Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2009-01-06, 10:24
Niefabryczna instalacja gazowa LPG
Autor Wiadomość
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-03-27, 09:03   

Mam pytanie do kolegi Konrada - zupełnie z innej beczki.. Widzę, że Twoja Drakulka ma już pięć latek i niezły przebieg. Powiedz mi szczerze jak u Ciebie z korozją. Czy są problemy, ale poważne, czy ewentualnie drobne usterki lakiernicze. Z góry dziękuję za szczera odpowiedź.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2010-03-28, 11:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
Miszcz342 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 33
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-03-28, 16:18   

Konrad napisał/a:
Miszcz342 napisał/a:
znów poszarpywania



Nie wiem czemu narzekacie na swoje instalacje gazowe. Przez 70 000 km ( montowałem gaz przy przebiego 95 000 km ) dwa razy regulowałem zawory, raz ( na początku ) wymieniłem przewody, dwa razy byłem na przeglądzie instalacji i wymianie filterków i trzy razy wymieniałem świece. Nie mam żadnych problemów z gazem, tylko go wlewam i jeżdżę. Mam założoną polską instalację sekwencyjną - jaką polecił mi gaziarz i nie narzekam w ogóle.


Akurat na instalacje je nie narzekam bo mam taka jaką sam sobie dobrałem , a chodzi znakomicie .Co do kabli to może i racja jak to mówią chytry dwa razy płaci.Myślałem , że sentech to nie będzie jakiś najgorszy badziew( mówią że janmor ma strasznie słabe kable).No cóż będe musiał sprawdzić w nocy jakimś pryskadłem czy iskry nie skaczą po kablach. Na jesień kupie te kable co polecasz.A ty masz te kable z orginalnymi końcówkami?? Jak to u nich zamówić ?? zadzwonić i podać długość kabli ??
_________________
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2010-03-29, 14:43   

jedziesz pokazujesz jakie masz i dostajesz takie jakie potrzeba :mrgreen:
 
Konrad 


Marka: Renault
Model: Laguna Grandtour
Silnik: 1,8 16V + Gaz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 213
Skąd: Powiat Piaseczno
Wysłany: 2010-03-31, 06:58   

Oni robili już kable do daćki, więc wiedzą jakie są potrzebne - moim zdaniem nie potrzeba do nich jechać ( wystarczy zadzwonić i zamówić ). Gdy do nich dzwoniłem przed zakupem sprawdzali w komputerze, czy mają Daćkę - mieli, więc dorobili mi przewody bez pobierania miary. Co do końcówek to oryginalne zakrywają całą świecę, a te tańsze - około 2/3. Jak przygotowywałem się do zakupu rozmawiałem z mistrzem ( tak, tak - mają tam mistrza ) i on mnie namówił na te tańsze - stwierdził, że nie ma sensu przepłacać, więc je kupiłem i nie narzekam. Ewentualne śmieci wydmuchuję kompresorem, a zaciski w tych przewodach są tak mocne, że trzeba nieźle się naszarpać, aby zdjąć przewód ze świecy.

PS
krakry1 napisał/a:
jak u Ciebie z korozją


Widocznej nie zauważyłem, ale jeszcze nie umyłem autka po zimie :mrgreen:
Z zeszłym roku widziałem jakiś jeden purchelek ( bez rudej na wierzchu ) na prawym przednim słupku, ale był tak mały że go olałem. Innych nie widziałem.
_________________
Poprzednie auto : Dacia Logan 1,4 MPI B+G.
Obecnie : Laguna II 1,8 16 V B+G
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-03-31, 19:37   

Cytat:
Widocznej nie zauważyłem, ale jeszcze nie umyłem autka po zimie :mrgreen:
Z zeszłym roku widziałem jakiś jeden purchelek ( bez rudej na wierzchu ) na prawym przednim słupku, ale był tak mały że go olałem. Innych nie widziałem.

Dzięki Konrad za odpowiedź - poczułem się znacznie pocieszony, że pomimo 5 latek Drakulka trzyma się dzielnie i olewa rdzę. :mrgreen: :-P :lol:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-03-31, 19:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-04-29, 18:02   

marekwoj napisał/a:
Beckie napisał/a:
Zaczynam trochę żałować, że jednak nie wziąłem diesla

Jak ja kupowałem, to jeszcze nie było diesla w ofercie :-(

W każdym razie zdecydowałem się założyć LPG, być może też będę żałował ?

Marekwoj wybierz pewną instalacje i sprawdzony warsztat, a na pewno będziesz zadowolony (pod warunkiem że przebiegi masz takie ze się opłaca gaz montować)

[ Komentarz dodany przez: Beckie: 2010-06-13, 20:32 ]
Posty wydzielone z tematu o spalaniu.
http://www.daciaklub.pl/f...r=asc&start=585
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2010-06-13, 19:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2010-04-30, 08:13   

Robię 100 km dziennie na dojazdy do pracy + trochę na różne inne jazdy, więc wychodzi +- 30 tyś rocznie. Jak policzyłem obecne ceny benzyny i LPG to wyszło że niewiele ponad rok i instalacja za 3 tyś się zwróci.
 
Konrad 


Marka: Renault
Model: Laguna Grandtour
Silnik: 1,8 16V + Gaz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 213
Skąd: Powiat Piaseczno
Wysłany: 2010-04-30, 08:36   

Zakładaj chłopie ten gaz - im dłużej czekasz tym droższa robi Ci się instalacja ( bo jeszcze przepłacasz jeżdżąc na benzynie ).
Ja żałuję że czekałem 3 lata do końca gwarancji - gaz mam od 2 lat i wszystko jest ok, a przejechanie ok. 400 km kosztuje mnie 75 zł.
A jak już założysz gaz to zobaczysz sam, że nie będziesz jeździł połowę taniej, lecz dwa razy więcej. :mrgreen:
_________________
Poprzednie auto : Dacia Logan 1,4 MPI B+G.
Obecnie : Laguna II 1,8 16 V B+G
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-04-30, 11:04   

Konrad napisał/a:
nie będziesz jeździł połowę taniej, lecz dwa razy więcej.

Przypomniał mi się stary kabaret z Laskowikiem i popsutym kołem w traktorze - traktor nie ma zepsutego koła, traktor ma trzy dobre koła :mrgreen:
 
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2010-04-30, 13:24   

Konrad napisał/a:
Ja żałuję że czekałem 3 lata do końca gwarancji - gaz mam od 2 lat i wszystko jest ok, a przejechanie ok. 400 km kosztuje mnie 75 zł.
Ja też żałuję że tak długo czekałem, ale gwarancji tracić nie chciałem, płacić 4500 za gaz w ASO też nie chciałem. Później był okres że benzyna była po 3,50 a gaz 2,20 więc też się nie kalkulowało.

Ale koniec końców 19 maja gaz już będzie :mrgreen:
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-04-30, 14:35   

marekwoj napisał/a:
był okres że benzyna była po 3,50 a gaz 2,20

Niestety, sielanka nie trwała długo... teraz przed nami okres zupełnie odwrotny - oroporcje w cenach pójdą w przeciwnym kierunku raczej...
marekwoj napisał/a:
płacić 4500 za gaz w ASO

To juz jest istne przegięcie, na rynku dorzucając 300-400zł można dostać instalację Prinse do silnika wolnossącego, 4cylindrowego (zdecydowana większość osobówek). A pronse to już jednak zupełnie inna klasa, taki maybach wśród instalacji lpg bym powiedział:D
 
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2010-05-01, 19:57   

benny86 napisał/a:
To juz jest istne przegięcie, na rynku dorzucając 300-400zł można dostać instalację Prinse do silnika wolnossącego

Na instalację za 5000 tyś choćby najlepszą bym się nie zdecydował. Zresztą wiele osób twierdzi, że ważniejsze jest dobre zamontowanie i regulacja od samej klasy instalacji.

Ja będę miał już 3 samochód z gazem, w dwóch poprzednich nigdy nie miałem żadnych problemów które wynikałyby z LPG, więc mam nadzieję że z Dacią też tak będzie. Oczywiście wszystkie 3 instalacje będą u tego samego gazownika.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-05-01, 21:11   

Marekwoj zgoida, ale zauważ że niektórzy producenci instalacji nie oferują produktów do wszytskich typów silników np do widlastych ośmio lub dwunastucylindrowców jest już ograniczony wybór, a wspomniany Prinse oferuje takie instalacje.
marekwoj napisał/a:
Zresztą wiele osób twierdzi, że ważniejsze jest dobre zamontowanie i regulacja od samej klasy instalacji.

Zgoda, pod warunkiem żeby nie popadać w skrajności (miałem ofertę założenie wietnamskiej sekwencji za 1600zł, uprzejmie podziękowałem...) POnadto dobrze jest wybrać znaną na rynku instalacje (duża siec warsztatów montujacych/serwisujących, łatwa dostępność ewentualnych części itp)
 
MARAKAM 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 23 Mar 2010
Posty: 14
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 2010-05-04, 06:55   

Pomalutku problem kosztów paliwa sam się rozwiązuke w połowie maja zakładam gaz cena około 2200 PLN i wtedy to niech nawet pali ponad dychę to tak można bedzie jeździć nie patrząc na koszty paliwa. Bo inaczej się tankuje pełny bak paliwa za 220 i więcej a inaczej pełny gazu za 70 :mrgreen:
Za gwarancję na silnik podziekuje bo co może się stać z nim a i tak porównujac koszty montażu w ASO dużo się zaoszczędzi, bo jak powiedział mój mechanik co może się w nim uszkodzić.
 
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2010-05-05, 07:47   

MARAKAM napisał/a:
Za gwarancję na silnik podziekuje bo co może się stać z nim
W sumie masz rację, prawdopodobieństwo usterki silnika jest znikome. Ja teraz żałuje, że tak długo zwlekałem.

A przy okazji, jaka to będzie instalacja za te 2200 ? I dlaczego taka, gazownik polecił, czy ktoś inny ?
 
Konrad 


Marka: Renault
Model: Laguna Grandtour
Silnik: 1,8 16V + Gaz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 213
Skąd: Powiat Piaseczno
Wysłany: 2010-05-05, 12:42   

marekwoj napisał/a:
jaka to będzie instalacja za te 2200


Pewnie coś w tym stylu co u mnie. Sekwencja - podzespoły Tomasetto i polskie. Ja mam taką dwa lata i nic się nie dzieje. Polecił i założył mi ją mój zaufany gazownik i działa. Kolega w Thalii ma również taką samą i również nic się nie dzieje. Skoro działa to po co przepłacać ;-)
_________________
Poprzednie auto : Dacia Logan 1,4 MPI B+G.
Obecnie : Laguna II 1,8 16 V B+G
 
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2010-05-05, 12:57   

Konrad napisał/a:
Sekwencja - podzespoły Tomasetto i polskie. Ja mam taką dwa lata i nic się nie dzieje
Polskie, więc pewnie STAG ? Ile km zrobiłeś już na LPG, były potrzebne już wymiany jakiś elementów innych niż filtry (parownik, wtryski) ?

Mi gazownik zaproponował STAG za 2200 lub Landi Renzo za 3000.
Uprzedził, że STAG wymaga częstszych regulacji, ale i tak różnica ceny przemawiała by za STAG. Tyle że poszukałem na różnych forach i podobno wtryski ze STAG-a (Valeo) wytrzymują średnio 50 tys, a nawet i po 30 potrafią wysiąść. I już nie wiem co wybrać :cry:
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-05-05, 14:35   

Jeśli mógłbym coś doradzić to bierz Landi Renzo - rozumię że patrzysz na cenę, że 800zł to sporo grosza, ale naprawdę warto... Teraz zainwestujesz, ale potem żadnych problemów z instalacją, a np. wspomniana wymiana wtrysków do tanich z pewnością nie należy... Ostatecznie może wyjść tak, że finansowo to co teraz zaoszczędzisz potem wydasz na naprawy i jeszcze zcas stracony na jezdzenie po warsztatach...
 
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2010-05-05, 17:52   

benny86 napisał/a:
Jeśli mógłbym coś doradzić to bierz Landi Renzo - rozumię że patrzysz na cenę, że 800zł to sporo grosza, ale naprawdę warto...
Dzięki za radę, zastosuję się :) Pojechałem jeszcze dziś do gazownika i trochę pogadałem i potwierdził, że wtryski ze STAG-a wytrzymują max 50 tyś, a te z Landi Renzo wg niego wytrzymują 120-150 tyś. A wymiana wtrysków STAGA + niezbędne regulacje to 300 zł, więc sama jakość wtryskiwaczy uzasadnia różnicę ceny:)

Oczywiście coś za coś, wymiana wtrysków Landi Renzo kosztuje około 1000 zł, ale biorąc pod uwagę że planuję przejechać jeszcze ze 100 tyś i zmienić samochód, to już nie będzie mój problem :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez marekwoj 2010-05-05, 17:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-05-05, 18:19   

No więc sam widzisz, masz potwierdzenie z ust gościa najbardziej zorientowanego w temacie. Ja ma w escorcie II generację Landi renzo i ponad 100tys.km bezproblemowo, tylko reduktor wymieniany. Daj znać po zamontowaniu jak tam spalanie
 
MARAKAM 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 23 Mar 2010
Posty: 14
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 2010-05-06, 08:07   

Mi gazownik polecił instalacje DIEGO
 
Konrad 


Marka: Renault
Model: Laguna Grandtour
Silnik: 1,8 16V + Gaz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 213
Skąd: Powiat Piaseczno
Wysłany: 2010-05-06, 09:15   

No dobra ... zmusiliście mnie do zajrzenia pod maskę. :shock:
Ja mam instalację STAG 300-4. Przejechałem z nią 70 000 km i nic mi się nie działo. Byłem dwa razy na przeglądzie i skończyło się tylko na wymianie filterków w parowniku.
_________________
Poprzednie auto : Dacia Logan 1,4 MPI B+G.
Obecnie : Laguna II 1,8 16 V B+G
 
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2010-05-06, 11:48   

Konrad napisał/a:
Ja mam instalację STAG 300-4. Przejechałem z nią 70 000 km i nic mi się nie działo
Z tego co się zdążyłem naczytać sam starownik STAG jest OK i nikt nie ma z nim problemów. Problemem są wtryski :-(

Wg gazownika (na różnych forach to potwierdzają) można kupić od producenta sam sterownik i skompletować zestaw, można też od producenta STAG-a kupić komplet (sterownik, parownik, wtryski itp) Problem jest taki, że wtryski z tych kompletów są do d..y.

U "mojego" gazownika komplet od STAG-a kosztuje 2200, gdybym chciał skompletować zestaw z dobrych komponentów, to podobno cena byłaby podobna do zestawu Landi Renzo (3000 zł)

Więc już nic nie kombinuję i czekam grzecznie na montaż Landi (19 maja) :-D
Zmieniłem tylko po namyśle butle gazu. Miała być walcowa 65l, będzie w miejsce koła zapasowego 51l.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-06, 16:56   

Lepiej w kole zapasowym. W polonezie miałem dużą i nie można było gratów więcej zapakować. Teraz mam w kole i jestem zadowolony. Zawsze można bez zapasu pojechać. No a w czerwcu się na Dustera w Dieslu przesiadam. Każdy w rodzinie diesla chwali, więc zobaczę jak to jest, na gaz było tanio.. Mam STAG 200 i zrobiłem 40 000 km i tylko filterki co roku zmieniam..
 
Konrad 


Marka: Renault
Model: Laguna Grandtour
Silnik: 1,8 16V + Gaz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 213
Skąd: Powiat Piaseczno
Wysłany: 2010-05-07, 07:32   

Prezes napisał/a:
Zawsze można bez zapasu pojechać.


Albo założyć hak i zaczepić przyczepkę :mrgreen:
Są też bagażniki na dach ...
_________________
Poprzednie auto : Dacia Logan 1,4 MPI B+G.
Obecnie : Laguna II 1,8 16 V B+G
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne