3000-3500 spokojnie dobrze zniesie. Ale już ponad 3500 to ciut za wcześnie na dłuższą metę
_________________ 102 000km zadowolenia za kierownicą Dacii.
Gość
Wysłany: 2009-01-06, 20:25 Hamowanie silnikiem 1.6 8v
Minimalne obroty dla silnika 1.6 87 KM wynosi około 2200 Obr/min, a inne silniki to nie mam dane np. wykres silników żeby obliczyć jaką minimalne obroty może jechać.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-01-13, 23:41, w całości zmieniany 1 raz
Ke? (jak mawiają Francuzi... ;) Na "piątce" bez najmniejszego problemu da się jechać od 55-60 km/godz. (1600-1800 obr). Oczywiście, bez żadnych szaleństwa - przyśpieszanie jest w razie czego niezbyt szybkie, ale zawsze można w końcu zredukować (;
Gość
Wysłany: 2009-01-06, 21:50
No tak ale silnik od 2200 obr./min nie będzie męczył się i będzie dobrze kręcił na wyższe obroty i no lepsze smarowania oleju do tłok. Niskie obroty słabe smarowanie tłoków itd. A po za tyn Logan ma duże przekłamanie licznikowe np. na liczniku jedzie 50 km/h a w rzeczywistości jedziesz 43 km/h a przy 100km/h to w rzeczywistości około 88 km/h.
Nie ważne, ile le jest naprawdę dopóki u wszystkich skala jest taka sama (; (a poza tym obrotomierz nie kłamie).
Najważniejsze, że jeśli nie słychać i nie czuć, że silnik się męczy, tylko pracuje absolutnie normalnie, to uważam, że absolutnie nie ma sprawy (tym bardziej, że w końcu jest też wtedy mało obciążony).
Natomiast technika jazdy musi być po prostu dostosowana do silnika i sytuacji, ot, cała filozofia.
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1500 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2009-01-07, 21:46
airbites napisał/a:
Minimalne obroty dla silnika 1.6 87 KM wynosi około 2200 Obr/min, a inne silniki to nie mam dane np. wykres silników żeby obliczyć jaką minimalne obroty może jechać.
A skąd masz takie dziwne dane przy 2000 obrotów silnik sobie fajnie pracuje.Przy docieraniu silnika nie można przy 2000 obrotów zmieniać na wyższy bieg bo to jest zabójcze dla silnika
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-01-07, 22:16
Mariusz napisał/a:
airbites napisał/a:
Minimalne obroty dla silnika 1.6 87 KM wynosi około 2200 Obr/min, a inne silniki to nie mam dane np. wykres silników żeby obliczyć jaką minimalne obroty może jechać.
A skąd masz takie dziwne dane przy 2000 obrotów silnik sobie fajnie pracuje.Przy docieraniu silnika nie można przy 2000 obrotów zmieniać na wyższy bieg bo to jest zabójcze dla silnika
Zmienić to można tylko nie można wtedy gwałtownie przyśpieszać.
Teraz bywa, że drogę do roboty przejeżdzam w czasie zbliżonym do marszu na piechotę.
W Poznaniu ostatnimi czasy nie stałem/jechałem w korku dłużej niż 7-10 minut, przy wyjeździe z miasta (ok. 10 km) staram się jechać płynnie (nie przekraczam 2000 obr/min), chamuję silnikiem gdy dostrzegę czerwone światło na skrzyżowaniu (nawet z 500-700m przed) a i tak średnie spalanie od jakichś trzech napełnień baku to 8,9-9,0 l/100km.
Silnik 1,6 8v, 5000 km przebiegu
Ale średnia prędkość poniżej 30 km/h!
Nie przekraczasz 2000 obr ? A czemu ?
Największy moment silnik uzyskuje przy 3000 obrotach.
Do 3000 powinieneś spokojnie kręcić, a nawet od czasu do czasu podjechać do 4000 aby ten silnik trochę odżył.
Jak będziesz jeździć tylko do 2000 to zamulisz silnik, poza tym jest to nie zdrowe dla silnika.
_________________
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-01-09, 14:18, w całości zmieniany 1 raz
2000 obr. podczas toczenia się (ekonomiczna jazda od świateł do świateł). Jeśli jest miejsce żeby się rozpędzić albo się trochę spieszę to od ukazania się na liczniku 4000km przebiegu używam gazu normalnie.
Zauważ, że średnia prędkość z jaką się poruszam nie jest wysoka mimo iż kiedy się spieszę jeżdżę nieraz dosyć ostro.
Chociaż w mieście i tak, przeważnie niewiele czasu da się w ten sposób zarobić.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-01-09, 13:04, w całości zmieniany 1 raz
Jak będziesz jeździć tylko do 2000 to zamulisz silnik,
A co to znaczy? Jakies szczegóły techniczne można prosić?
No właśnie.
Przecież główne przykazania do ekonomicznej jazdy to: redukcja przy 1000 obr. a przy 2500 zmiana na wyższy.
Jeździsz przeważnie na 2500-3500 obr.?
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-01-09, 21:44
Beckie napisał/a:
kier napisał/a:
jackthenight napisał/a:
Jak będziesz jeździć tylko do 2000 to zamulisz silnik,
A co to znaczy? Jakies szczegóły techniczne można prosić?
No właśnie.
Przecież główne przykazania do ekonomicznej jazdy to: redukcja przy 1000 obr. a przy 2500 zmiana na wyższy.
Jeździsz przeważnie na 2500-3500 obr.?
Moment, mnie tu chodzi o coś innego.
Mianowicie nie zdrowe dla silnika jest przyśpieszanie na wysokim biegu przy niskich obrotach.
Ponadto w jakiejś tam instrukcji od innego auta wyczytałem że jeśli jeździmy dużo po mieście na krótkich odcinkach to dobre jest dla katalizatora aby przejechać przez parę minut na obrotach 3500 obr od czasu do czasu, aby tam coś się w katalizatorze zrobiło - nie pamiętam już co.
Jeden mechanik z ASO mi mówił że oczywiście nie wolno jeździć non stop na wysokich obrotach - co jest logiczne ale od czasu do czasu trzeba depnąć aby silnik "odżył" jak to powiedział bo inaczej zamulę silnik.
Żadnych technicznych dowodów na to nie mam, bazuje na tym co czytałem i na tym co mi mówili mechanicy.
Ogólnie jeżdżę tak, że zmieniam bieg na wyższy przy 3000 obrotów.
Jak zimny jest silnik to zmieniam na wyższy przy 2500 obrotów.
Jak nie mam obrotów powyżej 2200 to nawet nie przyśpieszam gwałtownie, bo to nawet słychać że silnik się męczy. Wtedy redukuje na niższy bieg i przyśpieszam. Nie przekraczam nigdy 4000 obrotów - a do 4000 bardzo rzadko dochodzę.
Ogólnie staram się jeździć na obrotach tak 2300 do 3000.
Ogólnie staram się jeździć na obrotach tak 2300 do 3000.
Czyli zmiana na wyższy przy 3000, redukcja 2300?
Rozumiem też że bez sensu jest hamowanie silnikiem do samego dołu bo itak bierze paliwo (więcej niż na biegu jałowym?). W takim razie kiedy redukować w czasie hamowania?
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1106 Skąd: krakow
Wysłany: 2009-01-12, 21:52
nikt Ci nie zapoda dokładnej instrukcji kiedy, bo każdy jeżdzi inaczej. Jest coś takiego jak praktyka za kółkiem. Nie wiem jak długa jest Twoja, ale zapewniam , że nawet jak krótka to złapiesz odpowiednie nawyki. Ja osobiście, hamując silnikiem, redukuję, zanim zacznie szarpać z powodu zbyt niskich obrotów na danym biegu. natomiast z tego co czytałem, to zaczyna zużywać paliwo kiedy silnik zaczyna zbliżać się do obrotów biegu jałowego. pozdr
zaczyna zużywać paliwo kiedy silnik zaczyna zbliżać się do obrotów biegu jałowego. pozdr
Przy hamowaniu silnikiem (z tym, że w dieslu) minimalny pobór paliwa zaczyna się od ok. 1600 obr., a konkretniejszy poniżej 1200 obr. Do biegu jałowego jeszcze trochę brakuje (ok. 825 obr.)
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-01-13, 06:24
Beckie napisał/a:
jackthenight napisał/a:
Ogólnie staram się jeździć na obrotach tak 2300 do 3000.
Czyli zmiana na wyższy przy 3000, redukcja 2300?
Rozumiem też że bez sensu jest hamowanie silnikiem do samego dołu bo itak bierze paliwo (więcej niż na biegu jałowym?). W takim razie kiedy redukować w czasie hamowania?
Nie nie, hamowanie silnikiem przy obrotach nie wiem dokładnie ale coś powyżej 1000 odcina całkowicie dopływ paliwa. Wox napisał 1600 i 1200 obr. Ktoś może potwierdzić takie dane w benzyniaku ? Bo 1600 wydaje mi się zdecydowanie za dużo.
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-01-13, 10:35
jackthenight napisał/a:
Ktoś może potwierdzić takie dane w benzyniaku
jackthenight, spojrz dwa posty wyzej. :) Benzyniak tez podaje minimalna dawke juz od okolo 1600 rpm, zeby silnik nie "szarpnal" schodzac do obrotow jalowych.
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-12-11, 13:24
Pisałem już kilkakrotnie o silnikach Hondy, że nie lubią niskich obrotów. W Nissanie zbyt długa jazda na niskich obrotach na V piątym biegu może prowadzić do uszkodzenia wałka skrzyni biegów. Podaje za "AutoŚwiat" numer 50 z 7 grudnia 2009 roku, dodatek "Poradnik eksploatacyjny dla właścicieli Nissanów". Także "Motor" numer 1 z 2010 roku zamieszcza informację, że jazda z dużym obciążeniem silnika na zbyt niskich obrotach może prowadzić do uszkodzenia panewek wału korbowego. Z własnego doświadczenia (szarpanie silnika) i ślepego pędu do uzyskania jak najniższego spalania (na szczęście przemijającego ) mogę powiedzieć, że ecodriving owszem tak, ale w granicach zdrowego rozsądku i możliwości technicznych silnika.
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2010-01-04, 13:13, w całości zmieniany 1 raz
co do redukcji to nikt normalny nie będzie ciągnął czwórki do 120 bo to jest już 4,2 tyś obr
ROTFL !!!!
Co to jest 4,2 tys dla benzyniaka i to bez zmiennych faz rozrządu?
NIC !!!
To są obroty na których silnik najsprawniej pracuje, niewiele niżej (3750) dopiero osiąga swój maksymalny moment.
Od ilu masz czerwone pole, od 6,5 tys?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-10-03, 16:35, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum