Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1177 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-11-08, 14:44
Dokładny komunika to "Na polskim rynku akcja dotyczy 945 egzemplarzy wyprodukowanych przed 11 lipca 2024 roku. Jak informuje Dacia Polska „Akcja jest spowodowana ryzykiem utraty ciągłości elektrycznej między okablowaniem komory silnika a okablowaniem tablicy rozdzielczej”
dalej co by sie stało
"Usterka może doprowadzić do wystąpienia jednego lub więcej skutków dla klienta:
Utrata przyczepności podczas jazdy
Utrata wspomagania układu kierowniczego
Niedziałające poduszki powietrzne.
Niedziałający elektroniczny hamulec postojowy."
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1177 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-12-09, 20:06
Zauważyliście, że Duster jest ubogi w uszczelki drzwiowe? Uszczelka bagażnika jest tylko główna. Uszczelki w klapie silnika są tylko kawałkami z przodu. Pamiętam, że w DD1 wstawiałem uszczelkę od 126p i było szczelnie i czysto. Jako że mam wersję DD3 extreme, drzwi zostały zubożone o drugą pętlę uszczelek. Chroniona jest tylko górna część. I jeszcze została klapka chroniąca wloty tankowania paliwa. A wszystkie nieszczelności wychodzą podczas mycia samochodu. Zobaczcie zaraz po myciu, gdzie ta woda się dostaje. Zamierzam to dodatkowo uszczelnić. Przy okazji skorzysta na tym wygłuszenie pojazdu.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1934 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2024-12-09, 23:01
paul7 napisał/a:
Zauważyliście, że Duster jest ubogi w uszczelki drzwiowe? Uszczelka bagażnika jest tylko główna. Uszczelki w klapie silnika są tylko kawałkami z przodu. Pamiętam, że w DD1 wstawiałem uszczelkę od 126p i było szczelnie i czysto. Jako że mam wersję DD3 extreme, drzwi zostały zubożone o drugą pętlę uszczelek. Chroniona jest tylko górna część. I jeszcze została klapka chroniąca wloty tankowania paliwa. A wszystkie nieszczelności wychodzą podczas mycia samochodu. Zobaczcie zaraz po myciu, gdzie ta woda się dostaje. Zamierzam to dodatkowo uszczelnić. Przy okazji skorzysta na tym wygłuszenie pojazdu.
Tną koszty na czym mogą. pierwsze Dustery (przed FL) miały słabe wygłuszenie i bardzo mało uszczelek ze względu budżetowy charakter auta. W Dusterze I po FL ( od 2013 r.) z powodu dużego zainteresowania tym modelem Dacia lepiej wygłuszyła to auto i dodała sporo uszczelek, choćby na dołach drzwi, spowodowane to było prawdopodobnie tym, że dużo osób krytykowało Dustery za słabe wyciszenie. W Dusterze II Dacia, nadal stosowała progres i model ten był lepiej wyciszony w porównaniu do swojego poprzednika, ale nie trwało to długo bo bodajże od 2020 r. Dacia z powrotem zaczęła usuwać niektóre uszczelki w Dusterach choćby te na dole drzwi. Pamiętam, że mój były Duster II Comfort z grudnia 2018 r. miał więcej uszczelek niż Duster II znajomego z 2022 r. w pełnej wersji wyposażenia tz. ze wszystkim co dało się do tego auta dołożyć w tamtym roku.
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1177 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-12-10, 19:36
Właśnie dlatego irytuje mnie brak uszczelek. Zauważyłem , że po myjni jest woda w niektórych miejscach drzwi i progów. Koła też potrafią wpompować w strefę drzwiową zanieczyszczenia. Przestrzeń słupka B też jest niechroniony. A klapa silnika to już kuriozum, mini i mata wygłuszająca i uszczelki malutkie nad reflektorami. Może ktoś próbował poprawiać , (myślę że to czeka każdy model), te oszczędności fabryki?
Zobaczcie jak spieprzone jest nadkole przy drzwiach z tyłu, drzwi otwarte a tam wycięte nadkole, uszczelki na drzwiach ciekaw jestem jak to w rzeczywistości się sprawdza, lin do filmu 6s pokazuje o co mi chodzi. Skontrolujcie czy w waszych egzemplarzach są wszystkie uszczelki!!!!!
https://www.youtube.com/watch?v=Ck4LEILvzvI
Ostatnio zmieniony przez MartinezTychy 2024-12-11, 13:35, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1177 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-12-12, 19:59
MartinezTychy napisał/a:
Zobaczcie jak spieprzone jest nadkole przy drzwiach z tyłu, drzwi otwarte a tam wycięte nadkole, uszczelki na drzwiach ciekaw jestem jak to w rzeczywistości się sprawdza, lin do filmu 6s pokazuje o co mi chodzi. Skontrolujcie czy w waszych egzemplarzach są wszystkie uszczelki!!!!!
https://www.youtube.com/watch?v=Ck4LEILvzvI
zgadza się, widziałem ten filmik, zwróciłbym uwagę na miejsca gdzie przedostaje się woda. Szczególnie słupek B górna część, tam jest otwarta przestrzeń i słupek C na dole jest olbrzymia dziura od nadkola, w dolnej części. Oni włożyli uszczelki dla bieda wersji lub z oszczędności jakiejś.
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1177 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-12-12, 20:06
ctxultra1 napisał/a:
Ja zakupiłem w listopadzie wersję Journey i mam wszystkie uszczelki.
Jakbyś mógł pokazać zdjęcia jednej strony pojazdu, jak rozmieszczono uszczelki na drzwiach przednich i tylnych. Nie mogę jakoś znaleźć samochodu w salonie z uszczelkami. Pytanie też do posiadaczy D3 z uszczelkami , przyślijcie zdjęcia. Trzeba te braki naprawić. Szkopuł jest w tym że uszczelki muszą być w odpowiednim miejscu, bo nie we wszystkich miejscach pomiędzy drzwiami a karoserią jest taka sama odległość. I jeszcze interesuje mnie czy w klapie silnika macie coś więcej niż ta uszczelkę z przodu od połowy reflektora do połowy drugiego.
Zamówiłem duster 1,2Tce 130km w wersji Journey drugiego grudnia ma dotrzeć w połowie marca i pytanie bo nigdy takich aut nie miałem, czy ten silnik posiada dwumasę i FILTR DPF jeżeli tak ,to jak często się dolewa tego płynu,czy to trzeba wozić z sobą jak braknie i jak jest z tym wypalaniem dpfu.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1278 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-12-16, 18:05 Re: Nowy dusrer 2024
gawron3 napisał/a:
Zamówiłem duster 1,2Tce 130km w wersji Journey drugiego grudnia ma dotrzeć w połowie marca i pytanie bo nigdy takich aut nie miałem, czy ten silnik posiada dwumasę i FILTR DPF jeżeli tak ,to jak często się dolewa tego płynu,czy to trzeba wozić z sobą jak braknie i jak jest z tym wypalaniem dpfu.
Wszystkie nowe silniki mają dwumasę - zwłaszcza turbo R3,
Żaden silnik benzynowy nie ma DPF, ale mają GPF i nic nie trzeba dolewać. Za mało jest silników R3 1.2TCE na rynku żeby było coś wiadomo o problemach z wypalaniem, albo po prostu tak jak w przypadku 1.0TCE nie ma takiego problemu. Ogólnie problem może wystąpić jeśli katuje się silnik tylko na zimno, na krótkich dystansach i to też nie we wszystkich silnikach.
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2024-12-16, 18:08, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1278 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-12-16, 18:20 Re: Nowy dusrer 2024
gawron3 napisał/a:
Dzięki
r70 za szybką odpowiedz chociaż i tak nie wiem co to filtr GPF i gdzie jest montowany.
Filtr GPF pełni silnikach benzynowych taką samą rolę jak DPF w klekotach - wyłapuje cząstki stałe. Tylko z racji innej specyfiki pracy jednostek benzynowych jest mniej problematyczny.
poczytaj w necie, zyskasz świadomość ;) Ja po 100tyś km nie odczułem że mam takowy przy swoim 1.0, a na pewno go mam.
Internety trąbią na lewo i prawo, że nowy Hyundai Elantra ma wersję 1.6 bez GPF i bez dwumasy . Pośredni wtrysk (choć po 2 wtryskiwacze per cylinder) i spełnia najnowsze normy.
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1278 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-12-16, 20:22
tomkasz napisał/a:
r70 napisał/a:
Wszystkie nowe silniki mają dwumasę
Internety trąbią na lewo i prawo, że nowy Hyundai Elantra ma wersję 1.6 bez GPF i bez dwumasy . Pośredni wtrysk (choć po 2 wtryskiwacze per cylinder) i spełnia najnowsze normy.
Ale to nie jest nowy silnik, w przeciwieństwie do 1.2tce 130PS. Do tego chyba nie chcesz porównać jego parametrów trakcyjnych z jakimkolwiek nowym silnikiem ;)
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2024-12-16, 20:25, w całości zmieniany 2 razy
Ale to nie jest nowy silnik, w przeciwieństwie do 1.2tce 130PS. Do tego chyba nie chcesz porównać jego parametrów trakcyjnych z jakimkolwiek nowym silnikiem ;)
Trochę to jest tak, że ten najnowszy 1.2 Renault też nie jest w zasadzie nowy (https://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_HR_engine). To nadal jest pewna rodzina silników. Tak jak mój w hybrydzie 1.6 ...
A jak chodzi o ten z Elantry to ma dość skomplikowany rozrząd. Więc ciężko powiedzieć, że jest jakiś mniej (lub bardziej nowoczesny). Żeby spełnić normy to jednak trochę trzeba było popracować (choć pewnie głównie programistycznie w komputerze silnika) i wycisnąć co się da z dwóch wtryskiwaczy i zaawansowanego rozrządu. Czy to nie jest jednak coś nowoczesnego?
A trakcyjnie - no dobrze 1.6 zwykły bez turbo to nie szaleństwo ... Ale powiem tak, po kilku silnikach z turbo wsiadłem do 1.2 Nissana bez turbo, 16V, 65 KM ... i jak to świetnie się wkręca na obroty, jaka to jest przyjemność z jazdy (w małej, lekkiej Micrze). Więc ... ciężko powiedzieć czy 1.6 MPI Hyundai'a będzie taki zły na codzień .
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Ostatnio zmieniony przez tomkasz 2024-12-16, 20:36, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1177 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-12-28, 22:17
Właśnie pojechałem dziś nowym Dusterem do Zakopanego. Cała trasa do samego Krakowa była we mgle. Jechałem zadowolony z ustawionymi na automat światłami. Prawidłowo świeciły lampy i oczywiście włączyłem przeciwmgielne tam gdzie trzeba było. Po drodze spotkałem mnóstwo samochodów , nowe marki które jechały tylko na światłach dziennych. Oczywiście mnie to wkurzało. Ale i u mnie po jakiś 200 km , automat zgłupiał i przełączył na dzienne. Musiałem włączyć je ręcznie. Niestety ja to zauważyłem , inni mieli to gdzieś. Dziś był na dk7 wypadek, gdzie ciężarówka skróciła osobówkę o połowę. Morał taki, że nie można wierzyć automatom.
Ale automat to zwykle tylko czujnik światła... Więc nie ma nic wspólnego z obowiązkiem jazdy na światłach w warunkach ograniczonej widoczności tj. deszczu, opadów śniegu czy mgły. A nawet jak jest dodatkowo sprzężony z czujnikiem deszczu to nadal nie ma czujnika mgły .
Ale ta zmora jeżdżenia bez świateł ... zgadzam się.
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1177 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-12-29, 07:31
Oczywiście zmora z tymi światłami. Testowałem z powodzeniem automat z włączaniem świateł długich, szło sprawnie, wyczuwał latarnie i z odpowiedniej odległości samochody. Nie musiałem nic robić. Co do mgły to automat tego nie obsługuje, załącza kierowca. Światła krótkie i długie uważam że dobrze pracują szczególnie na drogach wiejskich ew. tunelach.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1278 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-12-29, 08:06
A przy jeździe na światłach do jazdy dziennej, tyl też się świeci w dd3 ? W dd2fl tak, dlatego jestem widoczny z przodu u z tyłu a o to chodzi w przy jeździe na światłach mijania przy ograniczonej widoczności.
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1177 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-12-29, 09:03
r70 napisał/a:
A przy jeździe na światłach do jazdy dziennej, tyl też się świeci w dd3 ? W dd2fl tak, dlatego jestem widoczny z przodu u z tyłu a o to chodzi w przy jeździe na światłach mijania przy ograniczonej widoczności.
No i ciebie na pewno widać. DD3 też jest widoczny dla innych
z włączonymi światłami z przodu i z tyłu. Szczególnie jak tiry są na trasie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum