Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Duster problem z klimatyzacją
Autor Wiadomość
bartek011 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2022
Dołączył: 22 Lip 2025
Posty: 1
Skąd: Polska
Wysłany: 2025-07-22, 19:27   Dacia Duster problem z klimatyzacją

Witam
problem dotyczy Dacii Dustera 1.5Dci z 2022roku. Dacia świeżo po zakupie, nie działała klima.
Ostatnio wymieniono mi kompresor klimatyzacji wraz z pełnym czyszczeniem itp. Klimatyzacja zaczęła chodzić. Problem w tym, iż samochód jeździ przy włączonej bardzo topornie. Czuć wyraźną różnicę jak się ją wyłączy. Moje pytanie czy to normalne? Na niskich obrotach jakby mu zabrało sporo mocy.
Drugie pytanie o samo działanie sprężarki. Co chwile się włącza i wyłącza-mechanik mówi, iż dobije temperaturę - wyłącza się i po chwili włącza żeby dobić ponownie. Czy tak powinno być czy powinno cały czas chodzić?
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 949
Skąd: EL
Wysłany: 2025-07-22, 19:43   

Mam auto z silnikiem benzynowym z mniejszą o 1/3 pojemnością.
👉Tak, z włączoną klimą silnik ma mniej mocy.
👉Tak, w upały klima włącza sie co jakiś czas, chwilę. Nie liczyłem co ile sekund. Lakier mojego auta jest ciemny, więc w słońcu blacha szybciej się nagrzewa. Auta z białym lakierem podobno mniej się nagrzewają.
 
Killer King 



Marka: Honda / Hyundai / Dacia
Model: City / i10 / Duster 3
Silnik: 1.4 / 1,0 / 1.0
Rocznik: 09' / 08' / 25'
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 496
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2025-07-22, 20:51   

Racja co do koloru - Duster 3 jest odporny na nagrzewanie.
Co do mocy silnika przy włączonej klimie, to nie czuję różnicy.
Serio, nie zauważyłem nic.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 641
Skąd: Poznań
Wysłany: 2025-07-26, 17:22   

Taki efekt bardzo wyraźnej niemocy miałem przy za dużej ilości czynnika (dzięki ASO auto compol) w układzie, ale przy benzynie 1.2 73KM, która z natury swojej ledwie dycha na niskich obrotach. Mniemam, że dci łatwiej by taki problem znosił, ale podrzucam trop.
 
Łukasz_M 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Blue dCi 95
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 395
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2025-07-29, 22:57   

Temperatura w samochodzie jest utrzymywana dzięki pracy sprzęgła klimatyzacji sterowaniu nawiewami i zależy od odczytów czujników temperatury jeśli to automat. Czyli załączanie i wyłączanie kompresora jest normalne. Sama temperatura jaką 'produkuje' klima jest stała i zależy od stosowanego czynnika. Chcesz schłodzić ale do wyższej temperatury to kompresor załącza się rzadziej niż jeśli ustawisz niższą temperaturę.
Jazda na wyższych obrotach powinna redukować odczucia straty mocy kiedy kompresor jest załączony. Ja staram się trzymać okolic przynajmniej 2000 obrotów.
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2025-07-29, 23:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1981
Skąd: Ząbki
Wysłany: Wczoraj 7:41   

Łukasz_M napisał/a:
Temperatura w samochodzie jest utrzymywana dzięki pracy sprzęgła klimatyzacji sterowaniu nawiewami i zależy od odczytów czujników temperatury jeśli to automat. Czyli załączanie i wyłączanie kompresora jest normalne. Sama temperatura jaką 'produkuje' klima jest stała i zależy od stosowanego czynnika. Chcesz schłodzić ale do wyższej temperatury to kompresor załącza się rzadziej niż jeśli ustawisz niższą temperaturę.
Jazda na wyższych obrotach powinna redukować odczucia straty mocy kiedy kompresor jest załączony. Ja staram się trzymać okolic przynajmniej 2000 obrotów.


W klimatyzacji manualnej również jest czujnik temperatury, odpowiedzialny za włączanie klimatyzacji. W sandero II/ logan II znajduje się on w obudowie skraplacza klimatyzacji od strony kierowcy.
 
jack63 


Marka: Dacia
Model: Duster III
Silnik: TCe 1.0 LPG
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme
Dołączył: 10 Wrz 2024
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: Dzisiaj 7:01   

Łukasz_M napisał/a:
Temperatura w samochodzie jest utrzymywana dzięki pracy sprzęgła klimatyzacji sterowaniu nawiewami i zależy od odczytów czujników temperatury jeśli to automat. Czyli załączanie i wyłączanie kompresora jest normalne.

OK. Tak jest. Niestety sprężarka jest on/off bez regulacji wydajności.
Łukasz_M napisał/a:
Sama temperatura jaką 'produkuje' klima jest stała i zależy od stosowanego czynnika.

Tak nie jest. Zupełna bzdura.
Temperatura powietrza nawiewanego zupełnie NIE zależy od rodzaju czynnika chłodniczego! Zakładam że czynnik jest taki jak przewidział projektant i układ jest sprawny.
Natomiast temperatura nawiewu zalezy od:
1. Temperatury powietrza wchodzącego na parownik.
2. Ilości nawiewanego powietrza czyli biegu wentylatora
3. Prędkości obrotowej sprężarki. A ta gdy sprzęgło elektromagnetyczne jest zasterowane zależy od prędkości obrotowej silnika.
4. Czasu jaki upłynął od załączenia sprzęgła sprężarki. Nic nie dzieje się natychmiast, bo wymagało by to gigantycznych mocy. Do tego regulatory temp są typu PI czyli ograniczają nagłe zmiany. Chodzi o zawór rozprężny, który nie poda od razu czynnika po zmianie RPM sprężarki, a przez to ciśnienia ssania.
Dlatego temp odparowania czynnika, a przez to nawiewu zmienia się. Nawet przy jeździe ze stałym RPM silnika.
Natomiast z tym się zgodzę:
Łukasz_M napisał/a:
Chcesz schłodzić ale do wyższej temperatury to kompresor załącza się rzadziej niż jeśli ustawisz niższą temperaturę.
Jazda na wyższych obrotach powinna redukować odczucia straty mocy kiedy kompresor jest załączony. Ja staram się trzymać okolic przynajmniej 2000 obrotów.

Ze swoje strony dodam że:
Praca sprężarki obciąża silnik. Te ok 2 kW mocy chłodniczej jest okupione mniej więcej taką samą mocą mechaniczną. Szczególnie jest to odczuwalne w trybie ECO silników 1.0.
Do tego ewidentnie rośnie spalanie. Trudno ocenić ile rośnie, ale widać to po średnim zużyciu.
Ostatnio zmieniony przez jack63 Dzisiaj 7:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne