Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1458 Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-08-29, 12:32
Hehe..
Mam podobnie - często na drogach szybkiego ruchu jadę sporo przed TIRem i widząc go w lusterku utrzymuje podoba prędkość. Wyjątkiem są dalekie podróże gdzie wg mnie warto przyspiesza bo wpływa to na czas podróży w istotny sposób (np. trasa 500-600km mało obciążona droga z prędkością 100km/h vs 130km/h -czyni różnice zwłaszcza jeśli się jedzie na weekend, albo z tyłu marudzą dzieci) na drogach lokalnych tam gdzie się porusza częściej jadę po prostu w korku który ma prędkość tirów -nie warto wyprzedzać a zawsze jadę za kimś i przed kimś ;)
Zatankowane było łącznie 70 l benzyny, przejechany dystans od rezerwy do rezerwy to 1488 km, wyliczone średnie zużycie paliwa z dystrybutora wyniosło ok. 4,7 l/100 km.
Jazda miejska ok. 25 %, jazda pozamiejska ok. 75 %.
Wskazanie komputera pokładowego średniego zużycia paliwa wyniosło 4,5 l/100 km, średnia prędkość wyniosła 50 km/h.
Komputer pokładowy wskazał również, że spaliłem 67,7 l benzyny zamiast 70 l.
Trasa Bóbrka (Bieszczady) - Krasnystaw, 260 km, średnia prędkość 57,8 km/h, tylko kierowca, bez klimy, uchylona prawa przednia szyba, czasem obie, na światłach do jazdy dziennej (zwykle jeżdżę na mijania), nigdzie nie przekroczyłem 100 km/h, zwykle poza zabudowanym 70-90 km/h, praktycznie cały czas przepisowo - średnie spalanie z komputera: 4,4 l/100 km. Możliwe, że wiatr był sprzyjający. No i różnica poziomów między startem a metą. Temperatura około 30 st.C. więc powietrze ma mniejszą gęstość i to też mogło mieć wpływ na ten wynik.
Ostatnio zmieniony przez velomar 2025-08-31, 22:57, w całości zmieniany 1 raz
W ostatnich trzech tygodniach przejechałem 4800 km -- podjazdy na alpejskie przełęcze, zjazdy na dwójce, że aż płonęły hamulce, zdarzyła się nawet wyprawa drogą wysokogórską -- więc spaliłem niepoliczalną ilość wachy.
Ale: przedostatnie tankowanie miałem w Feldkirch (zaraz po wyjeździe z Liechtensteinu), na tym paliwie dojechałem aż do miasteczka Trzebiel, gdzie na stacji Pieprzyk zatankowałem 53 litry paliwa.
Na autostradach (i niemieckich szosach) mój Rifter potrafi być bardzo oszczędny.
Zatankowane było łącznie 55 l benzyny, przejechany dystans od rezerwy do rezerwy to 1197 km, wyliczone średnie zużycie paliwa z dystrybutora wyniosło ok. 4,59 l/100 km.
Jazda miejska ok. 20 %, jazda pozamiejska ok. 80 %.
Wskazanie komputera pokładowego średniego zużycia paliwa wyniosło 4,3 l/100 km, średnia prędkość wyniosła 46,5 km/h.
Komputer pokładowy wskazał również, że spaliłem 52,1 l benzyny zamiast 55 l.
Przejechane 960,2 km, z tego 240km na krajówce z 30km ekspresówki. Reszta żona po mieście.
Wlane 47,01 l, do 3 odbicia.
Na prądzie 547km, czyli ponad 55%.
Spalanie z kalkulatora niecałe 4,9l/100km.
Brak trybu ECO.
Ostatnio zmieniony przez Ikarusiarz 2025-09-28, 19:51, w całości zmieniany 1 raz
A mi przez ostatnie 11 dni znów przyszło zmierzyć się z dłuższą trasą -- Wrocław -> Krk -> Wrocław -- sporo autostradami przy prędkościach bliskich dopuszczalnej, itd. Przejechałem 2200 km, Rifter spalił średnio 6,0 l / setkę, z doświadczenia wiem, że to wskazanie jest zgodne z prawdą.
Zatankowane było łącznie 83 l benzyny, przejechany dystans od rezerwy do rezerwy to 1785 km, wyliczone średnie zużycie paliwa z dystrybutora wyniosło ok. 4,65 l/100 km.
Jazda miejska ok. 30 %, jazda pozamiejska ok. 70 %.
Wskazanie komputera pokładowego średniego zużycia paliwa wyniosło 4,5 l/100 km, średnia prędkość wyniosła 43,9 km/h.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum