Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
MCV z kratką
Autor Wiadomość
bogo 


Marka: Saab
Model: 9-3
Silnik: 2.0
Rocznik: 2000
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 40
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-03-26, 10:43   

beckie poszukaj w sieci. może amortyzować jednorazowo jako mikrofimra i masz limit ileś tam set tysiecy €.

Na 100% można amortyzować jednorazowo.

Co do "stacji diagnostycznych" to nie ma to żadnego znaczenia bo bez sensu troche przerabiać auto już kupione i gdy vat już wylądował u fiskusa. Liczy sie homologacja i pewnie za kilka dni/tygodin pojawi się MCV z kratą za drugim rzędem siedzeń. Musi się pojawić bo konkurencja nie śpi i już działa.

Kurcze...perspektywa posiadania nowego auta za 40 000 brutto, czyli w cenie
31 200netto i jeszcze minus dochodowy 18% co daje 25,5tys wydaje się być kusząca.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-26, 10:55   

A można takie firmowe auto w każdej chwili sprzedać, czy jest jakiś okres karencji?
Bo jeśli tylko cena "starego" przy odsprzedaży byłaby wyższa od nowego z odpisami podatkowymi to nawet by się opłacało... (;
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-03-26, 13:30   

Przy sprzedaży zamortyzowanego środka trwałego trzeba chyba zapłacić podatek dochodowy od różnicy (kwota amortyzacji-kwota otrzymana przy sprzedaży)
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-03-26, 15:37   

Teściowa nie żyje psa nie mam, to na co mi ta kratka.

No tak, zupełnie zapomniałem że ja mam sedana.
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-03-26, 20:36   

a ja byłem na stacji diagnostycznej i mi powiedziano że na dzień dzisiejszy w polskim prawie nie ma podstawy prawnej na to żebym mógł mieć kratkę za drugim rzędem siedzeń i odliczał pełen vat od paliwa.

co do kwestii sensu przerabiania mvc na auto z kratą to w moim przypadku jak najbardziej to ma sens, ja mam wersję dwu osobową a już często brakuje mi siedzeń drugiego rzędu aby móc przewieźć więcej osób, nistety kwestia możliwość odliczania vat z paliwa jest ważniejsza i puki co muszę czekać.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-03-27, 08:21   

beckie napisał/a:
Przy sprzedaży zamortyzowanego środka trwałego trzeba chyba zapłacić podatek dochodowy od różnicy (kwota amortyzacji-kwota otrzymana przy sprzedaży)

Kurcze, palnąłem bez sensu. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę ale po zastanowieniu doszedłem do wniosku, że w takim przypadku cała kwota uzyskana ze sprzedaży jest przychodem i podlega opodatkowaniu PDOF.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-27, 08:50   

http://www.samar.pl/__/__...wu-legalne.html - czy to ma związek z tematem? [:
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-03-27, 11:40   

MSZ - jak najbardziej.
Można jeszcze dać to tam: http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=1744.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-27, 12:14   

Dałem.

(Ale mogłeś też sam to od razu zrobić - przecież nie wymagało specjalnych uprawnień d: ).
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-03-27, 12:17   

Ale prawa autorskie bym naruszył :-)
 
bogo 


Marka: Saab
Model: 9-3
Silnik: 2.0
Rocznik: 2000
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 40
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-03-27, 13:47   

gigi303 - przeróbka jest bez sensu moim zdaniem. vatu za auto ci nie zwrócą, a poza tym chyba nie chodzi tu o przeróbki ale o homologację.

laisar - tak własnie o to chodzi. ministerstwo potwierdziło, że można

beckie - jak kupujesz dostajesz FV z kwotą netto+vat i vat do zwrotu a kwota netto w koszty. Jak sprzedajesz to wystawiasz fakturę z kwotą netto+vat. kwota to twój przychód, a vat odprowadzasz do skarbówki.

samochód opłaca się kupić jeżeli planujesz nim jeździc pare lat, tak by stracił na wartości. jak wystawisz go potem za 12200brutto, to 10000zł to twój przychód (od tego płacisz dochodowy), a 2200,- to vat dla skarbówki.

ludzie nie mają swiadomosci jak państwo nas okrada....mi wychodzi, ze tak 80% kasy kradnie mi państwo przez różne podatki, czasem składkami zwanymi.

jak jest okazja kupić i ktoś planuje to tylko czekać aż dacia pospawa kratkę pasującą za 2 rzedem siedzeń. kwestia czasu...
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-03-27, 17:11   

bogo napisał/a:
gigi303 - przeróbka jest bez sensu moim zdaniem. vatu za auto ci nie zwrócą, a poza tym chyba nie chodzi tu o przeróbki ale o homologację.



ale cały czas się nie rozumiemy :mrgreen: mam już wersję dwuosobową na firmę jednorazowy odpis bo to mikrofirma, homologacja jest na ciężarowy bo dwójka więc mogłem odpisać pełen vat i z benzyny cały czas też odliczam sobie pełen vacik.

Ale powstał problem czysto użytkowy że czasem muszę przewieźć osoby autkiem więcej niż ja i pasażer obok a nie chcę kupować specjalnie do tego drugiego auta, więc sam widzisz.... masz rację nie chodzi o samą przeróbkę tylko o homologację, koszt jej wynosi 82 zł jeśli bym się zdecydował na dodanie drugiego rzędu siedzeń (pomijam koszty samego dodania bo sam tego też nie mogę zrobić) ale na dzień dzisiejszy nie ma podstawy prawnej jak to Pan mi w Stacji Diangostycznej Powiedział, oczywiście mogę dostac stempel itd ale... kara od fiskusa w przypadku kontroli zaczyna się od 50tysi w górę :mrgreen:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-27, 17:23   

Rozumiem, że diagnosta ze SKP miał na myśli wyłącznie kwestie prawno-skarbowe - bo od strony techniczno-prawnej dopuszczenia do ruchu nie ma najmniejszego problemu: przeróbki może dokonać uprawniona do tego firma, potem potrzebne jest tylko dodatkowe badanie właśnie na SKP i na ich podstawie zmiana w dowodzie rejestracyjnym we własnym wydziale komunikacji... (sam to niedawno przechodziłem).
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-03-27, 22:27   

tak wyłącznie prawno skarbowe bo tylko ta kwestia jest w moim akurat przypadku najbardziej istotna :mrgreen: sama kwestia przerobienia mnie nie interesuje bo to jest możliwe bez najmniejszego problemu . Rozchodzi się łopatologicznie ujmując o pełne odliczenie vat za PB :mrgreen:
 
bogo 


Marka: Saab
Model: 9-3
Silnik: 2.0
Rocznik: 2000
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 40
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-03-30, 19:16   

o wodzisz gigi33 to się zapędziłem. może w wydziel komunikacji coś podpowiedzą jak to jest teraz. pomijając kwestie skarbowe bo to ich nie obchodzi, tylko jak wygląda sprawa przerobienia i wbicia w dowód. oni będą wiedzieli lepiej niż koleś na stacji diagnostycznej. a może ASO by coś poradziło...hmm

i jeszcze jedno co do amortyzacji jednorazowej - tylko ciężarowe można tak zamortyzować. na osobowe niestety obowiązuje 5 lat odliczeń, lub 2,5 jak się udowodni że auto było używane co najmniej pół roku.
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-03-30, 19:19   

no tak dokładnie dlatego mam Logan MCV samochód ciężarowy :mrgreen:
 
Konrad 


Marka: Renault
Model: Laguna Grandtour
Silnik: 1,8 16V + Gaz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 213
Skąd: Powiat Piaseczno
Wysłany: 2009-03-30, 19:50   

normalnie "Trucker" Loganem MCV :mrgreen:
_________________
Poprzednie auto : Dacia Logan 1,4 MPI B+G.
Obecnie : Laguna II 1,8 16 V B+G
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-03-31, 07:03   

bogo napisał/a:
oni będą wiedzieli lepiej niż koleś na stacji diagnostycznej.

Powiedziałbym, że raczej na odwrót. Na podstawie papierów wydawanych przez diagnostę wydz. komunikacji robi wpisy w DRej. A spróbuj zadzwonić do WK - nikt nic nie wie a jeszcze przez przypadek kitu Ci nawciskają.
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-07-28, 22:18   MCV z kratką

Zajrzałem sobie na stronę Dacii i tam w konfiguracji jest możliwość wybrania wersji z "Kratką". Wiem, że nie wiadomo na razie co z tego wyjdzie bo MF broni się jak może przed odliczaniem VATu ale jak UE da jasno znać, że polski rząd musi zmienić prawo na korzyść podatników to rozumiem, że będzie można przerobić osobowe MCV na "z kratką"?

Ktoś już się może pytał lub ktoś z handlowców już wie?
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-07-29, 05:48   

ja śledzę na bieżąco i nie można :-/ jeździłem po stacjach diagnostycznych itd. Itp. I jeśli chcemy być czyści z prawem to nic nie da się zrobić. Jedynym wyjściem jest żuk jak już kiedyś o tym pisaliśmy :lol:

z tego co ostatnio czytałem to w 2010 w ogóle nie będzie można bo zamiast planowanego wzrostu podatku VAT zmniejszą ilość osób które go będą mogły odliczać i auta z kratką odejdą do historii.
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-07-29, 08:13   

Ale jak zrobisz przeróbkę u dealera i on Ci wyda zaświadczenie to musisz dostać stempel VAT1 do dowodu. Trzeba by tylko znaleść takie ASO co to robi ;-)
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-07-29, 13:34   

Na onecie napisali

Cytat:
Polska wystąpi do Rady Unii Europejskiej o zgodę na odliczanie 60% podatku VAT przy zakupie samochodów z "kratką". We wtorek na posiedzeniu rządu przyjęto wniosek ministra finansów w tej sprawie.W 2008 r. orzeczenie Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości umożliwiło dokonywanie pełnego odliczenia VAT przy zakupie takich aut. Polska chce jednak, aby firmy mogły odliczać do 60% podatku VAT, a nie więcej niż 6000 zł, czyli na takich samych zasadach, jak w przypadku samochodów osobowych. Zdaniem rządu nie ma bowiem uzasadnienia do stosowania innego podatku dla pojazdów, których konstrukcja pozwala na wykorzystywanie ich nie tylko do działalności gospodarczej, ale i prywatnie.
Przepisy te miałyby obowiązywać od początku 2010 r. do końca 2012 r.

Najlepsze jest to co pogrubiłem. Gdybym potrzebował auto do działalności gospodarczej na pewno nie kupiłbym z kratą za tylną kanapą :!:
_________________
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-07-29, 18:56   

dogberry napisał/a:
Ale jak zrobisz przeróbkę u dealera i on Ci wyda zaświadczenie to musisz dostać stempel VAT1 do dowodu. Trzeba by tylko znaleść takie ASO co to robi ;-)


Ciężko będzie, mi aso odmówiło wykonania takiej przeróbki :-) Nie mam do nich pretensji bo przecież śmietnik jest w przepisach :mrgreen: z drugiej strony po wejściu nowych przepisów to od paliwa też pełnego vatu nie odliczę więc raczej będę szukał żuka :mrgreen:
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-07-29, 20:05   

Seicento VAN za 2.000 PLN może być 8-)
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-07-29, 20:13   

No ba nawet Fiat Uno Van może Być 8-) Przecież to ma tylko stać :lol:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne