Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2015-11-16, 01:45
Łada 1118 Kalina vs Dacia Logan 1.4
Autor Wiadomość
RWw 



Marka: Dacia
Model: Logan Laureate
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 87
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2007-11-04, 16:02   Łada 1118 Kalina vs Dacia Logan 1.4

Trochę stare, ale warto porównać:
http://www.samochodyswiat...ic.php?p=310867
_________________
Ryszard
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-11-04, 16:46   

Tylko co tu do porównywania?
Lada - kolejna "odnowiona" wersja auta sprzed kilkudziesięciu lat. Rosja nie ma technologii, mają obecnie dwa silnki do samochodów 1500 i 1600ccm. Kalina byłaby ciekawym autem ale 20 lat temu. Ale na jej plus [w porównaniu z Dacią] przemawia składana tylna kanapa.
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-11-04, 18:15   

Nie krytykjumy nie krytykujmy bo zaraz odezwą się fani BMW i powiedzą że Dacia to szmelc bo korzysta z technologii sprzed 10 lat (a tak jest).Moim zdaniem technologia obu aut jest porównywalna, jakość wykończenia też, jedyny mankament w przypadku Lady to znikoma sieć serwisowa i tym samym duże ryzyko zakupu.Dacia wygrywa tym że bardziej czerpie z europejskiej technologji (Renault) :lol: i jest wyraźnie większym samochodem w porównywalnej cenie.
_________________
GeRRaD
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-11-04, 23:10   

N a niekorzyśc Kaliny działają przedpotopowe hamulce (droga hamowania ze 100 km/h ca. 55m), brak w standardzie zagłówków na tylnym siedzeniu i zwieszenie. sIEĆSERWISOWA I CENA +NIECIEKAWA STYLISTYKA...
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-11-04, 23:39   Logan, zabójca Kaliny

Logan, убийца Калиныczyli ukraiński punkt widzenia

http://logan.com.ua/index.php?do=article-ar
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-11-05, 10:55   

GeRRaD napisał/a:
Nie krytykjumy nie krytykujmy bo zaraz odezwą się fani BMW i powiedzą że Dacia to szmelc bo korzysta z technologii sprzed 10 lat (a tak jest).Moim zdaniem technologia obu aut jest porównywalna, jakość wykończenia też, jedyny mankament w przypadku Lady to znikoma sieć serwisowa i tym samym duże ryzyko zakupu.Dacia wygrywa tym że bardziej czerpie z europejskiej technologji (Renault) :lol: i jest wyraźnie większym samochodem w porównywalnej cenie.


To nie krytyka tylko fakty. Rosyjska myśl techniczna chyba podobnie jak nasza albo wyemigrowała albo prawie przestała istnieć. Wiecie o tym, że oni mając względnie nowoczesne jednostki napędowe np. z Lady Samary produkowali do 1997r. stare Moskwicze z lat 50-tych z oryginalnymi silnikami! Podejżewam, że hamulce też nie uległy zmianom. Druga sprawa to jakość użytych materiałów i tu nie tylko chodzi o plastiki ale przede wszystkim o blachy. W mojej poprzedniej pracy importowaliśmy z Rosji stal nierdzewną, która po kilku tygodniach leżakowania na dworze porastała warstwą rdzy - dla porównania stal z Japonii leżała kilka lat i nic. Do tego należy jeszcze dodać jakość pracy i przede wszystkim kontrolę tej jakości - podejżewam, że wiele się nie zmieniło od czasów komunizmu - przede wszyskim należy wykonać plan - reszta nieważna.
Co do hamulców Kaliny to one chyba pamiętają czasy "kopiejeczki" czyli pierwszego Żyguli [fiat 124]. Przecież wypuszczenie na rynek takiego samochodu to gwóźdź do trumny - nie wieżę, że nie można było tego poprawić - i nie są to ogromne koszty, tylko się albo nie chciało, albo nie pomyślało.
Co do wyglądu autka to oczywiście kwestia gustu - ja nie uważam, że Kalina jest brzydsza od Logana. Mogła by być ciekawą propozycją na rynku gdyby była dopracowana, ale nie jest - nawet w Rosji, tam na ulicach najwięcej widzi się Hunajów.
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-11-05, 17:04   

I jeszcze coś takiego:

http://autolada.nethit.pl/forum/topic3859435.html

maszinu_kupił.jpg
Zaoszczędził i kupił samochód!
Plik ściągnięto 297 raz(y) 28,79 KB

 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-11-08, 10:23   

No to teraz już wiemy, że w Rosji nie są potrzebne dobre hamulce, bo kierowcy i tak nie patrzą gdzie jadą...
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2007-12-13, 11:25   

Lady zaprzestano sprowadzać do Polski tak gdzieś w połowie 2005 roku ze względu na całkowity brak zainteresowania potencjalnego klienta produktem. No może gdzieś w Polsce uchował się jakiś zdeterminowany dealer....

Co do zabezpieczenia antykorozyjnego blach. Może starsi pamiętać będą ukraińskie Tavrie, montowane w I połowie lat dziewięćdziesiatych XX wieku także w Polsce, które po dwóch latach dosłownie pożerała rdza....

Natomiast Lady Samary w większości miały dobre blachy, i uważane były za całkiem porządnie wykonane samochody....
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
 
Łukasz 



Marka: Opel
Model: Astra F
Silnik: 1.4 60 KM
Rocznik: 1995
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 89
Skąd: Jasło
Wysłany: 2007-12-13, 12:12   

Czy ja wiem, Samara nie była raczej najlepszą konstrukcją Lady dużo lepsze i wygodniejsze już były modele 2105 i 2107, które w 1997 roku zostały zastąpione modelami 110 (sedan), 112 (hatchback) i 111 (Kombi) które również były dość dobrymi samochodami jak za cenę 33 i 35 tyś.zł w zależności od silnika (8V lub 16V). Po za tym za 40 000 zł można było i nadal można na niektórych rynkach kupić Nivę która też jest dość dobrym samochodem z przyzwoitym wyposażeniem jak na auto terenowe w przystępnej cenie.

A tu jeszcze link na stronę importera Lad:
http://www.ladadowmax.com.pl/
_________________
Stan licznika: 179 832 km
 
DAREK 


Marka: OPEL
Model: ZAFIRA
Silnik: 1.8
Rocznik: 2012
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 119
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2007-12-13, 14:15   

Samary z lat 80- tych to były naprawdę niezłe pojazdy. Rosjanie skopiowali rozwiązania techniczne m.in. VW, Peugeota, Renaulta i jak na tamte czasy produkowali bardzo przyzwoity samochód. W latach 90 Samary zrobiły się przestarzałe i drastycznie spadła jakość wykonania. Seria 110 jest tak naprawdę rozwinięciem Samary (produkowanej równolegle) - silniki, skrzynie, zawieszenia, tylko inne nadwozia. 2105 i 2107 były nawet w 80 latach archaiczne - klon Fiata 124 z 60 lat.
 
Łukasz 



Marka: Opel
Model: Astra F
Silnik: 1.4 60 KM
Rocznik: 1995
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 89
Skąd: Jasło
Wysłany: 2007-12-13, 17:49   

Ja niestety ze względu na wiek nie pamiętam czasów świetności Samary, ale jeździłem i Samarą i 2107 i różnica jest duża na korzyść właśnie 2107.
_________________
Stan licznika: 179 832 km
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1107
Skąd: krakow
Wysłany: 2007-12-13, 20:46   

odbieralem taka lade z polmozbytu dla kolegi, ktory byl swiezo po kursie i bal sie sam jechac. to byl silnik 1200. mialem wtedy nowego duzego fiata 1500. bylem zaskoczony, bo lada miala takiego kopa, ze moj fiat nie mial szans. otem poczytalem troche i sie okazalo ze motorki od fiata 124 byly o wiele lepsze. pozdr
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-01-02, 16:20   

jurek napisał/a:
poczytalem troche i sie okazalo ze motorki od fiata 124 byly o wiele lepsze.


Nie miało znaczenia to, od którego fiata pochodził silnik [w obu włoskich fiatach montowano takie same], tylko to, że Polska wzięła do polskich fiatów stare konstrukcje, a Rosja do Łady wzięła silniki nowsze. Wiadomo chyba czemu - przecież nasze fiaty nie mogłyby być lepsze od rosyjskich.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne