Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 85 KM
Dołączył: 05 Paź 2007 Posty: 27 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-27, 18:44
Witam
We wcześniejszych postach to mało co jest napisane na ten tamat, a poza tym już szmat czasu upłynął od tamtych postów. Wobec powyższego ponawiam swoje pytanko: Jaki jest koszt instalacji haka do MCV-ki? Chodzi mi o instalację nie w ASO - tam mają okropne ceny.
_________________ Pozdrawiam i życzę szerokiej drogi dla Waszych MCV-ek!
Blake Dacia Logan MCV 1.5 dCi 85 KM v. 5 osob. Laurete, Szary Comete.
Ja naprzykład będę na początku stycznia montował do sedana i obdzwoniłem kilku dealerów w obebie Katowic i najtaniej wyjdzie mnie u Renault Głowacz gdzie z rabatem zaproponowali mi niecałe 765zł już po rabacie. U innych wyszło ponad tysiąc u jednych trochę u innych dość trochę ponad tysiąc. Nie wiem ile ci to da, bo prawdopodobnie do MCV będzie droższy hak i inny, tak tylko wnioskuję no i jak widzę jesteś ze stolicy to szykowałbym znacznie więszą kasę. Bo tam wszystko jest droższe niż np: u nas na śląsku.
Oczywiście cena 765 obejmuje: hak, wiązkę i montaż, czyli pełen wypas.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 85 KM
Dołączył: 05 Paź 2007 Posty: 27 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-28, 08:32
Waski, serdecznie dziekuję za info.
Jestem bardzo ciekawy jak wyglada ta kwestia w Warszawie. Jakbyście coś wiedzieli to dajcie znać - na początku przyszłego roku muszę ściągnąć do Warszawy nowo kupioną przyczepę kempingową.
Pozdrawiam i życzę szerokiej drogi dla Waszych MCV-ek.
_________________ Pozdrawiam i życzę szerokiej drogi dla Waszych MCV-ek!
Blake Dacia Logan MCV 1.5 dCi 85 KM v. 5 osob. Laurete, Szary Comete.
Marka: Renault
Model: Thalia Alize
Silnik: 1,2 16V RED
Rocznik: 2007
Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 16 Skąd: Olsztynek
Wysłany: 2007-12-28, 08:52
Jeśli komus to pomoże, to rozmawiałem w serwisie ALCAR w Olsztynie i powiedzieli, że można przyjechać ze swoim hakiem i wiązką. Oni zamontują za ok.200 zł (ale trza potwierdzić cenę). Gwarancja zostaje jeśli hak ma homologację i jest montowany w ASO.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Wrz 2007 Posty: 250 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-28, 16:33
Ja ze względu na bezpieczeństwo nie montowałbym haka jakiejś mało zanej firmy. Przy przyczepie kempingowej zbyt duże ryzyko awarii, a wtedy to już bieda. Montując hak też najpierw kombinowałem z niefirmowymi, ale moim zdaniem różnica nie jest aż tak wielka by ryzykować.
Co do tego że można zamontować swój hak, to prawda, bo mnie to samo powiedzieli w serwisie, ale zaznaczyli że jeśl któryś z otworów nie będzie pasował idealnie, do tego stopnia że trzeba by było poprawiać otwory, które Logan już ma pod hak, to wtedy, serwis przerywa montaż oddaje mi hak i obciąża mnie kosztem samej instalacji haka mimo że nie zostanie on zainstalowany, bo jak mi gość powiedział oni nie mają pozwolenia renault na dkonywanie jakichś poprawek w stylu poprawa otworów.
Więc tak to wygląda z tymi hakami które się samemu przytarga, więc przekalkulowałem ryzyko i stwierdziłem że nie będę ryzykował i zamontuję u nich, a niecałe 800zł to jeszcze w miarę pszystępna cena.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 85 KM
Dołączył: 05 Paź 2007 Posty: 27 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-29, 18:05
Ja dzwoniłem po serwisach w Warszawie i najtaniej wyszło mi w Decarze. Zaproponowali mi hak za 750 zł oraz montaż za ok. 400 zł. Wychodzi razem 1.150 zł. Do tego chciałbym też zainstalować czujniki parkowania za jakieć 850 zł (400 zł. montaż oraz czujniki 450 zł.). Razem 2.000 zł. Trochę dużo wychodzi. I tak siedzę i dumam co mam zrobić. Czy instalować w ASO za 2.000 zł czy taniej gdzieś w jakiś innych firmach. Trudny wybór.
_________________ Pozdrawiam i życzę szerokiej drogi dla Waszych MCV-ek!
Blake Dacia Logan MCV 1.5 dCi 85 KM v. 5 osob. Laurete, Szary Comete.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-12-29, 18:37
W Lublinie, w dobrym serwisie przyczepowym hak Bosal do MCV z montażem kosztuje ok. 450 zł. Hak jest dedykowany MCV i otwory powinny pasować idealnie. Zakładałem u nich hak do punto i jestem zadowolony, zważywszy, że hak w ASO Fiata kosztował ponad 1 tys. zł.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Wrz 2007 Posty: 250 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-30, 13:23
Blake, poszukaj może w ASO poza Wawą. Ceny akcesoriów będą te same, ale za montaż wezmą mniej. Ja montowałem w Siedlcach, ale nie polecam tego serwisu (tu masz dlaczego). W razie reklamacji masz też problem, bo musisz jechać tam gdzie Ci montowali. A i jeszcze jedno. Renault Polska nie odpowiada za jakość usług dodatkowych w ASO. Tak więc jak Ci coś spaprają nie licz na ich pomoc.
Wybór należy do Ciebie.
A i jeszcze jedno, odradzam niefirmowe haki - szczególnie do przyczep kempingowych.
A ja na Wtorek umówiłem się na montaż haka w ASO, cały koszt zamyka się w kwocie 777zł (hłehłe niezła sumka im wyszła ), czyli: hak+wiązka+montaż+15% rabatu na montaż+hak i wyszła taka suma jak napisałem.
To będzie nieźle zaczęty rok, spędzę cały dzień w serwisie.
Będą zakładać ten hak i wymieniać serwo hamulca, bo zgrzypi, pedał jak się go wciska.
Będzie niezła mordęga, hłehłe jeszcze gościu się pyta czy nie chcę na ten dzień auta zastępczego odpłatnie, ale jak widziałem ostatnio ceny za te auta, to mi się śmiać chciało. Za te pieniądze to PKS-em do Zakopanego bym zajechał.
Wogóle te auta za pieniądze to jest jakieś chamstwo, jak miałem Daewoo nexię to w czasei gwarancji serwis dawał auta nieodpłatnie i to dawali nubirę, a tu chcą kasę, to jest jakaś paranoja, przecież to jest ich obowiązkiem dać klientowi auto zastępcze, jeśli naprawa będzei trwała dzień lub więcej, a oni za to kasę chcą.
Nie cena brutto. Zresztą serwis nie jest hurtownią więc nie może podawać cen netto, tak mówi prawo. Tylko hurtownie mogą podawać ceny netto, wszystko inne co jest w obrocie w detalicznym musi mieć podaną cenę brutto, czyli do odbioru.
A cena jest naprawdę przystępna, no bo jeszcze ten rabat jest do końca stycznia, u innych dealerów nie ma tego rabatu jak dzwoniłem i ceny mieli takie jak podałeś 1000 i więcej, u niektórych to nawet 1400zł mi powiedzieli, więc wyśmiałem, i walnąłem słuchawką.
A ja bym chciał zapytać szanownych grupowiczów jak wygląda procedura instalacji haka od strony formalnej - trzeba zdaje się zrobić jakieś badanie, coś wpisać do dowodu rejestracyjnego itp.
Czy ktoś, kto już to przerabiał mógłby opisać szczegóły?
Ja jak wyżej pisałem będę miał dupcyngielek we wtorek, a jak już go będę miał to lecę do stacji kontroli, na przegląd haka, jak sprawdzą w stacji diagnostycznej, wystawią papierek że wszystko OK, to lecę do wydziału komunikacji żeby wbili do dowodu rejestracyjnego hak. No i to wszystko.
Za sprawdzenie w stacji kontroli płaci się nie pamiętam 30 czy trochę więcej za ten przegląd, nie wiem dokładnie.
A w wydziale nie płaci się nic za wpis i czeka się na to, w przypadku wydziału w Mysłowicach jakieś 15 minut, u nas nigdy nie ma korków, zawsze sprawnie idzie. No ale każdy wyczeka się tyle ile potrzeba w zależności od jego urzędu.
Marka: Renault
Model: Twingo I
Silnik: 1.2
Rocznik: 1997 Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 370 Skąd: Celestynów/Warszawa
Wysłany: 2008-01-03, 18:35
waski napisał/a:
Nie cena brutto. Zresztą serwis nie jest hurtownią więc nie może podawać cen netto, tak mówi prawo. Tylko hurtownie mogą podawać ceny netto, wszystko inne co jest w obrocie w detalicznym musi mieć podaną cenę brutto, czyli do odbioru.
Nie jestem znawcą tej problematyki, nie wiem o jakim akcie prawnym mówisz konkretnie, ale z autopsji wiem, że na fakturach serwisowych np. u Kiljanczyka w REAGROUP za konkretne usługi podawane są zarówno ceny netto jak i brutto...
Niektórzy z racji swojej działalności, np. kioskarz, mogą sobie VAT odliczyć i otrzymać zwrot, inni - jak np. ja jako agent ubezpieczeniowy - niestety nie, płacą ceny z vat-em, ale go nie odzyskują. I gdzie tu równość obywateli wobec prawa
Nie no jeśli chodzi o wystawiane faktury to normalne że jest tam cena netto i brutto, ale ja mówiłem dokładnie o tym że np: przychodzisz do salonu a tam stoi auto za 40tyś zł i mówisz biorę go bo macie najlepszą cenę wszędzie indziej kosztuje 48,8tytś zł, a tu dostajesz rachunek do zapłaty na kwotę 48,8tyś zł. O to mi chodzi, dla klienta indywidualnego jest podana cena brutto czyli do odbioru, a jeśli kupujesz coś w hurtowni to lepiej pytaj czy podana cena jest ceną netto czy brutto, bo hurtowie mogą podawać tak lub tak. Ja prowadzę działalność więc borykam się z tym podawaniem cen w hurtowniach na co dzień.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-01-03, 20:09
elk84 napisał/a:
Witam!
A ja bym chciał zapytać szanownych grupowiczów jak wygląda procedura instalacji haka od strony formalnej - trzeba zdaje się zrobić jakieś badanie, coś wpisać do dowodu rejestracyjnego itp.
Czy ktoś, kto już to przerabiał mógłby opisać szczegóły?
Z góry dziękuję.
Krzysztof
Kwitek potw. badanie wydaje zazwyczaj serwis montujący hak i jest to wliczone w cenę. Do wpisu potrzebujesz wniosek, dowód rejestracyjny i koniecznie kartę pojazdu, osobiste stawiennictwo w urzędzie powiatowym rejestracji pojazdu.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
A ja bym chciał zapytać szanownych grupowiczów jak wygląda procedura instalacji haka od strony formalnej - trzeba zdaje się zrobić jakieś badanie, coś wpisać do dowodu rejestracyjnego itp.
Czy ktoś, kto już to przerabiał mógłby opisać szczegóły?
Z góry dziękuję.
Krzysztof
Kwitek potw. badanie wydaje zazwyczaj serwis montujący hak i jest to wliczone w cenę. Do wpisu potrzebujesz wniosek, dowód rejestracyjny i koniecznie kartę pojazdu, osobiste stawiennictwo w urzędzie powiatowym rejestracji pojazdu.
Trochę się mylisz, bo potwierdzenie do wpisania haka do dowodu wydaje stacja diagnostyczna, która ma uprawnienia do kontroli samochodów pod względem dopuszczenia ich do ruchu. Serwis jedynie może zamontować ci ten hak i dać odpowiednie papiery, a z nimi dopiero pędzisz do stacji diagnostycznej która po uprzednim sprawdzeniu homologacji jak i montażu haka papierek który pozwala na wpisanie go do dowodu rejestracyjnego.
Co serwis, w tym przypadku może, jedyne co może to zamontować hak, reszte muszą zostawić stacji diagnostycznej i urzędowi komunikacji.
A ja bym chciał zapytać szanownych grupowiczów jak wygląda procedura instalacji haka od strony formalnej - trzeba zdaje się zrobić jakieś badanie, coś wpisać do dowodu rejestracyjnego itp.
Czy ktoś, kto już to przerabiał mógłby opisać szczegóły?
Z góry dziękuję.
Krzysztof
Kwitek potw. badanie wydaje zazwyczaj serwis montujący hak i jest to wliczone w cenę. Do wpisu potrzebujesz wniosek, dowód rejestracyjny i koniecznie kartę pojazdu, osobiste stawiennictwo w urzędzie powiatowym rejestracji pojazdu.
Trochę się mylisz, bo potwierdzenie do wpisania haka do dowodu wydaje stacja diagnostyczna, która ma uprawnienia do kontroli samochodów pod względem dopuszczenia ich do ruchu. Serwis jedynie może zamontować ci ten hak i dać odpowiednie papiery, a z nimi dopiero pędzisz do stacji diagnostycznej która po uprzednim sprawdzeniu homologacji jak i montażu haka papierek który pozwala na wpisanie go do dowodu rejestracyjnego.
Co serwis, w tym przypadku może, jedyne co może to zamontować hak, reszte muszą zostawić stacji diagnostycznej i urzędowi komunikacji.
A może chodzi o to, że czasem ASO ma na miejscu SKP (stację kontroli pojazdów) i załatwią to od razu przed wydaniem samochodu? Znam kilka ASO Renault, gdzie można też zrobić przegląd rejestracyjny.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-01-04, 19:26
Kristoff napisał/a:
A może chodzi o to, że czasem ASO ma na miejscu SKP (stację kontroli pojazdów) i załatwią to od razu przed wydaniem samochodu? Znam kilka ASO Renault, gdzie można też zrobić przegląd rejestracyjny.
Kristoff
Tak też było w moim przypadku.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum