Tam jest wiecej warunków do spełnienia, jak tylko temp zewnętrzna. Naładowanie akumulatora, aktualny pobór prądu, stan akumulatora, temperatura silnika i oleju i wiele innych. Najwyraźniej warunki nie były spełnione, a teraz są.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1230 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-01-25, 15:58
Ania201225, ja też mam wrażenie że u mnie S&S działał takze w przy ujemnych temp ale jestem przekonany, że załączał się on zdecydowanie później niż w ciepłe dni - na tyle późno że zastanawiałem się co mogło spowodować takie długie doładowanie akumulatora. Ale teraz myślę że może po prostu zaczynał się załączać jak jak termometr wskazywał temperaturę dodatnia ? Po prostu nie zaobserwowane takiej korelacji w realnych sytuacjach , natomiast skoro producent pisze że musi być zakres temp 0-30stC to chyba jeśli silnik wyłącza się poza tym zakresem możemy przyjąć za błędne i nie wskazane działania a nie odwrotnie ?
Mój system S&S nie działa już od ponad 2 lat, cały czas się świeci kontrolka przy wyłaczniku, nie ważne czy włączony czy wyłaczony.
Dealer na przeglądzie poinformował mnie, że to wina akumulatora, bo ma małą "pojemność" a ja chciałem, tylko aby tylko to włączyli, bo mało jeżdżę i 90% po mieście. S&S mnie nie interesuje.
Jutro jadę na przegląd do innego dealera, ciekawym jak tam ocenią moją potrzebę, chcę się tego pozbyć.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 113 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3788 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-02-12, 08:56
Killer napisał/a:
Zana ktoś ten: Deaktywator systemu Start&Stop CraVeDRIVE CD-SSD2
Zna. Odłącza się czujnik maski i wpina się dodatkowo toto pomiędzy złączami czujnika i wiązki. W obecnej wersji cały ten dezaktywator to dwie złączki połączone kabelkami, które powodują albo przerwę w obwodzie albo zwarcie na stałe, niezależnie od stanu czujnika maski (zależnie od modelu samochodu). U nas to tak jakby po prostu odłączyć czujnik maski i zabezpieczyć rozłączone złączki przed wpływami atmosferycznymi. Jak ktoś ma za dużo pieniędzy to może sobie kupić... Zastanawiam się po co Ci to, skoro u Ciebie S&S i tak nie działa? Coś się zmieniło?
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2024-02-12, 08:58, w całości zmieniany 1 raz
Zastanawiam się po co Ci to, skoro u Ciebie S&S i tak nie działa? Coś się zmieniło?
To, że nie działa, nie naprawiło żadne ASO dealer, tylko czepiają się akumulatora. Jeden chciał mnie zmusić na wymianę za ponad 600 a drugi tylko na naładowanie akumulatora i doładowałem i nic nie gra. Wq.wia mnie tylko dioda na wyłączniku, bo cały czas się świeci. Chyba ją zalepię czymś ciemnym. Ale czy ładowanie działa OK?
Pojadę do specjalisty i niech "zmierzy" akumulator pod względem pojemności.
Nie chcę S&S bo mało jeżdżę, głównie po mieście a przed awarią działał, dopiero jak się silnik nagrzał, co się rzadko zdarzało. Mam to w hajzlu.
Ostatnio zmieniony przez Killer 2024-02-12, 11:55, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 113 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3788 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-02-12, 12:02
Problemy z akumulatorem sprawiają, że S&S nie działa i nie wyłącza silnika, ale kontrolki na przycisku nie zapalają- przycisk normalnie działa. Poza tym, po doładowaniu takiego akumulatora zawsze S&S powinien "ożyć", choćby na jeden dzień. Także moim zdaniem coś tam u Ciebie jest nie tak...
Ale jak masz to w hajzlu, to odłączyć po prostu przycisk S&S albo zamaskować lampkę flamastrem
Ale jak masz to w hajzlu, to odłączyć po prostu przycisk S&S albo zamaskować lampkę flamastrem
Jak w prosty sposób można odłączyć przycisk S&S, przyciskając nie działa. Może jakiś bezpiecznik by to zrobił ale w instrukcji nie widzę który albo nie rozumiem.
Ostatnio zmieniony przez Killer 2024-02-12, 18:15, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 113 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3788 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-02-12, 19:08
Killer napisał/a:
Nie wiem jak się tam dostać, aby wymontować może trzeba będzie fotel wyjąć
A po co fotel? Do zdemontowania tunelu odkręcamy 3 wkręty umieszczone w gniazdach na kubki i jedną nakrętkę która ukaże się po zdjęciu tylnej części tunelu. Demontowałem wielokrotnie przy okazji różnych przeróbek.
A tak naprawdę - wziąłbym czarny permanentny mazak i zamalował czerwoną diodę na przycisku. W każdej chwili do usunięcia spirytusem. Efekt ten sam a wysiłek żaden.
Nie wiem jak się tam dostać, aby wymontować może trzeba będzie fotel wyjąć
A po co fotel? Do zdemontowania tunelu odkręcamy 3 wkręty umieszczone w gniazdach na kubki i jedną nakrętkę która ukaże się po zdjęciu tylnej części tunelu. Demontowałem wielokrotnie przy okazji różnych przeróbek.
A tak naprawdę - wziąłbym czarny permanentny mazak i zamalował czerwoną diodę na przycisku. W każdej chwili do usunięcia spirytusem. Efekt ten sam a wysiłek żaden.
Dzięki za info obejrzę to, bo nie przyglądałem się temu, spróbuje zdemontować podczas wiosny dopiero bo nie mam już garażu.
U mnie w MCV z 2020r wyjecie wtyczki od czujnika na klemie akumulatora rozwiązało problem.
S&S nie działa dodatkowo nie mam problemów z ładowaniem akumulatora, jest cały czas 14,4.
Wcześniej ładowanie przy skręcaniu na postoju kierownicą szalało bardzo, teraz nic, nie ma zwalniania wentylatora itd.
Dla mnie wypięcie wtyczki przy aku to dwie pieczenie na jednym ogniu.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 113 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3788 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-02-16, 13:47
Killer napisał/a:
Dymek napisał/a:
Killer napisał/a:
Nie wiem jak się tam dostać, aby wymontować może trzeba będzie fotel wyjąć
A po co fotel? Do zdemontowania tunelu odkręcamy 3 wkręty umieszczone w gniazdach na kubki i jedną nakrętkę która ukaże się po zdjęciu tylnej części tunelu...
Dzięki za info obejrzę to, bo nie przyglądałem się temu, spróbuje zdemontować podczas wiosny dopiero bo nie mam już garażu.
Poprawka- przycisk S&S jest przecież w tylnej części tunelu, więc wystarczy wykręcenie tej jednej śrubki umieszczonej w gnieździe tylnego kubka z tyłu tunelu. I tylna część tunelu się nam podnosi, można ją zdjąć po mocnym zaciągnięciu ręcznego.
Pojechałem do serwisu akumulatorów "AUTO-BAT" z prośbą o ocenienie sprawności akumulatora. Bo w dwóch ASO nie dali danych a tutaj dostałem i wyjaśniono mi mniejszą sprawność oraz pomogli mi rozłączyć wtyczkę od czujnika na klemie (—) akumulatora.
Podejrzewam, że jeszcze ze dwa lata wytrzyma.
Scan.jpg Wynik badania akumulatora
Plik ściągnięto 3226 raz(y) 36,55 KB
Ostatnio zmieniony przez Killer 2024-02-22, 11:44, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1230 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-02-22, 20:15
Kiedyś szukałem informacji i Aku do systemu start stop. I doszukałem się że poza samym wskaźnikiem SOH dla tych Aku ważne jest parametry: CA - zdolność do przyjmowania ładunków i AH - pojemność rezerwowa.
Istotny jest też prąd rozruchu CCA - ten jest podany 480A. Sądząc po akumulatorach które miałem okazję użytkować 480Ah to wartość typowa dla tańszych akumulatorów 50-60Ah w tradycyjnych systemach, ale być może wystarczy dla małego silnika benzynowego. Pytanie czy któryś z pozostałych parametrów nie jest już za słaby żeby system S&S działa sprawnie ? Bo jest szansa że po pierwszym rozruchu samochodu, prąd rozruchu spada poniżej dopuszczalnej wartości na tak długo że system się dezaktywuje. Zwłaszcza że bazuje na niższym stopniu naładowania niż akumulator w tradycyjnym systemie.
Pojechałem do serwisu akumulatorów "AUTO-BAT" z prośbą o ocenienie sprawności akumulatora. Bo w dwóch ASO nie dali danych a tutaj dostałem i wyjaśniono mi mniejszą sprawność oraz pomogli mi rozłączyć wtyczkę od czujnika na klemie (—) akumulatora.
Podejrzewam, że jeszcze ze dwa lata wytrzyma.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 113 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3788 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-02-23, 09:41
Killer napisał/a:
... największy prąd ładowania podczas jazdy do 15,4 V...
Będę się upierał, że nie był to jednak prąd, lecz napięcie
Przy okazji- mamy tu wyraźny dowód na to, że odłączenie czujnika IBS (wtyczki przy klemie) owszem- dezaktywuje S&S, ale nie wyłącza całkowicie systemu inteligentnego ładowania. I tak przy niskim napięciu akumulatora system będzie ładował akumulator maksymalnym napięciem, ok. 15V. Natomiast jeżeli akumulator będzie już w lepszej kondycji, to napięcie ładowania powinno otrzymywać się w okolicach 13,4V i nie być nigdy wyłączane. Czyli akumulator jest ładowany zawsze, chociaż czasami przy zwiększonym napięciu.
Takie były przynajmniej moje obserwacje po odłączeniu tej wtyczki.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1230 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-02-24, 08:22
W instalacji płynie prąd, napięcie to różnica potencjałów między dwoma punktami :) różnice potencjałów -napięcie wyrażają volty (V) a prąd wyrażamy w amperach (A)
... największy prąd ładowania podczas jazdy do 15,4 V...
Będę się upierał, że nie był to jednak prąd, lecz napięcie
Przy okazji- mamy tu wyraźny dowód na to, że odłączenie czujnika IBS (wtyczki przy klemie) owszem- dezaktywuje S&S, ale nie wyłącza całkowicie systemu inteligentnego ładowania. I tak przy niskim napięciu akumulatora system będzie ładował akumulator maksymalnym napięciem, ok. 15V. Natomiast jeżeli akumulator będzie już w lepszej kondycji, to napięcie ładowania powinno otrzymywać się w okolicach 13,4V i nie być nigdy wyłączane. Czyli akumulator jest ładowany zawsze, chociaż czasami przy zwiększonym napięciu.
Takie były przynajmniej moje obserwacje po odłączeniu tej wtyczki.
U mnie wyłączyło to ładowanie, mam stabilne 14,4V.
S&S nie działa.
U mnie wyłączyło to ładowanie, mam stabilne 14,4V.
S&S nie działa.
MCV 2020, pisałem wyżej
U mnie S&S nie działa już 3-ci rok, ale po odłączeniu wtyczki od klemy (—) mam stałe ładowanie w granicach 14,6V ÷ 14,8V teraz, a 14,4V tylko na wolnych obrotach na postoju.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum