Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster 4x4 drgania auta przy jednostajnej jeździe
Autor Wiadomość
naczelnik5 


Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2017
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Maj 2025
Posty: 17
Skąd: BEŁCHATÓW
Wysłany: 2025-06-30, 07:09   Duster 4x4 drgania auta przy jednostajnej jeździe

Od zakupu minęło już prawie 3 miesiące. Po zakupie wymieniłem opony na wielosezon, wymieniłem końcówki drążków, robiłem geometrie i zbieżność, wymieniłem aku, regulacja drążka zmiany biegów i wymiana oleju w skrzyni, regulacja i odpowietrzanie pedału sprzęgła. Pozostała jedna przypadłość która trochę mnie denerwuje. Przy spokojnej jednostajnej jeździe w przedziale 1800-2000 obrotów , szczególnie na 3 i 4 biegu auto wpada w lekkie wibracje i drgania ( nie szarpie) .Czuć to głównie przy jednostajnej prędkości i na równej drodze. W momencie przyspieszania czy jazdy powyżej 50km/h i na wyższych biegach lub obrotach nic nie czuć.Auto trafiło do mechanika , został wymieniony wał napędowy bo był krzywy. Drgania się zmniejszyły ale nie zniknęły.Auto znów trafiło do mechanika , chłop przez tydzień grzebał , sprawdzał, jeździł . Okazało się że przy wymianie opon na wulkanizacji nabili mi 3 bar w kołach. Po zmianie ciśnienia w kołach do 2 drgania pozostały. Mechanik mówi że jak dla niego to wszystko jest dobrze i on jakichś niepokojących drgań nie czuje. Sprawdził jeszcze raz wał, zawieszenie , poduszki itp i mówił że jest ok. Auto jeździ i przyspiesza normalnie , silnik chodzi ok , obroty trzyma.W silniku i skrzyni nie grzebał. Czy ktoś spotkał się z czymś takim i ma podejrzenia co to może być? Może źle wyważone koła? A może faktycznie trzeba pogrzebać głębiej? A może to auto po prostu tak ma i trzeba się przyzwyczaić? Auto to Duster 4x4 1.2 Tce Prestige 2017r
Ostatnio zmieniony przez naczelnik5 2025-06-30, 07:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
Killer King 



Marka: Honda / Hyundai / Dacia
Model: City / i10 / Duster 3
Silnik: 1.4 / 1,0 / 1.0
Rocznik: 09' / 08' / 25'
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 435
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2025-06-30, 08:45   

Hej,

Ponad 15 lat temu miałem samochodów z wałem i drgania przy jednostajnej jeździe.

Przyczyna była w czymś co trzymało wał w połowie — dokładnie "Środkowe wsparcie wału"

Ale czy to jest w Dasterze, to nie wiem.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
MartinezTychy 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe S&S
Rocznik: 2018
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Lut 2019
Posty: 349
Skąd: Tychy
Wysłany: 2025-06-30, 14:06   

Może to i głupie pytanie do majstra który składał wał napędowy, zasada jest taka, że wał a dokładnie krzyżaki wału powinny być ustawione w jednej linii, niektórzy producenci stosują strzałkę, wypustkę lub znacznik i te symbole muszą się pokrywać z elementami reszty zespołu napędowego.
 
naczelnik5 


Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2017
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Maj 2025
Posty: 17
Skąd: BEŁCHATÓW
Wysłany: 2025-07-01, 09:28   

MartinezTychy napisał/a:
Może to i głupie pytanie do majstra który składał wał napędowy, zasada jest taka, że wał a dokładnie krzyżaki wału powinny być ustawione w jednej linii, niektórzy producenci stosują strzałkę, wypustkę lub znacznik i te symbole muszą się pokrywać z elementami reszty zespołu napędowego.


Hmm mechanik raczej się zna na robocie , naprawiam u niego od kilku lat , paru znajomych też.Wszyscy chwalą. Kilka razy rozwiązał problemy których w innych zakładach nie potrafili albo wołali za to grubą kase. Ale przeszło mi przez myśl żeby auto obejrzał jeszcze inny mechanik skoro ten nie ma pomysłu ale to już raczej po wyjeździe wakacyjnym:)
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1109
Skąd: krakow
Wysłany: 2025-07-01, 11:56   

Wał przed założeniem był wyważony? pozdr
 
naczelnik5 


Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2017
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Maj 2025
Posty: 17
Skąd: BEŁCHATÓW
Wysłany: 2025-07-01, 13:49   

jurek napisał/a:
Wał przed założeniem był wyważony? pozdr


Hmm o to nie pytałem , ale myśle że mechanik sprawdzając przez tydzień auto sam by na to wpadł . Zakładany wał nie był nowy tylko regenerowany. Ale z tego co wujek google mówi to chyba źle wyważony wał dawał by wibracje i drgania niezależnie od prędkości i obrotów a przy przyspieszaniu nawet bardziej?Ja na autach się nie znam mówiąc szczerze
Ostatnio zmieniony przez naczelnik5 2025-07-01, 13:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
MartinezTychy 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe S&S
Rocznik: 2018
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Lut 2019
Posty: 349
Skąd: Tychy
Wysłany: 2025-07-02, 09:46   

Wał jeśli jest nowy z założenia jest wyważany u producenta, mechanik sam nie jest w stanie zrobić tego na stole, potrzebna jest wyważarka.
 
naczelnik5 


Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2017
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Maj 2025
Posty: 17
Skąd: BEŁCHATÓW
Wysłany: 2025-07-02, 11:01   

MartinezTychy napisał/a:
Wał jeśli jest nowy z założenia jest wyważany u producenta, mechanik sam nie jest w stanie zrobić tego na stole, potrzebna jest wyważarka.


Tak jak pisałem wał nie był nowy tylko po regeneracji więc zakładam że firma u której mechanik zamawiał wał odpowiednio go wyważyła. Choć pewności nie ma , tak jak z oponami które mi wymienili na wulkanizacji i "fachowcy" dobili 3 bary powietrza...
Ostatnio zmieniony przez naczelnik5 2025-07-02, 11:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
ptakooo 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe 4WD
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 02 Lip 2019
Posty: 140
Skąd: Poznań
Wysłany: Wczoraj 15:12   

Temat już poruszany na tym forum. Dotyczy wyłącznie modelu 4WD. Zjawisko pojawiające się przy 1800-2000 obr/min ma swoją przyczynę w niedopracowanym tłumiku drgań na wale Kardana tuż przy sprzęgle wielopłytkowym w tylnym "pseudo-moście". Podobno pomaga wymiana i założenie części o nr katalogowym 332218589R.
 
naczelnik5 


Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2017
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Maj 2025
Posty: 17
Skąd: BEŁCHATÓW
Wysłany: Wczoraj 16:23   

ptakooo napisał/a:
Temat już poruszany na tym forum. Dotyczy wyłącznie modelu 4WD. Zjawisko pojawiające się przy 1800-2000 obr/min ma swoją przyczynę w niedopracowanym tłumiku drgań na wale Kardana tuż przy sprzęgle wielopłytkowym w tylnym "pseudo-moście". Podobno pomaga wymiana i założenie części o nr katalogowym 332218589R.


Czyli mówisz że to przypadłość znana w tych modelach? Wielkie dzięki:) teraz przynajmniej wiem w którym kierunku "iść" z naprawą. A wiadomo czy jazda z tym zjawiskiem ma jakiś negatywny wpływ na auto i wymaga szybkiej interwencji? Czy powoduje po prostu dyskomfort kierującego?
 
ptakooo 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe 4WD
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 02 Lip 2019
Posty: 140
Skąd: Poznań
Wysłany: Wczoraj 19:25   

Ta "cecha" jak to określa ASO już występowała w I generacji. Nikt nie narzekał, aby mu się z tego powodu posypało coś. Nie ma potwierdzonych przypadków awarii z tego tytułu. Dopiero pod koniec produkcji modelu II po Fl, Renault/Dacia wprowadziły wskazaną przeze mnie część do montażu. Duster III ma ją już montowaną od początku i nikt nie zgłasza takich objawów, a więc problem rozwiązany. Wyważenie wału, wymiana układu rozdziału napędu, łożyska podpory nic nie daje. Wymiana w ramach gwarancji do stycznia 2024 była niemożliwa, bo tej części po prostu nie było jeszcze wdrożonej. Przymierzam się po raz kolejny do zaatakowania ASO, w ostateczności kupię ją samemu (~ 1000 pln). Montaż to odkrecenie 4 śrub i zdjęcie dysku "Hardy" z wielowpustu.
 
naczelnik5 


Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2017
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Maj 2025
Posty: 17
Skąd: BEŁCHATÓW
Wysłany: Wczoraj 20:40   

ptakooo napisał/a:
Ta "cecha" jak to określa ASO już występowała w I generacji. Nikt nie narzekał, aby mu się z tego powodu posypało coś. Nie ma potwierdzonych przypadków awarii z tego tytułu. Dopiero pod koniec produkcji modelu II po Fl, Renault/Dacia wprowadziły wskazaną przeze mnie część do montażu. Duster III ma ją już montowaną od początku i nikt nie zgłasza takich objawów, a więc problem rozwiązany. Wyważenie wału, wymiana układu rozdziału napędu, łożyska podpory nic nie daje. Wymiana w ramach gwarancji do stycznia 2024 była niemożliwa, bo tej części po prostu nie było jeszcze wdrożonej. Przymierzam się po raz kolejny do zaatakowania ASO, w ostateczności kupię ją samemu (~ 1000 pln). Montaż to odkrecenie 4 śrub i zdjęcie dysku "Hardy" z wielowpustu.


Przeszukałem internet i część o tym numerze katalogowym w zasadzie nie istnieje do kupienia. Znalazłem tylko 2 strony , jedna ruska druga ukraińska ale chyba tylko na ukraińskiej była dostępna. Ponadto w zasadzie nie wiem jak ta część wygląda ani jak sie fachowo nazywa bo google tutaj nie pomaga:p Wysłałem maila do ASO z numerem katalogowym i pytaniem czy mają tą cześć i w jakiej cenie, Ciekawe co napiszą. Uspokoiłem się trochę tym co napisałeś że to powszechna "cecha" bo w zasadzie jakoś mocno nie przeszkadza w jeździe ake jednak denerwuje a człowiek z tyłu głowy miał że coś jest nie tak i zeby z tego nie było jakiejś poważniejszej awarii albo nagłego kuku na drodze
Ostatnio zmieniony przez naczelnik5 Wczoraj 21:07, w całości zmieniany 3 razy  
 
ptakooo 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe 4WD
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 02 Lip 2019
Posty: 140
Skąd: Poznań
  Wysłany: Wczoraj 21:07   

Tu masz link do niemieckiego forum Dustera. Część jest na zamówienie w ASO z Francji. Kto szuka, znajduje link do niemieckiego forum
Ostatnio zmieniony przez ptakooo Wczoraj 21:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
naczelnik5 


Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2017
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Maj 2025
Posty: 17
Skąd: BEŁCHATÓW
Wysłany: Wczoraj 21:28   

ptakooo napisał/a:
Tu masz link do niemieckiego forum Dustera. Część jest na zamówienie w ASO z Francji. Kto szuka, znajduje link do niemieckiego forum


Pięknie dziękuje:)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne