Tylko co tu do porównywania?
Lada - kolejna "odnowiona" wersja auta sprzed kilkudziesięciu lat. Rosja nie ma technologii, mają obecnie dwa silnki do samochodów 1500 i 1600ccm. Kalina byłaby ciekawym autem ale 20 lat temu. Ale na jej plus [w porównaniu z Dacią] przemawia składana tylna kanapa.
Nie krytykjumy nie krytykujmy bo zaraz odezwą się fani BMW i powiedzą że Dacia to szmelc bo korzysta z technologii sprzed 10 lat (a tak jest).Moim zdaniem technologia obu aut jest porównywalna, jakość wykończenia też, jedyny mankament w przypadku Lady to znikoma sieć serwisowa i tym samym duże ryzyko zakupu.Dacia wygrywa tym że bardziej czerpie z europejskiej technologji (Renault) i jest wyraźnie większym samochodem w porównywalnej cenie.
N a niekorzyśc Kaliny działają przedpotopowe hamulce (droga hamowania ze 100 km/h ca. 55m), brak w standardzie zagłówków na tylnym siedzeniu i zwieszenie. sIEĆSERWISOWA I CENA +NIECIEKAWA STYLISTYKA...
Nie krytykjumy nie krytykujmy bo zaraz odezwą się fani BMW i powiedzą że Dacia to szmelc bo korzysta z technologii sprzed 10 lat (a tak jest).Moim zdaniem technologia obu aut jest porównywalna, jakość wykończenia też, jedyny mankament w przypadku Lady to znikoma sieć serwisowa i tym samym duże ryzyko zakupu.Dacia wygrywa tym że bardziej czerpie z europejskiej technologji (Renault) i jest wyraźnie większym samochodem w porównywalnej cenie.
To nie krytyka tylko fakty. Rosyjska myśl techniczna chyba podobnie jak nasza albo wyemigrowała albo prawie przestała istnieć. Wiecie o tym, że oni mając względnie nowoczesne jednostki napędowe np. z Lady Samary produkowali do 1997r. stare Moskwicze z lat 50-tych z oryginalnymi silnikami! Podejżewam, że hamulce też nie uległy zmianom. Druga sprawa to jakość użytych materiałów i tu nie tylko chodzi o plastiki ale przede wszystkim o blachy. W mojej poprzedniej pracy importowaliśmy z Rosji stal nierdzewną, która po kilku tygodniach leżakowania na dworze porastała warstwą rdzy - dla porównania stal z Japonii leżała kilka lat i nic. Do tego należy jeszcze dodać jakość pracy i przede wszystkim kontrolę tej jakości - podejżewam, że wiele się nie zmieniło od czasów komunizmu - przede wszyskim należy wykonać plan - reszta nieważna.
Co do hamulców Kaliny to one chyba pamiętają czasy "kopiejeczki" czyli pierwszego Żyguli [fiat 124]. Przecież wypuszczenie na rynek takiego samochodu to gwóźdź do trumny - nie wieżę, że nie można było tego poprawić - i nie są to ogromne koszty, tylko się albo nie chciało, albo nie pomyślało.
Co do wyglądu autka to oczywiście kwestia gustu - ja nie uważam, że Kalina jest brzydsza od Logana. Mogła by być ciekawą propozycją na rynku gdyby była dopracowana, ale nie jest - nawet w Rosji, tam na ulicach najwięcej widzi się Hunajów.
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2007-12-13, 11:25
Lady zaprzestano sprowadzać do Polski tak gdzieś w połowie 2005 roku ze względu na całkowity brak zainteresowania potencjalnego klienta produktem. No może gdzieś w Polsce uchował się jakiś zdeterminowany dealer....
Co do zabezpieczenia antykorozyjnego blach. Może starsi pamiętać będą ukraińskie Tavrie, montowane w I połowie lat dziewięćdziesiatych XX wieku także w Polsce, które po dwóch latach dosłownie pożerała rdza....
Natomiast Lady Samary w większości miały dobre blachy, i uważane były za całkiem porządnie wykonane samochody....
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Marka: Opel
Model: Astra F
Silnik: 1.4 60 KM
Rocznik: 1995
Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 89 Skąd: Jasło
Wysłany: 2007-12-13, 12:12
Czy ja wiem, Samara nie była raczej najlepszą konstrukcją Lady dużo lepsze i wygodniejsze już były modele 2105 i 2107, które w 1997 roku zostały zastąpione modelami 110 (sedan), 112 (hatchback) i 111 (Kombi) które również były dość dobrymi samochodami jak za cenę 33 i 35 tyś.zł w zależności od silnika (8V lub 16V). Po za tym za 40 000 zł można było i nadal można na niektórych rynkach kupić Nivę która też jest dość dobrym samochodem z przyzwoitym wyposażeniem jak na auto terenowe w przystępnej cenie.
Samary z lat 80- tych to były naprawdę niezłe pojazdy. Rosjanie skopiowali rozwiązania techniczne m.in. VW, Peugeota, Renaulta i jak na tamte czasy produkowali bardzo przyzwoity samochód. W latach 90 Samary zrobiły się przestarzałe i drastycznie spadła jakość wykonania. Seria 110 jest tak naprawdę rozwinięciem Samary (produkowanej równolegle) - silniki, skrzynie, zawieszenia, tylko inne nadwozia. 2105 i 2107 były nawet w 80 latach archaiczne - klon Fiata 124 z 60 lat.
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1107 Skąd: krakow
Wysłany: 2007-12-13, 20:46
odbieralem taka lade z polmozbytu dla kolegi, ktory byl swiezo po kursie i bal sie sam jechac. to byl silnik 1200. mialem wtedy nowego duzego fiata 1500. bylem zaskoczony, bo lada miala takiego kopa, ze moj fiat nie mial szans. otem poczytalem troche i sie okazalo ze motorki od fiata 124 byly o wiele lepsze. pozdr
poczytalem troche i sie okazalo ze motorki od fiata 124 byly o wiele lepsze.
Nie miało znaczenia to, od którego fiata pochodził silnik [w obu włoskich fiatach montowano takie same], tylko to, że Polska wzięła do polskich fiatów stare konstrukcje, a Rosja do Łady wzięła silniki nowsze. Wiadomo chyba czemu - przecież nasze fiaty nie mogłyby być lepsze od rosyjskich.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum