Zrobiłem jej dokładnie to samo co Ty! (patrz zdjęcie)
Mam wrażenie, że z tyłu jest ciut więcej miejsca na nogi w porównaniu z Loganem.
Chociaż formalnie rzecz biorąc wymiary kabiny są identyczne.
Wrażenia - rzecz ulotna, a kabina Dustera jest wyższa, co może je właśnie zmieniać.
No i istotne jest jeszcze, przy jakim ustawieniu fotela kierowcy się owo miejsce na nogi sprawdza - bo przy maksymalnie opuszczonym on się przecież dodatkowo nieco cofa.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-04-23, 10:10
laisar napisał/a:
Wiesz co, benny86 - a może, skoro już się udzielasz na daćkowym forum, to może np poszedłbyś kiedyś do salonu i w ogóle obejrzał jakąkolwiek Dacię, hm? ((((;
Byłem, oglądałem ładnych parę razy ale niestety egzemplarze w salonie nie miały elektrycznie otwieranych szyb z tyłu. A jeżeli te forum jest przeznaczone tylko dla WŁAŚCICIELI Dacii to proszę o usunięcie mojego konta bo takie komentarze są na skrajnie , żałośnie niskim poziomie
Ło rrrety.... Benny86, przecież to było (miało być...) żartobliwe! Jak miałbym to jeszcze dodatkowo oznaczyć, oprócz emotikonek na końcu? Otagować: "[żart]"??? (;
Ale jeżeli poczułeś się w jakikolwiek sposób urażony - to naprawdę szczerze bardzo, bardzo przepraszam.
...Chociaż zupełnie nie rozumiem, dlaczego w ogóle miałoby tak być - niczego podobnego, będącego choćby cieniem sugestii o wyłączności forum, przecież nie napisałem ): A wielokrotnie - nawet wręcz przeciwnie...
Co do meritum: napisałeś ogólnie o wszystkich szybach, nie konkretnie tylko o tylnych - a ponieważ przyjęte w Daciach umiejscowienie przełączników jest jedną z najczęściej przywoływanych ciekawostek dotyczących tej marki, to po prostu niepomiernie mnie zadziwiło, że go nie kojarzysz.
I tyle - żadnych dodatkowych podtekstów, żadnych negatywnych uczuć czy wskazówek nie miałem na myśli.
Jeszcze raz jednak przepraszam, jeśli w wyniku niezręczności moich sformułowań odniosłeś inne wrażenie...
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-04-23, 10:38
Napisałeś "jeśli się już udzielasz..." więc odebrałem to tak, jakby forum było przeznaczone tylko i wyłącznie do właścicieli/użytkowników Dacii a tym samym byłbym tu niezbyt mile widziany (jak wynika z mojego profilu nie posiadam Dacii, choć kilka miesięcy temu poważnie się zastanawiałem nad kupnem Logana sedan) Ale ok jeśli mnie poniosło - to przepraszam. Co do znaków "rozpoznawczych" Dacii to elektryka szyb jest chyba jedynym (tzn jedynym mi znanym) przykładem. Generalnie przeciwko kupnie Logana przemówiły ostatecznie :
-rzekomo wygląd (jak dla mnie jest ok, no ale matka się uparła że brzydki i kaplica, nic jej nie przekona....)
-pojawiające się problemy z korozją (w dalszej rodzinie mam 2 egzemplarze aveo 6 i 7 letnie i tam nie ma tego typu problemów, może dlatego że garażowane, a auta salonowe, od nowości w jednych rękach)
Za nieporozumienie przepraszam i proponuję sprawę uznać za zamkniętą:))
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-23, 12:13
A co do pierwszego posta - jak oglądałem Dustera to w bagażniku jest światełko, po lewej stronie. Posiedziałem w nim i się zakochałem i zdecydowałem. Jak się nim przejechałem też nie miałem zastrzeżeń. Super jeździ po nierównym podłożu, dobrze się nim parkowało, diesla trochę słychać, ale tak pewnie ma być. No i te 85KM to nie demon prędkości. Po roku jak się nic nie sypnie w silniku to go może zchipuję. Podoba mi się, że otwierania tylnych szyb nie ma przy tylnych szybach. Małe dziecko z fotelika nie sięgnie.
Marka: Citroen
Model: Xsara Picasso
Silnik: 1,6 benz 110kM
Rocznik: 2007
Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 68 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-23, 12:19
Podjechałem do salonu na Puławskiej w Warszawie i miałem okazję posiedzieć w Dusterze oraz dokładnie go sobie obejrzeć. I mam takie spostrzeżenie: nie warto kupować Dustera.
W stosunku do Sandero Stepway widzę tylko jedną niewielką przewagę Dustera: posiada on nieznacznie większy bagażnik od Stepway'a, a optycznie wydaje się on porównywalny.
Za to co do minusów Dustera widzę następujące:
- stylistycznie Duster jest kilometry za Stepwayem,
- prześwit obu samochodów jest prawie identyczny,
- kabina pod względem stylistyki i przestronności jest identyczna w Sandero i w Dusterze,
- silniki w wersji podstawowej są w sumie identyczne,
- wymiary zewnętrzne Dustera nie przekładają się na przestronność kabiny, a więc tego co najważniejsze dla komfortu pasażerów.
Zeby Duster był ciekawszy od Stepwaya trzeba wybulić kupę forsy na napęd 4x4, mocniejszy silnik i pakiet look - więc po co przepłacać? Wydaje mi się, że sens zakupu Duster pojawia się tylko wtedy kiedy ktoś chce się polansować terenówką. Tylko czy można się lansować Dacią?
Ostatnio zmieniony przez Fresu 2010-04-23, 12:29, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-04-23, 12:23
Fresu napisał/a:
Zeby Duster był ciekawszy od Stepwaya trzeba wybulić kupę forsy na napęd 4x4, mocniejszy silnik i pakiet look - więc po co przepłacać?
Zauważ że niektórzy właśnie tego szukają - napędu 4x4 czy mocniejszego turbodiesla (w stepwayu tylko słabiutki, 68konny dci który nie wszystkich zadowoli)
Za to co do minusów Dustera widzę następujące:
- stylistycznie Duster jest kilometry za Stepwayem,
- prześwit obu samochodów jest prawie identyczny, [175 kontra 205 (4x2) / 210 (4x4) to trochę więcej niż prawie identyczny
- kabina pod względem stylistyki i przestronności jest identyczna w Sandero i w Dusterze,
- silniki w wersji podstawowej są w sumie identyczne,[1,6 8V 87 KM a 1,6 16V 110 KM to też dwa światy różnicy
- wymiary zewnętrzne Dustera nie przekładają się na przestronność kabiny, a więc tego co najważniejsze dla komfortu pasażerów.(...)
Poza tym wybierz się ze mną nad wodę "na rybki" Stepwayem 4x2 a ja Dusterkiem 4x4 to wtedy sobie porozmawiamy.
Brakuje mi czegoś taniego, czym bym się mógł z błota "wytargać" bez większych
problemów i bez opcji zawiśnięcia
_________________ stan licznika: 121000 km - 20-11-2013
Ostatnio zmieniony przez flowerman 2010-04-23, 12:43, w całości zmieniany 1 raz
W stosunku do Sandero Stepway widzę tylko jedną niewielką przewagę Dustera: posiada on nieznacznie większy bagażnik od Stepway'a
"Niewielkość" to oczywiście kwestia względna, ale dla mnie 408/475 wobec 320 - czyli niemal o 1/3 do 1/2 więcej to jest jednak spora różnica.
Cytat:
prześwit obu samochodów jest prawie identyczny
J.w. - 205/210 wobec 175 mm to kolejne 3 cm różnicy, co dla niektórych osób jest jednak sporą wielkością...
Cytat:
kabina pod względem stylistyki i przestronności jest identyczna w Sandero i w Dusterze
...z wyjątkiem dwóch - zazwyczaj dość istotnych - aspektów:
- wysokości kabiny: 892/878 w Sandero wobec 907/895 w Dusterze - 2 cm to raczej zauważalna różnica;
- długości kabiny: promień kolanowy to 145 mm w Sandero i 183 mm w Dusterze - niemal 4 cm to też odczuwalna zmiana (tym bardziej, gdyby moje spostrzeżenie się o głębokości kanapy potwierdziło się w wymiarach - bo to oznaczałoby, że tylne oparcie jest jeszcze dalej od przedniej szyby).
Cytat:
silniki w wersji podstawowej są w sumie identyczne
Sandero: 1.6 - 87 KM, 128 Nm (MW 1095 kg => 12,5 kg/KM, 8,5 kg/Nm).
Duster: 1.6 - 105 KM, 148 Nm (MW 1160 kg => 11 kg/KM, 7,8 kg/Nm).
- czy to "niemal identyczne" wartości, to już kwestia gustu,,,
Cytat:
wymiary zewnętrzne Dustera nie przekładają się na przestronność kabiny
Jak nie, jak tak?
Cytat:
Zeby Duster był ciekawszy od Stepwaya trzeba wybulić kupę forsy na napęd 4x4, mocniejszy silnik i pakiet look - więc po co przepłacać?
Abstrahując od kategorii "ciekawość", to w przeciwieństwie do realnych zysków z posiadania 4x4 i mocniejszego silnika (choć czy wartych swojej ceny to każdy musi sam ocenić), to ten ostatni element do niczego nie jest potrzebny, już zwłaszcza w "wole roboczym", jakim jest w głównym zamierzeniu Duster...
Ale faktycznie: jeśli ani cechy praktyczne (jak widać: różne od innych Daciek), ani wygląd Ci nie odpowiadają, to nie jest to auto dla Ciebie...
(Np ja też nie kupię - bo mi takie auto po prostu nie potrzebne).
Marka: Citroen
Model: Xsara Picasso
Silnik: 1,6 benz 110kM
Rocznik: 2007
Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 68 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-23, 14:36
Wybaczcie, rozumiem że te dodatkowe 2-4 cm w pewnych sytuacjach mają znaczenie ale dla mnie optycznie Duster wewnątrz nie wydał się znacząco obszerniejszy od Sandero Stepway - ani w kwestii kabiny, ani w kwestii bagażnika, który może jest i większy ale zarazem bardziej płytki. Rozumiem, że liczby mówią same za siebie, ale nie przekłada się to na subiektywne odczucie wyższego komfortu pasażera. Kupując terenówkę oczekiwałbym znacząco bardziej odczuwalnego wrażenia przestronności. Ponadto, kto z nas tak na prawdę wykorzysta walory prześwitu terenówki i wjedzie w wymagający teren? Do szutrów i dróg polnych wystarczają parametry Stepwaya. I czy tak na prawdę w codziennym uzytkowaniu 4x4 naprawdę się przyda? Podejrzewam, że ustawiony na "auto" dodatkowy napęd uruchomi się może ze 3 razy w roku. Znowu za topową wersję Dustera można już kupić Mitsubishi Outlandera w podstawowej wersji benz z silnikiem 2,0 4x2 i parametrami użytkowymi i technicznymi kładącymi nawet topowego Dustera na łopatki.
EDIT: Piszę to będąc zainteresowany zakupem Logana MCV, który za 1/2 ceny 7-osobówek innych marek oferuje naprawdę bardzo dużo: przestrzeń w środku, wygodny 3 rząd siedzeń albo gigantyczny bagażnik, duży prześwit i sprawdzoną technikę Renault. Może po prostu nie rozumiem przesłanek kierujących ludźmi w zakupie samochodów typu Qashquai, Yeti czy Duster?
Ostatnio zmieniony przez Fresu 2010-04-23, 14:42, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-04-23, 15:48
Fresu napisał/a:
posiada on nieznacznie większy bagażnik od Stepway'a, a optycznie wydaje się on porównywalny.
Nieznacznie ?
Bagażnik w Dusterze w wersji benzynowej jest o połowę większy niż w Sandero.
Widziałem Dustera i Stepway-a stojące obok siebie z otwartymi bagażnikami - wcale nie wydawały mi się optycznie porównywalne.
@Fresu: W tym właśnie rzecz - dla Ciebie te konkretne różnice są bez znaczenia, więc kwitujesz je jako "nieważne". Dla kogoś innego - mogą to być Ostateczne Argumenty co do wyboru konkretnego modelu...
A Duster jest w środku dokładnie tak przestronny, jak na to wskazują wymiary zewnętrzne - bo to one są istotne, a nie bliżej niesprecyzowane "wrażenie" (do którego masz jednak oczywiście prawo).
Natomiast fakt faktem, że taka MCV-ka jest znacznie bardziej nowatorska i oryginalna niż jakiś tam Duster... d^;
Co do rozumienia: jeśli ktoś ma taką potrzeby, to chyba jest to dość proste do ogarnięcia, nawet jeśli samemu ma się inne? Są przecież różne - nie tylko fizyczne ("troje dzieci", "błoto", "paleta"), ale również psychiczne ("chcę SUV-a, bo modny"). No i na zdrowie...
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-23, 21:19
Urodziło mi się Dziecię i miałem zmieniać auto an jakieś kombi, ale wtedy natknąłem się na wzmianki o Dusterze. Na zdjęciach mi się strasznie spodobał, a w realu jeszcze bardziej. Inaczej było z Fiatem Lineą, gdzie zdjęcia i reklamy wyglądały super, w realu - rzecz gustu. Jak dla mnie Duster jest ładniejszy od Qashquaia i zdecydowanie ładniejszy od mniejszego Yeti. Jest pięciodrzwiowy - pakowny, ma duży prześwit i zabezpieczone przed wodą podwozie. Ładnie wybiera dziury dróg i nie powinien zalać się w kałuży (alternator na górze). Środek owszem jest spartański, ale za to jest tańszy w zakupie od innych marek i zapewne będzie tańszy w utrzymaniu. Szkoda tylko, że nie dali do Polski 4x2 1,5dCi 110 KM..
Czyżby? d: Polska jest od co najmniej kilkunastu lat w czołówce krajów "zagazowanych", a Dacie sprzedawane są właściwie od samego początku... To ile im niby potrzeba czasu?
I nie łudziłbym się, że to, czego klienci chcą, może mieć jakikolwiek wpływ na decyzje - bo do powyższych alternatyw powinna tak naprawdę dojść jeszcze trzecia: że to działanie jest w pełni świadome, w ramach prób ukształtowania rynku.
No i jest też czwarta: po prostu się nie wyrabiają ze względu na tłumy chętnych, zwłaszcza na Zachodzi.
Ale wg mnie - ze względu na upływ czasu, źle świadczą wszystkie...
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-04-24, 19:01
Włączam się do tej dyskusji, bo dziś w końcu widziałem w realu Dustera. Pooglądałem, pomacałem, posiedziałem. No niestety jazdy nie odbyłem. Autko bardzo fajne. Było zresztą wielu zainteresowanych i też wyrażali podobne zdanie. Wcześniej nie wiem czy w tym temacie była dyskusja o nowych wstawkach "ala politura" na konsoli środkowej. Na zdjęciach wyglądało to lepiej - w rzeczywistości, oczywiście moim zdaniem jest gorzej. A tak poza tym bardzo pozytywne wrażenia. Mi w dużej mierze chodziło o porównanie Dustera i Sandero (swoje Sandero odbieram prawdopodobnie w nadchodzącym tygodniu). Zamówiłem Sandero zanim pojawił się oficjalnie Duster. Potem trochę zacząłem żałować, że takie wielkie auto (Duster) będzie tak, przystępne cenowo. Dziś miałem b. dobrą skalę porównawczą. Oba autka stały obok siebie. Sandero wbrew moim obawom nie wygląda przy Dusterze na mikrusa. Oczywiście dane techniczne, wymiary itp. znałem od dawna. Ale dziś mogłem dokonać porównania, że tak powiem organoleptycznie.
Już nie żałuje, że wybrałem Sandero - poza tym Duster z takim wyposażeniem jak zamówione moje Sandero, byłby dla mnie jednak za drogi.
No ale następne moje nowe auto, będzie na pewno limuzyną z Drakulkowa.
Marka: Citroen
Model: Xsara Picasso
Silnik: 1,6 benz 110kM
Rocznik: 2007
Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 68 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-24, 19:43
Dokładnie o to mi chodziło z tym porównaniem Dustero z Sandero Stepway. Jak tak się spojrzy na oba samochody obok siebie, to nie widzi się aż tak wielkiej różnicy na korzyść Dustera. I dlatego doskonale rozumiem brak żalu u krakry1. Po prostu Duster w porównaniu do Sandero nie oferuje niczego nadzwyczajnego.
Gość
Wysłany: 2010-04-25, 18:17
Jestem naprawdę pod wrażeniem tego auta. Przyznam, że była to pierwsza Dacia jaką w życiu oglądałem z bliska i w jakiej siedziałem ale jak dla mnie to idealnie pasuje do swojej ceny. Tylko niech mi ktoś powie dlaczego nie ma w Polsce diesla 110KM z napędem tylko na przód??? Ja chciałbym ten samochód jako firmówkę do miasta więc 4x2 w zupełności mi wystarczy a ten mocniejszy diesel w tej wersji wg. francuskiej strony ma naprawdę fajne osiągi (150 konna KIA Sportage potrzebuje 0,2 sekundy więcej by dobić do setki). Mam nadzieję, że wkrótce ten silnik pojawi się i u nas.
Wysłany: 2010-04-27, 14:10 Dacia duster zawchowuje się jak rumuński Rambo
Jeszcze nie jeździłem Dusterem, (Kratylos! Kratylos!) a tu mamy test przeprowadzony za moim południowym płotem.
"Benzyna ledwo zipie" O co tu chodzi ?
Wg Braci Słowaków w wersji 4x2 lepszą dynamiką cechuje się 1.5 dCi 85 od 1.6 16V 110
Patrząc na dane fabryczne czyli 11.5 s/100 km/h dla benzyniaka i 13.9 s/100 km/h dla małego diesla oraz Vmax=165 dla benzyny i 155 dla diesla to raczej benzyniak powinien być bardziej dynamiczny.
Podobno mały diesel jest cichszy od benzyniaka 16 V.
Oczywiście pod górkę diesel będzie się lepiej zbierał niż benzyniak (moment obrotowy)
i będzie oszczędniejszy.
Szczerze mówiąc nie bardzo rozumiem na czym opierają te twierdzenia o większej dynamiczności małego dieselka ?
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-05-12, 14:14, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Renault
Model: Clio II
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2003
Dołączył: 09 Cze 2009 Posty: 25 Skąd: Krosno
Wysłany: 2010-04-27, 17:08
Bo ten silniczek to ogólnie fajny jest ;) Nie wiem jednak jak będzie sobie radził z Dusterem i jakie realne różnice w jeździe będą między benzyną a dieslem - niby na papierze benzyna wypada lepiej w osiągach, ale wiadomo, że papier wiele przyjmie. To może się okazać dopiero po jakimś czasie, iluś tam testach i jazdach próbnych i organoleptycznym porównaniu benzyniaka i diesla.
--
Pozdrawiam, Rudiok
Ostatnio zmieniony przez Rudiok 2010-04-27, 17:09, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum