Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2009-01-06, 10:24
Niefabryczna instalacja gazowa LPG
Autor Wiadomość
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-11-30, 22:26   

Po wymianie czujnika położenia wału i reduktora gazu jest narazie nieźle z moim Nissanem, ale na dzień dzisiejszy chwalić nie będę.
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2009-11-30, 23:01   

maciek127 napisał/a:
o co chodzi gostek sprowadził z meksyku Nissana ?? bo jakoś nie rozumiem


no jasne!!! :mrgreen:

http://www.nissanaprio.com.mx/
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-11-30, 23:09   

i wszystko jasne D :))
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-12-12, 21:12   

Cytat:
Uwaga - będą dopłaty do LPG!

Co do tego, czy samochody zasilane gazem płynnym LPG można uznać za przyjazne dla środowiska zdania są podzielone.

Tak czy inaczej, mamy jednak dobre wiadomości, dla wszystkich, którzy rozważają możliwość kupna pojazdu z instalacją gazową. Jak dowiedział się "Dziennik Gazeta Prawna" Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska, już w najbliższym czasie może przeznaczyć aż kilkadziesiąt milionów złotych na dotowanie instalacji autogazu!

Dwa tygodnie temu zaczęło obowiązywać rządowe rozporządzenie określające programy, jakie otrzymają pieniądze otrzymane przez Polskę po zbyciu praw do emisji CO2. Jednym z nich jest projekt ustawy o emisji gazów cieplarnianych w transporcie. Jego głównym założeniem jest zastąpienie samochodów napędzanych benzyną i olejem napędowym pojazdami z instalacjami LPG. Jak podkreśla DGP nie wiadomo jeszcze, ile pieniędzy fundusz otrzyma na promowanie tego rodzaju napędu. Chodzi jednak o dziesiątki milionów euro!

System dotowania instalacji LPG działa np. we Włoszech. Roczne wydatki z tego tytułu wynoszą tam 39 mln euro. Podobny system funkcjonuje też w Austrii. Do samochodu z instalacją gazową rząd dopłaca średnio 1-2 tys. dolarów.

Szczegóły nowych przepisów nie są jeszcze znane. Można się jednak spodziewać, że dopłaty obejmować będą wyłącznie fabrycznie nowe pojazdy. Wszystko wyjaśni się w początku nowego roku. Na razie Polska sprzedała prawa do emisji CO2 za 25 mln euro. Zgodnie z założeniami protokołu z Kioto nasz kraj ma prawo do zbycia emisji około 500 mln ton CO2. Jeśli sprzedamy tylko 100 mln ton, do funduszu trafi ponad 1 mln euro.


http://motoryzacja.interi...-do-lpg,1409230
_________________
 
kier 


Marka: Dacia/Dacia
Model: Logan/Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI/SCe 1.0
Rocznik: 2007/2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 305
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2009-12-13, 11:39   

tere fere, dopłaty to złomowania w innych krajach były a u nas też.... miały być

Wersja I:
Nie będzie dopłat do instalacji gazowych bo w ten sposób Polska dotowałaby obcych producentów instalacji gazowych przy jednoczesnym zmniejszeniu wpływów z akcyzy. Kryzys więc trzymajmy kasę dla siebie

Wersja II:
Będą dopłaty do instalacji gazowych bo w ten sposób Polska zmniejszy bezrobocie (wiadomo, warsztat instalację założy, a do tego potrzebni są pracownicy). Jednakże podniesiemy akcyzę na gaz, żeby wpływy do budżetu były, i nic mi nie marudzić, bo przecież instalację gazową macie za pół-darmo

--
pozdrawiam
kierek
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-12-13, 11:57   

kier napisał/a:
Wersja II:
Będą dopłaty do instalacji gazowych bo w ten sposób Polska zmniejszy bezrobocie (wiadomo, warsztat instalację założy, a do tego potrzebni są pracownicy). Jednakże podniesiemy akcyzę na gaz, żeby wpływy do budżetu były, i nic mi nie marudzić, bo przecież instalację gazową macie za pół-darmo


wcale nie trzeba podnosić akcyzy na gaz jeśli ludzie będą brali instalacje gazowe to zwiększy się liczba odbiorców na gaz, chociaż jak by podnieśli cene gazu i 1gr mało który kierowca by odczuł by różnice, trzeba pamiętać że jeśli się ma instalacje gazową to trzeba robić przeglądy w serwisach częściej, częściej świece się zmienia, o przewody elektryczne trzeba dbać, filtry....... ,

Dotację są OK
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2009-12-14, 11:38   

kier napisał/a:
Będą dopłaty do instalacji gazowych bo w ten sposób Polska zmniejszy bezrobocie (wiadomo, warsztat instalację założy, a do tego potrzebni są pracownicy).

Jakby to tak działało to do wszystkiego można dopłacać i w ogóle bezrobocia nie będzie.

maciek127 napisał/a:
wcale nie trzeba podnosić akcyzy na gaz jeśli ludzie będą brali instalacje gazowe to zwiększy się liczba odbiorców na gaz,

Ale zmniejszy się pewnie na benzyznę i wpływy z podatków paliwowych będą mniejsze.
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2009-12-14, 19:10   

Przy okazji dopłat do nowych aut napisałem, że mi kaktus wyrośnie. Już go hoduję. Przy okazji dopłat do gazu chyba zostanę plantatorem :roll:
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-12-14, 19:50   

A da się to jakoś przetworzyć? :idea:
_________________
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-12-14, 21:26   

Jak uruchomią te dopłaty, w co nie wierzę, to przełączam Nissana na benzynę - będzie taniej.
Dopłacą do instalacji, a do gazu DOPIE....LĄ 1000% akcyzy. Dzięki za takie interesy z naszym państwem.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2009-12-15, 20:36   

Panowie, a czemu nikt nie wspomni o podwyżce akcyzy np na olej napędowy, któa wejdzie w życie 1stycznia, i -wg prognoz- spowoduje podwyżkę cen w detalu na poziomie 12-14gr na litrze? Z resztą moim zdaniem jak podniosą akcyze to na wszystkie paliwa (ewentualnie teraz na ON, potem na PB i LPG żeby rozłożyć w zcasie wszelkie przejawy niezadowolenia społecznego)
Jeśli wprowadzą dopłaty do LPG to pewnie tylko do montowanych przez producenta/dealera, a mało kto kupuje z salonu auto z LPG (np. w Aveo instalka sekwencyjna w salonie 4,8tys. zł, a "na rynku" ciekawą sekwencje można mieć już za 2,5tys (STAG 300) do 3,4 tys zł (Landi Renzo, świetne instalacje ale trochę drogie)
Wniosek? Fabryczna instalka - nawet z dopłatą - będzie sporo droższa od tej montowanej we własnym zakresie, lecz u sprawdzonego gazownika
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18030
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-12-15, 20:56   

Cena fabrycznego LPG obejmuje po prostu gwarancję - i dla części osób jest to wystarczający powód, żeby się na nią zdecydować. Bo choć teoretycznie po dołożeniu instalacji i tak zapewne w razie czego udałoby się wywalczyć naprawę gwarancyjną, to mało kto ma ochotę to sprawdzać praktycznie...

A wszelkim rzeczywistym dopłatom jestem przeciwny - zaakceptowałbym co najwyżej jakieś mądrze zrobione ulgi podatkowe. Tyle że w naszym pięknym kraju jakoś najciężej z tą "mądrością" właśnie /:
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2009-12-15, 21:11   

No moim zdaniem najlepszym krokiem byłoby po prostu obniżenie VATu, który wynosi w podstawowej stawce 22% i należy do jednych z najwyższych w UE (przepisy podatkowe w tym zakresie nie podlegają ujednoliceniu i państwa członkowskie mają szeroki wachlarz możliwych rozwiązań) Mówię o Vacie nie tylko an samochody, lecz ogólnie jako daninie publiczno-prawnej. Ostateczna wysokość wpływów do budżetu i tak by się zwiększyła, bo nawet 2-3 stopnie procentowe w dół powodują niezłego kopa dla gospodarki
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2009-12-16, 12:24   

laisar napisał/a:
A wszelkim rzeczywistym dopłatom jestem przeciwny

benny86 napisał/a:
No moim zdaniem najlepszym krokiem byłoby po prostu obniżenie VATu, który wynosi w podstawowej stawce 22% i należy do jednych z najwyższych w UE

A dopłaty mają jeszcze jedną ciekawą cechę: zawyżają rzeczywistą cenę towaru. Tak było np. z jednym lekiem (nazwy nie pamiętam, a nie mogę teraz znaleźć), który po zniesieniu refundacji nagle wyraźnie potaniał do poziomu niemal identycznego jak z refundacją. Inny przykład, to program kredytów "Rodzina na swoim" - podrożały, choć z dopłatami wychodzi i tak taniej niż bez, więc ludzie się cieszą i tego nie widzą.

Jeśli już tak bardzo chcą promować ten gaz to przecież można obniżyć akcyzę, żeby gaz był jeszcze tańszy.
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
Lublin2008 


Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 14
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-01-03, 16:30   

1,Chcę zamontować sobie instalacje gazową firmy BRC czy ją polecacie i czy w tych samej kasie jest jakaś lepsza instalacja koszt instalacji wraz z montażem to 2850zł

I jeszcze jedno może któryś z forumowiczów mógłby mi polecić firme instalującą instalacje gazowe w Lublinie , ponieważ niechce tego zrobić u 1 lepszego mietka z garażu.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-01-03, 19:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-01-03, 16:44   

Lublin2008 napisał/a:
I jeszcze jedno może któryś z forumowiczów mógłby mi polecić firme instalującą instalacje gazowe w Lublinie , ponieważ niechce tego zrobić u 1 lepszego mietka z garażu.


Zapytaj w ASO Nazaruk, gdzie oni zlecają założenie instalacji w nowych autach. Jak dobrze pamiętam jest to jakaś firma na ul. Łęczyńskiej.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-01-03, 18:59   

BRC jest dobre, mam w Toyocie. Przejechałem na gazie prawie 40.000km i nie mam problemów. Mam BRC Sequent 24. Ale podobno STAG jest o wiele lepszy i tańszy i polski.
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
Marcin 
Administrator



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 CDTI
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 325
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-01-03, 21:49   

Ja bym polecał taki zestaw:

- Centralka STAG 300 Plus
- Wtryskiwacze gazu MAGIC JET
- Reduktor MAGIC III lub cos z serii SCORPION (MINI lub ST)

Warunek jest oczywiscie jeden i podstawowy. Montowac to u kogos kto ma pojecie co robi, bo bez tego z gazem moze byc wiecej problemow niz pozytku ;-)
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2010-01-03, 22:21   



1.4 & 1.6 MPI * Dostosowanie Cylinder jest konieczne z powodu używania LPG
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18030
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-03, 23:39   

Praktyka wskazuje, że koniecznie konieczne nie jest (; - ale TSD ciekawe, jak się sprawują te faktycznie dostosowane fabrycznie silniki...
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-01-03, 23:56   

Instalacja jak instalacja, po 26.000 km wymienili reduktor na gwarancji (w warsztacie mówili że nie jestem pierwszy).
Jak nie jeździsz dużo, to przemyśl w ogóle czy napewno Ci jest potrzebna, ten silnik, a raczej jego zawory nie lubią LPG.
 
Lublin2008 


Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 14
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-01-04, 06:08   

Zależy jak na to patrzeć ale przez rok zrobiłem prawie 30tysięcy km więc chyba mało nie jeżdze bynajmniej tak mi się wydaje.Jak czytam opinie na różnych forach każdy poleca instalacje Stag natomiast instalatorzy autogazu polecają BRC niewiem być może więcej kasy z tego mają.
 
Marcin 
Administrator



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 CDTI
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 325
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-01-04, 06:39   

Lublin2008 napisał/a:
Zależy jak na to patrzeć ale przez rok zrobiłem prawie 30tysięcy km więc chyba mało nie jeżdze bynajmniej tak mi się wydaje.Jak czytam opinie na różnych forach każdy poleca instalacje Stag natomiast instalatorzy autogazu polecają BRC niewiem być może więcej kasy z tego mają.

BRC jest prostsza w montazu i pozniejszej kalibracji. Ze STAGIEM jest o tyle problem, ze nie kazdy instalator gazu umie poprawnie ja skalibrowac.
Malo ktoremu montazyscie chce sie wyjechac w trase i ustawiac instalacje podczas jazdy!
BRC kalibruje sie na postoju, wiec dlatego jest tak uwielbiana przez gaziarzy druciarzy :mrgreen:
Jezeli chodzi o mnie to odpuscilbym sobie BRC. No ale decyzja i tak nalezy do Ciebie :-)

PS. Do staga mozesz dokupic interfejs i samodzielnie ustawiac ja do woli. Z BRC niestety nie jest juz tak prosto z kupnem kabla :idea:
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2010-01-04, 07:10   

Lublin2008 napisał/a:
Zależy jak na to patrzeć ale przez rok zrobiłem prawie 30tysięcy km więc chyba mało nie jeżdze bynajmniej tak mi się wydaje.Jak czytam opinie na różnych forach każdy poleca instalacje Stag natomiast instalatorzy autogazu polecają BRC niewiem być może więcej kasy z tego mają.


No to już warto założyć, ja mam Landi Renzo i też jestem zadowolony jedyny minus że co 20-25 tyś będziesz musiał regulować zawory, te silniki nie kochają LPG ;-)
 
stes 



Marka: Dacia
Model: Megane III 1.4 TCe , Logan Laureate 2006
Silnik: 1.4
Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 34
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2010-01-04, 19:49   

Mam Stag-a, ale nie będe sie wypowiadał na temat instalacji ponieważ za mało przejechałem.
Wiem tylko jaka to frajda zatankować za 70 zeta i jeździć, jeździć, jeździć :-) .
Dlatego też z czystym sumieniem polecam zagazowanie auta.
_________________
Pozdrawiam
Stes
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne