Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 118 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 4003 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-12-18, 15:15
Przy okazji przeglądania schematów na Catcar zauważyłem, że w układzie chłodzenia istnieje dodatkowa, elektryczna pompka obiegu cieczy- nr 15 na wcześniejszym rysunku (144B04056R). Wygląda jakby była w obwodzie idącym do kabiny, choć nie mam pewności. Ciekawe czy pracuje cały czas, czy w określonych warunkach?
Wymiana termostatu w tce 90 jest bardziej pracochłonne od wymiany rozrządu w K4M
Nie wiem czy to głupota czy celowe działanie renault ale każda śrubka jest pięknie przykryta jakimś przewodem. Umieszczenia termostatu zaraz obok alternatora to również świetny pomysł.
Skończyłem dziś na próbie zlania płynu z silnika , jakaś tragedia opaska zaciskowa jest od strony blachy nad ramą , zero podejścia jade jutro po klucz na lince ale chyba będzie trzeba ciąć.
82463536_149942939776927_4521082102770302976_n.jpg zerowy dostęp do węża z chłodnicy
W sumie najgorsze jest zlanie płynu reszta to kwestia dużej ilości przedłużek na klucze.
Jak by ktoś chciał zdjąć wyjście z chłodnicy musi koniecznie zaopatrzyć się w klucz do opasek sprężynowych na lince ale dopiero założenie wszystkiego z powrotem to wyzwanie.
Po godzinie wali założyłem na opaskę sprężynującą , opaskę ślimakową w taki sposób żeby ją rozszerzała. W takiej postaci to złożyłem i wykręciłem opaskę ślimakową.
W daci nie ma w ogóle "inteligentnego" termostatu jest co prawda gniazdo ale wtyczki brak więc taki luksus jest pewnie tylko dla Renault.
Nie rozumiem dlaczego stary miał temp otwarcia 83 i od nowości utrzymywał 75 a nowy przy 95 trzyma idealnie 95
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-02-02, 21:10
Fruxo napisał/a:
Nie rozumiem dlaczego stary miał temp otwarcia 83 i od nowości utrzymywał 75 a nowy przy 95 trzyma idealnie 95
Bo może fabryczny, był fabrycznie zwalony...
Logana kupowałem w kwietniu, latem było wszystko ok i przyszła jesień i już nie było ok. Trzykrotna wizyta w serwisie, zakup ELM 327, 2 dniowa obserwacja temp. powrót do serwisu. Serwis w końcu podpiął kompa i przyznali rację, wymiana. Pierwsza zima ok, wiosna ok, lato ok, jesień nie ok, wymiana., za rok to samo. Zakup za własne pieniądze termostatu dobrej firmy, z temperaturą 83 zamiast 86 st.C, przejeździł bez uszkodzeń 6 lat.
Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 90 km
Rocznik: 2018
Dołączył: 21 Sie 2022 Posty: 87 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-12-09, 16:11
Termostat w 0.9 tce otwiera sie przy 84 stopniach.Tak samo mialem w Berlingo tylko ze dieslu.To ze na ELM pokazuje 86-87 i spada wynika po prostu z czasu naplywu chlodniejszego plynu i wychwycenia go przez czujnik.Ciekawi mnie czemu koledze sprzedali na 95 stopni.U mnie chyba przy 97 zalaczaja sie wentylatory.Sprawdzalem to w tamtym roku ale w lato bo zima to sobie mozna.
Co do wskazan trzeba tez dac czas zeby CALY plyn nabral odpowiedniej temperatury.Zeby to zrobic trzeba naprawde troche pojezdzic,bo termostat nie chodzi jak latem bo silnik chcial nie chcial ma naturalne chlodzenie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum