Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1105 Skąd: krakow
Wysłany: 2009-02-06, 17:11
Niestety nie można uruchomić. Wyświetla, że mój system jest niezgodny z plikiem/ zainstalowany nie można otworzyć/. Mam Vistę ,a b obsługa kompa raczej podstawowa. Co można zrobić? pozdr
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1105 Skąd: krakow
Wysłany: 2009-02-07, 13:44
Nie uruchamia się za chiny. Jak próbuję otworzyc z systemu, pisze, że nie może odnależć pliku pomsca-setup.exe. Może coś żle robię, albo trzeba coś zmienić w ustawieniach komputera? pozdr oczywiście pomscan-setup.exe ,bo tak jest ściągnięty.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-07, 18:34
No to na odległość to niestety nie wiem.
Może antywirus coś sobie ubzdurał i blokuje ci dostęp do pliku.
Wyłącz go i wtedy spróbuj.
Czyli klikasz na plik dwa razy, a windows pokazuje ci komunikat że nie ma tego pliku ?
Już chyba wiem.
Kliknij na plik prawym klawiszem myszki, wybierz z listy --> właściwości.
Następnie otwórz zakładkę Zgodność i na samym dole zaznacz opcję :
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1105 Skąd: krakow
Wysłany: 2009-02-07, 19:59
Wszystko to już zrobiłem, łacznie z przeskanowaniem pliku systemem antywirusowm. I nic. pozdr
Dodano 21:41:
Jest. Po wprowadzeniu opcji szukaj, zaznaczyłem aby wyszukał też pliki nieindeksowane. Kosztowało mnie to dużo wysiłku jako matołka komputerowego. pozdr
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-02-07, 23:34, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-13, 20:31
Jeśli Kratylos byś chciał sprawdzić błędy to daj znać
Dodano 2009-02-23, 17:24
Laisar, więc z DDT2000 sprawa tak wygląda :
1. Z Vistą w ogóle nie działa
2. Z XP działa poprawnie program, ale nie wykrywa mojego interfejsu
Interfejs do DDT2000 jest niestety inny.
Jeśli sobie zainstalowałeś DDT2000 to wejdź w Configuration > Hardware i tam oferują interfejs do DDT2000 właśnie.
Natomiast z programem PCMSCAN i innych tego typu interfejs działa świetnie.
Dzisiaj nawet sprawdzałem go w Astrze II Classic. Również potrafi diagnozować silnik, błędy itp.
_________________
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-02-24, 13:28, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-23, 21:58
Tylko DDT nie widzi interfejsu, a to jest standard USB emulowany na RS232. Zmieniałem szybkości
transmisji ale to nic nie daje. Sądzę, że problemem jest hardware. Z DDT działa inny interfejs niż ten co ja mam oparty na ELM327.
Ogólnie DDT2000 daje bardzo duże możliwości. Widziałem że pozwala na zmianę programu, zmianę parametrów, naukę i kalibracje komponentów auta itp. itd.
Ogólne bez wiedzy strach go używać, bo można sobie coś zepsuć :) Dobrze że mam zły interfejs, i nic nie grzebałem w aucie :)
_________________
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-08-05, 10:15, w całości zmieniany 1 raz
Są również schematy - sprawdzone, działające - interfejsów do samodzielnego montażu [:
Oprócz szybkości widziałem też do wyboru różne protokoły.
W konfiguracji jest "DiagPort", a w nim również jakiś specjalny sterownik - może też jest potrzebny?
Oczywiście nie sugeruję robienia żadnych zmian, ale jakby się dało odczytać faktyczne wartości to też byłoby cenne - ja mogę sobie tylko "na sucho" poklikać po pustych rubryczkach...
Jackthenight , czy to oznacza, że za pomocą interfejsu który kupiłeś, nie można skasować błędów, lub zmienić jakiś parametrów(tzw chiptuning), czy po prostu nie próbowałeś tego robić z obawy o gwarancje?
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-04-01, 14:58
Błędy można podejrzeć jak również kasować.
Można również przeglądać wartości rzeczywiste z czujników m.in. np. sondy lambda, czujniki temperatury, potencjometr przepustnicy itp.
Interfejs ten diagnozuje systemy sterowania silnika, a przynajmniej do tego jest oprogramowanie.
Apropos miał ktoś kontakt z błędem OBD II P0133 i P0134 (równocześnie)? Corolla E12 1.6VVTi ojca pokazuje coś takiego, na jakimś anglojęzycznym forum było napisane że to przez to że nieodpowiednie paliwo, albo sonda lambda się uszkodziła, tudzież przewód.
Mieliście jakikolwiek kontakt z tym? Jeśli chodzi o paliwo, to faktycznie samochód może trochę za mądry bo ET95 z Auchana, ale niekoniecznie o to chodzi, bo przewody do sond przed i za cat są nieznacznie przetarte, z drugiej strony dziwny przypadek, że pierwsza sonda (po przejrzeniu forów znacznie częściej ulega uszkodzeniom (i to przy podobnych przebiegach), a może zbieg okoliczności i wszystko naraz?
usunięcie błędu przez OBD II pomaga na ok 30km - potem znowu "Check Engine"
Zgadza się, w corolli jedna sonda jest przed, a druga za katalizatorem i to niby ta pierwsza, liczyłem jednak na poradę co mogę z nią zrobić, bo ECU głupieje i samochód pali 8,6l/100 zamiast 6,7l/100 (6,7było wynikiem przed "CHECK ENGINE"), jako że znalazłem jeszcze informacje o tym, że jest to zła mieszanka paliwa (a właściwie ilość tlenu - tak pierwsze co zrobiłem to odkurzyłem filtr powietrza) pomyślałem (zresztą nie jako jedyny - bardzo często ludzie mówią), że to zła jakość paliwa
Pytanie brzmi następująco: Czy jeśli po zatankowaniu "lepszego" paliwa, usunięciu błędów dioda znowu się zaświeci, nie pozostaje mi nic tylko serwis?
Taka mała anegdota - na forum corolli (anglojęzycznym) znalazłem info z książki serwisowej, że P0133 ani P0134 nie zapalają kontrolki Check Engine od 2003roku, kiedy to uznano, że sonda przed cat jest zbyt awaryjna... Jak to się stało że Corolla 2006 wyświetla błąd - nie wiem
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-07-03, 22:37
liczyłem jednak na poradę co mogę z nią zrobić
No poradziłem ci co masz zrobić. Sprawdzić okablowanie czy nie ma przerwy, oraz jeśli kable oki to wymienić sondę lambdę na nową.
Sondę kupujesz już z kablem zakończoną wtyczką, a nie sądzę aby kable fabryczne do wtyczki w peszlu się uszkodziły.
nie pozostaje mi nic tylko serwis?
Z wymianą sondy powinieneś sobie poradzić. Ja do ASO bym nie jechał, gdyby auto nie było już na gwarancji. Wymiana sondy to bardzo prosta czynność.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-07-07, 20:34
A tutaj nagrałem małe filmiki z tego co umożliwia interfejs - to tylko mała część jego możliwości -ale chyba jedna z ważniejszych.
Podpiąłem komputer do auta i rejestrowałem dane z czujników.
I dzięki temu dowiedziałem się kilka ciekawych i ważnych informacji np. :
4 kreski temp. płynu na zegarach pojawiają się przy temp. 79 stopni C płynu chłodzącego - to jest dana : SAE.ECT
Na luzie potencjometr przepustnicy ustawiony jest na 17.3 % jego zakresu - bardzo ważne info przy np. wymianie potencjometru na nowy - aby ustawić go prawidłowo przy montażu - to jest dana : SAE.TP
Bardzo ciekawi mnie czujnik ciśnienia :SAE.MAP - fizycznie ten czujnik mierzy ciśnienie w kolektorze dolotowym.
Poza tym można odczytać dane z ramki zamrożonej.
"Zamrożona ramka" polega na tym, że razem z błędem zostają zapamiętane odczyty z niektórych czujników w momencie wystąpienia błędu. Analiza danych z "zamrożonej ramki" pozwala na dokładne ustalenie w jakich okolicznościach błąd wystąpił.
W zamrożonej ramce zapamiętane są zazwyczaj między innymi odczyty:
* Prędkość pojazdu
* Prędkość obrotowa silnika
* Obliczona wartość obciążenia
* Temperatura
* ciśnienie
* i inne
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum