Ale że jak? Szperacze w miejsce przeciwmgielnych? To się nie uda.
1. Umieszczenie przeciwmgielnych jest tak nisko, ponieważ ich rolą jest oświetlanie drogi blisko, tuż przed samochodem w warunkach mgły i raczej wolnej jazdy. To nie jest dobre miejsce na coś co ma świecić daleko. Na takie szperacze dobrym miejscem jest np. poprzeczka dachowa.
2. Modyfikowanie oświetlenia w taki sposób jest nielegalne i może spowodować zatrzymanie dowodu rejestracyjnego przez policję/diagnostę. Można w takie rzeczy się bawić tylko w ramach offroad, jeśli nie przemieszczasz się samochodem po drodze publicznej.
Modyfikowanie oświetlenia w taki sposób jest nielegalne i może spowodować zatrzymanie dowodu rejestracyjnego przez policję/diagnostę. Można w takie rzeczy się bawić tylko w ramach offroad, jeśli nie przemieszczasz się samochodem po drodze publicznej.
Właściwie to trudno powiedzieć, ponieważ:
- z jednej strony szperacze nie są wskazane nawet jako nieobligatoryjne (dodatkowe) oświetlenie pojazdu (par. 12 ust. 3 rozporządzenia w/s warunków technicznych pojazdów),
- szperacz jest wprost wskazany jako element wyposażenia pojazdu uprzywilejowanego (par. 24 ust. 2),
- ale ustawa właściwie dopuszcza ich użycie, o ile "Światło oświetlające przedmioty przydrożne (szperacz) może być włączone tylko podczas zatrzymania lub postoju, pod warunkiem że nie oślepi innych uczestników ruchu (...)" (art. 52 ust. 3 pord).
Niemniej można mieć wątpliwości, czy taki reflektor zamontowany zamiast przeciwmgłowych spełnia warunki techniczne dla szperacza, choćby dlatego, że (i) szperacz powinien umożliwiać zmianę kierunku świecenia oraz (ii) powinien być włączany i wyłączany niezależnie od innych świateł.
Zostaje tobie: Dwa homologowane światła dalekosiężne, albo ledbar z podwójną homologacją ( lewa i prawa strona ). Tyle, że taki ledbar jest drogi.
Musisz mieć to podłączone do długich, mogą być tylko 2 dodatkowe, co wyklucza jeden homologowany ledbar, musi to mieć homologacje, czyli oznaczenie z E. Musi się też zgadzać jakaś liczba referencyjna, czyli musi być mniejsza od 100...
Ja mam jeden homologowany ledbar ( bo jak mam zamontować dwa w jednej linii...?). Podłączone do długich. Oczywiście przepisy są z epoki Warszaw i Nys, bo nie da się założyć 2 ledbarów na osobówkę. Na ciężarówkę tak, bo jest szersza.
Oczywiście przyjedzie Norweg do Polski i może sobie jeździć z 3 , z 10 bo tam jest to legalne.
Jak mój diagnosta to zobaczył, to zawału dostał.. Oczywiście podawał powody z dupy, poddawał wątpliwości homologację drogową... Mógł się przyczepić jedynie do ilości, ale tego się nie doczepił...
Mam to tak zamontowane, że demontaż trwa 2 minuty, więc sobie poradziłem.
W znanym sklepie na J kosztował cały zestaw 530 zł. Montaż, z elektryką 10 minut...
Po za tym: Zboże w nocy dojrzewa, Widzisz pobocze. Mam najmniejszy homologowany ledbar dostępny w J. Pokochałem takie lampy, jak niemiecki Turek zamocował mi w mojej ciężarówce, którą dużo jeździłem po nocach.
Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 45 Skąd: Koszalin
Wysłany: 2024-11-04, 22:09
kupiłem w fajnej promocji Lightbar VX750-CB DR SM, ma homologację na montaż 1szt. ale bara nie chciałem bo będzie pewnie gwizdał. Często jeżdżę z drabiną na dachu to wiem co to hałas 😂
no chyba że coś mniejszego gabarytowo?
fajnej promocji Lightbar VX750-CB DR SM, ma homologację na montaż 1szt
Ile ta fajna promocja?
Rozumiem, że ma wybitą, namalowaną homologacje z prawej i lewej strony?
Ja mam nad tablicą rejestracyjną. W J jest cały zestaw montażowy. Uchwyt pod tablicę, przewody - montaż dla kompletnych laików.
Inna sprawa, że tłumacz to diagnostom, policjantom... Mi burkał diagnosta, bo nie miałem kompletu foteli w Espace 4... Demontaż 2 sekundy, wersje miałem z 6 fotelami, ale konstrukcyjnie i w dowodzie 7...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum