Pytanie za 100 punktów:
Czy od ostatniego posta w tym temacie wymieniał ktoś sprzęgło samodzielnie i mógłby wrzucić jakieś fotki?
Przebieg 285000 km i pierwsze sprzęgło jeszcze działa
Logan MCV 1.6 MPI '08.
_________________ VW POLO 1.0 MPI 1997
DACIA LOGAN MCV 1.6 MPI 2008
SKODA ROOMSTER 1.2 TSI 2013
Przy 293 000 km przebiegu skończyło się sprzęgło. Niby się człowiek spodziewał ale nigdy nie ma odpowiedniego momentu na unieruchomienie auta.
Sprzęgło wymieniłem samodzielnie metodą bez demontażu skrzyni.
Bez kanału i bez podnośnika... Nie polecam. Chyba że suchy i ciepły garaż z ogrzewaniem podłogowym.
Warto postarać się wykręcić śruby bez szkód bo oryginały są dość drogie a dopasowanie tańszych może zająć dużo czasu - sprzedawcy rzadko podają wymiary np. długości gwintu.
Dobra robota, kawał cięzkiej roboty , ja parę lat temu poległem i oddałem do warsztatu .
Z ciekawości, wyciągałeś półosie obie i wypinałeś ze zwrotnicy ? skrzynie odciągnąłęś tylko w stronę lewej podłużnicy i wymieniłeś sprzegło przez "szparę" czy zrzuciłeś całą skrzynię ?
Po obu stronach: odkręciłem nakrętki piast, mocowanie podstawy amortyzatora (3 śruby musialem ciąć bo łby nakrętek były już osmykane), przegub drążka, zacisk hamulca. Półosie wyjąłem z piast które odchylilem ku dołowi. Po lewej jeszcze taki pionowy drązek na przedłużeniu skrzyni trzeba położyć.
Silnik podwiesilem na pasie podobnie jak na filmiku. Po odkreceniu tych wszystkich wsporników i odchyleniu skrzyni musialem ją lekko unieść i podłożyć klapkę między skrzynię a sanki bo takie ucho nie pozwalało odsunąć ją na tyle ile potrzeba.
Przy okazji ukręciłem jeszcze środkową śrubę dolnego podparcia skrzyni i musiałem ją rozwiercić a później otwór nagwintować.
Gdybym miał wyjmować skrzynię to bym musiał najpierw reanimować Polówkę bo 2 tygodnie popołudniami mogło by nie wystarczyć.
Ostatnio zmieniony przez RamboGC 2023-11-13, 18:09, w całości zmieniany 1 raz
Aha, czyli udało się bez spuszczania oleju do skrzyni i wyciągania z niej półosi. To ucho to zapewne pokrywa czarna mechanizmu 5tego biegu . Spoko, że Ci się udało samemu. Długo Ci ta operacja wymiany wogóle zajęła ? Oczywiście nie licząć cięcia śrub obrobionych i gwintowania podpory skrzyni .
Aha, czyli udało się bez spuszczania oleju do skrzyni i wyciągania z niej półosi.
Z uwagi na kompletny brak doświadczenia w tego typu naprawach kupiłem zawczasu olej i na początku akcji zlałem stary. Kiedy już wyjąłem półosie od strony kół doszedłem do wniosku, że nie ma potrzeby ich demontażu od strony skrzyni. Tak więc olej w skrzyni wymieniony.
corrado napisał/a:
To ucho to zapewne pokrywa czarna mechanizmu 5tego biegu .
Z tej strony przeszkadzał taki drążek łączący wahacz albo sanki z karoserią.
A to ucho było po stronie mechanizmu różnicowego.
corrado napisał/a:
Spoko, że Ci się udało samemu. Długo Ci ta operacja wymiany wogóle zajęła ? Oczywiście nie licząć cięcia śrub obrobionych i gwintowania podpory skrzyni .
Szczerze mówiąc to nawet nie miałem siły się cieszyć udaną operacją.
Jakby zliczyć te wszystkie wieczory po pracy przeleżane pod autem to ze 4 dniówki by lekko wyszły.
Szacun , ja się poddałem w połowie mniej więcej roboty tą samą techniką mniej więcej jak Ty . Za dużo dłubania i szurania plecami i głową po posadzce Zwłaszcza zimą / jesienią to robota beznadziejna bez kanału/podnośnika.
corrado, szczerze dziękuję za dobre słowo. :)
Aż się boję co będzie następne bo mam takiego pierdolca, że każde zakończone sukcesem wyzwanie daje mi taką satysfakcję, że każda kolejna akcja jest bardziej karkołomna od poprzedniej.
_________________ VW POLO 1.0 MPI 1997
DACIA LOGAN MCV 1.6 MPI 2008
SKODA ROOMSTER 1.2 TSI 2013
Witam.Szykuje sie do wymiany sprzęgła.I teraz pytanie czy w 1.2 jest wysprzęglik? Mechanik coś mówi że nie ma hydraulicznego tylko na linke i zgłupiałem.Wie ktoś może ?
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 53 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 2009 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2024-01-08, 23:50
Mechanik może mieć częściowo rację. Tak na szybko zerknąłem na skrzynie biegów z Logana 2 i wychodzi na to że były 2 rodzaje. Jedne z wyprzęgnikiem hydraulicznym zamontowanym w obudowie skrzyni biegów ( rozwiązanie przeniesione mi z Clio III) drugie na tz. linkę. Możliwe że w tańszych wersjach Logana /Sandero II wkładane były skrzynie na linkę a w wersji wyposażeni lureate skrzynie z wyprzęgnikiem hydraulicznym. Najprościej będzie jak otworzysz maskę, zrobisz zdjęcie i wrzucisz na forum. Wtedy otrzymasz odpowiedź w 100% pewne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum