Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zmiana 1.6 Sce na 1.5 dCi duster 2, opinie?
Autor Wiadomość
Ajry 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 19 Cze 2022
Posty: 50
Skąd: Z Krainy Deszczowców
  Wysłany: 2024-10-03, 16:44   Zmiana 1.6 Sce na 1.5 dCi duster 2, opinie?

Witam,
Wiem, że tematów o silnikach jest mnóstwo, ale chciałbym, żeby ktoś doradził na trzeźwo czy taka zmiana miałaby sens. Może ktoś sam miał okazję pojeździć obydwoma silnikami i mógłby się wypowiedzieć?
Jak w temacie, zastanawiam się nad zmianą:
Mój duster 2019 1.6 sce, 78k km, na 2019 1.5 dci 28k km (wiem, podejrzany przebieg, będzie weryfikowany).
Robię 70 km dziennie, więc diesel in plus pod względem ekonomii i osiągów. In minus, koszty serwisowania i potencjalne naprawy. Co myślicie- jest sens zmieniać?
_________________
I would if I could, but I can't, so I won't.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-10-03, 23:29   

Świetny silnik - 1.5dci , polecam z ręka na sercu , sporo wytrzymuje naprawdę , po dobrym chipie jest bardzo żwawy w dusterze i mało pali. Robisz przekładkę silnika czy po prostu zamiana całego auta dustera na taki z silnikiem 1.5dci ?
 
Stereo 



Marka: Dacia
Model: Duster 3
Silnik: 1.0 LPG
Rocznik: 2024
Dołączył: 19 Wrz 2024
Posty: 109
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-10-04, 07:13   

Nie no, w tych czasach nikt normalny już swapów nie robi
 
mr2k 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Dołączył: 09 Lut 2023
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-10-04, 08:52   

Mam 1.6Sce w dusterze, miałem 1.5dci w Kangoo. Jeśli chodzi o samą jazdę: zdecydowanie diesel. Oczywiście pod warunkiem, że potrafisz dbać o niego nawet nieco przesadnie. Ja przez 100tyś km nie robiłem nic, ale przeglądy robiłem sam co ~10-12kkm. No i nie wymieniałem dwumasy, egr, adblue (nie miałem), ani wtrysków, bo przebieg był niewielki :) Więc nie wiem jak to wygląda pod względem kosztów. Domyślam się, że tak jak w niemieckich tdi 'ekologię' można w razie potrzeby wyłączyć niewielkim kosztem (oczywiście to nielegalne, ale to dyskusja na inny wątek). Odłóż na naprawy kwoty wynikające z różnicy cen paliwa, dieslem będzie chyba zdecydowanie taniej jeździć niż na benzynie. Czytałem gdzieś jeszcze, że dustery z 1.5dci mają co prawda skrzynię 6 biegową, ale przełożenia są wyjątkowo krótkie, może dla Ciebie to miałoby jakieś znaczenie? No i na koniec zostaje późniejsza odsprzedaż auta, ale nie wiem, czy to ma jakieś znaczenie. Nagonka na diesle niby jest, ale ja na przykład nie bałbym się kupić obecnie auta na gnojówkę (strefy czystego transportu mam w nosie).
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1108
Skąd: krakow
Wysłany: 2024-10-04, 10:53   

A co konkretnie Ci nie pasuje w 1,6. pozdr
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1082
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2024-10-04, 12:10   

Koszty serwisu, bedą podobne. Paliwo, któż to przewidzi? Jeśli chodzi o samą jazdę, zdecydowanie 1.5dci będzie przyjemniejszy, ale nie koniecznie przy wyprzedzaniu. 1.6sce jak go dobrze wkrecić, to ciagnie całkiem fajnie.

Krótkie biegi 1.5dci dotyczą wersji 4x4. Przy 4x2, jazda jest całkiem OK wbtrasie. Silnik 1.5dci, z czasów kiedy Dacia jest produkowana z tym silnikiem, jest bardzo trwałym i fajnym silnikiem w praktycznie każdej wersji, a ekologia w tym silniku jest praktycznie bezobsługowa, poza AdBlue.
 
Ajry 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 19 Cze 2022
Posty: 50
Skąd: Z Krainy Deszczowców
Wysłany: 2024-10-04, 19:30   

Dziękuję koledzy za podzielenie się opiniami.
Zmiana całego auta- zostawiłbym obecnego 1.6sce w rozliczeniu za 1.5 dCi.
Dzięki za wyjaśnienie sprawy przełożeń skrzyni 4x2 vs 4x4- to faktycznie ma dla mnie znaczenie. W moim przypadku sprawa dotyczy 4x2, więc mnie pasują dłuższe przełożenia.
Do 1.6 sce nie mam absolutnie nic, oprócz w miarę wysokiego spalania, jak na osiągi i trochę mi brakuje 6go biegu, a przebiegi robię 90% trasa. Myślę nad zmianą głównie z powodu fajnej okazji i przebiegu samochodu- zmieniając na dCi, 'odmlodzilbym' o 50k km.
Spróbuję jutro lub w poniedziałek odbyć jazdę próbną i porównać wyciszenie, na którym też mi zależy. Sce wg mnie jest nieźle wyciszony, a dźwięk silnika mnie osobiście nie drażni.
O dCi sporo już się naczytałem, wiem, że silnik nieźle dopracowany. Niestety w tym konkretnym przypadku jest dwumasa i adblue, co mnie trochę odstrasza.
_________________
I would if I could, but I can't, so I won't.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-10-04, 23:31   

Stereo napisał/a:
Nie no, w tych czasach nikt normalny już swapów nie robi

Robią tym bardziej , że zawieszenie silnika itd w 4x2 to jest to samo w 1.6SCE i 1.5dci , to nie zmiana z 1.5dci na 2.0dci - które wymagają innych punktów mocowań a i też takie robili co prawda nie w dacii ale renault ( słyszałem od znajomego tunera ). No i są z tego samego rocznika więc się pomieszczą prawdopodobnie oba. Np w mojej 1.5dci są też te same półosie co w 1.6sce.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-10-05, 20:00   

1.5 dCi bajka! Ja zmieniłem Dustera 1.2 tCe na Kadjara 1/5 dCi
Spalanie na letnich oponach poniżej 5 l/100 km, na cąłoocznych około 5,5. Bezobsługowy, mam niecałe 120 tys. km przebiegu, różnica mega w załadowanym aucie. Turbo benzyna z całą rodziną i bagażami już dyszała, diesel spokojnie i po górach śmigał, w tym roku wyjazd do Chorwacji - sama przyjemność. A benzyna bez turbo to już w ogóle, po dieslu nie chce się wsiadać 8-)
Aktualnie planuję zakup nowego auta i też będzie to diesel. Renault już nie ma, ale w Citroenie znalazłem
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1082
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2024-10-08, 09:38   

Ajry napisał/a:
Niestety w tym konkretnym przypadku jest dwumasa i adblue, co mnie trochę odstrasza.


Ad Blue jest jedynie problematyczny przy bardzo mocno minusowych temperaturach, a dwumasa w tym silniku jest bardzo trwała
 
Kubuch 


Marka: Skoda
Model: Octavia 4 / Rapid
Silnik: 1,5 TSi / 1,6 TDi
Rocznik: 2020 / 2014
Dołączył: 03 Lut 2016
Posty: 341
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2024-10-15, 19:00   

Jak przejedziesz się tym dCi to na swoje sce nie będziesz mógł patrzeć 🫣
_________________

 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-10-18, 13:35   

..i koniecznie chip stage1 na 130-135KM/290-300Nm
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne