Wysłany: 2007-11-09, 14:16 Kluczyk w stacyjce opornie się przekręca
Mam jeszcze jedną sprawę z cyklu drobnych i denerwujących szczegółów. Oczywiście zapytam w serwisie, ale tutaj na forum często można się dowiedzieć rzeczy, których w serwisie nie powiedzą.
Już dwa razy mi się zdarzyło, że nie mogłem przekręcić kluczyka w stacyjce (dwa razy po pracy, a więc auto nie było wyziębione tak jak np. jest wcześnie rano, gdy dopiero jadę do pracy). Próbowałem ok. minuty czy dwóch i w końcu trzeba było użyć dość dużej siły, żeby przekręcić i wtedy tak jakby przeszedł przeszkodę i już było OK. Czy ktoś z Was z czymś takim się spotkał? Może to immobilizer jakoś tak działa (w tym czasie lampka cały czas migała tak jak bez kluczyka)?
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
O kurde, mam nadzieję, że nic nie zepsułem przepychając kluczyk na siłę :( Tak to jest: jako pierwsze auto to najlepiej kupować jakiś używany, bo nowego szkoda.
Myślałem, że ta blokada, o której już słyszałem, to jest blokada kierownicy i nie można ruszać kierownicą aż się kluczyka nie przekręci. Nie wiedziałem, że kluczyk się blokuje. No a w instrukcji chyba nic o tym nie było...
Dzięki za pomoc.
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
...bez zablokowamia kierownicy po wyjęciu kluczyka fabryczna blokada kierownicy nie zadziała, czy co...
Nie mam jak sprawdzić, ale podobno jeżeli kierownica nie była zablokowana, to wystarczy włożyć do stacyjki dowolny kluczyk, żeby zapobiec zablokowaniu przy kręceniu kierownicą.
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-11-10, 02:00
RWw napisał/a:
Nie mam jak sprawdzić, ale podobno jeżeli kierownica nie była zablokowana, to wystarczy włożyć do stacyjki dowolny kluczyk, żeby zapobiec zablokowaniu przy kręceniu kierownicą.
Moze nie tyle dowolny co taki, ktory umozliwi przekrecenie nim w stacyjce - jest to mechaniczna blokada nie majaca nic wspolnego z immobiliser'em.
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-01-02, 14:34
Trochę pomyślałem jak kobieta (o blond włosach ). Nigdy nie zwróciłem na to uwagi. Ale jak zapalam to kluczyk wkładam przyciskami centralnego zamka do góry. Wszystko działa bez problemu. Na odwrót jest kłopot, blokuje się. Może to jest problem z odpowiednim wsadzaniem?
Jaki to kluczyk? Jednostronny, czy dwustronny? W instrukcji nic na ten temat nie wyczytałem.
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum