Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1973 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2024-09-25, 21:48
Jeszcze nie tak dawno polecałem opony Falken EUROALL SEASON AS210 które miałem w Dusterze I sprawowały się ok w zimę jak i w lato. W tym roku znajoma zakupiła mi do Fiata nowe opony goodride all season z-401 elite i jakoś się na nich jeździło, przejechałem lato bez większych problemów, ale kilka dni temu postanowiłem wymienić je na opony KLEBER QUADRAXER 3 i na chwilę obecną to jest mój faworyt. Opony bardzo dobrze się wyważyły, na felgi powędrowało mniej ciężarków niż w wyżej wymienionych Goodridów i co najważniejsze są to bardzo ciche opony, chyba najcichsze ze wszystkich opon całorocznych dostępnych na rynku a jest to tylko klasa średnia. W moim rozmiarze ( 225/45R17) ich głośność to 69dB a Goodride miały 72dB czyli Klebery są dwukrotnie cichsze a to w przypadku aut budżetowych jakimi są fiat czy Dacia jest również ważnym parametrem.
Polecam najnowszy numer tygodnika Motor (39/2024), gdzie znajdziemy test opon wielosezonowych w wersji SUV, w rozmiarze 235/60R18.
Zwycięzcą został Michelin z modelem CrossClimate 2 SUV. Dalej na podium znalazły się Continental AllSeason Contact2 i Bridgestone Turanza AllSeason 6. Przyzwoicie (zwłaszcza w relacji do ceny) wypadła nasza Dębica z modelem Navigator 3, która zapewnia bardzo dobre właściwości na śniegu (porównywalne z oponą Michelin), okupując to jednak słabym (ale w akceptowalnych jeszcze granicach) zachowaniem na mokrym. Nieźle zrównoważona (otrzymała jako czwarta rekomendację Motoru) okazała się opona Falken Euro AllSeason AS220Pro. Już sporo tańsza od czołówki, a wciąż całkiem dobra.
Najtańszy, chiński Imperial (All Season Driver), wylądował na końcu, ale minimalne wymogi bezpieczeństwa spełnia i zawsze lepsza taka nowa niż "łysa" i stara premium.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1973 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2024-09-27, 12:07
Seweryn480736 napisał/a:
Dlaczego nie zostałeś przy Goodride?
Ogólnie szukałem w swoim aucie przyczyn delikatnych wibracji na kierownicy powyżej 110km/h i zacząłem od opon - dużo ciężarków na feldze 40/50g. Poza tym Goodride nie mają rantów ochronnych przez co ostatnio lekko uszkodziłem sobie felgę. Ogólnie same opony nie uważam za złe ale teraz wolałbym dołożyć te 400-500zł i kupić coś lepszego np. Klebery które są w moim rozmiarze 3dB cichsze od Goodridów a to w przypadku budżetowego auta gdzie jest słabe wyciszenie jest dużo i jest to słyszalne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum