Zawsze kupować w komplecie z wtyczką - znalezienie i dopasowanie ich osobno to robota głupiego, bo jest ich jakichś milijon odmian, a producenci aut nie bardzo się chwalą typem, którego użyli.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 115 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3839 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-03-17, 08:40
nowy napisał/a:
Czyli jak kupować BIC to w komplecie z wtyczką, czy da się osobno dokupić?
Mam dostęp do pasujących nowych wtyczek i piny do nich. KLIK- w razie czego pisz na priv.
Mimo to jednak nie polecam, bo jak kupujesz BIC już z wtyczką to jest znacznie taniej, bo cena jest zwykle taka sama jak bez wtyczki a w detalu nowa wtyczka plus 6 pinów, przy obecnym kursie walut osiąga 20zł.
laisar napisał/a:
znalezienie i dopasowanie ich osobno to robota głupiego, bo jest ich jakichś milijon odmian...
No to ja właśnie byłem ten głupi...
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-03-17, 09:43, w całości zmieniany 4 razy
Ale przy okazji - bardzo bym był wdzięczny, gdybyś może zebrał te informacje o wtyczkach w jednym poście, to dołączyłbym je do Kompendium na wieczną rzeczy pamiątkę, bardzo proszę...
Moduł BIC mam i ja. Model 283464084R B. Z czerwca 2019 roku. Idealnie dopasowany do mojego samochodu. Sprzedawca twierdzi, że dawcą był R. Clio IV 1.2 TCe. A teraz podłączenie. Wymyśliłem sobie, a może wymyślił to kolega @Dymek i Moduł podłączony do gniazda OBD poprzez dodatkowy wtyk. Bez ingerencji w instalację. Obecnie wszystko leży sobie w schowku, ale docelowo będzie za schowkiem. Trochę to kosztowało, ale było warto :)
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 115 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3839 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-05-04, 12:43
nowy napisał/a:
Moduł podłączony do gniazda OBD poprzez dodatkowy wtyk. Bez ingerencji w instalację. Obecnie wszystko leży sobie w schowku, ale docelowo będzie za schowkiem...
A tak bardziej szczegółowo- bezinwazyjny montaż modułu BIC zrealizowaliśmy wykonując przejściówkę "typu Y" w formie przedłużacza wiązki OBD, z dodatkowym odgałęzieniem dla BIC. Fabryczne gniazdo OBD można wypiąć z otworu w schowku i pozostaje ono za schowkiem. Do niego podłączamy wtyk przejściówki a nowe gniazdo OBD przejściówki (identyczne z fabrycznym) wpinamy w otwór schowka. Pozostaje tylko dopięcie BIC i ukrycie wszystkiego za schowkiem. Fabryczny wygląd i funkcjonalność gniazda OBD, możliwość demontażu wszystkiego w każdej chwili.
Marka: Renault
Model: Captur
Silnik: 1,5DCI
Dołączył: 27 Maj 2022 Posty: 123 Skąd: Szubin
Wysłany: 2022-05-27, 21:49
Witam po raz pierwszy na tym forum. Sprawa dotyczy wyświetlania temperatury. Na Driving ECO aż tak mi nie zależy. Dziś wymieniłem w Capturze starą MN na MNE 3 (linux). Gdzie zdobędę przejściówkę made in dymek Może ktoś się skusi by sprzedac taki komplet.
Jako że jestem tutaj nowy to pasuje się przywitać
Witam,
Panowie mam taki sterownik 283467937R i w sumie przy połączeniu go z canami w samochodzie zasilaniem na Pin 3 i masa sterownik nie był widziany przez samochód, po podaniu 12v na pin 2 pojawiała się temperatura i ddt wykrywał bica pozwalał na zmianę scriptu więc po tym co przeczytałem na tym forum zmieniłem go na script 14 przyjął kodowanie ( teraz już wiem ze dla mastera ma byc skrypt 6 X61 lub X62) i po tym zabiegu niestety sterownik nie jest już wykrywany przez samochód jak również ddt.
Jest jakaś szansa na przywrócenie go do żywych ???
Ostatnio zmieniony przez jarekk1 2023-04-17, 23:46, w całości zmieniany 1 raz
Jeśli nie jest widzailny przez ddt4all to z mojego doświadczenia zrobił się elektrosmieć . Możesz mi go podesłać zobaczymy czy ja go w jakiś sposób zobaczę .
Cześć. Mam następujący problem związany z modułem BIC do Dacia Duster 2 silnik 1,5 blue dCi.
Dokupiłem moduł BIC 283464084R. Mam gotową kostkę do podłączenia nad schowkiem. Moduł działa pokazuje temperaturę, ustawienia klimy, spalanie, przechylomierz czyli raczej wszystko z nim ok. Więc numer skryptu się zgadza. ?
Jednak pojawia się u mnie błąd na desce rozdzielczej : error próg, oraz lampka kontrolna stop.
Moduł BIC 283468976R dokładnie ten sam problem występuje.
Co zrobić w takiej sytuacji? Trzeba go przeprogramować? Szukać innego modułu ?
Proszę o pomoc.
PS. Media Nav dołożyłem na własną rękę Renault 281155558R. Przeczytałem wszystkie strony i nie znalazłem nic na temat takiego błędu. Może spróbuję jeszcze połączyć się przez gniazdo OBD z tym modułem oraz programem ddt4 tylko musiałbym kupić przedłużkę żeby te piny pozamieniać?
Ostatnio zmieniony przez Rafał Fedorczyk 2024-08-29, 10:52, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 115 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3839 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-08-30, 07:54
Rafał Fedorczyk napisał/a:
Może spróbuję jeszcze połączyć się przez gniazdo OBD z tym modułem oraz programem ddt4 tylko musiałbym kupić przedłużkę żeby te piny pozamieniać?
Niestety- jak dotąd chyba nikt nie zgłaszał takich objawów z błędami na desce... Faktycznie- najlepiej byłoby sprawdzić jaki numer skryptu jest ustawiony na BIC. Czyli tak- ddt4all i interfejs CAN podłączony do pinów Multuimedia CAN.
Ale raczej na 100% okaże się, że jest skrypt 14, bo 283464084R to jest BIC pochodzący fabrycznie z Dustera2, więc ja nie mam pomysłu co się dzieje...
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2024-08-30, 08:19, w całości zmieniany 3 razy
Cześć. Mam następujący problem związany z modułem BIC do Dacia Duster 2 silnik 1,5 blue dCi.
Dokupiłem moduł BIC 283464084R. Mam gotową kostkę do podłączenia nad schowkiem. Moduł działa pokazuje temperaturę, ustawienia klimy, spalanie, przechylomierz czyli raczej wszystko z nim ok. Więc numer skryptu się zgadza. ?
Jednak pojawia się u mnie błąd na desce rozdzielczej : error próg, oraz lampka kontrolna stop.
Moduł BIC 283468976R dokładnie ten sam problem występuje.
Co zrobić w takiej sytuacji? Trzeba go przeprogramować? Szukać innego modułu ?
Proszę o pomoc.
PS. Media Nav dołożyłem na własną rękę Renault 281155558R. Przeczytałem wszystkie strony i nie znalazłem nic na temat takiego błędu. Może spróbuję jeszcze połączyć się przez gniazdo OBD z tym modułem oraz programem ddt4 tylko musiałbym kupić przedłużkę żeby te piny pozamieniać?
Witajcie Mam ten sam problem tz Duster z 2020 roku z silnikiem 1.0 TCE z instalacją gazową.Mam fabryczną wiązkę za schowkiem do podłączenia modułu BIC.Po podłączeniu modułu o nr 283464084R wywala błąd na liczniku i pali się kontrolka STOP. Myslę że przyczyną tego błędu może być że mam licznik z małym wyświetlaczem z błękitnym podświetleniem.W radiu MN3 wyświetla wszystko tak jak powinno być tylko ten błąd na liczniku.Ktoś coś wie na ten temat?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum