Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2019-02-19, 02:21
Zużycie paliwa (spalanie)
Autor Wiadomość
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 535
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2010-07-19, 19:01   

Z drugiej strony docierasz auto, a i silnik przepracuje ładnych kilka tysięcy km. nim przyzwyczai się do Twojego stylu jazdy.
Wydaje mi się, że przy lekkiej nodze i jeździe na niskich obrotach wszędzie tam, gdzie nagły zryw nie jest potrzebny będzie dobrze :-D
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-07-19, 21:43   

Ikarusiarz napisał/a:
+ mnóstwo fałszywych oscypków, dwie śliwowice

A tych śliwowic to jesteś pewien? Pewnie nie kupowałeś od dobrego znajomego. Ta to dopiero jest podrabiana ;-)

Ja wolę dać 35 - 40 zł za butelkę (w sumie nie wiem ile Ty zapłaciłeś), ale mam 100 % pewność, że to jest śliwowica. Podróby, to bimber zalany dwoma kieliszkami śliwowicy (dla zapachu).
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-07-19, 22:45   

Mikele napisał/a:
Z drugiej strony docierasz auto, a i silnik przepracuje ładnych kilka tysięcy km. nim przyzwyczai się do Twojego stylu jazdy.
Wydaje mi się, że przy lekkiej nodze i jeździe na niskich obrotach wszędzie tam, gdzie nagły zryw nie jest potrzebny będzie dobrze :-D

No właśnie pojawiła się kwestia, co to są "niskie obroty", w Loganie 1.6 8V często jeździłem na zakresie 1500...1700 rpm. Natomiast 1.6 16V jest jednostką szybkoobrotową.
Inna, rzecz: aby rzeczywiście przyspieszyć mając te 1500 rpm przy ca. 50 km/h potrzebny jest bezpośredni zrzut biegu z "5"->"3" i wtedy konsumpcja rośnie...
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-07-19, 22:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 535
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2010-07-20, 06:01   

Nie jeździłem Dusterem benzyną, ale moja Daćka z wyprzedzaniem całkiem daje radę, bez redukowania poza sytuacjami, kiedy jest to konieczne. A to dość rzadko.

Przy jeździe 50 kmh i redukcji do "3" a potem wciśnięciu gazu w podłogę w zbiorniku faktycznie zrobi się wir. Ale jak często takie przyspieszanie jest potrzebne ?
 
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2010-07-20, 07:42   

piotrres napisał/a:
Najpierw w (subiektywnie) cięższej (dużo przewyższeń, serpentyny) trasie 6,9L 55 km/h a potem w (subiektywnie) lżejszej 7,8 L 47 km/h Przy podobnym obciążeniu i "klime"...
Sam w takich trasach nie jeżdżę, ale podobno w górach przy odpowiedniej technice można uzyskać mniejsze spalanie niż na równej trasie.

I przynajmniej czysto teoretycznie jest to możliwe, silnik pracuje najefektywniej przy obciążeniu rzędu 60-70%, takie obciążenie można uzyskać jadąc pod górkę (a z górki bez gazu, i zero spalania).
 
emka 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 05 Lip 2010
Posty: 86
Skąd: trójmiasto
Wysłany: 2010-07-20, 08:09   

Ja wczoraj zauważyłam,ze spada mi spalanie więc nie bedzie takźle z moją Sandi:) a już miałam czarne myśli :-P
_________________
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2010-07-20, 08:12   

Nierealne - zobacz na chwilowym spalaniu, ile zasysa pod górę. A jazda na zbyt wysokim biegu przy niskich obrotach jeszcze spalanie podwyższa. pozdr
 
adams 


Marka: Chevrolet
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2004
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 97
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-07-20, 11:43   

marekwoj napisał/a:
Sam w takich trasach nie jeżdżę, ale podobno w górach przy odpowiedniej technice można uzyskać mniejsze spalanie niż na równej trasie.

I przynajmniej czysto teoretycznie jest to możliwe, silnik pracuje najefektywniej przy obciążeniu rzędu 60-70%, takie obciążenie można uzyskać jadąc pod górkę (a z górki bez gazu, i zero spalania).


Podobro zwinny jak łasica Rysiu Kalisz wspiał sie po piorunochronie. Straty związane z oporami sa w górach jednak większe.

Jeżeli chodzi o owe 60-70% obciążenia to mówiac precyzyniej ciśnienie gazów spalinowym na denko tłoka jest największe przy predkosci obrotowej maksymalnego momentu obrotowego. Między siedzeniami jest taki drąg, który jest konwerterem momentu obrotowego, dzięki czemu możesz sobie regulować przy jakich obrotach jedziesz z daną predkością.

Zaś co do techniki jazdy w samych gorach/podjazdach to cała sztuka polega na rozpędzeniu się jeszcze przed podjazdem i zjazdach na jak najwyzszym biegu bo wtedy hamowanie silnikiem jest najslabsze.

edit:
Piotrres, zmiany biegow w tym silniku powinny być przy ok 2700-3000obr
W niektórych przypadkach korzystnie na spalanie wpływa lekkie przeciagnięcie na dwójce przy przyspieszaniu i wrzucenie od razu czwórki, mowa tu zwłaszcza o warunkach miejskich. Sprowadza się to do tego aby zbyt długo nie przyspieszać, bo wtedy silnik dlużej chodzi na bogato.
Ostatnio zmieniony przez adams 2010-07-20, 11:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18031
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-20, 11:43   

Weekend: przyczep(ka)a w pobliżu swojej DMC 850 kg + 100 kg bambetli w bagażniku, trasa 500 km (Katowice-Wałbrzych-Gorzów - 200 km A4, reszta DK i S3)

= 10,9 L/100km... no ale Vśr to bardzo dobre 76 km/h (:


Badania polowe:

* podjazd pod G. św. Anny - IIIb, 3500 obr/min, 65 km/h: 15 l/100 km;
* zjazd - identycznie j.w.: 4 l/100 km;
* przejazd po mniej więcej płaskim terenie, parametry j.w.: 9 l/100 km.

CDN (;
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-08-11, 08:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 334
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2010-07-20, 13:59   

wox napisał/a:

A tych śliwowic to jesteś pewien? Pewnie nie kupowałeś od dobrego znajomego. Ta to dopiero jest podrabiana ;-)

Ja wolę dać 35 - 40 zł za butelkę (w sumie nie wiem ile Ty zapłaciłeś), ale mam 100 % pewność, że to jest śliwowica. Podróby, to bimber zalany dwoma kieliszkami śliwowicy (dla zapachu).


Ja sam jestem 100% abstynentem, więc, jak dla mnie, mogło tam być 100% wody.
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-07-20, 17:56   

marekwoj napisał/a:
I przynajmniej czysto teoretycznie jest to możliwe, silnik pracuje najefektywniej przy obciążeniu rzędu 60-70%, takie obciążenie można uzyskać jadąc pod górkę (a z górki bez gazu, i zero spalania).


I dlatego bezskutecznie szukam krzywej "spalanie jednostkowe vs. obroty".

Szkoda, że w późniejszych modelach Dacii w tym Dusterze wyłączono w kompie opcję
"spalanie chwilowe" w Loganie Ph I ta funkcja była aktywna.
Można by się wiele na uczyć. Co do jazdy pod górę to robiąc na 3 km przewyższenie 210 m miałem w Loganie 1.6 8V spalanie chwilowe rzędu 14L/100 km przy średniej z trasy 6,1 L/100 km

Mikele napisał/a:
Ja zmieniam najniżej jak tylko się da, czyli tak, żeby nic nie zaklekotało :mrgreen: (...)Efekty widzę na komputerze, w postaci spalania o ponad 10%, niższego niż podawane przez producenta.


No to zamiast "field test", Laisar, "city experiment": 70 km po terenie zurbanizowanym (RZ i bezpośrednie przydatki i 8,6 L/100km. Tyko to wymaga cholernego zdyscyplinowania kierowcy.
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-07-20, 18:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-07-20, 20:49   

Ikarusiarz napisał/a:
wox napisał/a:

A tych śliwowic to jesteś pewien? Pewnie nie kupowałeś od dobrego znajomego. Ta to dopiero jest podrabiana ;-)

Ja wolę dać 35 - 40 zł za butelkę (w sumie nie wiem ile Ty zapłaciłeś), ale mam 100 % pewność, że to jest śliwowica. Podróby, to bimber zalany dwoma kieliszkami śliwowicy (dla zapachu).


Ja sam jestem 100% abstynentem, więc, jak dla mnie, mogło tam być 100% wody.

Zrobiłem OT :oops: ale jeszcze dodam, że ja podobnie jak Ty z tym piciem, ale zakupy robię bardzo często - dla kogoś (mieszkam niedaleko Łącka); dobry prezent.
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 334
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2010-07-21, 12:50   

wox napisał/a:
Zrobiłem OT :oops: ale jeszcze dodam, że ja podobnie jak Ty z tym piciem, ale zakupy robię bardzo często - dla kogoś (mieszkam niedaleko Łącka); dobry prezent.


2 butelki śliwowicy to dodatkowy ciężar dla pojazdu, a to już podlega pod spalanie.. ;-)

Tak na marginesie, to daliśmy 35 zł za flaszkę. Kupno w pełnej konspiracji, spod lady... :mrgreen:
 
marcio 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV Ambiance
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 127
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Wysłany: 2010-07-21, 19:33   

Dzisiaj sprawdziłem sobie - od wlewu do wlewu - spalanie w jeździe mieszanej i wyszło mi 7,4 l/100 km.
_________________
Marek
 
slaski 


Marka: Dacia
Model: MCV
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18
Skąd: Wawa
Wysłany: 2010-07-25, 22:30   Spalanie 1.6 16v

Dużo zależy też od dróg. Niestety po naszych drogach wychodzi dużo wyższe spalanie niż po zagranicznych autostradach. Mój Logan palił po górzystej Chorwacji w okolicach 7.3l, natomiast po polskich dziurach i koleinach (o pryskającym asfalcie w upały nie wspomnę...) pół litra więcej.
Obciążenie samochodu było takie samo.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2010-07-26, 07:05   

Duży wplyw na spalanie ma płynność ruchu /fatalne nasze drogi też/. Byłem niedawno W Ustroniu Morskim i niestety to jak jezdża nasi rodacy to makabra. pozdr
 
slaski 


Marka: Dacia
Model: MCV
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18
Skąd: Wawa
Wysłany: 2010-07-26, 07:34   

Zgadza się, pisząc o dziurach i koleinach właśnie płynność ruchu miałem na myśli, która przy obecnym stanie polskich dróg i natężeniu ruchu jest trudna do osiągnięcia (acz nie niemożliwa ;) )
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2010-07-26, 10:26   

Silnik K4M jest wysokoobrotowy jak ktoś musi być najszybszy na szosie. Ja zrobiłem 200 000km jeżdżąc na 5 biegu od ok 50 km/h, z czystego lenistwa - nie chce mi się machać wajchą. Nie jestem demonem szybkości, na 5 biegu ten silnik potrafi przyspieszyć od ok 1000 obr. bez szarpnięć - tyle że to trochę trwa ( z parametrów wynika, że skrzynia w Dusterze jest zestopniowana podobnie jak w Lagunie I, jak odbiorę to porównam. A co do spalania to spada proporcjonalnie do przebiegu, od stanu 150 000km ustaliło się na 7/100, początkowo8,5 po 10 000 8, po ok 50 000 7,5
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2010-07-26, 14:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
opos 



Marka: Dacia
Model: SANDERO/Logan MCV
Silnik: 1.4 + LPG/1,5 Dci
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 396
Skąd: S-E
Wysłany: 2010-07-27, 19:41   

Pierwszy pomiar mojej Sissi na dotarciu. Wynik 5.9. Ale nie przekraczałem 2500 obrotów i większość jazdy w trasie ( co prawda z klimą i półgodzinnym korkiem). Oby tak dalej .
 
walther 



Marka: Dacia/Fiat Palio Weekend 1.6HL
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5dci85KM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-27, 20:06   

2 tygodnie temu robiłem mały objazd (288km) po wschodniej Słowacji w kolumnie z kamperem. Ponieważ kamper nie pierwszej już nowości i do tego bezlitośnie przeładowany, nadawał tempo w zakresie 50-70 km/h, a pod górkę 30-40km/h (wyobrażam sobie obelgi tych co jechali za nami ;-) ) Myślałem, że albo zasnę, albo mnie coś trafi, ale za to moja Rumuneczka osiągnęła wynik 3,5 L/100 km... :-D . Dodam że jechałem bez pasażerów i bez bagażu. Klimatyzacja wyłączona
_________________
Ostatnio zmieniony przez walther 2010-07-27, 20:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 334
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2010-07-28, 10:47   

Pobiłem kolejny rekord przejazdu na jednym zbiorniku:1052km.
 
AndrzejW 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dCi 68KM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 111
Skąd: Rogoźno Wlkp
Wysłany: 2010-07-28, 11:10   

Ja na jednym zbiorniku przejeżdżam ok 1350km
 
Domel 


Marka: Dacia
Model: LoganMCV
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 187
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-07-28, 17:25   

@AndrzejW - trochę nie ta waga pojazdu .) ale i tak niezły wynik
 
AndrzejW 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dCi 68KM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 111
Skąd: Rogoźno Wlkp
Wysłany: 2010-07-28, 19:15   

Rzeczywiście nie ta waga. Logan DCI (taki jak ma kolega Ikarusiarz) wg katalogu: 1065kg, a Sandero 1090kg ;-) .
Wg mnie różnica polega w pojęciu "jeden zbiornik". U mnie jest to tankowanie pod korek tzn 60 - 63 litry, a kolega Ikarusiarz tankuje pewnie do odbicia, czyli ok 50l.
 
Martens 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 468
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-29, 08:53   

A ja mam rekord w drugą stronę. W ubiegłym tygodniu (jeszcze w czasach temp. 35 st), trzy jazdy wyłącznie po Warszawie, klimatyzacja nonstop, krótkie odcinki itd. - wynik - 13,5 l/100 km.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne