776927_4521082102770302976_n.jpg
zerowy dostęp do węża z chłodnicy
Plik ściągnięto 41 raz(y) 116,78 KB

83400011_117306009548425_5204312473582174208_n.jpg
Plik ściągnięto 72 raz(y) 148,09 KB

83332791_1526452967505882_2451963861117435904_n.jpg
Plik ściągnięto 69 raz(y) 157,07 KB

82495506_1296606607207139_6123386301845602304_n.jpg
tyle trzeba rozebrać
Plik ściągnięto 62 raz(y) 157,66 KB

Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2020-01-18, 00:44, w całości zmieniany 4 razy  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1828
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-01-19, 02:31   

W sumie najgorsze jest zlanie płynu reszta to kwestia dużej ilości przedłużek na klucze.
Jak by ktoś chciał zdjąć wyjście z chłodnicy musi koniecznie zaopatrzyć się w klucz do opasek sprężynowych na lince ale dopiero założenie wszystkiego z powrotem to wyzwanie.
Po godzinie wali założyłem na opaskę sprężynującą , opaskę ślimakową w taki sposób żeby ją rozszerzała. W takiej postaci to złożyłem i wykręciłem opaskę ślimakową.
W daci nie ma w ogóle "inteligentnego" termostatu jest co prawda gniazdo ale wtyczki brak więc taki luksus jest pewnie tylko dla Renault.
Nie rozumiem dlaczego stary miał temp otwarcia 83 i od nowości utrzymywał 75 a nowy przy 95 trzyma idealnie 95

82649816_166509484579694_2132952386363195392_n.jpg
psute gniazdo
Plik ściągnięto 33 raz(y) 139,6 KB

83223057_169895664367081_1590711360788889600_n.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 64,48 KB

Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2020-01-19, 02:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2955
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2020-01-19, 08:28   

Mój też na poczatku miał termostat 83 i trzymał 75.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2020-02-02, 12:28   

Mają te same numery i inne temp? Mon też od nowości otwiera się w okolicy 84c a potem trzema okolice 75- 80c.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1105
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-02-02, 21:10   

Fruxo napisał/a:
Nie rozumiem dlaczego stary miał temp otwarcia 83 i od nowości utrzymywał 75 a nowy przy 95 trzyma idealnie 95

Bo może fabryczny, był fabrycznie zwalony...
Logana kupowałem w kwietniu, latem było wszystko ok i przyszła jesień i już nie było ok. Trzykrotna wizyta w serwisie, zakup ELM 327, 2 dniowa obserwacja temp. powrót do serwisu. Serwis w końcu podpiął kompa i przyznali rację, wymiana. Pierwsza zima ok, wiosna ok, lato ok, jesień nie ok, wymiana., za rok to samo. Zakup za własne pieniądze termostatu dobrej firmy, z temperaturą 83 zamiast 86 st.C, przejeździł bez uszkodzeń 6 lat.
 
ceranix3 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 90 km
Rocznik: 2018
Dołączył: 21 Sie 2022
Posty: 87
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-12-09, 16:11   

Termostat w 0.9 tce otwiera sie przy 84 stopniach.Tak samo mialem w Berlingo tylko ze dieslu.To ze na ELM pokazuje 86-87 i spada wynika po prostu z czasu naplywu chlodniejszego plynu i wychwycenia go przez czujnik.Ciekawi mnie czemu koledze sprzedali na 95 stopni.U mnie chyba przy 97 zalaczaja sie wentylatory.Sprawdzalem to w tamtym roku ale w lato bo zima to sobie mozna.
Co do wskazan trzeba tez dac czas zeby CALY plyn nabral odpowiedniej temperatury.Zeby to zrobic trzeba naprawde troche pojezdzic,bo termostat nie chodzi jak latem bo silnik chcial nie chcial ma naturalne chlodzenie.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne