Co do tego, czy samochody zasilane gazem płynnym LPG można uznać za przyjazne dla środowiska zdania są podzielone.
Tak czy inaczej, mamy jednak dobre wiadomości, dla wszystkich, którzy rozważają możliwość kupna pojazdu z instalacją gazową. Jak dowiedział się "Dziennik Gazeta Prawna" Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska, już w najbliższym czasie może przeznaczyć aż kilkadziesiąt milionów złotych na dotowanie instalacji autogazu!
Dwa tygodnie temu zaczęło obowiązywać rządowe rozporządzenie określające programy, jakie otrzymają pieniądze otrzymane przez Polskę po zbyciu praw do emisji CO2. Jednym z nich jest projekt ustawy o emisji gazów cieplarnianych w transporcie. Jego głównym założeniem jest zastąpienie samochodów napędzanych benzyną i olejem napędowym pojazdami z instalacjami LPG. Jak podkreśla DGP nie wiadomo jeszcze, ile pieniędzy fundusz otrzyma na promowanie tego rodzaju napędu. Chodzi jednak o dziesiątki milionów euro!
System dotowania instalacji LPG działa np. we Włoszech. Roczne wydatki z tego tytułu wynoszą tam 39 mln euro. Podobny system funkcjonuje też w Austrii. Do samochodu z instalacją gazową rząd dopłaca średnio 1-2 tys. dolarów.
Szczegóły nowych przepisów nie są jeszcze znane. Można się jednak spodziewać, że dopłaty obejmować będą wyłącznie fabrycznie nowe pojazdy. Wszystko wyjaśni się w początku nowego roku. Na razie Polska sprzedała prawa do emisji CO2 za 25 mln euro. Zgodnie z założeniami protokołu z Kioto nasz kraj ma prawo do zbycia emisji około 500 mln ton CO2. Jeśli sprzedamy tylko 100 mln ton, do funduszu trafi ponad 1 mln euro.
tere fere, dopłaty to złomowania w innych krajach były a u nas też.... miały być
Wersja I:
Nie będzie dopłat do instalacji gazowych bo w ten sposób Polska dotowałaby obcych producentów instalacji gazowych przy jednoczesnym zmniejszeniu wpływów z akcyzy. Kryzys więc trzymajmy kasę dla siebie
Wersja II:
Będą dopłaty do instalacji gazowych bo w ten sposób Polska zmniejszy bezrobocie (wiadomo, warsztat instalację założy, a do tego potrzebni są pracownicy). Jednakże podniesiemy akcyzę na gaz, żeby wpływy do budżetu były, i nic mi nie marudzić, bo przecież instalację gazową macie za pół-darmo
Wersja II:
Będą dopłaty do instalacji gazowych bo w ten sposób Polska zmniejszy bezrobocie (wiadomo, warsztat instalację założy, a do tego potrzebni są pracownicy). Jednakże podniesiemy akcyzę na gaz, żeby wpływy do budżetu były, i nic mi nie marudzić, bo przecież instalację gazową macie za pół-darmo
wcale nie trzeba podnosić akcyzy na gaz jeśli ludzie będą brali instalacje gazowe to zwiększy się liczba odbiorców na gaz, chociaż jak by podnieśli cene gazu i 1gr mało który kierowca by odczuł by różnice, trzeba pamiętać że jeśli się ma instalacje gazową to trzeba robić przeglądy w serwisach częściej, częściej świece się zmienia, o przewody elektryczne trzeba dbać, filtry....... ,
Dotację są OK
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Będą dopłaty do instalacji gazowych bo w ten sposób Polska zmniejszy bezrobocie (wiadomo, warsztat instalację założy, a do tego potrzebni są pracownicy).
Jakby to tak działało to do wszystkiego można dopłacać i w ogóle bezrobocia nie będzie.
maciek127 napisał/a:
wcale nie trzeba podnosić akcyzy na gaz jeśli ludzie będą brali instalacje gazowe to zwiększy się liczba odbiorców na gaz,
Ale zmniejszy się pewnie na benzyznę i wpływy z podatków paliwowych będą mniejsze.
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1104 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-12-14, 21:26
Jak uruchomią te dopłaty, w co nie wierzę, to przełączam Nissana na benzynę - będzie taniej.
Dopłacą do instalacji, a do gazu DOPIE....LĄ 1000% akcyzy. Dzięki za takie interesy z naszym państwem.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2009-12-15, 20:36
Panowie, a czemu nikt nie wspomni o podwyżce akcyzy np na olej napędowy, któa wejdzie w życie 1stycznia, i -wg prognoz- spowoduje podwyżkę cen w detalu na poziomie 12-14gr na litrze? Z resztą moim zdaniem jak podniosą akcyze to na wszystkie paliwa (ewentualnie teraz na ON, potem na PB i LPG żeby rozłożyć w zcasie wszelkie przejawy niezadowolenia społecznego)
Jeśli wprowadzą dopłaty do LPG to pewnie tylko do montowanych przez producenta/dealera, a mało kto kupuje z salonu auto z LPG (np. w Aveo instalka sekwencyjna w salonie 4,8tys. zł, a "na rynku" ciekawą sekwencje można mieć już za 2,5tys (STAG 300) do 3,4 tys zł (Landi Renzo, świetne instalacje ale trochę drogie)
Wniosek? Fabryczna instalka - nawet z dopłatą - będzie sporo droższa od tej montowanej we własnym zakresie, lecz u sprawdzonego gazownika
Cena fabrycznego LPG obejmuje po prostu gwarancję - i dla części osób jest to wystarczający powód, żeby się na nią zdecydować. Bo choć teoretycznie po dołożeniu instalacji i tak zapewne w razie czego udałoby się wywalczyć naprawę gwarancyjną, to mało kto ma ochotę to sprawdzać praktycznie...
A wszelkim rzeczywistym dopłatom jestem przeciwny - zaakceptowałbym co najwyżej jakieś mądrze zrobione ulgi podatkowe. Tyle że w naszym pięknym kraju jakoś najciężej z tą "mądrością" właśnie /:
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2009-12-15, 21:11
No moim zdaniem najlepszym krokiem byłoby po prostu obniżenie VATu, który wynosi w podstawowej stawce 22% i należy do jednych z najwyższych w UE (przepisy podatkowe w tym zakresie nie podlegają ujednoliceniu i państwa członkowskie mają szeroki wachlarz możliwych rozwiązań) Mówię o Vacie nie tylko an samochody, lecz ogólnie jako daninie publiczno-prawnej. Ostateczna wysokość wpływów do budżetu i tak by się zwiększyła, bo nawet 2-3 stopnie procentowe w dół powodują niezłego kopa dla gospodarki
No moim zdaniem najlepszym krokiem byłoby po prostu obniżenie VATu, który wynosi w podstawowej stawce 22% i należy do jednych z najwyższych w UE
A dopłaty mają jeszcze jedną ciekawą cechę: zawyżają rzeczywistą cenę towaru. Tak było np. z jednym lekiem (nazwy nie pamiętam, a nie mogę teraz znaleźć), który po zniesieniu refundacji nagle wyraźnie potaniał do poziomu niemal identycznego jak z refundacją. Inny przykład, to program kredytów "Rodzina na swoim" - podrożały, choć z dopłatami wychodzi i tak taniej niż bez, więc ludzie się cieszą i tego nie widzą.
Jeśli już tak bardzo chcą promować ten gaz to przecież można obniżyć akcyzę, żeby gaz był jeszcze tańszy.
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
1,Chcę zamontować sobie instalacje gazową firmy BRC czy ją polecacie i czy w tych samej kasie jest jakaś lepsza instalacja koszt instalacji wraz z montażem to 2850zł
I jeszcze jedno może któryś z forumowiczów mógłby mi polecić firme instalującą instalacje gazowe w Lublinie , ponieważ niechce tego zrobić u 1 lepszego mietka z garażu.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-01-03, 19:58, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-01-03, 16:44
Lublin2008 napisał/a:
I jeszcze jedno może któryś z forumowiczów mógłby mi polecić firme instalującą instalacje gazowe w Lublinie , ponieważ niechce tego zrobić u 1 lepszego mietka z garażu.
Zapytaj w ASO Nazaruk, gdzie oni zlecają założenie instalacji w nowych autach. Jak dobrze pamiętam jest to jakaś firma na ul. Łęczyńskiej.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
BRC jest dobre, mam w Toyocie. Przejechałem na gazie prawie 40.000km i nie mam problemów. Mam BRC Sequent 24. Ale podobno STAG jest o wiele lepszy i tańszy i polski.
_________________ Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1104 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-01-03, 23:56
Instalacja jak instalacja, po 26.000 km wymienili reduktor na gwarancji (w warsztacie mówili że nie jestem pierwszy).
Jak nie jeździsz dużo, to przemyśl w ogóle czy napewno Ci jest potrzebna, ten silnik, a raczej jego zawory nie lubią LPG.
Zależy jak na to patrzeć ale przez rok zrobiłem prawie 30tysięcy km więc chyba mało nie jeżdze bynajmniej tak mi się wydaje.Jak czytam opinie na różnych forach każdy poleca instalacje Stag natomiast instalatorzy autogazu polecają BRC niewiem być może więcej kasy z tego mają.
Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 CDTI
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Wrz 2007 Posty: 325 Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-01-04, 06:39
Lublin2008 napisał/a:
Zależy jak na to patrzeć ale przez rok zrobiłem prawie 30tysięcy km więc chyba mało nie jeżdze bynajmniej tak mi się wydaje.Jak czytam opinie na różnych forach każdy poleca instalacje Stag natomiast instalatorzy autogazu polecają BRC niewiem być może więcej kasy z tego mają.
BRC jest prostsza w montazu i pozniejszej kalibracji. Ze STAGIEM jest o tyle problem, ze nie kazdy instalator gazu umie poprawnie ja skalibrowac.
Malo ktoremu montazyscie chce sie wyjechac w trase i ustawiac instalacje podczas jazdy!
BRC kalibruje sie na postoju, wiec dlatego jest tak uwielbiana przez gaziarzy druciarzy
Jezeli chodzi o mnie to odpuscilbym sobie BRC. No ale decyzja i tak nalezy do Ciebie
PS. Do staga mozesz dokupic interfejs i samodzielnie ustawiac ja do woli. Z BRC niestety nie jest juz tak prosto z kupnem kabla
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2010-01-04, 07:10
Lublin2008 napisał/a:
Zależy jak na to patrzeć ale przez rok zrobiłem prawie 30tysięcy km więc chyba mało nie jeżdze bynajmniej tak mi się wydaje.Jak czytam opinie na różnych forach każdy poleca instalacje Stag natomiast instalatorzy autogazu polecają BRC niewiem być może więcej kasy z tego mają.
No to już warto założyć, ja mam Landi Renzo i też jestem zadowolony jedyny minus że co 20-25 tyś będziesz musiał regulować zawory, te silniki nie kochają LPG
Mam Stag-a, ale nie będe sie wypowiadał na temat instalacji ponieważ za mało przejechałem.
Wiem tylko jaka to frajda zatankować za 70 zeta i jeździć, jeździć, jeździć .
Dlatego też z czystym sumieniem polecam zagazowanie auta.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum