Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Tempomat fabryczny / aktywacja
Autor Wiadomość
li-on 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2013
Dołączył: 26 Lut 2020
Posty: 8
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2025-10-05, 19:50   

Dokker 2015 1.2 Tce ze sterownikiem EMS3150

Potrzebne były części:
- zwijak kierownicy - użyłem nowego zamiennika EAS-RE-012 NTY - większość części z demontażu miała albo urwane wtyczki poduszki powietrznej albo była droższa
- kierownica 484003866R (można szukać dokker lub lodgy z podobnego rocznika)
- przełącznik na panel środkowy (akurat trafiłem na cały panel z przełącznikami)
- PyREN (ddt4all nie miał obsługi tego sterownika) i interfejs diagnostyczny np. ELM327

Co trzeba było zrobić
- samochód powinien mieć wyprostowane koła
- odłączyć akumulator
- zdjąć poduszkę powietrzną od kierownicy - płaskim śrubokrętem nacisnąć z dwóch stron druty trzymające poduszkę poprzez otwory od spodu kierownicy- najlepiej znaleźć na YT film jak to się robi, trzeba uważać, by nie wyrwać złącza poduszki
- odpiąć poduszkę od zwijaka - najpierw wyciągamy żółtą zawleczkę, potem małym śrubokrętem podważamy od boku wtyczki - (też film albo obejrzeć jak wygląda nowa wtyczka)
- odkręcamy kierownicę
- zdejmujemy osłony (od dołu są dwie śruby na torx)
- zdejmujemy czujnik kąta skrętu - uważając aby go nie przekręcić (można przykleić taśmą)
- odkręcamy zwijak (od dołu, po lewej jest jedna śruba torx)
- odłączamy i przekładamy wszystkie akcesoria ze zwijaka
- montujemy wszystko w odwrotnej kolejności (śrubę kierownicy można dodatkowo posmarować klejem do gwintów)

- demontujemy maskownicę radia - trzyma się tylko na zatrzaskach
- demontujemy małą osłonkę i panel środkowy radia
- montujemy przełącznik (wiązka powinna być wpięta w zaślepce w panelu środkowym)

Po podłączeniu akumulatora może być konieczność regulacji przepustnicy
- przekręcamy kluczyk na zapłon
- czekamy 15-20 sek
- odpalamy silnik i nie dotykamy gazu
- czekamy ok. 5 min.
- gasimy silnik i czekamy ok. 5 min.

Kodowanie
- podpinamy interfejs, łączymy z komputerem i uruchamiamy PyRen, stacyjka na pozycji zapłon
- przełącznik ustawiamy na ogranicznik prędkości
- wybieramy WTRYSK, Extended Command Set, Programowanie regulatora-ogranicznika
- uruchamiamy komendę i zgodnie z instrukcją wracamy do Device errors
- sprawdzamy w System configuration - funkcja ogranicznika powinna być włączona
- przełączamy przycisk na regulator prędkości i powtarzamy sekwencję
- funkcja regulacji prędkości powinna być włączona
- przechodzimy do sterownika TABLICA ROZDZIELCZA, Extended Command Set, Reg. /ogranicznik prędkości
- uruchamiamy komendę z parametrem 2
- tablica rozdzielcza powinna się zresetować
- wracamy do Device errors a potem w System configuration sprawdzamy czy wykryło

Programowanie można zrobić dopiero jak są zamontowane przyciski, wcześniej się nie uda.
Ostatnio zmieniony przez li-on 2025-10-05, 19:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne