Jeszcze raz o J92 - autor serwisu DaciaLoganMCV.NL pokusił się o próbę złożenia dostępnych fragmentów informacji nt tego projektu w spójną całość, czego efektem jest teoria, jakoby Logan-Scenic miał być jednym z trojaczków opartych na koncepcyjnym Nissanie X11M, razem ze wspomnianym już Renault Kangoo II (nie chodzi o aktualnie dostępnego Nowego Kangoo) i bliskim produkcji Nissanem NV200.
Ze względu na zupełnie oficjalne i nieco bardziej tajne konszachty (; z Dacią informacje Gera zawsze były bardzo bliskie prawdy, ale tym razem twierdzi on, że to tylko jego własne przewidywania - wydają się jednak bardzo prawdopodobne...
naprawdę masowa produkcja masowa niektórych rozwiązań technicznych często powoduje spadek ich cen do śmiesznych poziomów.
Pamiętacie ile kosztowało "ekstra" ABS we wczesnych loganach +2 kPLN !
druga poduszka SRS: +800 PLN ?
A teraz ABS jest "za darmo" pakiet bezpieczeństwa, ca. 0,8 kPLN.
Odnoszę wrażenie, że niektóre elementy wyposażenia mają sztucznie zawyżoną cenę. Np jeżeli za ESP (nie przeszkadzałoby mi) dopłaca się ok. 4 kPLN, a zdaniem znajomego speca od konstrukcji pojazdów kołowych w produkcji masowej nie powinno być droższe niż...
200...300 Euro czyli pesymistycznie licząc 1...1,5 kPLN to ktoś tu zarabia na luksusie.
Podejrzewam, że gdyby w UE wprowadzić to jako element obligatoryjny to cena auta znacząco by nie urosła....
laisar napisał/a:
...bardzo ważny - np dla mnie, ale sądząc po różnych forach: także dla wielu innych osób - czynnik: prostotę owego wyposażenia, skutkującą bezawaryjnością, a w przypadku jednak awarii: niskim kosztem naprawy. Tego nigdy nie zapewni wybajerzona fura i dlatego jeszcze bardzo długo będzie istniała spora grupa potencjalnych klientów takiego rozwiązania.
Np. takim delikwentem jestem ja. Sam sobię wymienię żarówki . Podobnie jeszcze się da to zrobić w Nouvelle Thalia. W "wybajerzonym" modusie w celu wymiany żarówki od świateł mijania/drogowych musisz zdjęć zderzak. itp itd
Za dużo elementów wyręczająch kierowcę , powoduje że wyłącza się mózg Tj. poniżej pewnego poziomu obciążenia zaczyna sobie szukać innego zajęcia.
Były wypadki w lotnictwie odrzutowym (na początku) wynikające z przeciążenia informacyjnego, a "trochę później" z ...nadmiernej wyręki ze storny automatyki.
Każdy kij ma dwa końce.
Ech, "human factor"
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-02-19, 10:31, w całości zmieniany 1 raz
There are clues that the rumoured Dacia Logan 'monospace' (codename J92, release 2011) will be based on the Nissan Kubistar NV200 (X11M). This Nissan will be presented at the Geneva Motor Show 2009. This same base may also be used for a new Renault Kangoo derivate.
The Nissan X11M, Kangoo K67 and Dacia monospace J92 will all be produced on the same productionline at a new to build production facility in Maroc. They all share the same B-platform. More information can be found here.
Żona ma prawko, ale - zdziwniej i zdziwniej, bo przedtem oprotestowywała wszelkie "żuki" (jak je nazywa) - poprosiła właśnie przed chwilą, żeby kupić jej GrandMCV... [:
Pisząc "max 4 m" autor miał na myśli raczej coś bliżej 3,5 m (; jak poprzednie autko, Suzuki WagonR+ - więc poprawiłem tamten post.
(Smarty też fajne, ale to już może na emeryturze...).
Z silnikami to trochę przesadzili (coś mocniejszego jednak przydałoby się), a oddzielne fotele też by się przydały (i oczywiście możliwość wyjęcia ich w całości z samochodu). Pracując nad Dacią może coś zmienią?
Spokojnie, to pierwsze, premierowe wersje - nic nie stoi przecież na przeszkodzie, żeby potem właśnie zwiększyć gamę silników czy wprowadzić inne zmiany / dodatki.
TSD prawie zawsze jest możliwość demontażu siedzeń - jeśli cena jest odpowiednio niska, a konstrukcja prosta i wygodna do obsługi, to nawet konieczność użycia klucza jest chyba wtedy usprawiedliwiona.
Kiedy nie ma co rozwijać... (: Od pewnego czasu było wiadomo, że zmierzają ku końcowi prace przed konkretnymi decyzjami co do następcy Logana - jednak teraz mowa jest raczej o rozszerzaniu palety modeli na inne segmenty, a nie zastąpieniu starych konstrukcji nowymi. Pożyjemy, zobaczymy...
Hmm, Sandero Master
Chociaż, Jeżeli się weźmie pod uwagę, że widziałem już w RZ
Używki z importu pn.:
1. Nissan Primastar (alias R. Master)
2. Nissan QStar (vel. R. Kangoo)
Oraz COŚ TAKIEGO:
http://www.topcar.co.za/s...template_10.jpg
Czyli Nissan NP200 to wszystko jest możliwe
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-08-15, 22:50, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum