Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2007-11-19, 12:17 Konkurenci Dacii?
Nowe auto za mniej niż 15 tysięcy zł?
Po sukcesie Dacii Logan kilku producentów zapowiedziało rozpoczęcie prac na projektem pojazdu, którego cena nie przekroczy trzech tysięcy dolarów amerykańskich. Nissan i Renault chcą wyprodukować takie auto w Indiach, gdzie obecnie najchętniej kupowanym modelem jest Suzuki Maruti za ok. 15 tysięcy zł. Jednak już dziś można znaleźć tańsze pojazdy w Chinach, a najniższą ceną może pochwalić się Shandong Binzhou Pride (kopia Daewoo Tico za około 7 tysięcy zł).Obecnie ani jedno z prezentowanych aut nie jest oferowane w Polsce, chociaż dostępne już są droższe modele niektórych z wymienionych marek. Być może zainteresowanie opisanymi pojazdami spowoduje, że importerzy poszerzą swoją ofertę o najtańsze produkty, nawet jeśli byłyby u nas np. o 30% droższe. Dla często sprowadzanych leciwych samochodów stanowić mogłyby ciekawą alternatywę. Niewiadomą pozostaje jednak reakcja koncernów samochodowych na sprzedaż samochodów niekiedy mocno przypominających ich modele oraz marny poziom bezpieczeństwa jaki oferują prezentowane auta z Kraju Środka – wcal e nie musi on być zbliżony do wyników pierwowzorów.
Lista modeli w cenie poniżej 15 000 złotych
1. Shandong Binzhou Pride (Pulaide) (19 800 yuan – 2 630 USD – 7 000 zł)
Samochód na bazie Daewoo Tico produkowany jest od roku. Firma rozpoczęła działalność w 2005 roku wypuszczając na rynek mał Xiali N3y pick-up z silnikiem o pojemności 2,5 litra o mocy 64 KM (pr. maks. 100 km/h). Jego zaletą jest najniższa cena na rynku – 40 000 yuanów (czyt. juanów) to w przeliczeniu 14 100 zł. Niewielka spółka ma w planach wprowadzenie na rynek pojazdów bazujących na rozwiązaniach modeli chińskich, np. kombi na bazie Chery A11 (w Rosji jako Amulet), które z kolei bazuje na Seacie Toledo z 1991 roku. Podsumowując, Shandong Binzhou Pride kopiuje chińskie kopie (na tytułowym zdjęciu zmodyfikowane Geely).
2. Geely Mei Ri (29 900 yuan – 3 980 USD – 10 500 zł)
Geely było posądzane przez Citroena za skopiowanie modelu ZX i musiało wprowadzić zmiany w wyglądzie zewnętrznym. Firma tłumaczyła się, że kupowała podzespoły od tego samego dostawcy co Citroen (w Chinach tworzy joint-venture z koncernem Dongfeng). Geely jest pierwszym chińskim koncernem, który zaprezentował się na salonie w Detroit (2006 rok). Prezentowany model nawiązuje wyglądem do Daihatsu Charade.
3. Chery QQ3 (30 000 yuan – 3 990 USD – 10 600 zł)
Najpopularniejszy model Chery na rynku chińskim. Po wprowadzeniu na rynek wersji sedan (model QQ6), zmieniono jego naGeely HQzwę z QQ na QQ3. Samochód, który jest kopią Daewoo Matiza/Sparka, jest podstawowym modelem przeznaczonym na eksport.
4. Xiali N3 (30 000 yuan – 3 990 USD – 10 600 zł)
Firma Xiali należąca do holdingu FAW, współpracującym w Chinach m.in. z Toyotą. Prezentowany model bazuje na rozwiązaniach Daihatsu Charade, a jak wiadomo, Daihatsu podlega Toyocie, co wyjaśnia sposób otrzymania licencji na ten model. Samochód już niebawem zostanie zastąpiony nowym modelem C1 (poza Chinami raczej zostanie nazwany inaczej, ponieważ Citroen oferuje już model C1).
5. BYD Flyer (30 790 yuan – 4 100 USD – 10 900 zł)
Jeszcze jako marka Qinchuan, firma montowała w lokalnej fabryce w Xian małe auta na bazie Suzuki Alto, nazwane Qinchuan QCJ 7080. W 2001 r., wciąż na bazie Alto, rozpoczęto produkcję modelu Flyer. W 2003 roku nastąpiło przejęcie firmy przez producenta telefonów komórkowych, koncern BYD Company Ltd., i zmiana nazwy na BYD Auto. Ostatnie dni modelu.
6. Geely HQ (32 000 yuan – 4 260 USD – 11 380 zł)
Wersja z silnikiem o pojemności 1 litra o mocy 51 KM. Jeden z najstarszych modeli w gamie Geely. Podobnie jak model Mei Ri, prezentowany był we Frankfurcie w 2005 roku. Krytyka obserwatorów zniechęciła firmę do ekspansji na rynek europejski, ale ma to się zmienić, gdy do produkcji trafi druga generacja pojazdów.
7. Changan CV6 (Ben Ben)(35 000 yuan – 4 650 USD – 12 340 zł)
CV6 został wystylizowany przez włoskich stylistów z znanego studia projektowego IDEA Design. Samochód powstał z myślą o wal;ce z Chery QQ. Do jego napędu służy silnik benzynowy o pojemności 1,3 litra o mocy 84 KM. Jest on nieznacznie krótszy (o 28 mm) od swojego konkurenta, ale ma za to większy rozstaw osi (2 364 mm), jest szerszy (1 648 mm) i wyższy (1 549 mm).
8. Xiao Gui Zu – Little Noble (36 000 yuan – 4 790 USD – 12 700 zł)
Samochód będzie można kupić w Europie dzięki włoskiej spółce Martin Motors. Producentem auta jest kontrowersyjna firma Shuanghuan, wielokrotnie posądzana o kopiowanie patentów. Najbardziej znane modele to SR-V (kopia Hondy CR-V), CEO (kopia BMW X5) i właśnie Noble. Ostatnio zmieniono jego nazwę na Bubble, żeby uniknąć kolejnego procesu sądowego.
9. SMA 205 AA (39 999 yuan – 5 320 USD – 14 100 zł)
Firma Shanghai Maple Automobile należy do koncernu Geely Group, a model 205 AA jest bliźniakiem Geely Mei Ri (tu w wersji hatchback). Pojazd jest oferowany po modernizacji pod nazwą Hysoul. Jeden z modeli tej firmy (C32) można już zamówić w polskiej siedzibie spółki China Motors za ok. 40 tys. zł.
10. Hafei Lubo (40 000 yuan – 5 320 USD – 14 100 zł)
W ubiegłym roku belgijski diler Cardoen Group, sprowadził do Antwerpii pięć – nieznanych jeszcze w Europie – chińskich marek i zaprezentował je na specjalnym pokazie. Jednym z modeli był właśnie Lubo. Celem dilera było zebranie informacji o gustach klientów i możliwościach sprzedaży. Jak na razie bez odzewu. Cardoen rozpoczął dystrybucję marki Brilliance.
Kursy walut:
1 yuan = 0,133 USD
1 USD = 2,65 zł
Źródło: Autochiny
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-12-09, 11:34, w całości zmieniany 2 razy
A jasię zastanowię. Często jak kupowałem dzieciakom chińskie zabawki to rozpadały się zaraz po wyjęciu z pudełek. Jak kiedyś kupiłem córce chiński rowerek - bo był tani - to okazało się, że żeby można było na nim jeździć, a raczej hamować to trzeba wymienić tylną piastę - oczywiście polskie nie pasują, a chińskich brak, więc całe koło, razem z oponą, bo chińska na polską felgę nie wejdzie - w końcu wyszło, że jak bym od razu kupił polski rower to bym dał tyle samo tylko się nie nalatał i nie nawkurzał.
1. Shandong Binzhou Pride (Pulaide) (19 800 yuan – 2 630 USD – 7 000 zł)
Samochód na bazie Daewoo Tico produkowany jest od roku. Firma rozpoczęła działalność w 2005 roku wypuszczając na rynek mał Xiali N3y pick-up z silnikiem o pojemności 2,5 litra o mocy 64 KM
To chyba strrrrasznie trwały musi być taki nieobciążony silniczek.....
Porównywanie tego do Logana to przegięcie. Logan jest nową konstrukcją i spokojnie mieści się w czymś co nazwałbym europejskimi standardami przyzwoitości.
Natomiast takie tanie auta, będące mniejszymi lub większymi przeróbkami starych aut z Zachodu, zawsze jeździły po uboższych krajach. Przykładem może być nawet nasz maluch, dużo jest tego w Brazylii itp. Nie robiłbym z tego jakiegoś nowego trendu. Jedyną nowością w tym może być próba sprzedaży w Europie chińskich podróbek istniejących modeli.
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
Da się wyleczyć akupunkturą ?!
Myślę, że będa musieli trochę nad tymi autkami jescze popracować!
__________________________________
P.S.
Poza tym pozstaje jescze kwestia etyczna: (prawie)darmowa siła robocza
A tak swoją drogą , życze Sobie, Wam i...Dacii rozwoju w zakresie bezpieczeństwa czynnego i biernego...
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2007-11-22, 00:07, w całości zmieniany 6 razy
ale trzeba wziac pod uwage, ze azjaci szybko sie ucza. japonczycy tez zaczynali od licencji i podrobek. za kilka lat chinczycy moga byc grozni dla najwiekszych . nieprzypadkowo wpuszczaja ich na swoj rynek. technologia, podgladactwo i zrzynanie niedlugo da efekty. pozdr
Zgadza się....i dlatego uwaga na Chinki (szpiegostwo przemysłowe)
jurek napisał/a:
nieprzypadkowo wpuszczaja ich na swoj rynek. technologia, podgladactwo i zrzynanie niedlugo da efekty
a stąd płynie nau(cz)ka dla zachodnich koncernów: " Kuuułłłfaa, Chachaaamie niee bądź za chytłyy"
jak mawaiał mu nieco jąkajacy się i sepleniący kolega z podstawówki,
oraz
"Kapitaliści sprzedadzą nam sznur na których mi ich potem powiesimy" -bodajże Josif Dżugaszwili ps. "Stalin"
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Jak już jesteśmy przy egzotycznych markach to... może auto o swojsko
brzmiącej nazwie Tata Indica.
Co prawda klasa "A" ale już od ca. 30 kPLN więc konkurent cenowy
Wysłany: 2007-11-24, 00:25 Używani konkurenci Logana czyli znów francuskie.pl
(...)W dziale Używane (strony 32-35) porównano osiem małych sedanów, jakie można kupić za 15-20 tys. zł. Wśród tych aut znalazły się Renault Thalia i Dacia Logan. W przypadku tego drugiego samochodu za wadę uznano... mały staż na rynku i związaną z tym niewielką podaż na rynku wtórnym. Niesamowita wada. Powiedziałbym że to raczej zaleta – ludzie, którzy kupili Logany, po prostu nie chcą się z nimi rozstawać, bo doceniają jego liczne zalety, a nieco toporną stylistykę poczytują sobie nierzadko za cechę „in plus” – auto się wyróżnia i widać, że jedzie nim niezły „oryginał”, któremu niestraszne podejmowanie wyzwań „szarej masy” (...)
Nieco toporną stylistykę? Mam podać b. toporne przykłady ?
___________________________________________________________
*) Miłosnicy twórczości S. Lema zrozumieją: "Jak Erg-Samowzbudnik bladawca pokonał"
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-01-06, 10:54, w całości zmieniany 1 raz
Poszukując konkurencji dla Logana. Strona dużego koncernu samochodowego (co ciekawe jest też strona polskiego FSO). Warto zajrzeć na strony zakładów ZAZ, i LADA, i obejrzeć modele Lady Classic (Lada/VAZ 2109), Lady Samary, i ukraińskiej Slavuty. Ceny w hrywnach, oficjalnej walucie Ukrainy. w przeliczeniu około 15.000-19.000 złotych za samochód. A jakie wyposażenie! Mapka otwiera się na komputerach z zainstalowanym Flash Playerem.
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum