Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Sandero 1.0 SCE wrażenia po zakupie auta.
Autor Wiadomość
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-08-01, 21:36   

Dokładnie. Bo dźwięk ten sam. :mrgreen: Ale szczerze mówiąc mnie ten 1.0 SCe pozytywnie zaskoczył i spalaniem i dynamiką. W mieście świetnie daje radę.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Mich9400 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2018
Wersja: Open
Dołączył: 06 Cze 2018
Posty: 5
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-12-06, 13:04   

Witam ponownie!
Po kilku kolejnych miesiącach postanowiłem uzupełnić swój pierwszy wpis.
Obecnie Sandero ma już na liczniku przejechane 5600 km.
Do tej pory jedyną usterką jaka się pojawiła był już wyżej przeze mnie wspomniany wskaźnik poziomu paliwa. Od tamtej pory odpukać nic złego się nie dzieje.
Spalanie auta już się ustabilizowało i obniżyło się w porównaniu do tego co było jeszcze kilka miesięcy temu. Obecnie Sandero pali tak do 6l/100 km.
Oby tak dalej :)
 
luckyboy 


Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2015
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 512
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-12-22, 18:18   

Mich9400 napisał/a:
Obecnie Sandero pali tak do 6l/100 km.


Po Lublinie?
 
kier 


Marka: Dacia/Dacia
Model: Logan/Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI/SCe 1.0
Rocznik: 2007/2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 305
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2019-04-17, 18:03   

Część.
Czy w Sandero 1.0 sce jest tryb Eco? Przycisk do niego?
 
st_man 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: XII 2018
Wersja: Open
Dołączył: 03 Lut 2019
Posty: 23
Skąd: Wro
Wysłany: 2019-04-17, 19:47   

Nie - nie ma przycisku ECO. Na zegarach, pod światło widać tylko napis ECO - ale pewnie dlatego , że oznaczenia na zegarach są uniwersalne, pod różne modele aut .
A to przypadkiem nie jest tak, że tryb ECO dotyczy tylko silnika TCE ?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 87 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3773
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-18, 05:23   

Nie eco jest w 1.6 sce.
 
kier 


Marka: Dacia/Dacia
Model: Logan/Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI/SCe 1.0
Rocznik: 2007/2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 305
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2019-04-21, 15:52   

A czy to normalne że kontrola ciśnienia oleju gaśnie zanim jeszcze zostanie zapalony silnik?
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 638
Skąd: Mazury
Wysłany: 2019-04-21, 16:14   

kier napisał/a:
A czy to normalne że kontrola ciśnienia oleju gaśnie zanim jeszcze zostanie zapalony silnik?

strona 1.48 instrukcji -" lampka zapala się przy włączeniu zapłonu i gaśnie po kilku sekundach "
czyli odpalamy silnik , pompa oleju zaczyna pracować , olej po chwili osiąga odpowiednie ciśnienie i wtedy kontrolka gaśnie .
 
rob_plk 


Marka: Dacia
Model: D
Silnik: 1.6SCE
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Gru 2018
Posty: 106
Skąd: skąd
Wysłany: 2019-04-22, 08:11   

EBmazur napisał/a:
kier napisał/a:
A czy to normalne że kontrola ciśnienia oleju gaśnie zanim jeszcze zostanie zapalony silnik?

strona 1.48 instrukcji -" lampka zapala się przy włączeniu zapłonu i gaśnie po kilku sekundach "
czyli odpalamy silnik , pompa oleju zaczyna pracować , olej po chwili osiąga odpowiednie ciśnienie i wtedy kontrolka gaśnie .


Chyba źle zrozumiałeś instrukcje :), po włączeniu zapłonu i nie zapalonym silniku gaśnie kontrolka oleju po kilku sekundach. Ciśnienie oleju i tak jest sprawdzane pewnie tylko powyżej 2k obrotów.
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 638
Skąd: Mazury
Wysłany: 2019-04-22, 10:36   

rob_plk
mea culpa , patrzysz a nie widzisz - po prostu przyzwyczajenie do poprzedniego auta , tam działo się dokładnie w sposób , jaki opisywałem . Dziś przyjrzałem się "procedurze" odpalania Daci . Kontrolki święcą się tylko przez chwilę po włączeniu zapłonu ( ale przed odpaleniem silnika ) a potem gasną za wyjątkiem kontrolki układu oczyszczania spalin ( ta gaśnie po zapaleniu silnika ) i hamulca ręcznego jeśli jest zaciągnięty . Może trochę się czepiam , ale sposób działania / świecenia kontrolki ciśnienia oleju i oczyszczania spalin mają właściwie taki sam opis , a jednak inaczej gasną
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 692
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Wczoraj 14:22   

No patrzcie. Nie wiedziałem, że mam taką rakietę;-).
https://www.youtube.com/watch?v=dSblAETl8_s
 
villager 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1 SCe
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2021
Posty: 174
Skąd: centralna Polska
Wysłany: Wczoraj 16:40   

Od czapy. Co mu przyszło do głowy wśród wad wymieniać "brak 4x4"? Jak chciał 4X4 to mógł wziąć 4x4. Nie każda marka posiada wersję z napędem na jedną oś i na dwie. Nie wiem ile on ma wzrostu, ale ja mam 182 i wnętrze wcale nie wydaje mi sie ciasne ani niskie. W ogóle buda Sandero jest wyższa niż podobnej klasy innych modeli. Plastiki... Niech sobie zobaczy wnętrze Lamborgini Urus za 1,5 bańki to tymi w Sandero będzie zachwycony. Co on by chciał w budżetowym jeździdełku? Skórę naturalną i drewno tekowe?
Nie chciało mi się dalej słuchać tych wynurzeń. Nie miał się do czego przyczepić i czepiał się byle czego jak pijany płotu. Film zrobiony po to by zaistnieć jako fachman. Jak słucham i oglądam takich fachmanów od maszyn do szycia to mi coś w inteligencji strzyka.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 692
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Wczoraj 16:51   

Na pewno oglądaliśmy ten sam film?
Obejrzyj przynajmniej w całości, a wtedy zupełnie inaczej odbierzesz przesłanie autora.
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 638
Skąd: Mazury
Wysłany: Wczoraj 22:04   

Velomar - wnętrze to co prawda nie limuzyna, ale gość przesadza. Przy 185 cm mam z każdej strony luz, nad głową też.
Wszędzie plastiki - bo to kosztowało tyle co kosztowało. Jak ktoś chce skórę to niech kupi markę premium.
Osiągi - to jest wozidełko mające przemieścić się z punktu A do punktu B. Zresztą nie są złe - na drodze całkiem dobrze sobie radzi i nie jest zawalidrogą.
Napęd 4x4 jako wada? Poważnie?
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 692
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Dzisiaj 15:41   

Wkleiłem ten film nie w tym celu, by wytykać wady Sandero, ale by pokazać, że nawet na torze da się tym samochodem szybko pojechać (oczywiście na miarę możliwości skromnej mocy silnika), mając jakąś przyjemność z jazdy.
Polecam zwłaszcza ten fragment:
https://youtu.be/dSblAETl8_s?t=247

Jeśli chodzi o ilość miejsca i projekt deski oraz wnętrza to ja nie mam tu zastrzeżeń, choć np. same dywaniki mogłyby być grubsze i trwalsze, bo łatwo się mechacą. Spasowanie elementów też nie jest złe i w wielu współczesnych autach premium naciskając te cieniutkie panele (np. typu piano black lub sreberka) też da się usłyszeć trzaski i skrzypienia, a tunele centralne są tam tak grube, że kolano wbija się często w twardy i kanciasty plastik. Do tego występuje ogólny efekt klaustrofobii, zwłaszcza przez jeszcze gorsze oszklenie niż w Sandero (choć samochody z lat 80. i 90. i tak są niedoścignione pod względem widoczności z wnętrza).

Ja również twierdzę, że Sandero może sprawić jakąś przyjemność z jazdy, nawet z tym najsłabszym silnikiem, który całkiem ładnie wkręca się na obroty, ale już co do zawieszenia i układu kierowniczego mam więcej zastrzeżeń. Po torze nigdy nie jeździłem, ale szybka jazda krętą drogą moim zdaniem nie jest aż tak przyjemna jak mogłaby być, gdyby samochód miał nieco niżej usytuowany środek masy lub chociaż miał sztywniejsze nastawy zawieszenia. Układ kierowniczy mógłby działać z większym oporem i mieć bardziej bezpośrednie przełożenie (bez problemu bym zaakceptował większą siłę potrzebną do kręcenia kierownicą). Moim zdaniem to zawieszenie jest trochę za twarde, by się płynęło po drodze (na krótkich nierównościach auto podskakuje, choć zawieszenie nie tłucze), ale za miękkie, by dawać dobre czucie kół w skręcie. Tu chodzi też pewnie o sztywność tulei wahaczy i parametry geometryczne. Ciekawi mnie, jak bardzo te parametry różnią się od dostępnej w Ameryce Południowej wersji RS 2.0 i czy dałoby się np. niektóre elementy zawieszenia przeszczepić do tych dostępnych u nas.

Tak czy inaczej, ten film nie był po to by Sandero ośmieszyć, wręcz przeciwnie.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne