Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Check engine na desce a w logach P0118 i P0119
Autor Wiadomość
gg 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Stepway
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 159
Skąd: Kraków
Wysłany: 2024-07-09, 19:24   Check engine na desce a w logach P0118 i P0119

Pojawił się irytujący check engine na desce. Myślałem, że to od sondy lambda ale widzę, że w logach pojawiła się informacja o błędach P0118 i P0119 (odczytane przez Torque). W Torque pokazuje temp. ok 85*C

Błędy sugerują, że to problem z czujnikiem temperatury płynu chłodzącego (czujnik czy przewody?)

W którym miejscu jest on zamocowany - silnik 1,6S Ce /Dacia Lodgy?
Ostatnio zmieniony przez gg 2024-07-09, 19:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2927
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2024-07-10, 08:33   

Sprawdź jeszcze z rana czy temp. silnika, powietrza zasysanego, zewnętrzna jest taka sama, jesli jedna z nich różni sie znacznie to masz winowajce. Mialem podobny przypadek czujnik nie schodził ponizej 30 st. I w chlodne dni zapalał check.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3639
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-07-10, 09:22   

Czujnik jest po prawej stronie głowicy widoczny od góry w łącznikach rur. Bardzo często pada a kosztuje kilkadziesiąt złotych. Ja bym wymienił. Numer 15 na rysunku

http://www.catcar.info/re...wX2lkPT0xMUE%3D
 
gg 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Stepway
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 159
Skąd: Kraków
Wysłany: 2024-07-10, 21:23   

Ten czujnik to czujnik temperatury? Jak widzę to trochę słaby dostęp.
Jakimś określonym momentem dokręcać czy na czuja, do oporu?




 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2927
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2024-07-13, 08:32   

Tak to ten. Jak go odkrecisz to poleci płyn, wiec musi być szybka akcja jak nie chcesz spuszczać plynu. Odkrecasz stary ( nowy juz przygotowany ) i szybka podmianka. Nastepnie zalecam dolanie plynu do stanu i odpowietrzenie.
Zobacz czy na nowym czujniku jest klej uszczelniajacy jak nie to nawiń troche teflonu.
Dokręcać z czuciem lekko do oporu.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
gg 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Stepway
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 159
Skąd: Kraków
Wysłany: 2024-07-14, 20:53   

Mam w ręce nowy czujnik (Bosch 0 280 230 129), z tego co widzę jest tylko podkładka (na oko miedziana). Kleju na gwincie nie ma, czysty.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2927
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2024-07-16, 12:29   

No to wkrecaj.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
gg 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Stepway
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 159
Skąd: Kraków
Wysłany: 2024-07-27, 12:40   

Czujnik wymieniony - potrzebny jest klucz 19" (długa nasadka) + przedłużka 150mm żeby było wygodnie. Zaskakująco mało płynu chłodniczego uciekło przy wymianie.
Po wymianie na razie nie zgłasza błędów - w Torque na zielono i info tylko o starych błędach.

Zobaczę teraz czy zniknęły te dziwaczne objawy, które miały ostatnio miejsce - silnik potrafił zgasnąć po kilku minutach od rozpoczęcia jazdy. Obroty spadały mimo wciskania pedału przyspieszenia, potem skakały do góry i silnik gasł. Odpalał dopiero po ok. minucie i dalej już nie było problemu.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne