Wysłany: 2024-05-20, 06:19 Zakup nowej Dacii Sandero Stepway (CVT) z salonu
Witam,
Przymierzam się do kupna pierwszego nowego auta z salonu. Moją uwagę zwróciła Dacia Sandero Stepway w wersji tCE 90 z skrzynią CVT. Skrzynia automatyczna to u mnie podstawa ze względu na niepełnosprawność i ogranczenia do prowadzenia samochodu tylko z automatem w prawie jazdy. Jeżdzę około 2000 km miesięcznie 80 % po mieście .
1) Czy ktoś z szanownych Forumowiczów posiada samochód z taką skrzynią i przejechał i może mi podpowiedzieć jak wygląda eksplatacjqa serwis po większym przebiegu ?
2) Zastanawiam się nad zamówieniem wersji Extreme w salonie w Rzeszowie powiedziano mi, że nie ma możliwości rezygnacji z miedzianych lusterek i napisów w tej wersji.
Używał ktoś z Was folii zmieniającej kolor na tak małych elementach ja lusterka, żeby "zniewelować" ten miedziany kolor ?
Czy lepiej wziąć wersję wyposażenia EXPRESSION i doposażyć ja w klimatyzację automatyczną ? i w ten sposób mieć lusterka pod kolor nadwozia.
3) W Rzeszowie powiedziano mi, że na serwis mogę przywieśc swój olej do siilnika na wymianę byle by był zgodny ze specyfikacją. Czy w czasie przeglądów okresowych nie ma z tym problemu, że ma się swój olej i daje serwisantom na wymianę ?
4)Mam blisko miejsca zamieszkania zakład montujący instalacje gazowe Landi Renzo czy w przypadku braku możliwości wzięcia fabrycznego LPG przy skrzyni automatycznej montaż w zewnętrznym warsztacie instalacji LPG takiej marki jak montuje produycent w fabryce to dobry pomysł ? ( wtedy chyba gwarancja na cześci w które ingeruje LPG jest wyłączona )
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1268 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-05-20, 19:34
1. Jest na pewno - pewnie się odezwie - choć nie wiem jaki ma przebieg i co rozumiesz przez "dłuższy "
2. Można wozić swój olej - ja tak robię cały czas. Olej powinien mieć aprobatę (we. spełniać normę), RN17fe albo RN17.
4. Instalacja LPG w okresie gwarancji może się wiązać z utrata gwarancji na silnik.
Jeżdżę tym silnikiem w dusterze i trochę przejeździłem clio5. Jak będziesz chciał oszczędzać na kosztach to na benzynie tez się da - 4.2-4.6 średnie spalanie benzyny jest możliwe w obu wymienionych - myślę że w Sandero też. Wiadomo, na gazie będzie taniej - ale ryzykując gwarancję i wydając kasę na instalację .
Większy przebieg to około 60 000 km w górę . Tak by skrzynia biegów była juz po pierwszej wymianie oleju.
Nie wiem na ile są miarodajne testy internetowe, które wspominają, że spalanie Sandero Stepway z CVT to około 9 litrów w mieście . Obecnego Peugeota 206 1.4 benzyna w automacie 10 lat temu po chwili od zakupu i używania "zatrułem" instalacją LPG bo palił jeżdząc po mieście 10 litrów benzyny na odcinkach po 20 km w jedną stronę . Z Peugeota się będę przesiadał stąd moje pytanie o spalanie czy uda się, że będzie mniejsze. Testy na YouTube i internecie wspominają o spalaniu w mieście SS3 na poziomie 8,5-9 l/100 km. Testy testami mogą od normalnego użytkowania odbiegać dlatego pytam .
Ostatnio zmieniony przez oktawian 2024-05-20, 19:52, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1268 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-05-20, 20:29
Napisałem Ci o spalaniu co wszystko zależy od Ciebie;
Clio 1.0tce jak dostałem miało średnie spalanie na kompie 7.2. Jak oddawałem po 1600km 4.4 - średnie prędkości podobne.
Mój captur 1.2 EDC który jest zdecydowanie mniej oszczędny niż 1.0 poniżej 7/100 (średnia z roku) a jeździ na dystansach 1-3km i czasem 7km. A ludzie piszą że poniżej 10/100 w takim cyklu się nie zejdzie. I mam pierwsze hamulce i opony a przebieg powyżej 100tys i to w automacie i jeździe po mieście ;)
Jak będziesz chciał to będzie oszczędnie, jak będziesz chciał to nie będzie ;) te silniki idealnie słuchają kierowców i dostosowują się.
Wysłany: 2024-08-04, 07:56 Re: Zakup nowej Dacii Sandero Stepway (CVT) z salonu
oktawian napisał/a:
Witam,
Przymierzam się do kupna pierwszego nowego auta z salonu. Moją uwagę zwróciła Dacia Sandero Stepway w wersji tCE 90 z skrzynią CVT. Skrzynia automatyczna to u mnie podstawa ze względu na niepełnosprawność i ogranczenia do prowadzenia samochodu tylko z automatem w prawie jazdy. Jeżdzę około 2000 km miesięcznie 80 % po mieście .
1) Czy ktoś z szanownych Forumowiczów posiada samochód z taką skrzynią i przejechał i może mi podpowiedzieć jak wygląda eksplatacjqa serwis po większym przebiegu ?
2) Zastanawiam się nad zamówieniem wersji Extreme w salonie w Rzeszowie powiedziano mi, że nie ma możliwości rezygnacji z miedzianych lusterek i napisów w tej wersji.
Używał ktoś z Was folii zmieniającej kolor na tak małych elementach ja lusterka, żeby "zniewelować" ten miedziany kolor ?
Czy lepiej wziąć wersję wyposażenia EXPRESSION i doposażyć ja w klimatyzację automatyczną ? i w ten sposób mieć lusterka pod kolor nadwozia.
3) W Rzeszowie powiedziano mi, że na serwis mogę przywieśc swój olej do siilnika na wymianę byle by był zgodny ze specyfikacją. Czy w czasie przeglądów okresowych nie ma z tym problemu, że ma się swój olej i daje serwisantom na wymianę ?
4)Mam blisko miejsca zamieszkania zakład montujący instalacje gazowe Landi Renzo czy w przypadku braku możliwości wzięcia fabrycznego LPG przy skrzyni automatycznej montaż w zewnętrznym warsztacie instalacji LPG takiej marki jak montuje produycent w fabryce to dobry pomysł ? ( wtedy chyba gwarancja na cześci w które ingeruje LPG jest wyłączona )
Pozdrawiam
1. po 3 latach mam dopiero 30000km więc olej w skrzyni wymienię za 2-3 lata....
2. ja chciałem automat ale nie zależało mi na klimatyzacji automatycznej, a ją jak kupowałem to musiałbym wtedy dołożyć do pakietu bezkluczykowego czego już absolutnie lutnie nie chciałem...
4. pali więcej niż manual ale gazu nie chciałem tym bardziej że fabrycznie w wersji z automatem był niedostępny.
Większy przebieg to około 60 000 km w górę . Tak by skrzynia biegów była juz po pierwszej wymianie oleju.
Nie wiem na ile są miarodajne testy internetowe, które wspominają, że spalanie Sandero Stepway z CVT to około 9 litrów w mieście . Obecnego Peugeota 206 1.4 benzyna w automacie 10 lat temu po chwili od zakupu i używania "zatrułem" instalacją LPG bo palił jeżdząc po mieście 10 litrów benzyny na odcinkach po 20 km w jedną stronę . Z Peugeota się będę przesiadał stąd moje pytanie o spalanie czy uda się, że będzie mniejsze. Testy na YouTube i internecie wspominają o spalaniu w mieście SS3 na poziomie 8,5-9 l/100 km. Testy testami mogą od normalnego użytkowania odbiegać dlatego pytam .
8-9 litrów w mieściła to norma.... w dużych korkach komputer pokazuje i 10. wszystko wg wskazań kompa.
Większy przebieg to około 60 000 km w górę . Tak by skrzynia biegów była juz po pierwszej wymianie oleju.
Nie wiem na ile są miarodajne testy internetowe, które wspominają, że spalanie Sandero Stepway z CVT to około 9 litrów w mieście . Obecnego Peugeota 206 1.4 benzyna w automacie 10 lat temu po chwili od zakupu i używania "zatrułem" instalacją LPG bo palił jeżdząc po mieście 10 litrów benzyny na odcinkach po 20 km w jedną stronę . Z Peugeota się będę przesiadał stąd moje pytanie o spalanie czy uda się, że będzie mniejsze. Testy na YouTube i internecie wspominają o spalaniu w mieście SS3 na poziomie 8,5-9 l/100 km. Testy testami mogą od normalnego użytkowania odbiegać dlatego pytam .
8-9 litrów w mieściła to norma.... w dużych korkach komputer pokazuje i 10. wszystko wg wskazań kompa.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1268 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-08-06, 20:48
Ja nie bardzo rozumiem wyłączania S&S - oczywiście, są sytuacje kiedy naprawdę korek wygląda tak że w zasadzie się stoi a nie jedzie to nie ma sensu go używać i w tedy dezaktywuje ten system, ale spora część ruchu miejskiego jest wygląda tak, że można sporo zaoszczędzić.
Ja mam go włączonego w 95% przypadków, a sporo naprawdę jeżdżę po miastach.
O wadach (zużyciu) wszyscy wiedzą i piszą, ale generalnie takie utrzymywanie silnika na wolnych obrotach nie jest ani dla oleju - czyli też dla silnika.
Jaki ma wpływ negatywny na turbo takie nagłe gaszenie silnika na postoju podczas upałów i jazdy miejskiej? Oczywiście to nie prędkości autostradowe ale........
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1268 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-08-08, 08:14
No jeśli jeździsz po mieście jak po torze wyścigowym, to pewnie ma to znaczenie.
Ja także w mieście hamuję głównie silnikiem, więc nigdy nie ma obaw o turbinę bo zanim się zatrzymam to ona już ma czas żeby się schłodzić.
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2024-08-08, 08:17, w całości zmieniany 1 raz
Jaki ma wpływ negatywny na turbo takie nagłe gaszenie silnika na postoju podczas upałów i jazdy miejskiej? Oczywiście to nie prędkości autostradowe ale........
Nie ma bo masz elektryczną pompe olejową wspomagajacą
Włączanie silnika przy wciśniętym sprzęgle może spowodować luz wzdłużny na wale korbowym. Siła jaka działa na wał poprzez tarcze i koło zamachowe jest tego przyczyną. Zwłaszcza gdy silnik jest niedogrzany lub zimny i panewki nie są jeszcze odpowiednio smarowane. Doświadczyli tego zwłaszcza właściciele silników
1.2 puretech. Dawniej, gdy samochody wykonane były z lepszych materiałów zalecano wciskanie sprzęgła przy zimnym rozruchu, teraz zaleca się luz i wciśnięcie hamulca.
Co do tematu wątku to zalecalbym jazdę próbną, Sandero ma automat CVT, a to może być szok dla kogoś przyzwyczajonego do tradycyjnych automatów
Ja jestem posiadaczem Wersji bez stepway z CVT i moje spalanie wielkomiejskie to poniżej 7litrów zimą i poniżej 6l latem.
W większości moje przebiegi to dojazd do Poznania ze wsi (15km). S/S wyłączony.
Olej wymieniłem sobie we własnym zakresie, pieczątka mechanika z uprawnieniami wbita w książce. Olej brałem z oficjalnego dystrybutora castrol na ich stronie, żeby nikt się nie dowalił + trzymam faktury. Przegląd B powinien kosztować mniej ale tego też u nich nie trzeba robić, żeby zachować gwarancje. Zadecyduje po wycenie z ASO. Z fordem z 2014 w rodzinie robiono tak samo i na koniec gwarancji zgłoszono się na naprawę pierdółek. Z pocałowaniem rączki zrobili bez żadnych uwag.
Mi to auto pasuje, na krajówce do Gorzowa miałem ostanio 4.3/100. Na S-ce 6.5 i 2200-2500 obrotów. Skrzynia CVT niestety nie służy do deptania ale moment w mieście ma bardzo fajny.
Ostatnio zmieniony przez kabaret10 2024-09-10, 12:35, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum