Czytanie opinii imo nie ma sensu, bo różni ludzie, różne samochody, różne oczekiwania.
Ktoś może mieć spaprana geometrię i winić za to opony, ktoś może mieć stare gumy i mówić, że plastikowe. A w necie zazwyczaj jak ktoś pisze opinie to albo jest to generyczne "ok" albo częściej narzekanie, bo coś nie wyszło. Ja mam swoje ulubione marki i raczej rzadko wychodzę poza te strefę komfortu, a jeśli już, to pytam swojego wulkanizatora. Polecam rodeo na radzymińskiej w Warszawie :)
Ale generalnie zasada jest imo taka, że jak kupisz coś dobrej marki, to raczej się nie zawiedziesz.
Raz bardzo się zawiodłem po teście jakiejś gazety (znalazłem test w necie). Kupiłem opony Michelin do Dustera I 4x4, które wygrały test opon zimowych w tej gazecie. Po około 3 użytkowania zimą miałem wiele zastrzeżeń i serdecznie dość tych opon. Szybko sprzedałem na allegro jako używane. Kupiłem potem zimowe Continentale i od razu zakochałem się w nich. To jakby niebo, a ziemia w porównaniu z tymi Michelinami. Od tamtego czasu marka Michelin u mnie nie istnieje, a zawiodłem się tylko raz, ale to tak chyba działa :)
Teraz kombinuję, bo oglądałem sporo testów i podobno zimą są bardzo dobre AT BFGoodrich Trail-Terrain i jakbym miał decydować już teraz, to zamówiłbym komplecik. Muszę tylko sprawdzić czy się bez problemu zmieszczą w nadkola, czy nie będą ocierać. Zewnętrzna średnica to 71,1 cm. Lubię pompować ciut więcej, czyli 2,6 każdą oponę.
Jakie mam wymagania? Chyba żadnych jeszcze, bo muszę przekonać się na własnej skórze czy one będą się nadawały na cały sezon. Wiosną, latem i zimą mają tylko jechać, nic więcej. Czasem będą wyjątkowe sytuacje, że auto będzie musiało pokonać trudniejszy teren, ale to zaledwie kilka razy w roku. Natomiast zimą mają dać radę podobnie do opon całorocznych tradycyjnych, np. tych, które Dacia zamontowała w fabryce: Continental All Season Contact.
Na razie na 90% jestem przekonany do tych, ale zanim kliknę, że zamawiam, to musze być pewny, że są ok do Dusterka III: Bfgoodrich Trail-Terrain T/A 215/65 R17 99 T
Raz bardzo się zawiodłem po teście jakiejś gazety (znalazłem test w necie). Kupiłem opony Michelin do Dustera I 4x4, które wygrały test opon zimowych w tej gazecie.
Bo ta marka jest bardzo przereklamowana.
Kacper_Potocki napisał/a:
Lubię pompować ciut więcej, czyli 2,6 każdą oponę.
Po co, na co, w imię czego, producent nie bez przyczyny podaje optymalne ciśnienie dla kół. Zwiększasz je o 0,4 a letnie temperatury o kolejne 0,4 i masz 3,0 w oponach.
W żadne testy na YT nie wierzę, bo z autopsji wiem jak to wygląda i jak tanio ludzie się sprzedają (bardzo tanio).
Nie wiem czy Michelin jest przereklamowany i na czym miałoby to przereklamowane polegać, bo opony i od nich i od np conti i od Pirelli i nie wiem czy któryś z modeli tych marek jakoś szczególnie odstaje.
Raczej zauważam prawidłowość że dostajesz to, za co zapłaciłeś.
Lubię pompować ciut więcej, najczęściej o dwie kreski, bo z doświadczenia wiem, że jak jadę do gumiarza (dwa razy w roku) to zazwyczaj brakuje właśnie jednej lub dwóch kreseczek. Być może źle, ale już tak robię od lat, jakoś lepiej się czuję :)
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1243 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-09-20, 16:16
Opony AT nie lubią wysokiego ciśnienia - jak już to czasem służy im obniżenie - do którego są często dostosowane. W terenie jazda z wysokie ciśnienie to proszenie się o kłopoty; na normalnym albo podwyższonym ciśnieniu w piasku można zakopać się z napędem 4x4 w miejscu gdzie na obniżonym ciśnieniu przejechałby samochód 4x2 z tymi samymi oponami.
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2024-09-20, 16:16, w całości zmieniany 1 raz
Już wiem sporo więcej niż jeszcze 3 dni temu. Poczytałem, pooglądałem testy, mniej więcej wiem "co jest 5", cały czas oczywiście nie wiem jak się tym jeździ, więc będzie trzeba spróować.
Dawniej jeździłem tradycyjnie, czyli letnie (średniej klasy) + zimówki (premium), później przerzuciłem się na letnie średniej klasy + zimówki Dębica Frigo i byłem zadowolony, teraz jeżdżę na zimowych cały rok, kupuję przed zimą nowe i przed kolejną zimą zamieniam tył z przodem i po kolejnym roku kupuję nowe. W tym roku pierwszy raz mam założone całosezonowe i chciałem spróbować przejeździć jedną zimę i przekonać się czy dadzą radę. Zimy u nas są jakie są, bywały takie, że przez 2 miesiące nie było śniegu, ale czasem przywali, przymrozi...
I chyba zrobię tak, że najpierw zostawię te Continentale Allseason fabryczne i sprawdzę jak się mają do zimowych Continentali i Dębic. A w przyszłym roku kupię te AT i porównam.
Dostałem, nie dopłacałem. Sprzedawca mówił, że do wersji 4x4 dają już tylko i wyłącznie całoroki, a do wersji 4x2 letnie albo całoroki - zależy co mają na magazynie w danym momencie.
Bardzo fajne porównanie, Yokohama Geolander A/T vs średniej klasy zimówka. No i jest różnica. Myślę, że na zlodowaciałym podłożu pod luźnym śniegiem ta różnica będzie jeszcze większa.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1243 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-09-24, 22:06
Potwierdza moje doświadczenia które opisałem. D odam że korzystałem także z innych opon całorocznych -np lata temu zajeździłem budżetowe Dębice navigator 2 i w zimę byly prawie jak zimówki. Ale geolandery uwielbiałem miały więcej cech terenowych niż letnich i zwłaszcza zimowych szosowych. O ile w lecie przy spokojnej jeździe przeszkadzamy głównej opory, o tyle w zimie niestety wszystko poza głębokością bieżnika ;)
Dlatego choć bardzo mi się podobają, to jednak w warunkach Podbeskidzia zostanę przy zimówkach. No nic, wielka szkoda, ale czasem rozum musi wygrać z sercem.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1243 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-09-25, 10:00
Tak jak wspomniałem, zajeździłem debice navigatory 2 na partnerze we wszystkich porach roku, w mieście, na krajówkach i na drogach polnych o każdej porze roku i niczego im nie brakowało. Jedynie dość szybko się zużywały w wysokich temperaturach. kilkanaście razy byłem także tym samochodem w zieleńcu w naprawdę trudnych warunkach i też nie było problem. Dlatego sądzę że nie musi być tak strasznie.
Zobaczę tej zimy te Continental AllSeasonContact 2 i będę wszystko wiedział. Znam zimówki kilku firm, to będę miał porównanie. Klucze gęsi już widziałem, jak odlatywały na południe, może w tym roku szybko przyjść zima :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum