Zbuntował mi się spryskiwacz szyby przedniej.
Niby silniczek działa, płynu cały zbiornik, ale z natrysków wydobywa się tylko trochę piany... Na moje oko wężyki nie są nigdzie ściśnięte.
Macie jakieś doświadczenia / sugestie jak to naprawić samemu? Jazda do serwisu to kilka godzin w plecy...
_________________ Gregosa
---------
MCV dCi lauréate | 63k+ km
przewody nie są długie warto by sprawdzić czy się nie zapchały, spróbuj rozpiąć na trójniku zaraz pod klapą i spróbować jak będzie to samo to spróbuj zdjąć za pompką, to powinno wyeliminować zatkane przewodyu z listy możliwych usterek
Miałem kiedyś taki sam problem jak byłem na wakacjach. "Przepchałem" dysze spryskiwacza "od zewnątrz" czymś cienkim (przepychałem chyba kawałkiem trawki - bo nie miałem pod ręką nic innego a naprawiałem na polu namiotowym) i pomogło.
Spróbuj przepchać dyszę spryskiwacza za pomocą igły do nici.
Marka: Renault Clio 1.2 16V
Model: Ford Escort 1.8 TD
Silnik: 1.8 TD Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 121 Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-07-10, 08:41
Dobrym rozwiązaniem jest założenie na wężyk doprowadzający płyn do spryskiwaczy małego filtra.
Idealnie nadaje się przepływowy filtr paliwa do 126p- koszt ok. 7zł.
Swobodnie upchniesz go koło zbiorniczka na płyn. Dawno temu pokazał mi ten patent jakiś mechanik i stosuję w każdym swoim samochodzie. Skuteczność 100%- żadnego zapychania się dysz spryskiwaczy.
Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 CDTI
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Wrz 2007 Posty: 325 Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-07-10, 20:42
jantar napisał/a:
Dobrym rozwiązaniem jest założenie na wężyk doprowadzający płyn do spryskiwaczy małego filtra.
Idealnie nadaje się przepływowy filtr paliwa do 126p- koszt ok. 7zł.
Swobodnie upchniesz go koło zbiorniczka na płyn. Dawno temu pokazał mi ten patent jakiś mechanik i stosuję w każdym swoim samochodzie. Skuteczność 100%- żadnego zapychania się dysz spryskiwaczy.
Potwierdzam i rowniez stosuje Taki filterek sprawdza sie bardzo dobrze w spryskiwaczach mgiełkowych, ktore czesto sie zapychaja
Jedyna roznica u mnie to filtr od motoru, bo te samochodowe sa jak dla mnie troche duze
Sprawa tak jak w temacie, chodzi mi o elementy "wypluwające" płyn do spryskiwaczy. Krótko przedstawiając sytuację: na masce znajdują się dwa czarne elementy, każdy z nich zawiera po dwie małe metalowe rurki z których tryska na szybę płyn. Dzisiaj zauważyłem że właśnie ta jedna z "rurek" zamiast tryskać to rozpyla płyn, dolatuje on co prawda do szyby ale to już nie to samo co pozostałe 3 z 4 sztuk.
Myślałem że coś utkwiło w środku tej "rurki" i igłą próbowałem przetkać jej otwór, ale bez efektów.
Jak będzie mi po drodze do serwisu to może podskoczę żeby zobaczyli co to, bo niby to nic wielkiego, ale wkurza:D
I tutaj pytanie do Was, mieliście coś podobnego? Jeżeli tak to jak temu zaradziliście.
Pozdrawiam
Aha, dodam że patrzyłem pod maskę tam gdzie idą przewody do elementów tryskających i wglądają na całe, poza tym gdyby to był nieszczelny przewód to źle działałaby także druga z pary "rurek"
Ostatnio zmieniony przez MartinPŃ 2009-09-22, 22:22, w całości zmieniany 3 razy
Może coś utkwiło raczej na wlocie do dyszy, zaraz za rurką, a nie od strony wylotu, i dlatego igła nie pomogła? Zdemontowałbym i spróbował przedmuchać / przepłukać "pod prąd"...
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-09-24, 08:02
U mnie zablokowały sie wszystkie cztery wytryski:) Najpierw jeden, potem kolejne. Pomogło dwustronne czyszczenie wytrysków długim drucikiem z linki od hamulca rowerowego oraz ostre dmuchanie sprężarką.
Powodem były syfki gromadzące się na dnie zbiorniczka na płyn do szyb. Zbiorniczek można zdjąc i dokładnie umyć oraz przepłukać. Ze względu na za zagięty kształt zbiorniczka dobrze sprawdza się szczotka do czyszczenia butelek na długim giętkim drucie.
Poza tym gumowe przewody doprowadzające płyn do wytrysków łuszczą się i kawałki gumy zapychają kanaliki. Warto je wymienić na inne np. przezroczyste przewody paliwowe.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Dzięki za odpowiedzi, jak będę miał chwilkę niedługo to pobawię się w przeczyszczenie tego mechanicznie jakimś drucikiem i przedmuchanie trochę. Wahałem się trochę czy wsuwać jakiś drucik tam głębiej bo nie znam budowy jak taki "tryskacz" wygląda od środka, i nie chciałem zepsuć w głupi sposób
I jeszcze pytanie czy po zdjęciu wężyków doprowadzających płyn nie ma problemów z ich ponownym założeniem bo jak je oglądałem to miałem wątpliwości czy wcisnę je na miejsce
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-09-25, 09:12
MartinPŃ napisał/a:
jeszcze pytanie czy po zdjęciu wężyków doprowadzających płyn nie ma problemów z ich ponownym założeniem bo jak je oglądałem to miałem wątpliwości czy wcisnę je na miejsce
Pozdrawiam
Złożysz z powrotem bardzo łatwo.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-25, 21:02
Może na przyszłość zastosuj patent kolegi Jantara:
jantar napisał/a:
Dobrym rozwiązaniem jest założenie na wężyk doprowadzający płyn do spryskiwaczy małego filtra.
Idealnie nadaje się przepływowy filtr paliwa do 126p- koszt ok. 7zł.
Swobodnie upchniesz go koło zbiorniczka na płyn. Dawno temu pokazał mi ten patent jakiś mechanik i stosuję w każdym swoim samochodzie. Skuteczność 100%- żadnego zapychania się dysz spryskiwaczy.
Od pewnego czasu tylni strumień jest bardzo słaby tak jakby go wcale nie było ,przód daje ostro .Silnik słychać pracuje normalnie czy coś się zapchało tylko w którym miejscu może ktoś miał taki przypadek?
Kol. ostatnio auto było na lakierni, całkiem możliwe, że zabrudzili dyszę przy założeniu, że nie demontowali tylnej klapy. W przypadku demontażu mogli zagiąć wężyk dopływowy do spryskiwacza na przejściu do tylnej klapy.
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-14, 10:20
W Aveo po przeglądzie w serwisie przestały działać spryskiwacze. Samochód był umyty i nawoskowany i okazało się, że wosk zatkał dysze. Być może wystarczy przeczyścić szpilkami.
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2013-11-14, 10:21, w całości zmieniany 1 raz
Przyjechałem do domu po pracy i zabrałem się za dyszę ,jest "demontowalna" w dość łatwy sposób po podważeniu śrubokrętem łatwo wychodzi .Trzeba uważać aby za mocno nie ciągnąć i nie pozostawić wężyka w środku gdyż otwór jest bardzo mały ,potem może być nie ciekawie choć nie tragicznie .Po przedmuchaniu sprężonym powietrzem jest OK.Dzięki Prezes -owi i chriskb -owi za cenne wskazówki.Spieszyłem się z tą robotą bo idą mrozy a w układzie zwykła woda trzeba ją przegonić płynem na minus 20 stopni.
Ostatnio zmieniony przez fotolabor 2013-11-14, 20:26, w całości zmieniany 2 razy
miałem podobnie, u mnie był to zaginający się wężyk przy zamykaniu maski - zacząłbym od tego.
Co od pytania - jak zlokalizujesz pompkę to ściągnięcie wężyka dopływowego da Ci odpowiedź... jak będzie leciał płyn to jest drożny, jeśli nie to znaczy że w zbiorniku coś było i zatkało wężyk. Elektryczność najłatwiej jest sprawdzić odpinając wężyk za pompką, na przykład przy lewym kielichu, bądź łączeniu do maski (ściągasz, ktoś spryskuje i jeśli dobrze leci to problem leży gdzieś w dyszach)...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum