Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
MCV I: pakowność i wymiary wewnętrzne
Autor Wiadomość
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-11-06, 00:37   

Moim zdaniem po szesnastozaworowej Astrze napewno się zawiedziesz, zwłaszcza że ta Astra ma ze 120 KM.
Dlaczego jazda ma mieć 15 minut po zatłoczonym mieście ? Trzeba pojechać na autostradę czy obwodnicę (nie wiem co tam macie we wrocku) i obadać to i owo.
Silnik Poldka 1.5 , 1.6, napewno nie ten od Rovera.
 
ttt 


Marka: Opel
Model: Astra G
Silnik: 1.6
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 19
Skąd: wrocław
Wysłany: 2008-11-06, 01:03   

Mamert napisał/a:
Moim zdaniem po szesnastozaworowej Astrze napewno się zawiedziesz, zwłaszcza że ta Astra ma ze 120 KM.


Nie, ma tylko 101KM - to Astra II.

Trzeba będzie jednak pojeździć. Zobaczymy co mają dilerzy w ofercie na jazdę próbną.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18035
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-06, 01:37   

Gdyby mnie było stać na 16v, to dotyczyłoby to również serwisowania (które i tak nie powinno być znowu aż takie zabójczo wyższe) - i zrobiłbym to chętnie.

Natomiast tak czy owak 8v jest więcej niż wystarczający - świadectwa są w wielu miejscach, np m.in. w wątku "Spalanie", opisywałem także swoje tegoroczne bezproblemowe wojaże ze sporą przyczepą kempingową.

Faktycznie więc, zwłaszcza dla Ciebie, Ttt, silniczek powinien się sprawdzić.

Trzeba jednak zwrócić uwagę na jego jedną specyficzną cechą - dynamika wymaga czasami trochę wyciskania: odpowiednio niskiego biegu i odpowiednio wysokich obrotów (3500+), które okupione są z kolei psychologicznie odstraszającym, podwyższonym hałasem. Nie jakoś kosmicznie, ale normalnie chodzi jednak naprawdę na tyle cicho, że ma się podświadome opory przed takim pseudo-żyłowaniem - choć przecież de facto to dopiero połowa skali! (I to jest pewnie właśnie ten powód zgryzu Mamerta... podświadomość ;)

A jazda próbna może trwać tyle, ile Ci potrzeba - jak sprzedawca marudzi, to go po prostu zmień. Zgadzam się, że MCV-ka jest praktycznie bezkonkurencyjna, ale i tak są to spore pieniądze, więc należałoby je dobrze wydać.

Co do potencjalnego zawodu słabością silnika, to ja uważam, że wcale nie jest on taki pewny, nawet w porównaniu do sporo mocniejszych jednostek - aczkolwiek istotnie na pewno jest taka możliwość. Tyle że na odbiór zbierania się auta i jego prędkości ma jednak wpływ sporo czynników, z których i tak najważniejsze jest nastawienie (; (oparte oczywiście na wiedzy, czego można oczekiwać, ale w nią po czytaniu forum powinieneś być już wyposażony).

Gorzej faktycznie z tym dotarciem, ale tu po prostu trzeba poszukać odpowiedniego egzemplarza u dilera - choćby nawet sedana, różnica na pusto nie będzie jakaś gigantyczna. No i zawsze jeszcze pozostaje opcja umówienia się z innym już-posiadaczem Daćki (:


Reasumując: nie żałować sobie radochy jazd próbnych, a potem wybrać zgodnie z sympatiami i zasobnością portfela - z każdej opcji i tak powinieneś być zadowolony (:
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-11-06, 11:14   

Laisar nie popadajmy w samozachwyt z daćkowozem, nie jest to szczyt techniki zwłaszcza silnik, ale ten samochód taki miał być.
Powiedzmy szczerze, zachwycający jest tylko i wyłącznie stosunek cena/mozliwości i to też tylko MCV, bo sedan jak i Sandero nie są już jakoś szczególnie konkurencyjne do innych aut.
Jeździłem tym i owym, więc mam trochę porównania, moim zdaniem nawet szrotowate wageny 90 KM mają lepszą dynamikę, również moje Palio 1.4 71 KM lepiej wchodziło na obroty.
Z Loganem MCV nie o to chodzi żeby rwał kapcie zwijając asfalt, to jest DUUUŻY samochód za NORMALNE pieniądze i nie można od niego oczekiwać cudów.
Jeżeli jednak postawić go do porównania z silnikiem 1.6 16v GM, to wypadnie bardzo blado i nie wiem czy MCV 1.6 16v będzie porównywalny z GM za sprawą swojej masy i oporów aero.
A 1.6 MPI zachowuje się, jak wspominałem silnik Poloneza czy Dużego Fiata.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18035
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-06, 12:05   

A czy ja twierdzę, że szczyt albo cuda? d; Nie, po prostu aktualnie trwa jakiś dziwny wyścig na KM i Nm, które powyżej pewnego poziomu w codziennym użytkowaniu i tak nie są do niczego potrzebne normalnemu człowiekowi. I z tego punktu widzenia moim zdaniem 1.6 jest w porządku.

Hwgh! [:
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-11-06, 12:20   

laisar napisał/a:
A czy ja twierdzę, że szczyt albo cuda? d; Nie, po prostu aktualnie trwa jakiś dziwny wyścig na KM i Nm, które powyżej pewnego poziomu w codziennym użytkowaniu i tak nie są do niczego potrzebne normalnemu człowiekowi. I z tego punktu widzenia moim zdaniem 1.6 jest w porządku.

Hwgh! [:

Laisar te cuda i wzwody, to nie było nic personalnego do Ciebie, Kolega się pytał jak by to wyglądało w stosunku do GM, więc nie chcę żeby się zawiódł na pierwszej jeździe na podstawie zbyt optymistycznych opowieści o tym silniku.
A zresztą, niech się kuźwa tym przejedzie, a nie zadaje głupie pytania, co nie Laisar ?? :lol:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18035
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-06, 12:45   

Spoko, ja jestem gruboskórny, nic nie biorę do siebie (a tu i tak nie było czego) (((:

Wydaje mi się, że to nie są optymistycznie opowieści, tylko realistyczne - jest wystarczający, ale w rzeczy samej na żadne szaleństwa nie ma co liczyć.

Inna rzecz, że już kiedyś to stwierdziłem - trochę bez sensu są takie gołe porównania. Co z tego że ten z GM też jest 1.6 16v? Przecież kosztuje inaczej, napędza co innego (rozmiar, waga) i w inny sposób (skrzynia biegów itp) - a nie istnieje jakaś obiektywna miara, bo też poszczególne osoby przywiązują różną wagę do różnych cech.

Z tego też względu tym bardziej zgadzam się w 100% z ostatnim pytaniem, chociaż oczywiście przygotowanie teoretyczne - dzięki forum - też jest słuszne (;



---
PS No dobra, tak właściwie to chyba można jednak napisać, że rzeczywiście daćkowóz jest zachwycający (d; - tyle że nie w jakimś konkretnym miejscu, ale po prostu w całokształcie... [: Na pewno wszystko można by w nim poprawić - ale jednocześnie szalenie trudno było by to zrobić, zachowując właśnie odpowiednie proporcje ceny i możliwości.
 
ttt 


Marka: Opel
Model: Astra G
Silnik: 1.6
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 19
Skąd: wrocław
Wysłany: 2008-11-06, 12:53   

Panowie, na razie nie mam jak odbyć jazdy próbnej (taka specyfika zawodowo-rodzinno-lokacyjna). Może w przyszłym tygodniu. Proszę się nie denerwować :)

Nie przesadzajmy także z masą MCV - jest ledwie 50 kg cięższy od mojej Astry, która zresztą też ma duże opory powietrza i jest głosna powyżej 100 km/h.

Co ciekawe na forach użytkowników opla silnik GM 1.6 8V 84KM jest często bardziej polecany niż 1.6 16V 101 KM zatem same KM nie przesądzają sprawy.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18035
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-06, 13:05   

Cytat:
Proszę się nie denerwować :)

Nikt się nie denerwuje (; po prostu chyba każdy już powiedział co miał do wyartykułowania, więc następny krok to faktycznie tylko jazdy, jazdy, jazdy...

Cytat:
Nie przesadzajmy także z masą MCV

Chodzi raczej o masę całkowitą - a to znacząco zmienia postać rzeczy.

Cytat:
same KM nie przesądzają sprawy.

Otóż to! Najważniejsza jest ocena ogólna - co z tego, że silnik oszczędny, jeśli awaryjny? Albo niezawodny, ale drastycznie słaby? Albo mocny, ale kosmicznie drogi? Albo tani, ale fatalnie głośny? Albo... no można w nieskończoność, a clou w tym, żeby miał te cechy (jak najwięcej), które interesują akurat osobiście Ciebie [:
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-11-06, 13:28   

ttt napisał/a:
Proszę się nie denerwować

Nikt się nie denerwuje, tylko zdaje się że nigdy nie byłeś na jeździe próbnej i za badzo nie wiesz jak sie za to zabrać.
ttt napisał/a:
Co ciekawe na forach użytkowników opla silnik GM 1.6 8V 84KM jest często bardziej polecany niż 1.6 16V 101 KM zatem same KM nie przesądzają sprawy.

Ja jako że pracuję w zawodzie technicznym, zawsze uważałem i uważam, że im mniej części ruchomych i elektroniki tym bardziej niezawodne.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18035
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-06, 13:33   

Cytat:
za badzo nie wiesz jak sie za to zabrać.

Nie nadinterpretuj, Mamercik (; - kupno auta nie jest najważniejszą sprawą w życiu...

Cytat:
m mniej części ruchomych i elektroniki tym bardziej niezawodne.

Święte słowa! Np ja jestem prawie wniebowzięty doczekaniem czasów pamięci flash (:
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-11-06, 13:38   

laisar napisał/a:
kupno auta nie jest najważniejszą sprawą w życiu...

Ale tam też trzeba włożyć ....




kluczyk :-P
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18035
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-06, 13:50   

TO (; też nie jest najważniejsze :-P
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-11-06, 14:01   

laisar napisał/a:
TO (; też nie jest najważniejsze :-P

a wymiary ??? :-P :oops:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18035
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-06, 15:21   

Zgodnie z naukami Yody [:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18035
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-01-13, 15:25   

Odgrzeję, bo na bratnim forum natknąłem się na podobny temat:



(http://www.forum-auto.com...-35.htm#t147455)


I jeszcze jeden:



(http://www.forum-auto.com...sujet536-35.htm)
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-01-13, 20:44   

Moje z innego wątku :"Bagażnik zyskałby nieco na długości, przy złożonych tylnych siedzeniach, gdyby (jak np. w Astrze F) najpierw podnosiło się siedzisko a oparcia kładło na podłogę - w poziomie. Zawsze to jakieś 10 cm więcej.
Za to świetne jest to wgłębienie w podłodze za tylnymi siedzeniami (MCV 5cioosobowe). Wożę tam wszystko co "potrzebne" na co dzień i zostaje mi tyle miejsca co w Astrze przy pustym bagażniku."
... i co prawda nie mierzyłem, ale z rysunku powyżej wynika, że właśnie tych 10 cm brakuje ( do Astry).
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-02-03, 08:41   

Jednak brakuje tych 10 cm. Ostatnio woziłem długie przedmioty: 1,8 m nie wejdzie :!:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18035
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-03, 10:10   

Bez urazy, ale może po prostu jakiś kiepski z Ciebie pakowacz? (; Gdzieś na forum było zdjęcie sedana kol. piotrresa, załadowanego listwami (czy czymś podobnym) o chyba ponad 2m długości... Oczywiście - sięgały aż pod deskę rozdzielczą przed pasażerem z przodu (;

Rzecz jasna: najwięcej zależy właśnie od tego co się ma przewieźć, ale jednak czasem wymaganie, żeby bagaż koniecznie zmieścił się wyłącznie na podłodze, to "sztuka dla sztuki"...
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-02-03, 10:48   

Jeśli chodzi o wąskie, długie i lekkie przedmioty to do Astry wchodziły 3 metrowe profile gipsowe. Ale przy przewożeniu płyt MDF, albo mebli to wymóg by znajdowały się na podłodze nie jest sztuką dla sztuki. Ramki rusztowania 1,8 m loganem nie przewiozę :-(
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18035
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-03, 11:41   

No to do MCV-ki długie i wąskie powinny wejść dłuższe - 3 m do jest pełna długość kabiny w poziomie.

Płyty i meble - wiadomo, no ale MCV-ka, mimo że świetna, mimo wszystko idealna nie jest...

A tych rusztowań nie możesz po prostu oprzeć skosem? Albo na płasko, na "zagięciu" postawionych siedzeń 2. rzędu i podłodze - albo pionowo skosem w poprzek samochodu, od np okolic lewego tylnego słupka do prawych drzwi 2. rzędu?

(Zawsze też można w końcu wymontować kanapę 2. rzędu - to tylko dwie wielgachne śruby (;).

rozmiary_mcv_ph2.png
Plik ściągnięto 286 raz(y) 254,91 KB

 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-02-03, 11:53   

laisar napisał/a:
(Zawsze też można w końcu wymontować kanapę 2. rzędu - to tylko dwie wielgachne śruby (;).

Jeśli da się to zrobić w 5 minut to nie mam żadnych zastrzeżeń nt pakowności wersji MCV.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18035
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-03, 11:59   

Nie sprawdzałem, ale na takie wygląda - sam się przyjrzyj [:
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-02-03, 12:28   

Pozostaje jeszcze kwestia ciężaru kanapy. Jeśli nie było jeszcze wątku o powiększaniu przestrzeni bagażowej może by taki założyć. Na pewno ktoś próbował.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18035
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-03, 13:12   

Sprawdziłem w dokumentacji - owszem, to tylko te dwie śruby (moment dokręcania 44Nm).

Ciężaru nigdzie nie ma podanego, ale ponieważ kanapa trzeciego rzędu waży podobno 16kg, to oszacowałbym, że ta z drugiego może ważyć co najwyżej 3x tyle - a raczej mniej. Jednak nawet prawie 50kg - podzielone jeszcze w końcu na kawałki - to nie jest chyba aż tak wiele...

Wątku o MCV-ce sobie nie przypominam, więc śmiało możesz założyć - albo wydzielę z tego.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne