Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Chiptuning TCe
Autor Wiadomość
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 2009
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2025-11-11, 12:47   

velomar napisał/a:
Ten silnik można kręcić nawet do 6500 obr/min.
https://www.youtube.com/watch?v=0w5DSvjsNg8


Wiem że można kręcić je wysoko, czasem sam swojego kręcę do 6000 obr./min ale prawda jest taka że przy takich obrotach nic się nie dzieje, auto nie przyspiesza tylko w kabinie jest bardzo głośno. Z tego co pamiętam maksymalny moment obrotowy ma coś koło 4800 obr./ Min i to jest maks gdzie warto kręcić ten motor
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 741
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2025-11-11, 13:15   

Nie mieszajmy maksymalnego momentu z maksymalną mocą.
Ten silnik (długo produkowany i montowany w wielu modelach Renault, Dacia, Nissan) mógł różnić się nieznacznie parametrami (i maksymalnymi obrotami odcięcia), ale zasadniczo moc maksymalną (około 90 KM, czasem więcej) osiągał przy około 5000 obr/min, a maksymalny moment przy 2250 obr/min. W niektórych modelach ogranicznik działał dopiero powyżej 6500 obr/min, ale zwykle wykresy mocy kończą się na 5500-6000 obr/min.
https://www.automobile-ca...ero_tce_90.html
https://www.youtube.com/watch?v=HIauX1m0WVs
Kręcenie powyżej obrotów maksymalnego momentu zawsze ma sens, a powyżej obrotów mocy maksymalnej czasami. Nawet jeśli moc już opada, to i tak (w zależności od zestopniowania skrzyni i aktualnego biegu) może być większa niż po przejściu na bieg wyższy, gdzie obroty spadną. W celu uzyskania maksymalnych osiągów staramy się utrzymać silnik w zakresie obrotów, które pozwalają uzyskać maksymalną moc średnią. Czasem chodzi też o uniknięcie straty czasowej na zmianę biegu na wyższy, jeśli za chwilę i tak będzie zmiana na niższy.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 741
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2025-11-12, 12:08   

dudu$ napisał/a:
Wiem że można kręcić je wysoko, czasem sam swojego kręcę do 6000 obr./min ale prawda jest taka że przy takich obrotach nic się nie dzieje, auto nie przyspiesza tylko w kabinie jest bardzo głośno.

Dopóki siła napędowa na kołach jest większa niż suma wszystkich oporów ruchu (i nie działa jeszcze ogranicznik obrotów), auto będzie przyspieszać.
Poniżej dobre wyjaśnienie, kiedy warto zmieniać bieg na wyższy dla uzyskania najlepszego przyspieszenia:
https://www.youtube.com/watch?v=bW1ynAoaBk0
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne