No jak was czytam to mi ulżyło, bo widzę że latem zaoszczędzę na paliwie :) jak tylko dostałem ten samochód, złapałem się za głowę patrząc ile wciąga paliwa :) w porównaniu do starego passata diesla który palił mi ok 5,9 l\100 ropy :P. Teraz kopci mi różnie max wessał mi 12,5l na 100km , załamujące :) Co prawda kursy mam tylko po mieście na krótkich trasach. Ale zima dała nam wszystkim po kieszeniach ;)
Ostatnio zmieniony przez Jarosław P 2010-02-27, 18:36, w całości zmieniany 1 raz
leszeks [Usunięty]
Wysłany: 2010-03-12, 11:17 Czy to zasługa Diesel Gold od Statoil ???
U mnie po wlaniu na Statoil Diesel Gold po około 10 dniach nagły spadek średniego spalania z 3.8 do 3.4 (tyle pokazuje komp) przy spokojnej jeździe 60km/h na piątym biegu.
A czy 60km/h to nie za mało ja na piąty bieg (dla silnika)?.
leszeks [Usunięty]
Wysłany: 2010-03-12, 15:02
Przy tej prędkości mam 1500 obr i jak podaje producent przy tych obrotach mam 85% momentu obrotowego, silnik chodzi płynnie, nie szarpie, nie klekocze itp. czyli chyba jest ok
Po pierwszym odbiciu weszło 46 litrów przy przejechanych 833,3 km.
Średnia wyszła 5,52 (głownie miasto i lokalne trasy).
Po dolewaniu dobiłem do 60,66 litra.
Wychodzi mi jakieś 65 litrów pod korek (aż mi lekko pociekło z wlewu).
Później trasa:
400 km przejechane - średnia z kompa 5,1 - dystans do pokonania: 952 km.
Nieźle
_________________ stan licznika: 121000 km - 20-11-2013
Gość
Wysłany: 2010-03-13, 13:21
i tego właśnie zazdroszczę. Jako posiadacz benzynowego Suzuki sx4 musze znosić spalanie na poziomie 7,1 l na 100 km wg komputera a po przeliczaniu po tankowaniu 7,22 l na 100 km. Ale każdy dzień zbliża mnie do zakupu auta z super silnikiem 1,5 dci
Przy tej prędkości mam 1500 obr i jak podaje producent przy tych obrotach mam 85% momentu obrotowego, silnik chodzi płynnie, nie szarpie, nie klekocze itp. czyli chyba jest ok
U mnie na piątym biegu silnik chodzi płynnie przy ok 70km/h.
Którą wersję dizla posiadasz.
U mnie też od czasu do czasu 60 km/h na piątce da się, ale tylko od czasu do czasu, normalnie to najlepiej 70 km/h.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2010-03-15, 21:27, w całości zmieniany 1 raz
leszeks [Usunięty]
Wysłany: 2010-03-15, 20:26
tomi napisał/a:
leszeks napisał/a:
Przy tej prędkości mam 1500 obr i jak podaje producent przy tych obrotach mam 85% momentu obrotowego, silnik chodzi płynnie, nie szarpie, nie klekocze itp. czyli chyba jest ok
U mnie na piątym biegu silnik chodzi płynnie przy ok 70km/h.
Którą wersję dizla posiadasz.
Posiadam 68KM
Oczywiście taka jazda to tylko od czasu do czasu, nie zapominam też o "przewietrzeniu" motorka, jak tylko jest okazja.
Wysłany: 2010-03-16, 22:26 Czyżby coś było nie tak
Nie wiem jak to możliwe ale od kupna sanderki spalanie jest tragiczne ostrą zimą nawet 12l na 100km teraz jak jest troszkę cieplej 10l na 100 km (w trybie mieszanym bez żadnych szaleństw) silnik już chyba dotarty 2235km przejechane a tu nic się nie zmniejsza sprawdziłem benzynę na wszystkich stacjach większej różnicy w spalaniu nie zauważyłem myślę sobie że 500 km na baku to jednak troszkę mało i strasznie mnie to denerwuje
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-03-16, 22:31 Re: Czyżby coś było nie tak
gralos napisał/a:
Nie wiem jak to możliwe ale od kupna sanderki spalanie jest tragiczne ostrą zimą nawet 12l na 100km teraz jak jest troszkę cieplej 10l na 100 km (w trybie mieszanym bez żadnych szaleństw) silnik już chyba dotarty 2235km przejechane a tu nic się nie zmniejsza sprawdziłem benzynę na wszystkich stacjach większej różnicy w spalaniu nie zauważyłem myślę sobie że 500 km na baku to jednak troszkę mało i strasznie mnie to denerwuje
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2010-03-17, 13:12
12 to i ja miałem cały czas w MCV w duże mrozy a zdarzało się nawet przekraczać 12l/100km ale ja w większości to tylko po mieście śmigam więc to i tak niezły wynik.
Trochę większe spalanie miał stepway który testowałem ale podkreślmy testowałem więc apetyt na PB był naturalny w twoim przypadku przy normalnej jeździe rzeczywiście coś za dużo pali
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2010-03-17, 13:14, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2010-03-17, 18:32
PB , nie miałem przerabianego komputera więc na bieżąco podaje mi spalanie PB, spalanie LPG muszę sobie obliczać manualnie lub przez motostat itp.
Wiem że sandero jest lżejsze ale już o tym nie pisałem bo to wiadome, podałem spalanie PB u siebie które jest normalne dla porównania że jednak w mniejszym aucie jest coś nie halo
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2010-03-17, 18:33, w całości zmieniany 1 raz
U mnie na 60-70km w tym dojazd do ronda ofiar w korku i często dość agresywna jazda to 8l gazu. 9l przy bardzo agresywnej jeździe (kilkakrotne rozpędzanie samochodu przy zmianach ok 4500-5000obrotów, wyprzedzanie etc.). Tak normalnie w kolumnie można zejść do 7.5l myślę. Oczywiście wszystko LPG.
Z tego co pamiętam na tej trasie przy delikatnej jeździe na PB było to 6-6.5l.
zasugeruj w serwisie sprawdzenie pierwszej sondy lambda. U mojego ojca w Corolli (jako że ma 3-4latka to było to "na własną rękę") za 200zł rozwiązaliśmy problem spalania 9l zamiast 6l...
No tak, nie wiemy jak jeździsz. Ale utrzymanie na długich odcinkach 12l to nie lada wyczyn (nawet LPG)
Dobra jestem po drugim tankowaniu. Pomiar spalania jaki przeprowadziłem- wyszło 8,1 l/100km. Miasto 10% trasa 90%. Odcinki długości około 20 km. Jako, że rano szyby zamrożone to zawsze 4-5 min odpalony na postoju, aż szron odpuści. Liczyłem, że wyjdzie przynajmniej litra mniej, ale cóż. Czy to prawda, że jak się silnik ułoży po kilku tys. km. to spalanie może trochę spaść?
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2010-03-18, 08:36
gralos napisał/a:
psur napisał/a:
Moim zdaniem to bardzo wysokie spalanie, w trybie mieszanym na takich odcinkach 7-8 litrów jest spokojnie do osiągnięcia.
A ile masz kresek temperatury? Cały czas 4 po nagrzaniu?
tak 3-4 kreski po nagrzaniu.
Nie powinno być tylko 4 kreski ??? Tzn nie wiem pytam się bo w 1.6 cztery kreski to jest silnik dogrzany i ma optymalną temperaturę pracy, jak mniej to za mało
U mnie po dogrzaniu wskazania komputera zużycia PB w warunkach normalnych po mieście wahają się od 7,8 - 9,7 (wszystko zależy od natężenia ruchu, i mojego samopoczucia za kierownicą z reguły jest 8,7 - 9,2) W duże mrozy kiedy jednak się dogrzewam bo lubię jak mam ciepło w aucie spokojnie komputer wskazuje od 10,2 - do ponad 12 )
Trasa z reguły 7,2l-7,8l na pewno można mniej spalić ale ja się męczę przy niższych prędkościach w trasie gdy są dogodne warunki aby przyśpieszyć.
W moim przypadku niei zauważyłem zmniejszenia spalania po dotarciu, może dlatego że było ono nieznaczne a może dlatego że jednak na dotarciu spokojnie się jeździ i rzadko nam się objawia syndrom "krzysia chołowczyca" za kółkiem jak ktoś nas wkurzy a i prędkości jakie osiągamy nie są też duże co ma także znaczenie.
Zużycie LPG trzeba dodać 3L i wyjdzie prawie idealnie
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2010-03-18, 08:51, w całości zmieniany 5 razy
Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI Pomogła: 1 raz Dołączyła: 23 Mar 2010 Posty: 14 Skąd: Łódzkie
Wysłany: 2010-03-30, 20:34
Witam jestem po pdrugimtankowniu mojego STEPWAYA i po mieście wyszedł mi 9 litów. Jazdza ranoa do pracy 4 km i zpowrotem po mieście nie bardzo ma się gdzie zagrzać. A jak u kolegow STEPWAYE ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum