Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
terkotanie od strony silnika - duster 1.0 tce lpg
Autor Wiadomość
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 822
Skąd: Poznań
Wysłany: 2025-02-06, 14:29   

leech10 napisał/a:
Czy mogłem coś uszkodzić?


Raczej nie (zależy jak mocno tym operowałeś :) Tam jest chyba silniczek krokowy i on hałasuje u mnie nawet parę minut po zgaszeniu silnika. I to bez dotykania. Więc możliwe, że to zbieg okoliczności. W jakimś biuletynie serwisowym ten objaw piszczenia i hałasowania był chyba czynnikiem wskazującym na nadmierne zużycie zaworu i celowość wymiany? Czy się mylę? Ktoś o tym chyba wyżej pisał....
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2025-02-06, 14:30, w całości zmieniany 3 razy  
 
leech10 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 Tce
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Sty 2021
Posty: 79
Skąd: Katowice
Wysłany: 2025-02-06, 14:58   

Hej

Bardzo delikatnie. Nie szaprałem się z tym 😉

Pozdrawiam
Piotrek
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3564
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2025-02-06, 20:35   

Ja słyszałem, że jednemu uczonemu we Francji zdechła żaba ruszała nogą. Więc takie rzeczy mogą się zdarzać. :-D :idea:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
leech10 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 Tce
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Sty 2021
Posty: 79
Skąd: Katowice
Wysłany: 2025-03-12, 20:52   

Hej

Byłem w ASO i niestety nie rozwiązano problemu. Powiedziano mi że to owszem ta turbina ale to niczym nie grozi i można jeździć. Pytanie czy naprawiać to poza ASO? Auto ma jeszcze gwarancje i tu mam obawy czy jej nie stracę. Ale znowu pytanie czy jazda z tym nie uszkodzi turbiny i jak się skończy gwarancja to zapłacę sporo więcej. Co polecacie?

Pozdrawiam
Piotrek
 
Tomasz2287n 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0
Rocznik: 2021
Dołączył: 29 Sty 2025
Posty: 2
Skąd: Katowice
Wysłany: 2025-03-14, 20:49   

Mi tak samo powiedzieli w serwisie że to niczym nie zagraża, a każda naprawa nie w aso traci się gwarancję. Później tylko pozostaje przedłużać gwarancję.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1458
Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-03-15, 12:45   

jazda nie uszkodzi turbiny. Na początku jest to problem tylko estetyki akustycznej, ale w marę degradacji mogą zacząć się błędy wtrysku, układu stabilizacji toru i inne. poza tym przyspieszenie może przestać następować liniowo w stosunku do operowania pedałem gazu.
O ile pamietam u mnie błędy zaczęły się nasilać po ok 80tyś km. Problem z nimi jest taki że trudno je udowodnić, ponieważ (przynamniej u mnie) nie były rejestrowane w logach i po podpięciu do kompa w ASO nie było po nich śladu. Ślady pozostawiały jak dobrze pamiętam tylko błędy wtrysku, ale ASO twierdziło że to musi być jakieś przypadkowe zachowanie bo w czasie kontroli wszystko zawsze było ok. Być może obecnie ASO ma już inną wiedzę, ale kiedy ja walczyłem z tematem, to byli szczerze zaskoczeniu kiedy podpięli się do mojego dustera który wyświetlał któreś z błędów (nie pamiętam który, ale chyba układu stabilizacji) bez gaszenia silnika i diagnostyka nie wykazał kompletnie nic - a komunikat na wyświetlacza samochodu zniknął dopiero po wyłączeniu stacyjki. podobno był ta taki pierwszy przypadek z którym się spotkali - wierzę, bo pewnie żaden klient nie przyjechał "na gorąco", boe gaszenia silnika do ASO żeby spróbować zdiagnozować problem. A jeśli wyłączył silnik to błąd znikał a w logach nie było śladu, więc standardowo słyszał na przeglądzie że diagnostyka nic nie wykazała.
u mnie po wynmianie turbiny sypanie błędami się skończyło razem z terkotaniem popychacza (ok 20-30tyś temu)
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2025-03-15, 12:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
Mirek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 Tce LPG
Rocznik: 2020
Dołączył: 22 Maj 2020
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-04-17, 14:56   

r70 napisał/a:
jazda nie uszkodzi turbiny. Na początku jest to problem tylko estetyki akustycznej, ale w marę degradacji mogą zacząć się błędy wtrysku, układu stabilizacji toru i inne. poza tym przyspieszenie może przestać następować liniowo w stosunku do operowania pedałem gazu.
O ile pamietam u mnie błędy zaczęły się nasilać po ok 80tyś km. Problem z nimi jest taki że trudno je udowodnić, ponieważ (przynamniej u mnie) nie były rejestrowane w logach i po podpięciu do kompa w ASO nie było po nich śladu. Ślady pozostawiały jak dobrze pamiętam tylko błędy wtrysku, ale ASO twierdziło że to musi być jakieś przypadkowe zachowanie bo w czasie kontroli wszystko zawsze było ok. Być może obecnie ASO ma już inną wiedzę, ale kiedy ja walczyłem z tematem, to byli szczerze zaskoczeniu kiedy podpięli się do mojego dustera który wyświetlał któreś z błędów (nie pamiętam który, ale chyba układu stabilizacji) bez gaszenia silnika i diagnostyka nie wykazał kompletnie nic - a komunikat na wyświetlacza samochodu zniknął dopiero po wyłączeniu stacyjki. podobno był ta taki pierwszy przypadek z którym się spotkali - wierzę, bo pewnie żaden klient nie przyjechał "na gorąco", boe gaszenia silnika do ASO żeby spróbować zdiagnozować problem. A jeśli wyłączył silnik to błąd znikał a w logach nie było śladu, więc standardowo słyszał na przeglądzie że diagnostyka nic nie wykazała.
u mnie po wynmianie turbiny sypanie błędami się skończyło razem z terkotaniem popychacza (ok 20-30tyś temu)


w którym ASO robiłeś turbinę? Na puławskiej zlewają temat, w konstancinie nigdy nie słyszeli o problemi turbiny (ludzie zglaszaja ale w systemie Dacii nic nie ma)...
 
masterczerwi 


Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Eco-G
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 298
Skąd: LU
Wysłany: 2025-04-25, 12:47   

W Lublinie wymieniają oprogramowanie, jednak nie polecają tego (klienci niezadowoleni z powodu nowej charakterystyki pracy silnika).
 
leech10 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 Tce
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Sty 2021
Posty: 79
Skąd: Katowice
Wysłany: 2025-07-31, 15:20   

Hej

Złożyłem reklamację do Renault Polska ale niestety została odrzucona. Także nici z wymiany turbiny. Pewnie dopóki nie zacznie sypać błędami nic nie wskóram. A Easy service kończy mi się w styczniu, a że mało jeżdżę to pewnie już będę na własna rękę musiał to naprawiać. Także odwołanie niestety nic nie pomaga.

Pozdrawiam
Piotrek
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 822
Skąd: Poznań
Wysłany: 2025-08-09, 08:36   

Ja przyjąłem taką strategię: Zgłaszam zgodnie z obserwacjami raz na rok przy przeglądach w ASO, że coś jest nie tak (terkotanie, błędy itp.). W sumie już 3 razy mam odnotowane zgłoszenie. Jeśli po okresie gwarancji coś się stanie z turbiną to mam podkładkę, że były zgłoszenia i nic nie robili. Zawsze coś...
 
matek 


Marka: Dacia
Model: DUSTER II
Silnik: 1,0 TCE
Rocznik: 2023
Wersja: Confort
Dołączył: 07 Wrz 2023
Posty: 57
Skąd: EL
Wysłany: 2025-08-09, 12:45   

Zapoznałem się z opiniami w tym temacie i aż wzdycham do czasu kiedy miałem SANDERO I 1,6 MPI z 2008r.
Dlaczego, bo kupiłem DUSTERA II 1,0 TCE ( bez gazu ) z 2023r i stwierdziłem, że dopadła i mnie przypadłość z turbiną i tym nieszczęsnym cięgnem. Mam przejechane 45 kkm i jest słyszalny niepokojący hałas podczas
spadku obrotów z ok. 2000 do 1600. Jestem umówiony w JASZPOL-u na diagnostykę ale po wypowiedziach
kolegów niw spodziewam się za wiele. Gwarancja kończy się mi w maju 2026r.
 
matek 


Marka: Dacia
Model: DUSTER II
Silnik: 1,0 TCE
Rocznik: 2023
Wersja: Confort
Dołączył: 07 Wrz 2023
Posty: 57
Skąd: EL
Wysłany: 2025-08-11, 12:16   

Dzisiaj JASZPOL dokonał przeprogramowania komputera wtrysku, naprawa gwarancyjna. Na jak długo to wystarczy to się okaże. Informacja dodatkowa, że jak się powtórzy to samochód do serwisu, nagranie odgłosu usterki i wysłanie do centrali w celu weryfikacji i ewentualnie dalszej głębszej naprawy. Oby to się stało przed końcem gwarancji fabrycznej w ciągu ok. dziewięciu miesięcy rozważam też przejście na tzw. gwarancję ZEN.
 
Jarekf3d 


Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: 1.0 tce
Dołączył: 28 Mar 2022
Posty: 153
Skąd: Waw
Wysłany: 2025-08-12, 08:41   

matek napisał/a:
Dzisiaj JASZPOL dokonał przeprogramowania komputera wtrysku, naprawa gwarancyjna. Na jak długo to wystarczy to się okaże. Informacja dodatkowa, że jak się powtórzy to samochód do serwisu, nagranie odgłosu usterki i wysłanie do centrali w celu weryfikacji i ewentualnie dalszej głębszej naprawy. Oby to się stało przed końcem gwarancji fabrycznej w ciągu ok. dziewięciu miesięcy rozważam też przejście na tzw. gwarancję ZEN.

Problem znikł czy nadal u Ciebie występuje ?
 
matek 


Marka: Dacia
Model: DUSTER II
Silnik: 1,0 TCE
Rocznik: 2023
Wersja: Confort
Dołączył: 07 Wrz 2023
Posty: 57
Skąd: EL
Wysłany: 2025-08-12, 09:32   

Tak, problem znikł, nie ma żadnych dziwnych dźwięków po przegazowaniu w zakresie obrotów
1500 - 2000. Na jak długo to się okaże. Nie odczuwam też żadnych zmian charakterystyki w operowaniu pedałem gazu.
Ostatnio zmieniony przez matek 2025-08-12, 09:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
adamantos 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 tce
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Dołączył: 01 Cze 2021
Posty: 43
Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
Wysłany: 2025-08-28, 18:58   

Myślałem, że i mnie dopadło to słynne terkotanie. Ale teraz mam wątpliwości. Wyraźnie słyszalne „terkotanie” pojawia się, gdy samochód jest mocno rozgrzany. Pierwszy raz dźwięk terkotania pojawił się podczas weekendowego wypadu w upalny dzień na Mazury, trasa około 300 km. Na drugi dzień juz nie było slychac żadnych niepokojących dźwięków. Jednak „terkotanie” pojawia się po przejechaniu kilkunastu kilometrów w upalne dni takie jak dzisiaj (około 32 stopnie). Dlatego przyszło mi do głowy, że to może problem z układem chłodzenia, a nie to słynne terkotanie turbiny. Jak to wygląda u Was? Miał ktoś może podobny przypadek?
 
leech10 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 Tce
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Sty 2021
Posty: 79
Skąd: Katowice
Wysłany: 2025-08-29, 11:05   

Hej

No u mnie niestety słychać teraz też takie pierdzenie przy rozpędzaniu między 1500 a tak 2300 obrotów. Przy średnim dodaniu gazu. Lekko jak dodam to nic. Mocno to świst turbo plus warkot 3 cylindrów a tak jak średnio gazuje czyli powiedzmy 80% jazdy to pierdzi, jakby powietrze. Zakładam, że pewnie przez ten zawór. Własnie miał ktoś tak?

I czy ktoś naprawiał to może na własną rękę, jaki może być koszt?

Pozdrawiam
Piotrek.
 
Killer King 



Marka: Honda / Hyundai / Dacia
Model: City / i10 / Duster 3
Silnik: 1.4 / 1,0 / 1.0
Rocznik: 09' / 08' / 25'
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 523
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2025-08-29, 11:56   

Zastanawia mnie, w jakich przedziale uruchamia się turbo, bo nic nie słyszę.
Ktoś ma zakres pracy turbiny ?
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1458
Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-08-29, 12:24   

Turbo rozpędza się analogowo a poza tym zawór steruje praca w zależności od obciążenia silnika.
Poza tym rocznik 2020 i 2025 mają inne turbo -wiec hałas jako generują tez pewnie jest inny. Jak zmieniło mi torbie (terkotanie) to przez jakiś okres przeciąg mój słuch inny odgłos pracy -teraz nie zwracam uwagi.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Mirek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 Tce LPG
Rocznik: 2020
Dołączył: 22 Maj 2020
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-09-03, 09:35   

u mnie tez wystepuje terkotanie przy dodawaniu gazu ale problem jest taki ze nie zawsze. Oczywiscie jak jade do ASO to nic nie slychac. Czasami wystepuje jak silnik jest zimny, czasami jak nagrzany. Zrobilem trase 500 km i bylo slychac od razu przez caly czas, ale kiedys indziej przejechalem 100km i nic nie bylo slychac.
ASO oczywiscie nie slyszy i dlatego nic nie zrobia, a juz lece na gwarancji ZEN
 
tomkasz 


Marka: Renault
Model: Rafale
Silnik: E-tech 1.2
Rocznik: 2025
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 416
Skąd: małopolska
Wysłany: 2025-11-11, 11:40   

Omówienie problemu i zamienne turbo bez efektu grzechotania (poprawione):

https://youtu.be/--pXlA45nOk?si=bT0LaNIt-NQBq6si
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1458
Skąd: Kępno
Wysłany: Wczoraj 6:52   

To chyba dobre wieści ? Część osób może liczyć na wymianę turbo, nawet po gwarancji. Ja od kiedy mam nowe to zapomniałem o problemie, wszystko pracuje cichutko, a na nowym przejeżdżałem już blisko 50tys
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne