Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3772 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-05, 10:38
Żaden Duster 4x2 sprzedawany w Polsce nie spełnia Euro5 , dopiero 4x4 spełniają bo zapewne zostały homologowane później niż 09.2009 i już musiały spełniać tę normę.
http://www.daciawarszawa.pl/docs/duster_tech.pdf
Czy ktoś się orientuje czy norma Euro 5 wymusi na Daci (konkretnie na modelu Duster) jakieś zmiany w silnikach - dostosowaniu do w/w normy i jak to się będzie miało do ceny auta. Ostatnio przeglądałem cennik nissana i tam qashqai z silnikami z normą euro 5 jest o 5 tyś zł droższy
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2010-07-05, 12:13
Na pewno do diesli zamontują filtry sadzy FAP a to dopłata rzędu 2-3 tysięcy do auta, przynajmniej tak w oplu jest przy zamawianiu samochodu. Z benzyn myślę że znikną stare silniki 8V, zostanie 1.2 16V i 1.6 16V które euro 5 spełnią po dodaniu lepszego wtrysku i katalizatora, może dołożą jakiś silnik tce -turbo.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1399 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-07-05, 17:28
TAXI AIRPORT napisał/a:
Na pewno do diesli zamontują filtry sadzy FAP a to dopłata rzędu 2-3 tysięcy do auta, przynajmniej tak w oplu jest przy zamawianiu samochodu. Z benzyn myślę że znikną stare silniki 8V, zostanie 1.2 16V i 1.6 16V które euro 5 spełnią po dodaniu lepszego wtrysku i katalizatora, może dołożą jakiś silnik tce -turbo.
na razie nie zauważyłem różnic w cenie ze względu na obecność FAPa w samochodach renault. Tak że podejrzewam że nie nadal nie będzie podwyżek na istotnym poziomie.
Ad 1: Opisowo nie ma, bo pełna informacja jest właśnie w kodzie (np w K4M - "4" to "16v", "M" to "1.6 L"). No ale może faktycznie przydałoby się wyjaśnienie... Dodam zatem (: (Aktualizacja: 23.08.2010 - Dodane!).
Ad 2: W Dusterze jest jakiś problem: kody nie powinny się powtarzać, a ten "HSA8" jest właśnie dwa razy - i nie wiadomo który jest poprawny... I dlatego jeden jest kursywą. Jak wyjaśnię - poprawię.
Ad 3: Spełnienie danej normy spalin zależy również od elementów nie będących częściami silnika - np katalizatora. Aczkolwiek z tymi certyfikacjami (a zdaje się, że raczej: homologacjami) być może też jest coś na rzeczy...
Ad 4: Problemu raczej nie będzie - dla nas, ale zdaje się, że Dacia faktycznie od września będzie mogła sprzedawać wyłącznie modele spełniające E5.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-08-23, 10:37, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1399 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-07-05, 21:39
zastanawiające jest że wprowadzenie FAPa w silnikach renault który idzie w parze z... podniesieniem mocy. Wersja bez FAP jet 4kW słabsza i to zarónow w wersji mocniejszej (105-110KM) jak i łabszej (85-90KM). Być może te silnik różnią się jeszcze czymś (wtryskiwacz ? bo mapy wtrysku a pewno są inne).
Może jak wprowadzą wersję 1.6 16V Euro5 to będzie miała elektoniczny pedał gazu i będzie mozna do niej domawiać ESP ?
Wszystko pięknie, ładnie tylko o ile wzrośnie cena??? Obawiam się bowiem, iż auto spełniające bardziej rygorystyczne normy euro 5 nie może być tańsze/ bądź w tej samej cenie co auto spełniające normę euro 4. Z kolei zakup auta ze starszą normą euro 4 może w przyszłości przynieść więcej strat przy ewentualnym wprowadzeniu podatku ekologicznego (wysokość opłat ma być bowiem uzalezniona od norm spalin danego modelu). I jak tu teraz decydować się na zakup auta (w planach zakup Dustera)
Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 351 Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2010-07-06, 10:28
Szczerze mówiąc, też wątpię w podwyżki cen. Koszt przeprojektowania oprogramowania silnika czy wdrożenia nowego katalizatora nie jest wcale duży przy tak masowej produkcji. Tym bardziej, że silnik montowane w Dacii to nihil novi - równolegle wkładane są pod maskę Renault (i Nissanów).
Nie zdziwiłbym się, gdyby oferta na rok 2011 w Loganie i Sandero składała się z jednostek 1.2 16v i 1.6 16v. Choć równie dobrze mogliby wrzucić do oferty także 1.4 16v (jest chyba w palecie Thalii).
Jeśli chodzi o jednostki TCe, to myślę, że doczeka się ich dopiero Logan II.
Jednym słowem z zakupem auta lepiej czekać do 2011 roku - lepsze silniki, cena ta sama no i o rok młodsze auto (aktualnie zamawiając Dustera odbiór dopiero październik/listopad - to po 2 miesiącach w papierach auto ma już roczek; przy dużych spadkach wartości nowych aut mocno bije to po kieszeni).
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3772 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-06, 13:14
No i właśnie dlatego nie spodziewajcie się żadnych oświadczeń ze strony Renault przed końcem roku. Oni chcą wypchnąć jak najwięcej samochodów ze starymi silnikami bo więcej na nich zarobią plus pozbędą się zapasów starych części. Dopiero w grudniu zacznie się trąbienie "Dacia spełnia Euro5".
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1399 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-07-07, 11:17
dokłanie; a biorąc pod uwagę dopłaty do "automatów", to 6800zł to raczej skromna kwota i z pewością niewiele (czytaj praktycznie nic) z tego przypada na FAPa.
W skrócie: zakłady w Mioveni wkrótce zaczną także produkcję silników typu H, natomiast obecna rodzina K prawdopodobnie zostanie poprawiona, by spełniała normę Euro5.
Ale to, że będą je produkować w cale nie oznacza, że w Daćkach będą je montować... Piszą, że produkowane są tam silniki 1.9 (diesel), a tych w Daćkach nie ma...
EDIT: Duster we Francji już ma 1.6 16V E85, który normę Euro 5 spełnia.
Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 351 Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2010-07-09, 19:40
Bo w Mioveni oprócz fabryki samochodów jest jeszcze fabryka silników, zaopatrująca również Renault, Nissana, jak i Samsunga. To pewnie ruszą z produkcją 1.9 dCi - może w przyszłości trafi do Dustera?
To pewnie ruszą z produkcją 1.9 dCi - może w przyszłości trafi do Dustera?
możliwe skoro 1,9 dCi ma 130Km a zapowiadany 1,6 dCi ma mieć 130Km to mogą dać do Dustera ten 1,9dCi . Przypuszczam że szefostwo Dacii chce rozszerzyć game silników. Pamiętajmy że mają być też wprowadzone nowe Modele
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum