Marka: Renault
Model: Laguna Grandtour
Silnik: 1,8 16V + Gaz Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Cze 2008 Posty: 213 Skąd: Powiat Piaseczno
Wysłany: 2010-06-29, 19:57 Typ skrzyni biegów do logana 1,4, r. 2005
No i stało się ... padła mi skrzynia biegów przy przebiegu ok. 170 000 km. Samochód stanął jak wryty, a wnętrzności zmieliło. Wyszło mi bokiem ciąganie przyczepy kempingowej.
Nie mogę wymontować skrzyni dla porównania, bo zablokuję podnośnik w warsztacie na kilka dni, a tego nie chcę czynić ( żeby wyjąć skrzynię z naszych Daćek trzeba odkręcić belkę i nie można skręcić samochodu bez skrzyni ) gdyż podroży mi to koszty naprawy. Nowa skrzynia w serwisie kosztuje 13 000 zł !!!. Muszę kupić używaną.
Nie mogę nigdzie potwierdzić jaka skrzynia biegów zamontowana jest w Dacii Logan 1,4 MPI rocznik 2005.
Z tego co się orientuję to jest to skrzynia JH1, która również jest montowana w Sandero 1,4 ( znalazłem skrzynię z Sandero 1,4 w ludzkiej cenie ) i muszę wiedzieć, czy skrzynia z Sandero będzie pasowała do Logana.
Potrzebny mi jest numer katalogowy ( w serwisie nie chcą mi go podać ) oraz informacja z jakich modeli Renault pasują skrzynie do tego Logana oraz czy skrzynia z Sandero 1,4 jest taka sama jak w Loganie.
Sprawa jest pilna i liczę na pomoc klubowiczów ... a może ktoś ma do sprzedania skrzynię do Logana.
Z góry dziękuję.
_________________ Poprzednie auto : Dacia Logan 1,4 MPI B+G.
Obecnie : Laguna II 1,8 16 V B+G
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-06-30, 04:57
Czy miałeś jakieś niepokojące objawy przed awarią? Utrudnione zapinanie biegów, hałasy?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Tylko ze skrzyniami jest ten feler że ciężko zweryfikować jej stan przed założeniem/rozebraniem. Najlepiej gdyby przy tobie ją wyjęli z dawcy ale to mało prawdopodobne.
A jeszcze jedno , czemu nie chcesz wyciągnąć całości napędu ?
Raz że łatwiej się to wszystko potem rozbiera i weryfikuje a dwa że spokojnie odstawisz samochód z podnośnika i masz kilka dni na znalezienie skrzyni i kombinowanie z przekładaniem np. starej obudowy sprzęgła do "nowego" korpusu skrzyni.
Przy okazji wymienisz sobie sprzęgło które mogło się przyczynić do zejścia starej skrzyni.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2010-06-30, 09:25, w całości zmieniany 3 razy
@Konrad: Jak będziesz miał wolniejszą chwilę, to napisz proszę więcej (także dlaczego podejrzewasz przyczepę).
TSD: wciąż nie wiem, skąd to 13 kzł - operacja "demontaż-montaż skrzyni" to 5,7 rbg, więc nawet gdyby doliczyć drugie tyle na nie-wiadomo-co i przyjąć nawet 200 zł/rbg to wychodzi duuużo mniej...
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 81 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3679 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-30, 15:02
Pewnie opisali mu najbardziej pesymistyczny wariant tzn. wymiana skrzyni, sprzęgła i koła zamachowego ;)
Wiesz jak to jest rozbiorą samochód dojdą dodatkowe koszty a tu klient goły :(
Marka: Renault
Model: Laguna Grandtour
Silnik: 1,8 16V + Gaz Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Cze 2008 Posty: 213 Skąd: Powiat Piaseczno
Wysłany: 2010-06-30, 23:13
Marek1603 napisał/a:
A taka okazja była z tą zapiekanką. Powodzenia w naprawie z jak najmniejszymi kosztami.
Okazja była ( byłem na zlocie Niewiadówko-maniaków i cena mojego zakupu wprawiała w zdumienie ).
Teraz jest bodziec do szukania porządnego holownika ( Chrysler Grand Voyager 3,3 lub 3,8 V6 benzyna ). Zapiekanka to początek, mam aspiracje na większą przyczepkę.
Spoko spoko - Dacia zostanie jako auto do poruszania się po mieście ( autobusem nie da się wszędzie wjechać ). Stwierdzam, że do ciągania przyczepy się nie nadaje. Przyczepa to na razie Niewiadów N126N ważąca około 700 kg.
@laisar : dlaczego podejrzewam przyczepę……
Kupiłem ją 2 miesiące temu. Pustą przywiozłem z Krakowa pod Warszawę. Było OK. Wiedząc, że Dacia ma słabe sprzęgło około miesiąc temu ( a może krócej ) wymieniłem je na dedykowany do Dacii komplet sprzęgła firmy VALEO ( nie wiem czy wtedy warsztat sprawdził olej w skrzyni, ale teraz na pewno się nie przyzna ). Nie miałem problemów z biegami ( poza klasycznym wstecznym ). Pierwszy raz pojechałem z przyczepą po prawie równym na działkę około 60 km od domu. Było OK. Drugi raz pojechałem na zeszły weekend na kemping do Borek ( ok. 120 km od domu ). Jadąc do Borek przy podjeżdżaniu pod górkę czułem, że Daćka ma trudności – 4, 3 bieg. W czasie tej jazdy zastanowiło mnie, że gdy jest na zbyt wysokim biegu zaczęło być słychać jakby gwizdanie. Po zredukowaniu ustawało i jechało się normalnie. To gwizdanie było niepokojące, ale nie zdawałem sobie sprawy co to może być. Gdy wracałem do domu i tankowałem – z ilości kilometrów w porównaniu do zatankowanego gazu wyszło mi, że Daćka 1,4 spaliła mi 12,5 litra gazu na 100 km. Przyczepa ważyła ok. 700 kg, w samochodzie dwie dorosłe osoby, dwoje dzieci, parę drobiazgów w bagażniku i dwa rowery na dachu. Przy jeździe na narty w takim zestawieniu ( bez przyczepy i rowerów, ale za to z kufrem na dachu ) i przy mrozie Daćka spalała ok. 10 l. Już samo spalanie świadczyło o dużym obciążeniu samochodu. Wracając z Borek po przejechaniu około 70 kilometrów gwizdanie na wyższych biegach przerodziło się w lekko słyszalne tarcie. Jadąc dalej po około 20 kilometrach stwierdziłem, że samochód nie ma siły jechać szybciej. Miałem problem z włożeniem czwórki – ledwo wchodziła. Włożenie większego biegu nie dawało nic, redukować się bałem. Czułem już, że robi się problem. Biorąc pod uwagę okoliczności postanowiłem jechać dalej ( miałem 30 kilometrów do domu ). Metaliczny odgłos tarcia stawał się coraz głośniejszy. Samochód pomimo wciśniętego gazu w podłogę na 4 biegu nie przyspieszał ( wcześniej było inaczej ). Po przejechaniu następnych 10 kilometrów gdy zatrzymałem się na chwilę i zostawiłem samochód włączony na luzie słyszałem metaliczny odgłos tarcia nawet przy samochodzie na luzie. Pojechałem dalej. Nadal słychać było tarcie. Przez następne 10 km tarcie stawało się coraz głośniejsze, aż w końcu na chwilę ucichło, po czym nastąpiło jakby uderzenie, tarcie wróciło ze zdwojoną siłą, skończyły się biegi i zaczęło szarpać samochodem jakby chciało go zablokować. Zjechałem na pobocze i zakończyłem jazdę. Po otwarciu maski i włączeniu silnika słychać było jedynie odgłos tarcia dobiegający ze skrzyni, a z odpowietrznika skrzyni ( przy akumulatorze ) leciał dymek. Potem gdy jechałem na lince ( całe szczęście że jechaliśmy na dwa zestawy ) nie dało się ruszyć bez wysprzęglenia, przy czym pomimo wciśniętego sprzęgła nadal słychać było tarcie. Biegów nie dało się wyczuć. Pomimo, że lewarek chodził normalnie – nie dało się znaleźć ani biegu ani luzu. To utwierdziło mnie w przekonaniu, że padła skrzynia, co potwierdzono w warsztacie. Na razie jej nie wyjmowaliśmy. Wyjmę ją przy wymianie i rozbiorę – muszę wiedzieć co się schrzaniło.
Dlaczego uważam, że to przyczepa – spalanie wzrosło znacznie ( z 8,5 l gazu na 12,5 ). Był to praktycznie drugi wyjazd z załadowaną przyczepą. Nigdy wcześniej moja Daćka nie ciągała takich ciężarów. Gdy tylko zaczęła – rozsypała się skrzynia. Sprzęgło profilaktycznie wymieniłem, ale nie spodziewałem się, że padnie skrzynia.
PS. Dzisiaj zamówiłem skrzynię od Sandero ’09 – skrzynia JH1-053. Mam nadzieję że będzie pasować. Okaże się w przyszłym tygodniu.
Przepraszam za taki długi post, ale mam wenę twórczą ( nerwy mi uchodzą jak piszę ).
100425_112657.jpg Mój zestaw
Plik ściągnięto 383 raz(y) 150,05 KB
_________________ Poprzednie auto : Dacia Logan 1,4 MPI B+G.
Obecnie : Laguna II 1,8 16 V B+G
Ostatnio zmieniony przez Konrad 2010-06-30, 23:17, w całości zmieniany 2 razy
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-07-01, 07:50
Konrad napisał/a:
PS. Dzisiaj zamówiłem skrzynię od Sandero ’09 – skrzynia JH1-053. Mam nadzieję że będzie pasować. Okaże się w przyszłym tygodniu.
Ile zapłaciłeś za skrzynię?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2010-07-01, 09:10
Moim zdaniem sprawdź sprzęgło bo jeżeli na 4 biegu jechałeś z gazem w podłogę i nie przyspieszał, sprzęgło się paliło i ślizgało a w efekcie mogla sie tarcza albo łożysko rozsypać i zablokować wałek sprzęgłowy. ja bym najpierw rozmontował silnik ze skrzynia i zobaczył sprzęgło. Jeżeli skrzynia i poszedł ci dymek z odpowietrznikat o najprawdopodobniej tez oleju było mało w skrzyni.
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-07-01, 10:07
Z tą skrzynią (jeżeli to skrzynia) musiało być coś nie tak już wcześniej. Dwukrotne jak piszesz ciągnięcie przyczepy (w sumie kilkaset km) nie załatwiłoby skrzyni biegów. Przyczyny mogą być tu takie jak pisze Taxi Airport, ale także i inne (a tego nie sprawdzi mechanik dopóki nie zajrzy do środka). Miejmy nadzieje, że nie pośpieszyłeś się zanadto z tym zamówienie skrzyni z Sandero, przed rozebraniem wszystkiego.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 81 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3679 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-01, 10:28
Hmmm nawet bez oleju jest ciężko załatwić współczesną skrzynię - kiedyś widziałem taki egzemplarz gdzie ktoś przez co najmniej 20 tys km jeździł bez oleju i dopiero jak zaczęło sie robić głośno przyjechał do mechanika. Po wlaniu oleju i uszczelnieniu nadal trochę hałasowała ale ponieważ to i tak był stary już grat nic przy niej nie robiono i samochód przejechał kolejne 50 tys km do tej pory i tylko czasami synchronizatory zazgrzytają przy redukowaniu.
Jeśli skrzynia padła to raczej ze względu na jakąś wadę fabryczną albo coś ci skopsali przy wymianie sprzęgła - jesteś pewien że założyli odpowiednie części do tego modelu Logana ?
Faktycznie, najbardziej podejrzane wydaje się to sprzęgło, zwłaszcza że dość niedawno było "ruszane" - ale nie ma co teoretyzować, wszystko powinno się okazać jak już auto zostanie rozebrane.
TSD: który warsztat robił to sprzęgło?
Natomiast z innej beczki: ja to się jednak trochę dziwię, że mimo ewidentnego narastania problemu kolega próbował jechać dalej...
Jasne, wiem: "łatwo się mówi po fakcie" - ale ja bynajmniej nie chcę w żadnym razie krytykować, a jedynie zwrócić uwagę, że czasem warto przemyśleć inne opcje, najlepiej na spokojnie.
Jakby co: co prawda mechanikiem nie jestem, ale w ramach możliwości chętnie w razie czego pomogę.
Tymczasem dzięki za szczegółowy opis, Konrad, i życzę bezproblemowej naprawy.
Marka: Renault
Model: Laguna Grandtour
Silnik: 1,8 16V + Gaz Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Cze 2008 Posty: 213 Skąd: Powiat Piaseczno
Wysłany: 2010-07-04, 12:34
Skrzynia już wymieniona. Pasowała od Sandero 1,4 MPI. Sprzęgło zostało poprzednie. Starą skrzynię zostawiłęm - wolnej chwili będę ją rozbierał aby sprawdzić powód awarii ( może da się ją zreanimować ).
Za skrzynię zapłaciłem 620 zł ( 560 zł + 60 zł przesyłka ) + olej 120 zł ( 3 litry ) + robota 200 zł ( z duuużym rabatem ). Całkowity koszt 940 zł.
Temat może zostać zamknięty.
_________________ Poprzednie auto : Dacia Logan 1,4 MPI B+G.
Obecnie : Laguna II 1,8 16 V B+G
Ostatnio zmieniony przez Konrad 2010-07-04, 12:35, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-07-06, 07:15
Konrad napisał/a:
Skrzynia już wymieniona. Pasowała od Sandero 1,4 MPI. Sprzęgło zostało poprzednie. Starą skrzynię zostawiłęm - wolnej chwili będę ją rozbierał aby sprawdzić powód awarii ( może da się ją zreanimować ).
Za skrzynię zapłaciłem 620 zł ( 560 zł + 60 zł przesyłka ) + olej 120 zł ( 3 litry ) + robota 200 zł ( z duuużym rabatem ). Całkowity koszt 940 zł.
Temat może zostać zamknięty.
Tanio wyszło. Pytałem o cenę bo moja skrzynka zaczyna wydawać niepokojące odgłosy...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6 Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 251 Skąd: ETM
Wysłany: 2010-07-10, 22:02
Przyznam że ja też nie wierzę że ciąganie 126 załatwiło skrzynie. Przecież to była przyczepa do malucha to skrzynię od clio nie załatwi w parę km. Raczej brak oleju + wady fabryczne lub nieprawidłowe użytkowanie skrzyni i stąd taki efekt.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Wrz 2007 Posty: 250 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-13, 18:51
Konrad, ja też ciągam N126n Loganem, tyle że z silnikiem dCi. Jeżdżę już nim trzeci sezon i nic się na szczęście nie dzieje. Tak więc jakoś nie chce mi się wierzyć, że to od przyczepy uszkodziłeś skrzynię. Może miała jakąś wadę fabryczną, która pod wpływem obciążenia wyszła na jaw.
W tym roku zrobiłem 3 tys. km z przyczepą, w zeszłym ok. 6 tys., dwa lata temu też ponad 3 tys. i w moim autku nic się złego nie dzieje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum