Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Jogger Hybrid 140 - z czym to się je ;-)
Autor Wiadomość
tomkasz 



Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: Hybrid 140
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 341
Skąd: małopolska
  Wysłany: 2024-08-17, 20:14   Dacia Jogger Hybrid 140 - z czym to się je ;-)

Jako szczęśliwy posiadacz wymienionej w temacie wersji Joggera, chciałbym rozpocząć temat tego jak taki wóz działa i co tam ciekawego słychać od strony eksploatacji i tzw. poprawiania fabryki.
Temat w miarę przejechanych km będzie się rozrastał o wrażenia z jazdy, spalanie, filtry i płyny, wrażenia z używania tapicerki microcloud, dodatków, poprawiania fabrycznych rozwiązań itp. Wiele elementów będzie wspólnych również dla wersji ECO-G i TCe 110.
Z dodatków ponad wersję Extreme mam mieć jeszcze EasyFlex, ale przez zawirowania nie dotarła wraz z terminem odbioru auta i będzie dostarczona później - zobaczymy jak się będzie sprawowała w praktyce.
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
tomkasz 



Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: Hybrid 140
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 341
Skąd: małopolska
Wysłany: 2024-08-17, 20:42   

Zacznijmy od rzeczy technicznych. Silnik w Daciach Hybrid 140 (oraz Renault Clio, Captur, Symbioz, Arkana) to HR16DE. 1.6 litra, 4 cylindry, 16 zaworów i po 2 wtryskiwacze, pośrednie na cylinder. Rozrząd na łańcuchu (bez interwałów wymian). Brak paska napędu akcesoriów (pozostało koło pasowe na wale). Ogrzewanie jest realizowane z chłodzenia silnika spalinowego (klasycznie) a klimatyzacja jest napędzana elektrycznie.
Bardzo ciekawy filmik o tym jak działa automatyczna skrzynia MMT (MultiMode) tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=yPM-2oySPBs

Podstawowe dane dotyczące płynów eksploatacyjnych:
    olej Castrol 5W30 RN17
    płyn hamulcowy DOT4+
    płyn chłodzący (2 osobne układy: silnik spalinowy oraz napęd elektryczny): Glaceol RX type E Long Life


Tapicerka MicroCloud: w obecne upały nie zauważyłem zwiększonej "potliwości" w porównaniu ze zwykłymi materiałowymi siedzeniami. Plusem jest to, że jest jasnoszara (Duster 3 ma czarną/antracytową/coś ciemnego :-D ).

Jakość montażu - naprawdę niezła.
Jakość wyciszenia - jest naprawdę cicho. (drzwi nie wydają dźwięku jak w "blaszance")
Jakość powłoki lakierniczej - estetyka z zewnątrz - bez zarzutu. Wewnątrz zdarzają się wady lakiernicze ale wszystko jest wyrównane i pomalowane porządnie lakierem bezbarwnym. W typowych dla Dacii miejscach wycierania się uszczelek drzwi są już fabryczne naklejki z bezbarwnej folii.

Zwrotność (promień skrętu) jest w tym samochodzie ogromnym zaskoczeniem na plus.
Twardość zawieszenia jest na pewno większa niż Duster 2, ale na komfort nie ma co narzekać.
Spalanie hybrydy ciągle spada i po 200 km jest na poziomie 4,6 l/100 km (wg komputera), a ponad 50% tego dystansu pokonałem w trybie elektrycznym (wg komputera).

A na koniec - subiektywna przyjemność z jazdy tym napędem - ogromna!
PS Kolor Szary Shiste ma 2 zalety: ponadczasowość oraz, że zlewa się z plastikami i tapicerką wewnątrz ... tam gdzie wystaje goła blacha (drzwi, klapa bagażnika) :mrgreen: .
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Ostatnio zmieniony przez tomkasz 2024-08-17, 21:31, w całości zmieniany 3 razy  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1278
Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-08-18, 07:46   

Gratki zakupu tej fascynującej mnie technologii :)

Zdziwiła mnie jedna sprawa:
- olej zalecany tylko rn17 5w30? W hybrydzie podejrzewałbym jako pierwszy wybór (oraz olej który jest zalany fabrycznie) 0w20 rn17fe. Nawet w moim 1.0eco-g 0w20 jest pierwszym wyborem.
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2024-08-18, 07:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster III, MCV
Silnik: 1,0ECO-G LPG, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2024 , 2010
Wersja: Extreme
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 543
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2024-08-18, 20:41   

Pytanie i prośba - zajrzyj pod spód bagażnika i najlepiej zrób zdjęcie - jestem zainteresowany czy da się tam upchnąć zbiornik gazu, bo silnik da się zgazować tak jak w priusach - tylko pytanie gdzie zbiornik wcisnąć
Ostatnio zmieniony przez malygabrys 2024-08-18, 20:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 360
Skąd: KR
Wysłany: 2024-08-18, 22:18   

r70 napisał/a:
Gratki zakupu tej fascynującej mnie technologii :)

Zdziwiła mnie jedna sprawa:
- olej zalecany tylko rn17 5w30? W hybrydzie podejrzewałbym jako pierwszy wybór (oraz olej który jest zalany fabrycznie) 0w20 rn17fe. Nawet w moim 1.0eco-g 0w20 jest pierwszym wyborem.


HR16DE to oznaczenie Nissana chyba, w Renault to H4M, A tam lało się 5w30.
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
tomkasz 



Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: Hybrid 140
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 341
Skąd: małopolska
Wysłany: 2024-08-19, 09:28   

r70 napisał/a:
Gratki zakupu tej fascynującej mnie technologii :)

Dzięki! Dla mnie też jest fascynująca, najbardziej, że działa ;-) .

r70 napisał/a:
Zdziwiła mnie jedna sprawa:
- olej zalecany tylko rn17 5w30? W hybrydzie podejrzewałbym jako pierwszy wybór (oraz olej który jest zalany fabrycznie) 0w20 rn17fe. Nawet w moim 1.0eco-g 0w20 jest pierwszym wyborem.

Dokładniej to -15st.C do -25st.C 5W30 a dla -30st.C 0W40.
Ten silnik rozpoczął swoją karierę konstrukcyjną w 2004 roku i nie jest w ogóle wysilony.
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-08-19, 10:22   

poczekamy 5 lat ile to auto bedzie warte ;)
i ile bedzie palic jak bedziesz jechac do autostrada ciagle z predkoscia 130km/h,
 
tomkasz 



Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: Hybrid 140
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 341
Skąd: małopolska
Wysłany: 2024-08-19, 10:47   

malygabrys napisał/a:
Pytanie i prośba - zajrzyj pod spód bagażnika i najlepiej zrób zdjęcie - jestem zainteresowany czy da się tam upchnąć zbiornik gazu, bo silnik da się zgazować tak jak w priusach - tylko pytanie gdzie zbiornik wcisnąć


Tam gdzie w ECO-G jest zbiornik gazu (a w TCe 110 koło zapasowe w koszu) jest bateria trakcyjna, akumulator 12V i tłumik końcowy.

_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
tomkasz 



Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: Hybrid 140
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 341
Skąd: małopolska
Wysłany: 2024-08-19, 10:48   

corrado napisał/a:
poczekamy 5 lat ile to auto bedzie warte ;)
i ile bedzie palic jak bedziesz jechac do autostrada ciagle z predkoscia 130km/h,


Na razie jest tak:

_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1278
Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-08-19, 11:15   

A jaką masz eco punktację ? ;) Jeśli poniżej 95% to pewnie można zejść z tego spalania do 3/100 ;)

ps. zresztą nie wiadomo - przy takim przebiegu wszystko się dopiero układa więc zapewne spalanie samo z siebie też jeszcze spadnie
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2024-08-19, 11:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph2 Open, Duster 2 Prestige, SSIII
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021, 2023
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 353
Skąd: z ?
Wysłany: 2024-08-19, 12:28   

Jednak skrzynie biegów w tym typie napędu okazują się być przedmiotem szczególnej troski https://francuskie.pl/problemy-ze-skrzynia-biegow-e-tech-w-renault-arkana-clio-captur-oraz-megane-jak-temu-zaradzic/ Mam nadzieję, że Dacii to nie dotknie
 
tomkasz 



Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: Hybrid 140
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 341
Skąd: małopolska
Wysłany: 2024-08-19, 21:20   

r70 napisał/a:
A jaką masz eco punktację ? ;) Jeśli poniżej 95% to pewnie można zejść z tego spalania do 3/100 ;)

ps. zresztą nie wiadomo - przy takim przebiegu wszystko się dopiero układa więc zapewne spalanie samo z siebie też jeszcze spadnie


78/100 mam punktację. Czyli będzie jeszcze lepiej :mrgreen: .

PS Póki co uczę się jeździć tylko gazem w trybie B (tzw. one pedal). Bardzo to ciekawie działa tj. przyspieszanie/luz/małe hamowanie (jak zwykłym silnikiem)/duże hamowanie (jak elektrykiem rekuperacyjne).
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
tomkasz 



Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: Hybrid 140
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 341
Skąd: małopolska
Wysłany: 2024-08-19, 21:30   

krimar napisał/a:
Jednak skrzynie biegów w tym typie napędu okazują się być przedmiotem szczególnej troski https://francuskie.pl/problemy-ze-skrzynia-biegow-e-tech-w-renault-arkana-clio-captur-oraz-megane-jak-temu-zaradzic/ Mam nadzieję, że Dacii to nie dotknie

Cytat:
produkowanych od 2020 roku do 19 stycznia 2024 roku

Dziękuję za tego linka. Dla mnie jest to świetna informacja, bo auto mam wyprodukowane w lipcu bieżącego roku. Czyli ma poprawiony oring.

Myślę, że także wszystkie Dustery 3 i Joggery (oba Hybrid) wyprodukowane na polski rynek są już z nowymi oringami. Wszak zamówienia zaczęły się w kwietniu chyba... czyli też powinny być wyprodukowane po 19 stycznia 2024.

Jeżeli ktoś chce kupić Joggera Hybrid w wersji 2023 z rynku niemieckiego np (lub innych gdzie był dostępny wcześniej i z licznikami z Clio/Captur Hybrid) to musi się pewnie liczyć z tym problematycznym oringiem i olejem zalewającym silnik trakcyjny.
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-08-22, 08:34   

tomkasz napisał/a:

Dziękuję za tego linka. Dla mnie jest to świetna informacja, bo auto mam wyprodukowane w lipcu bieżącego roku. Czyli ma poprawiony oring.

Myślę, że także wszystkie Dustery 3 i Joggery (oba Hybrid) wyprodukowane na polski rynek są już z nowymi oringami. Wszak zamówienia zaczęły się w kwietniu chyba... czyli też powinny być wyprodukowane po 19 stycznia 2024.

Niestety nie w Renault/Dacii :-) , może w "Niemieckim ordnungu" to tak , nigdy bym nie sprawdzał po Vinie a tym bardziej po dacie produkcji. Już nie jeden się przejechał w Renault , że były po inne pompy oleju, inne śruby pasowe wału, czy wał z klinem albo bez, inne rozmiary panewek , czy nawet wymiary tarcz i klocków hamulcowych... ( sam tego jestem przykładem )
:-) Oni nawet źle w ASO doradzają ...
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-08-22, 08:49   

tomkasz napisał/a:
Obrazek


4.6L/100km przy prędkosci średniej 27km/h ? :o
Az tyle pali ta hybryda przy średniej prędkości jazdy "rowerem"?
Gdzie tu oszczedność, ... bo nie rozumiem :roll: No chyba ze stałes w większosci w korku z samą klimatyzacją wlączona .... :-)
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 641
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2024-08-22, 12:26   

Z ostatnich 83 km przejechanych moją Sandero po mieście (na krótkich odcinkach, zwykle 2-5 km, dziennie maksymalnie kilkanaście) mam średnią 7,4 l/100 km (przy dość oszczędnym, jak na mnie, stylu jazdy), a średnia prędkość to 28,8 km/h. Bez klimatyzacji, głównie samemu. Bez wielkich korków, bo miasto małe, ale też i nie ma się gdzie rozpędzić.
Często ta średnia prędkość jest jeszcze niższa, a spalanie wyższe. W zimie nie ma szans na mniej niż 8 l/100 km.
A tak przy okazji, żeby osiągnąć średnią prędkość 27 km/h rowerem po mieście to już musisz naprawdę nieźle pomykać, z prędkościami samochodowymi, czyli po mieście nawet 40-50 km/h. Jak nie będziesz przekraczał rowerowych 25 km/h (tak się niektórym wydaje, że powinien jechać rower, nawet elektryczny), to ci ta średnia wyjdzie z 15 km/h. Typowy rowerzysta miejski, poruszający się po ścieżkach rowerowych ma pewnie nawet mniej.

Dlatego 4.7 l/100 km w hybrydzie po mieście to nie jest wcale zły wynik. Toyoty palą pewnie mniej, ale cena trochę wyższa.
 
tomkasz 



Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: Hybrid 140
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 341
Skąd: małopolska
Wysłany: 2024-08-23, 09:42   

corrado napisał/a:
Niestety nie w Renault/Dacii :-) , może w "Niemieckim ordnungu" to tak , nigdy bym nie sprawdzał po Vinie a tym bardziej po dacie produkcji. Już nie jeden się przejechał w Renault , że były po inne pompy oleju, inne śruby pasowe wału, czy wał z klinem albo bez, inne rozmiary panewek , czy nawet wymiary tarcz i klocków hamulcowych... ( sam tego jestem przykładem )
:-) Oni nawet źle w ASO doradzają ...

Zdarza się to w każdej marce. Poza tym w trakcie kilkuletniego okresu produkcji modelu są wprowadzane zmiany. W niezależnych sklepach/serwisach (bazach danych po VIN/roku produkcji/itd.) nie zawsze informacja co jest w danym egzemplarzu jest idealna. Dlatego też ja spisuję sobie wszystkie numery wymienianych już raz części (bo nawet filtry nie zawsze są takie jak "mają być"). Jak już wymienię wszystkie filtry to pewnie pokuszę się o osobny wątek, konkretny, z danymi w wersji najbardziej przejrzystej.
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-08-23, 13:02   

Cytat:
Dziękuję za tego linka. Dla mnie jest to świetna informacja, bo auto mam wyprodukowane w lipcu bieżącego roku. Czyli ma poprawiony oring.

Stwierdziłeś z pewnością, więc uświadomiłem , że taka implikacja nie istnieje, że "jeśli mam auto wyprudukowane w konketnym roku, to ma poprawiony oring". :-)
 
tomkasz 



Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: Hybrid 140
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 341
Skąd: małopolska
Wysłany: 2024-08-24, 21:51   

corrado napisał/a:
Stwierdziłeś z pewnością, więc uświadomiłem , że taka implikacja nie istnieje, że "jeśli mam auto wyprudukowane w konketnym roku, to ma poprawiony oring". :-)

Pewne to są tylko: śmierć i podatki ;-) .
Jeżeli te śruby lub panewki, jeden i drugie, są ok to nie rodzi to problemów dla producenta ani klienta. Jeżeli natomiast producent przez wdrożenie nowego oringu zaoszczędzi na naprawach i ew. nawet pozwach (nawet zbiorowych) to jest dla niego tańszym (lepszym) rozwiązaniem wprowadzać tego typu zmiany.
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-08-26, 08:47   

Bardzo istotne: renault/dacia wprowadzał zmiany i nie trzymał się kodów silnika i nr VIN bo stosował nadal np. węższe panewki korbowodowe (siła rozłożona na mniejsza powierzchnie, większe siły miejscowe działające na wał korbowy, problemy z filmem olejowym), wał korbowy bez klina (umożliwiający obrócenie się teoretycznie walu korbowego od kola pasowego przy odkręceniu śruby koła pasowego), pompa zębata starego typu (a nie zmiennego wydatku w zależności od temp. i ciśnienia oleju, zmniejszone ciśnienie w arterii olejowej pracujących elementów silnika)...
 
tomkasz 



Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: Hybrid 140
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 341
Skąd: małopolska
Wysłany: 2024-08-30, 08:23   

Po przejechaniu całego baku paliwa (nieco ponad 900 km do rezerwy) wyszło spalanie z przeliczenia: 4,7 litra / 100 km (komputer ostatecznie pokazał 4,4).
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
tomkasz 



Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: Hybrid 140
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 341
Skąd: małopolska
Wysłany: 2024-09-07, 13:03   

Bardzo dużo technicznych informacji o hybrydzie 1.6 od Renault na przykładzie Arkany:

https://youtu.be/Yq_ILnPJfws?si=AIN3sffqKdFlbTh7

PS Są polskie napisy, całkiem nieźle przetłumaczone przez automat.
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
tomkasz 



Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: Hybrid 140
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 341
Skąd: małopolska
Wysłany: 2024-09-25, 10:26   

Pierwszy bak był na zwykłej 95 (wyżej wymienione spalanie zakończyło się na 4,4 a z kalkulatora 4,7).

Drugi bak przejechany (Shell V-Power 95).
Wg komputera średnio 4,6 / 100.
Wg kalulatora wychodzi 4,8 / 100 (przejechane km versus ilość zatankowanego paliwa).
Punktacja 68/100.
Miejska eksploatacja ok 30%, podmiejska ok 40%, autostrada ok 10% plus trasa górska do Zakopanego i z powrotem (razem ok 260 km).

Trzeci bak zatankowany Ultimate 98 (BP). Zobaczymy czy będzie jakaś różnica.
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Ostatnio zmieniony przez tomkasz 2024-09-25, 10:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
tomkasz 



Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: Hybrid 140
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 341
Skąd: małopolska
Wysłany: 2024-10-15, 16:44   

Podsumowanie 4 przejechanych baków paliwa:

4,7 pierwszy bak na zwykłej 95
4,8 drugi bak na Shell V-Power 95
5,15 trzeci bak paliwa na BP Ultimate 98 (podmiejskie dojazdy do pracy 25 km w jedną stronę)
4,67 czwarty bak na zwykłej 95 (25% trasy do 120 km/h, reszta podmiejskie dojazdy do pracy ok 26 km w jedną stronę)

Zwykła 95 jest wystarczająco dobra 🙂.
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 347
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2024-10-16, 15:15   

Fajnie, że opisujesz eksploatacje tego układu, bo nastawiłem się bardzo pozytywnie do wersji z H na klapie.
Jeździłem po raz 2 Dusterem Hybrydą w poniedziałek. Tym razem dłużej i bardziej po mieście, a nie po okolicach salonu. Jestem zachwycony dźwiękami, hamowaniem ( prawie jak retarder w autokarze, albo ciężarówce ).
Decyzja jest taka, że czekam na Bigstera, bo Duster troszkę mały jest, na moje wojaże po Bałkanach. Jogger znowu nie jest tak ładny ( to rzecz indywidualnego gustu oczywiście ).

Co do spalania to wierzę Tobie i jak na taką jazdę jest bardzo fajnym wynikiem. Ja w tym Dusterze miałem 5,2, ale licznik nie był kasowany, a po za tym 2 razy sprawdzałem przyspieszenie.. ;-)
Ja w moim Spacetourerze ( dawne Grand Picasso) z 2,0 Hdi i 8 biegowym automatem mam 7,2 litra na 100 przy jeździe typowo miejskiej ( 1900m w jedną stronę ). Na razie żona jeździ nim, bo musi się szybko przemieszczać, między zadaniami.

Ja robiłem traskę z rodziną: Bydgoszcz Budapeszt Bośnia Czarnogóra Chorwacja Bratysława Bydgoszcz. Zrobiliśmy po górach, szutrach, w upałach, korkach, z wypchanym bagażnikiem 3624km z średnią przy dystrybutorze 5,95. Wiesz jaki hejt miałem jak napisałem o tym spalaniu na grupie Cytryn C4 Grand Picasso... Stałem, albo jechałem po autostradach 80km/h... Pod górkę pchałem oczywiście... :-)

Będę śledził ten wątek. Pozdrawiam z Bydgoszczy.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne