Wysłany: 2009-03-02, 18:29 Radio - montaż, podłączenie
Witam
Mam samochód od miesiąca i chciałbym zainstalować sobie radio. Związku z tym mam pytanie czy aby zamontować radio trzeba jechać do serwisu?? (żeby kiedyś nie powiedzieli mi że coś zepsułem w elektryce i mi gwarancja przepada). A drugie pytanko jakie głośniki pasują do przednich drzwi - rozmiar?
Dzięki za odp i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-01-20, 21:49, w całości zmieniany 1 raz
O montażu radia było już parokrotnie - w skrócie: o ile nie musisz nic przerabiać, tylko podłączasz za pomocą zwykłej kostki ISO to nie ma konieczności montażu ani w ASO, ani w innym warsztacie. Wkręty/śrubki to w końcu chyba każdy umie wkręcić... (;
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-03-12, 23:11, w całości zmieniany 1 raz
Mi sie w Peugeocie kiedys wlaczala kontrolka jakas i w serwisie zwalili wine na "niefabryczne" podlaczenie radia. Tez polegalo to na wlozeniu kosti ISO do gniazda...
Mam pytanie.
Radio zamontowane opcjonalnie - przerywa. Co to może być?
Przerwanie sygnału następuje zaledwie na ułamek sekundy ale powtarza się co jakiś czas (średnio raz na 5-10 min) i jest już trochę irytujące...
Dodam, że jest tak od nowości, więc nie jest to wina użytkownika
_________________ Grunt - to umieć radzić sobie w życiu...
F28 to bezpiecznik na linii [prawie] bezpośrednio do aku (po drodze jest jeszcze jeden bezpiecznik - 597-3-F2), więc poszkodowane będą tylko odbiorniki niezależne od stacyjki oraz korzystające z zasilania przy wyłączonej stacyjne (np właśnie zegarek, ale być może także licznik przebiegów częściowych czy pamięć radia).
Zasilanie radia jest zalezne od stacyjki.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-01-20, 21:31, w całości zmieniany 3 razy
Przypadkiem jest raczej odwrotna sytuacja. :) W kazdym razie podlaczylem teraz pod "pamiec", a bezpiecznik zapewne strzelil bo ten kabelek gdzies dotknal.. ;)
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-01-16, 17:28
spawacz111 napisał/a:
U mnie w kostce od radia (zasilanie) jest tak:
1) :
2) : 3): 4):
A) lkuczyk w pozycji zapłon
1) masa
2) prąd
3) prąd
4) brak prądu
B) brak kluczyka
1) masa
2) brak prądu
3) brak prądu
4) prąd
i co dalej?
Czy ktoś rozbierał szafkę bezpieczników? jak to najszybciej zrobić?
A co dalej chcesz zrobić ?
Kostka w radiu wygląda tak :
Ta dolna część A, gdzie piny są odpowiednio :
4. Podtrzymanie 12V bezpośrednio z akumulatora
6. Podświetlenie (+12 V) - napięcie pojawia się po włączeniu świateł pozycyjnych
7. Zasilanie (+12 V) pojawia się po przekręceniu kluczyka
8. Masa (-)
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-01-16, 17:56, w całości zmieniany 2 razy
U mnie pin w aucie A4 - podtrzymanie dostaje prąd dopiero po wyłączeniu kluczyka. W niektórych autach można było zewrzeć A7 i A4 bez większych problemów -radio gra "zawsze". Jednak spotkałem się z czymś takim - po złączeniu- mostkowaniu tych kabli nie działał centralny zamek. Wolę nie kombinować w mojej Daćce strach przed zniszczeniem zbyt duuuuży. Nie mam też instrukcji do niej, schematów czy innej dokumentacji.
Stąd problem 1 z radiem i CD rozwiązany -- radio będzie grało tylko po "kluczyku".
Problem 2: Gdzie się podłączyć elektrycznie radio CB? mam krótki kabelek, i najlepiej byłoby podłączyć się w szafce z bezpiecznikami w kabinie - wolne miejsca na bezpieczniki. Tylko jak się dostać do tyłu bezpieczników?? w poprzednim samochodzie fiat CC połamałem zaczepy i se toto latało aż nie przywiązałem opaską. Tu nie chcę niczego wiązać sznurkami.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-01-18, 00:41
Cytat:
U mnie pin w aucie A4 - podtrzymanie dostaje prąd dopiero po wyłączeniu kluczyka
To trochę niemożliwe. Chyba że masz coś pomylone w instalacji - ale nie sądzę.
Poza tym nie mierz prądu tylko sprawdzaj czy jest napięcie.
Sprawdź jeszcze raz.
Czerwony kabel musi iść na pin A4.
Żółty kabel musi iść na pin A7.
W instalacji elektrycznej auta czerwonego kabla z żółtym łączyć nie wolno - i to w każdym aucie łączyć nie wolno i nikt tego nie robi.
Łączy się zupełnie co innego, a mianowicie zasilanie radia (piny A4 i A7) podłącza się do kabla czerwonego instalacji elektrycznej auta na którym jest napięcie non stop brane bezpośrednio z plusa akumulatora.
Oczywiście kolor kabla może być inny - w Dacii na czerwonym kablu jest non stop napięcie, a na kablu żółtym jest napięcie po kluczyku - a w innych autach kolory mogą być odwrotnie.
Schematy posiadam jeśli chcesz dołączę zdjęcie tego schematu tutaj, ale wszystko co istotne już napisałem wyżej.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-01-18, 16:19, w całości zmieniany 3 razy
ehh, przypominało mi się(patrząc na wasze termometry) przeglądając forum Forda Focusa to jakiś gostek zamontował radio na podsufitce, według mnie to ciekawe rozwiązanie
radio04.jpg
Plik ściągnięto 928 raz(y) 22,38 KB
radio03.jpg
Plik ściągnięto 780 raz(y) 19,31 KB
radio02.jpg
Plik ściągnięto 703 raz(y) 20,94 KB
radio01.jpg
Plik ściągnięto 752 raz(y) 20,9 KB
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-06-20, 15:38, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum