U mnie taka sama sytuacja poza polisa. Gdy zmienialem ubezpieczyciela to obnizyli mi wartosc
auta bo w dowodzie rej. i bazie cepik moc silnika mojego auta to 67 kW. W serwisie ASO zasugerowli mi, ze to blad urzednika przy pierwszej rejestracji. Zamierzalem dzisiaj sie udac do Wydzialu komunikacji zeby to wyprostowac. Ale sprawdzilem karte pojazdu i tam tez jest podanda moc silnika 67 kW. No, a karta pojazdu zosatala wydana przez Renault Polska. Tak wiec to chyba renault namieszalo i to raczej z nimi trzeba najpierw wyjasnic sytuacje.
U Ciebie w karcie pojazdu jaka jest podana moc?
Nie mam karty pojazdu. Byłem w urzędzie i mam wizytę umówioną na 23 maja bo od ręki nikt na ten temat się nie wypowie. W salonie jest 74 kW po winie. Ich samochody testowe też mają po 67 kW wpisane w dowody, a hybrydy jeszcze mniej bo wpisany jest tylko benzynowy silnik. I np ma wpisane 67 kW ale mocy ma 140km
Zobaczymy co w UM powiedzą. Czekam na termin audiencji u włodarzy miasta
Daj znać czego się dowiesz na audiencji :). Ja w wolnej chwili najpierw napiszę do Renault bo w moim przypadku była jeszcze wystawiana karta pojazdu i szanowne renault wpisało tam moc silnika 67 kW i być moze w urzędzie komunikacji zasugerowali się tym wpisem.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1230 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-05-09, 16:20
[quote="Michał_ZS"]
Cytat:
, a hybrydy jeszcze mniej bo wpisany jest tylko benzynowy silnik. I np ma wpisane 67 kW ale mocy ma 140km
No hybryda ma właśnie taką moc ciągła - dla mnie to jest bardziej zgodne z prawdą niż 140KM. Dlatego na autostradzie lepiej może sobie poradzić i mniej spalić 1.0tce 100 albo 110km niż 1.6hybryd. tak samo przy długich podjazdach.
Jeśli mogę to podpowiem coś takiego, aby sprawdzić dane swojej Daci proponuję zarejestrować się i zalogować na stronę MY DACIA , wystarczy wpisać nr. VIN i wykaże najważniejsze dane twojego pojazdu, spróbować warto
Jeśli mogę to podpowiem coś takiego, aby sprawdzić dane swojej Daci proponuję zarejestrować się i zalogować na stronę MY DACIA , wystarczy wpisać nr. VIN i wykaże najważniejsze dane twojego pojazdu, spróbować warto
Dane sowich pojazdoww to my znamy . Problemem sa rozbieznosci oficjalnej dokumentacji.
odpowiedź z Urzędu Miasta była taka, że:
wysłali oni zapytanie do dacii jaka jest faktycznie moc silnika Dustera z LPG. Dacia Polmotor szczecin odpowiedziała, że 67KW bo to podstawowy silnik pracuje na benzynie. Ale jak pójdziesz do nich z kwitem i zapytaniem to odpowiadają że moc jest 74kW taka jest na FV i że pani z okienka w UM wybrała sobie pierwszą z brzegu moc jaka jest na homologacji samochodu.
Czekam na odpowiedź pisemną i zobaczymy co dalej. Na buzię można mówić co się chce.
_________________ Nawet najgorszy dzień na rybach jest lepszy od najlepszego w pracy ;)
Marka: Dacia
Model: Spring
Silnik: EV
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Maj 2024 Posty: 40 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2024-06-15, 08:10
Zasadnicza różnica zaszyta jest w kodzie silnika bo rodzina H4 to coś innego niż H5. Silnik 3 cylindrowy 1,0 H5x to 3/4 silnika 1,33 i ta rodzina ma GDI które praktycznie eliminuje montaż LPG (tzn da się ale to kombinacja alpejska). Dlatego też H5 nie będą miały fabrycznego LPG bo Renault nie będzie się w to bawić. Silniki H4 mają fabryczne LPG bo to "zwykłe" MPI.
Nic dziwnego że wycena do polisy może być inna bo do końca nie wiemy czy ona bazuje na mocy czy na wersji silnikowej (czy na obydwu).
Jeden woli mieć nowoczesne GDI a jeden woli LPG fabryczne czy samą możliwość jego dodania w MPI. Trudno powiedziec na jakiego klienta trafisz.
odpowiedź z Urzędu Miasta była taka, że:
wysłali oni zapytanie do dacii jaka jest faktycznie moc silnika Dustera z LPG. Dacia Polmotor szczecin odpowiedziała, że 67KW bo to podstawowy silnik pracuje na benzynie. Ale jak pójdziesz do nich z kwitem i zapytaniem to odpowiadają że moc jest 74kW taka jest na FV i że pani z okienka w UM wybrała sobie pierwszą z brzegu moc jaka jest na homologacji samochodu.
Czekam na odpowiedź pisemną i zobaczymy co dalej. Na buzię można mówić co się chce.
Dzięki za info. Wygląda na to, że jedni będą zrzucać winę na drugich i raczej nic z tego nie wyniknie. Trochę słabo to wygląda pod względem wizerunkowym renault.
Akurat dzisiaj odbierałem dowód rejestracyjny po zmianie właściciela (skończyłem leasing) i też miałem wpisaną niższą moc w dowodzie. Spytałem o co chodzi i sprawę dzisiaj załatwiłem od ręki.
Otóż w świadectwie homologacji, które razem z fakturą zakupu znajduje się w teczce w Urzędzie były podane 2 wartości i ktoś w trakcie przygotowywania pierwszej rejestracji wziął sobie wartość niższą. Dowiedziałem się też, że generalnie mają brać najwyższą wartość i to jest ich niedopatrzenie.
Poprawiono mi wartość mocy wpisem (adnotacją urzędową w dowodzie rej.) bez zmiany dokumentu i w bazie CEPiK już też jest poprawione. Tak więc to po prostu błąd urzędnika przy pierwszej rejestracji.
Po VINIE tylko ASO widziało poprawną moc. Agenci ubezpieczeniowi i SKP widzieli zawsze 67 KW bo korzystają z bazy CEPiK.
co zrobisz, jeśli TERAZ są błędne dane w dokumentach?
Tak właśnie jest, cała ta dyskusja to błąd, właściwa jest wartość podstawowa dla podstawowego paliwa i nic tego nie zmieni. Modyfikacja samochodu pod spalanie gazu, paliwo rakietowe czy NOS nic nie zmienia inaczej każdy z zamontowanym LPG musi zmienić dokumenty, a w wydziałach komunikacji zwyczajnie mają burdel i sami nie wiedzą co jest prawidłowe.
Ostatnio zmieniony przez Black Dusty 2024-07-07, 08:42, w całości zmieniany 1 raz
co zrobisz, jeśli TERAZ są błędne dane w dokumentach?
Tak właśnie jest, cała ta dyskusja to błąd, właściwa jest wartość podstawowa dla podstawowego paliwa i nic tego nie zmieni..... .
Czyli jak to rozumieć. Sprzedawca diler Dacii wpisując na fakturze 74 kw wprowadza w błąd? poświadcza nieprawdę? Czy tylko zwyczajnie kłamie bo tak lepiej wygląda na papierze.
Dlaczego nie wpisują wartości podstawowej skoro tak jest prawidłowo. Po co mącą wodę wpisując 74kW w polisie zakupionej u dilera czy na fakturze za samochód. Jak ma 67 Kw to niech wszędzie piszą, że ma 67.
I jeszcze wypowiedzi pracowników w salonie ...cyt ,, bo paniusia z okienka wzięła pierwszą z brzegu wartość i dlatego wpisali 67kW, ale Pana samochód ma 74. .....
I nie chodzi o jakąś naklejkę na malucha. Płacąc za nowy samochód chcę mieć porządek w papierach i chcę wiedzieć za co zapłaciłem.
Jeszcze raz. Uważam, że sprzedawca nowego samochodu (każdego) powinien podać dane do rejestracji takie same jakie zamieścił na fakturze sprzedaży.
_________________ Nawet najgorszy dzień na rybach jest lepszy od najlepszego w pracy ;)
Czyli jak to rozumieć. Sprzedawca diler Dacii wpisując na fakturze 74 kw wprowadza w błąd? poświadcza nieprawdę? Czy tylko zwyczajnie kłamie bo tak lepiej wygląda na papierze.
Dlaczego nie wpisują wartości podstawowej skoro tak jest prawidłowo. Po co mącą wodę wpisując 74kW w polisie zakupionej u dilera czy na fakturze za samochód. Jak ma 67 Kw to niech wszędzie piszą, że ma 67.
Sam przecież pisałeś:
Cytat:
W ,,świadectwie zgodności WE dla pojazdu kompletnego" otrzymanego z dacii wpisane jest:
-maksymalna moc netto 67 kW (silnik wewnętrznego spalania)
-maksymalna moc netto 74 kW LPG / Etanol
Więc nie wiem czego tu nie rozumieć: podstawowa maksymalna moc silnika wynosi 67 kW. Wskutek zastosowania paliwa LPG (i jakieś magii z tym związanej) jednostka uzyskuje moc 74 kW -- ale biorąc pod uwagę, że podstawowym paliwem jest etylina, ta wartość nie określa mocy silnika sensu stricto (silnik jest homologowany na 67 kW).
Jeśli gdzieś możemy mówić o wprowadzeniu w błąd kolejnego nabywcy, to będzie nim właśnie podanie wartości 74 kW, która NIE JEST mocą maksymalną silnika.
(Trzeba mieć zdrowie, żeby robić aferę o takie bzdury, no ale cóż -- każdy jest panem swojego czasu.)
,, bo paniusia z okienka wzięła pierwszą z brzegu wartość i dlatego wpisali 67kW, ale Pana samochód ma 74. ...
Co miał powiedzieć jak spieprzył sprawę.
Michał_ZS napisał/a:
Uważam, że sprzedawca nowego samochodu (każdego) powinien podać dane do rejestracji takie same jakie zamieścił na fakturze sprzedaży.
Faktura w tej kwestii służyć może co najwyżej do otarcia tyłka, ważne są tylko dane homologacyjne i to te dotyczące podstawowego paliwa jakim jest benzyna.
Więc nie wiem czego tu nie rozumieć: podstawowa maksymalna moc silnika wynosi 67 kW. Wskutek zastosowania paliwa LPG (i jakieś magii z tym związanej) jednostka uzyskuje moc 74 kW -- ale biorąc pod uwagę, że podstawowym paliwem jest etylina, ta wartość nie określa mocy silnika sensu stricto (silnik jest homologowany na 67 kW).
Jeśli gdzieś możemy mówić o wprowadzeniu w błąd kolejnego nabywcy, to będzie nim właśnie podanie wartości 74 kW, która NIE JEST mocą maksymalną silnika.
Są w homologacji dwie wartości. No to jaka jest maksymalna moc tego silnika?
defunk napisał/a:
(Trzeba mieć zdrowie, żeby robić aferę o takie bzdury, no ale cóż -- każdy jest panem swojego czasu.)
Nie biorę samochodu w jakimś kredycie balonowym i oddaję go po trzech latach, gdzie przez ten okres nie jestem jego właścicielem bo jest ono firmowe i podjeżdża pod najwyższe krawężniki.
Z całym szacunkiem to nie jest bzdura skoro powstał temat i ludzie się tym interesują.
_________________ Nawet najgorszy dzień na rybach jest lepszy od najlepszego w pracy ;)
Faktura w tej kwestii służyć może co najwyżej do otarcia tyłka, ważne są tylko dane homologacyjne i to te dotyczące podstawowego paliwa jakim jest benzyna.
Dane homologacyjne. OK
Faktura? Poświadcza zakup towaru jego nazwę i rodzaj.
Znaczy, że dane na FV nie są zgodne ze stanem faktycznym.
Temat rzeka, szkoda, że nie ma ikonek emotków z piwem
_________________ Nawet najgorszy dzień na rybach jest lepszy od najlepszego w pracy ;)
Więc nie wiem czego tu nie rozumieć: podstawowa maksymalna moc silnika wynosi 67 kW. Wskutek zastosowania paliwa LPG (i jakieś magii z tym związanej) jednostka uzyskuje moc 74 kW -- ale biorąc pod uwagę, że podstawowym paliwem jest etylina, ta wartość nie określa mocy silnika sensu stricto (silnik jest homologowany na 67 kW).
Jeśli gdzieś możemy mówić o wprowadzeniu w błąd kolejnego nabywcy, to będzie nim właśnie podanie wartości 74 kW, która NIE JEST mocą maksymalną silnika.
Są w homologacji dwie wartości. No to jaka jest maksymalna moc tego silnika?
A przeczytaj jeszcze raz, ze zrozumieniem... (daję pińcet, bez kozery!)
PS dane techniczne pojazdu nie wynikają z faktury, ponieważ cel wystawienia faktury jest inny, niż opisanie danych technicznych -- to dokument księgowy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum