Od tygodnia jestem w posiadaniu wspomnianej DSS III, przeglądając forum natrafiłem na sporo wątków odnośnie modyfikacji DDT4all poprzednich wersji, ale mimo chęci nie znalazłem nic co by potwierdziło lub wykluczyło takie działania z III.
Głównie interesowały by mnie takie modyfikacje jak (inspirowałem się wymienionymi dla wcześniejszych wersji):
- wyłączenie START/STOP (najchętniej żeby samochód "zapamiętywał" pozycję przełącznika).
- godzina i temperatura zewnętrzna wyświetlana na ekraniku między licznikami.
- światła Welcome/Goodbye tudzież Follow me home.
- doświetlanie skrętów przeciwmgielnymi.
* ewentualnie zmiana tapety/motywu mediadisplay też byłaby super. 😅
Jeśli jest na forum ktoś, kto zajmuje się tego typu modami to będę bardzo wdzięczny za polecenie. Regularnie przemieszczam się między Warszawą a Łodzią.
Mam nadzieję że znalazłem dobre miejsce dla tego tematu, jeśli jednak nie - będę wdzięczny za przeniesienie/pouczenie :)
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Eco-G
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 287 Skąd: LU
Wysłany: 2025-05-25, 08:03
Da się to zrobić.
Problemem jest SGW. Można rozebrać plastiki z prawej strony kierownicy i próbować podpiąć OBD za sgw, można kupić (podobno dedykowany) kabelek omijający SGW (ale chyba jeszcze nikt się o to nie pokusił); narazie temat nie jest do końca ogarnięty.
Start/stop można wyłączyć samemu poprzez odpięcie wtyczki przy zamku maski. Można również zakupić takie wtyczki na portalu AA (dodatkowo zabezpieczą wtyczkę i gniazdo).
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3981 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-05-29, 08:33
Piniasty napisał/a:
Poważnie?? Beka... Co ma zamek maski do autostartu? Muszę spróbować...
Podstawowe zabezpieczenie Panie Kolego Uniemożliwia działanie Start&Stop przy otwartej masce. Dla kogoś kto przez nieuwagę postanowił grzebać przy silniku, który jest akurat wyłączony przez system S&S- silnik ruszy i... może być przykro
Samo S&S nie przeszkadza mi w momencie, jak go potrzebuję, a to jest tylko w jednym przypadku opisanym poniżej.
W innych sytuacjach jest to całkowicie idiotyczne rozwiązanie, pozbawione sensu.
Z racji, że jeżdżę zastępczym dupolotem, to postanowiłem testować, jak to działa.
W pierwszej kolejności przejechałem 1000 km bez S&S aly sprawdzić, jakie mam średnie spalanie.
Teraz robię drugie 1000 km z włączonym S&S.
Zalety: Gdy stoję w korku i wiem, że będę podjeżdżał co jaki czas, to jest dobre i uzasadnione rozwiązanie — ale tylko wtedy.
Wady: Notorycznie wyłącza silnik na światłach, po to, aby go uruchomić za kilka sekund (dokładnie kilka), jak już ruszam. Mowa to u czasach od 1 do 10 sekundy. Rzadko się zdarza, żebym czekał dłużej.
Zatrzymań, gdzie faktycznie czekam powyżej 10 sekund, jest bardzo mało.
10 sekuny (większość) - liczyłem każde. Na jednych światłach czekałem dłużej niż 10 sekund
Podsumowanie spalania po pierwszych 400 km - brak różnicy.
Jest tu jakieś uzasadnienie ekonomiczne ? Bo ja nie widzę.
Dla nie jest tu jedynie większe użycie podzespołów przez ciągłe uruchamianie.
Ostatnio zmieniony przez Killer King 2025-05-30, 09:04, w całości zmieniany 4 razy
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3981 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-05-30, 09:04
Do znudzenia będę pisał- zupełnie nie pojmuję tych dziwnych kombinacji ze start-stopem...
Zastanówmy się- przecież wsiadając za kierownicę zapinamy pasy a uruchamiając silnik a następnie jadąc, używamy wielu przełączników, przycisków, włączamy kierunkowskazy, używamy multimediów, wciskamy pedały... Czy naprawdę tak trudno jest po odpaleniu, ten jeden raz przycisnąć fabryczny wyłącznik sytemu S&S?
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2025-05-30, 09:09, w całości zmieniany 1 raz
No tak ale odłączenie kabelka nie tylko dezaktywuje S&S ale wpływa też na ładowanie akumulatora. Zagłębiając się bardziej w opis inteligentnego ładowania można się dowiedzieć że ciągłe wysokie ładowanie może uszkodzić elektronikę auta.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3981 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-05-30, 10:16
Marcyś napisał/a:
No tak ale odłączenie kabelka nie tylko dezaktywuje S&S ale wpływa też na ładowanie akumulatora. Zagłębiając się bardziej w opis inteligentnego ładowania można się dowiedzieć że ciągłe wysokie ładowanie może uszkodzić elektronikę auta.
Piszesz teraz o kabelku przy akumulatorze a nie kabelku od czujnika zamka maski- on nie rzutuje na ładowanie.
A po drugie- odłączenie wtyczki przy akumulatorze nie powoduje wcale podwyższonego ładowania, lecz ładowanie stałe które się waha, ale na średnim poziomie.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2025-05-30, 10:20, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3981 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-05-30, 12:00
toka93 napisał/a:
Kiedyś w Sandero II odłączyłem zamek maski i ku mojemu zdziwieniu StartStop działał dalej
Bo tak faktycznie, to i ja tego u siebie nie sprawdzałem... a przecież oferują te cudowne kostki do Sandero2. Ale tu mogą być też różnice pomiędzy wersjami/rocznikami/egzemplarzami- to tak jak z tarczami hamulcowymi czy odpalaniem na biegu... ludzie pisali, że Sandero2 czy Logan2 im odpala tylko z wciśniętym sprzęgłem a ja mogę odjechać na rozruszniku
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2025-05-30, 12:01, w całości zmieniany 1 raz
Zagłębiając się bardziej w opis inteligentnego ładowania można się dowiedzieć że ciągłe wysokie ładowanie może uszkodzić elektronikę auta
Z kolei używanie tego systemu przyczynia sie do szybszego zużycia rozrusznika , akumulatora jak i całego silnika bo kiedy stoisz nie ma smatowania i odpala sie ze zwiekszonym tarciem. Wsxedzie pisza o szkodliwosci s&s wiec nie ma co dywagowac. Wciskac co rusz guzika mi sie nie chce, wystarczy, ze juz wciskam odblokowanie recznego automatycznego bo mnie irytuje jak wystrzela do przodu kiedy sie wylacza automatycznie. Kolejny głupi wymysł. Fajnie, ze sie zalacza, ale moglo ny sie odłączac kiedy wciskam hamulec zeby odpalic bo mam automat akurat
Ostatnio zmieniony przez Piniasty 2025-05-30, 20:51, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Eco-G
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 287 Skąd: LU
Wysłany: 2025-05-31, 05:59
Cytat:
wystarczy, ze juz wciskam odblokowanie recznego automatycznego bo mnie irytuje jak wystrzela do przodu kiedy sie wylacza automatycznie
Mam Clio V cvt bez hamulca guzkowego. Objaw bardzo podobny, dlatego nie zzrzucałbym winy na niego a na systemowe ustawienie hillholdera. Z kolejka w Joggerze mam guzik i tam hamulec zwalnia przy wykryciu ruchu sprzegła na chwilę przed jego załączeniem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum