Wysłany: 2024-07-09, 19:24 Check engine na desce a w logach P0118 i P0119
Pojawił się irytujący check engine na desce. Myślałem, że to od sondy lambda ale widzę, że w logach pojawiła się informacja o błędach P0118 i P0119 (odczytane przez Torque). W Torque pokazuje temp. ok 85*C
Błędy sugerują, że to problem z czujnikiem temperatury płynu chłodzącego (czujnik czy przewody?)
W którym miejscu jest on zamocowany - silnik 1,6S Ce /Dacia Lodgy?
Ostatnio zmieniony przez gg 2024-07-09, 19:32, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 56 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2927 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2024-07-10, 08:33
Sprawdź jeszcze z rana czy temp. silnika, powietrza zasysanego, zewnętrzna jest taka sama, jesli jedna z nich różni sie znacznie to masz winowajce. Mialem podobny przypadek czujnik nie schodził ponizej 30 st. I w chlodne dni zapalał check.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 80 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3639 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-07-10, 09:22
Czujnik jest po prawej stronie głowicy widoczny od góry w łącznikach rur. Bardzo często pada a kosztuje kilkadziesiąt złotych. Ja bym wymienił. Numer 15 na rysunku
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 56 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2927 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2024-07-13, 08:32
Tak to ten. Jak go odkrecisz to poleci płyn, wiec musi być szybka akcja jak nie chcesz spuszczać plynu. Odkrecasz stary ( nowy juz przygotowany ) i szybka podmianka. Nastepnie zalecam dolanie plynu do stanu i odpowietrzenie.
Zobacz czy na nowym czujniku jest klej uszczelniajacy jak nie to nawiń troche teflonu.
Dokręcać z czuciem lekko do oporu.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Czujnik wymieniony - potrzebny jest klucz 19" (długa nasadka) + przedłużka 150mm żeby było wygodnie. Zaskakująco mało płynu chłodniczego uciekło przy wymianie.
Po wymianie na razie nie zgłasza błędów - w Torque na zielono i info tylko o starych błędach.
Zobaczę teraz czy zniknęły te dziwaczne objawy, które miały ostatnio miejsce - silnik potrafił zgasnąć po kilku minutach od rozpoczęcia jazdy. Obroty spadały mimo wciskania pedału przyspieszenia, potem skakały do góry i silnik gasł. Odpalał dopiero po ok. minucie i dalej już nie było problemu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum