Wysłany: 2024-10-03, 16:44 Zmiana 1.6 Sce na 1.5 dCi duster 2, opinie?
Witam,
Wiem, że tematów o silnikach jest mnóstwo, ale chciałbym, żeby ktoś doradził na trzeźwo czy taka zmiana miałaby sens. Może ktoś sam miał okazję pojeździć obydwoma silnikami i mógłby się wypowiedzieć?
Jak w temacie, zastanawiam się nad zmianą:
Mój duster 2019 1.6 sce, 78k km, na 2019 1.5 dci 28k km (wiem, podejrzany przebieg, będzie weryfikowany).
Robię 70 km dziennie, więc diesel in plus pod względem ekonomii i osiągów. In minus, koszty serwisowania i potencjalne naprawy. Co myślicie- jest sens zmieniać?
_________________ I would if I could, but I can't, so I won't.
Świetny silnik - 1.5dci , polecam z ręka na sercu , sporo wytrzymuje naprawdę , po dobrym chipie jest bardzo żwawy w dusterze i mało pali. Robisz przekładkę silnika czy po prostu zamiana całego auta dustera na taki z silnikiem 1.5dci ?
Mam 1.6Sce w dusterze, miałem 1.5dci w Kangoo. Jeśli chodzi o samą jazdę: zdecydowanie diesel. Oczywiście pod warunkiem, że potrafisz dbać o niego nawet nieco przesadnie. Ja przez 100tyś km nie robiłem nic, ale przeglądy robiłem sam co ~10-12kkm. No i nie wymieniałem dwumasy, egr, adblue (nie miałem), ani wtrysków, bo przebieg był niewielki :) Więc nie wiem jak to wygląda pod względem kosztów. Domyślam się, że tak jak w niemieckich tdi 'ekologię' można w razie potrzeby wyłączyć niewielkim kosztem (oczywiście to nielegalne, ale to dyskusja na inny wątek). Odłóż na naprawy kwoty wynikające z różnicy cen paliwa, dieslem będzie chyba zdecydowanie taniej jeździć niż na benzynie. Czytałem gdzieś jeszcze, że dustery z 1.5dci mają co prawda skrzynię 6 biegową, ale przełożenia są wyjątkowo krótkie, może dla Ciebie to miałoby jakieś znaczenie? No i na koniec zostaje późniejsza odsprzedaż auta, ale nie wiem, czy to ma jakieś znaczenie. Nagonka na diesle niby jest, ale ja na przykład nie bałbym się kupić obecnie auta na gnojówkę (strefy czystego transportu mam w nosie).
Koszty serwisu, bedą podobne. Paliwo, któż to przewidzi? Jeśli chodzi o samą jazdę, zdecydowanie 1.5dci będzie przyjemniejszy, ale nie koniecznie przy wyprzedzaniu. 1.6sce jak go dobrze wkrecić, to ciagnie całkiem fajnie.
Krótkie biegi 1.5dci dotyczą wersji 4x4. Przy 4x2, jazda jest całkiem OK wbtrasie. Silnik 1.5dci, z czasów kiedy Dacia jest produkowana z tym silnikiem, jest bardzo trwałym i fajnym silnikiem w praktycznie każdej wersji, a ekologia w tym silniku jest praktycznie bezobsługowa, poza AdBlue.
Dziękuję koledzy za podzielenie się opiniami.
Zmiana całego auta- zostawiłbym obecnego 1.6sce w rozliczeniu za 1.5 dCi.
Dzięki za wyjaśnienie sprawy przełożeń skrzyni 4x2 vs 4x4- to faktycznie ma dla mnie znaczenie. W moim przypadku sprawa dotyczy 4x2, więc mnie pasują dłuższe przełożenia.
Do 1.6 sce nie mam absolutnie nic, oprócz w miarę wysokiego spalania, jak na osiągi i trochę mi brakuje 6go biegu, a przebiegi robię 90% trasa. Myślę nad zmianą głównie z powodu fajnej okazji i przebiegu samochodu- zmieniając na dCi, 'odmlodzilbym' o 50k km.
Spróbuję jutro lub w poniedziałek odbyć jazdę próbną i porównać wyciszenie, na którym też mi zależy. Sce wg mnie jest nieźle wyciszony, a dźwięk silnika mnie osobiście nie drażni.
O dCi sporo już się naczytałem, wiem, że silnik nieźle dopracowany. Niestety w tym konkretnym przypadku jest dwumasa i adblue, co mnie trochę odstrasza.
_________________ I would if I could, but I can't, so I won't.
Nie no, w tych czasach nikt normalny już swapów nie robi
Robią tym bardziej , że zawieszenie silnika itd w 4x2 to jest to samo w 1.6SCE i 1.5dci , to nie zmiana z 1.5dci na 2.0dci - które wymagają innych punktów mocowań a i też takie robili co prawda nie w dacii ale renault ( słyszałem od znajomego tunera ). No i są z tego samego rocznika więc się pomieszczą prawdopodobnie oba. Np w mojej 1.5dci są też te same półosie co w 1.6sce.
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-10-05, 20:00
1.5 dCi bajka! Ja zmieniłem Dustera 1.2 tCe na Kadjara 1/5 dCi
Spalanie na letnich oponach poniżej 5 l/100 km, na cąłoocznych około 5,5. Bezobsługowy, mam niecałe 120 tys. km przebiegu, różnica mega w załadowanym aucie. Turbo benzyna z całą rodziną i bagażami już dyszała, diesel spokojnie i po górach śmigał, w tym roku wyjazd do Chorwacji - sama przyjemność. A benzyna bez turbo to już w ogóle, po dieslu nie chce się wsiadać
Aktualnie planuję zakup nowego auta i też będzie to diesel. Renault już nie ma, ale w Citroenie znalazłem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum