Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Jakie żarówki H4
Autor Wiadomość
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-06-29, 16:17   

jackthenight napisał/a:
Jedyną chyba zaletą wymiany raz w roku żarówek jest taka, że nie powinna zastać cię taka niekomfortowa sytuacja na drodze - spalenia żarówki, postoju i wymiany żarówki w jakiś niedogodnych warunkach. Wymieniając raz w roku, jesteś tego mniej więcej pewny, chociaż wszystko może się wydarzyć.

Nie wziąłeś tylko pod uwagę przebiegu auta ;-)
Dla Dacii trzebaby pewnie przyjąć (za bezpieczny okres) wymianę żarówek co 10 tys. km.

To tylko taka mała dygresja w tym trochę bezsensownym wątku wymiany nieprzepalonych żarówek ;-)
Ja, oczywiście wymieniam dopiero wtedy, gdy się przepalą. Zawsze wożę zapasowe żarówki.
Ostatnio zmieniony przez wox 2010-06-29, 16:18, w całości zmieniany 2 razy  
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-06-29, 16:31   

wox napisał/a:
Zawsze wożę zapasowe żarówki.
I dobrze je mieć przy sobie - można uniknąć mandatu.
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-06-29, 17:44   

No ja faktycznie nie napisalem nic o przebiegu, a rocznie robię ok. 30tys. km. Zobaczymy, czy w Sandero też będą wytrzymywać takie przebiegi.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
AndrzejW 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dCi 68KM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 111
Skąd: Rogoźno Wlkp
Wysłany: 2010-06-30, 07:29   

Mi wczoraj padła prawa żarówka, na 4 dni przed 1 rocznicą. Przebieg ok 28,5 tys. km.
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-06-30, 19:30   

Można więc podsumować:

Żarówka H4 wytrzymuje w Daci:
a) od 10 do 28 miesięcy;
lub
b) od 7kkm do 26kkm

... albo jakoś tak. :-P
 
walther 



Marka: Dacia/Fiat Palio Weekend 1.6HL
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5dci85KM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-07, 13:40   

U mnie pierwsza H4 padła po 8 , a druga po 10 miesiącach eksploatacji (montowane fabrycznie). Zobaczymy jak się spiszą kupione na Orlenie
_________________
 
flowerman 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 85KM, 1.6 16V 105
Rocznik: 2009, 2010/2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 266
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 2010-07-16, 07:10   

Cytat:
No to i ja wymieniłem w końcu pierwszą H4 (od strony kierowcy).

Czas na spokojnie ok. 5 min bo źle docisnąłem gumę i kostka nie chciała dojść.

Dojście nie jest takie złe jak się pisze.

Przebieg 18 100 km.

Oryginał to Phillips. Na razie założyłem Tungsram-a bo taką miałem.


No to padła i prawa (od strony pasażera).

Przebieg 19 400 km.

Oryginał to Phillips. Założony Phillips.

Zobaczymy, która szybciej padnie
_________________
stan licznika: 121000 km - 20-11-2013
 
adams 


Marka: Chevrolet
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2004
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 97
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-08-06, 16:35   

Chciałem tylko tak delikatnie zasugerować że zarowki najlepiej włączyć dopiero po uruchomieniu silnika, w przeciwnym wypadku, podczas rozruchu napięcie dość mocno skacze i z tego powodu mogą sie szybciej przepalać.
 
Potworny 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 216
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-07, 11:30   

adams napisał/a:
zarowki najlepiej włączyć dopiero po uruchomieniu silnika

:idea: Ooooo to bardzo ciekawa i trafna uwaga!
Podpisuję się pod nią wszystkimi (chwytnymi ; -) ) kończynami
_________________

 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-08-07, 12:37   

A robi ktoś inaczej?
W Daćkach światła nie gasną po wyłączeniu silnika.
_________________
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-08-07, 13:33   

Ale jest brzęczek przypominający o włączonych światłach.
 
adams 


Marka: Chevrolet
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2004
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 97
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-08-08, 09:41   

Beckie napisał/a:
A robi ktoś inaczej?

zdziwiłbyś się ile osob włącza pierw swiatła, potem silnik
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-08-08, 10:13   

Ale to z jakiegoś konkretnego "powodu"?
_________________
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-08-08, 12:03   

Pewnie dlatego, żeby potem nie zapomnieli. :-D
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-08-09, 13:56   

No i u mnie również padła żarówka H4 od strony lewej.
Przebieg na tej żarówce to 20500 km, około dwóch lat - żarówka ta była fabryczna.

Teraz założyłem zwykłą żarówkę Boscha H4.
_________________

 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-08-09, 15:03   

U mnie mimo przebiegu 30kkm żarówki były oryginalne, w tym momencie gratis do lamp dostałem nowe :)
 
adams 


Marka: Chevrolet
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2004
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 97
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-08-09, 20:48   

Ostatnio w końcu zmienilem u siebie H4 z jakiś Zenonów Mega White +30% na Osramy Silverstar, różnica w oświetleniu drogi na mijania jest poprostu kosmiczna (na plus), wcześniej w nocy to największy komfort był jak sie doczepiłem do TIRa, teraz jest mi to zupełnie obojętne. I Zenony i Osramy były ustawiane przez diagnoste, te pierwsze ze względu na fatalna geometrię były ustawione "na krótko". Zawsze po wymianie żarówki należy pojechać na diagnostykę, zapłaci się za to 10 zł, czasem nic a ma sie pewność, że nie wali sie komuś po gałach.

Ogółem dobrze trzymać sie sprawdzonych producentów jak Bosch, Osram, Hella, Tesla, Tungsram czy Filipsy
Ostatnio zmieniony przez adams 2010-08-09, 20:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
mike 


Marka: Dacia
Model: Logan Laureate
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2006
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 81
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2010-08-21, 17:34   H4

Ja już dwukrotnie wymieniałem H4. Na oryginalnych przejechałem ok. 18 tys. km, a boschowskie wytrzymały ok. 16 tys. km. Teraz włożyłem Philipsa Extra2Night czy jakoś tak. Tak czy inaczej żywotność H4 jest niska, niezależnie od firmy, a proces wymiany nieprzyjazny. Ja musiałem demontować akumulator by wymienić lewą żarówkę, chociaż w tym przypadku i tak odbyło się to szybciej niż przy prawej - trening czyni mistrza. I co charakterystyczne H4 zawsze przepalały się gdzieś na wyjeździe - taka złośliwość przedmiotów martwych, a czytając o osiągniętych czasach wymiany żarówek przez szanownych kolegów można popaść w kompleksy ;-)
_________________
1,5 dci Laureate
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-08-22, 11:19   

ja na oryginałach zrobiłem 30k km (nadal sprawne), wymienilem reflektory i gratis dostałem żarówki. czy to oznacza, że mam jakąś lepszą instalację elektryczną ;p?
Co do żywotności żarówek - tak jak było pisane, najpierw odpalamy silnik, potem włączamy światełka, podobnie wszelkie inne urządzenia (jedynie radio mam w dupie, bo i tak się psuje), zresztą w instrukcjach urządzeń zwykle jest to napisane...
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-08-22, 18:41   

czaju napisał/a:
(jedynie radio mam w dupie
Ja wolę go nie w dupie ... raczej wolę go "w uchu". :-P
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18031
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-07, 22:52   

laisar napisał/a:
21 tys. - prawa, oryginalna OSRAM, na OSRAM (8 zł w... stacji diagnostycznej + 9 zł robocizna - bo trafiło na małżonkę za "kółkiem");

24 tys. - lewa, oryginalna OSRAM, na Unitec (4 zł);

38 tys. - lewa, zmieniana Unitec, na Unitec (...9 zł - na szybko nie było nic lepszego, a nie miałem czasu szukać).

52 tys. - lewa, zmieniana Unitec, na Tungsram (15 zł na ORLENie, ale o 23 nie ma się wielkiego wyboru... no ale za to może przetrwa też dłużej? (; ).


Jak na jednostkowe przypadki tendencja wydaje się dość stabilna [:
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-09-09, 17:19   

wox napisał/a:
28 tys. - prawa, oryginalna Osram na Tesla (z tym, że ta Tesla miała z 8 - 9 lat; woziłem ją jako zapas od czasów Matiza)

41,9 tys. - lewa, oryginalna Osram na Unitec

dotąd było przyzwoicie, ale

46 tys. - prawa, Tesla na Unitec

57,1 tys. - lewa, Unitec na Unitec

57,7 tys. - prawa, Unitec na Unitec

Chyba z tych Uniteców zrezygnuję - niby tanie, ale raczej kiepskie.


Tak, jak pisałem zrezygnowałem z Unitec'ów

73,5 tys. - lewa, Unitec na Osram

74,3 tys. - prawa, Unitec na Tungsram (też na Orlenie i późno w nocy :lol: , ale w Nowym Saczu tak nie zdzierają, bo kosztowała 8 zł)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18031
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-09, 17:27   

Bo ja wiem... Wygląda na to, że Uniteci wytrzymują regularnie dokładnie 14 tys. km - więc jeśli można je gdzieś tanio kupić (np po 4 zł, jak ja kiedyś) to chyba w sumie nie jest to aż taka zła oferta...

No ale fakt - robocizny z nimi znacząco więcej (;
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-09-09, 17:46   

U mnie były 4 Unitec, a wytrzymały:
11,7 tys. km
15,2 tys. km
16,4 tys. km
16,6 tys. km
z tym, że ja kupowałem w Real-u za 7 - 8 zł, więc raczej nieopłacalna sprawa, skoro Tungsrama można kupić za 8 zł. Osram kupiona za około 12 zł.
 
adams 


Marka: Chevrolet
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2004
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 97
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-09-10, 16:56   Re: H4

mike napisał/a:
proces wymiany nieprzyjazny. Ja musiałem demontować akumulator by wymienić lewą żarówkę, chociaż w tym przypadku i tak odbyło się to szybciej niż przy prawej - trening czyni mistrza. [...] a czytając o osiągniętych czasach wymiany żarówek przez szanownych kolegów można popaść w kompleksy ;-)

Ty się ciesz ze odkrecisz 3 srubki i masz dostep, duza czesc aut nowych musi mies zdjety zderzak, np Fiat Croma wymiana żarówki to 1,5 roboczogodziny :)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne