Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 399 Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-09-13, 18:47
Lepiej szukaj Corolli E11, Almery N16 - chyba zakładasz 13tyś. więc na zabawy z Fiatem i w ogóle z dieslami bym sobie odpuścił - chyba, że masz co najmniej dodatkowo 2-3tyś. na doinwestowanie auta.
Z tego co wypisałeś:
o CLIO 2 - rozsądnie
o MEGANE - może być
o Xsara I i II - nie znam
o Focus I - rdza i gnicie
o Fiesta VI - podobnie jak wyżej - cena niewiele niższa niż Focus
o Civic VI - fajna ale drogie części i trudno o pewny egzemplarz
o Astra II (G) - awaryjny i strasznie sztywny
o Corsa C - nie znam
o 206 - przyjemne autko
Z poniższych modeli z ta kwota kupisz jedynie jajko z przykrą niespodzianką
o Ibiza III ( trzecia generacja) od 2002r
o Golf IV
o Polo 6N2 ( 3 generacja po liftingu po 1999r)
o Polo 9N po 2001 (4 generacja) (klosze od świateł okrągłe)
Może trochę subiektywnie ale tak to widzę
Ostatnio zmieniony przez marektbg 2010-09-13, 18:49, w całości zmieniany 1 raz
Lepiej szukaj Corolli E11, Almery N16 - chyba zakładasz 13tyś. więc na zabawy z Fiatem i w ogóle z dieslami bym sobie odpuścił - chyba, że masz co najmniej dodatkowo 2-3tyś. na doinwestowanie auta.
właśnie te Stilo jest doinwestowane inaczej bym nie pchał, te samochody które wymieniłeś są na mojej liście(bez coroli i nissana) strona wcześniej
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
jeździł ktoś Fiatem Stilo w Dieslu? mam okazje kupić będę jechał w środa/ czwartek obejrzeć. może jakieś rady ??
Ja jeździłem kilkunastoma sztukami.
1. Najsłabszy diesel się nie psuje.
2. Auta przed face liftingiem mają problemy z elektryką ( te, które mają przeciwmgielne z tyłu przy tablicy rej. są przed liftingiem ).
3. Duże kłopoty sprawia Klimatronik, więc lepiej brać z klimą manualną.
4. Dość szybko wycierają się fotele z niektórych materiałów.
Przed zakupem Dacii chciałem kupić stilo JTD, ale nie znalazłem ciekawego egzemplarza przez kilka miesięcy.
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Najsłabszy diesel miałem na myśli JTD do 105KM bodajże. Trochę awaryjne są te mocniejsze silniki, ale to już raczej w nowszych rocznikach.
Dużo o stilo i awariach dowiesz się na autocentrum.pl. Masz zakładkę najczęstsze usterki. Wystarczy poszukać.
W tych wcześniejszych stilo jeśli chodzi o elektrykę, to głównie pada elektryka świateł, szyby elektryczne i nieszczęsna wtyczka od Kompa, w której się piny luzują i do której dostaje się woda, centralny zamek, głośniki itp.
Są to naprawy nie trudne do usunięcia i jeśli ma się jakieś małe zaplecze chociażby w postaci garażu czy wiaty i wiedzy o elektryce w 99% da się usunąć samemu.
Ale Klimatronik obchodź szerokim łukiem. Za 10 tys. Kupisz wg mnie takie Stilo, w które się lepiej nie pchać. Lepiej szukać zadbanego Fiata Marea.
6 biegów jest w najmocniejszych wersjach benzynowych napewno - wersje abarth 2,4 litra. Części do niego są strasznie drogie.
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Ostatnio zmieniony przez matucha 2010-09-13, 21:54, w całości zmieniany 3 razy
matucha, wielkie dzięki, szukałem właśnie kogoś zorientowanego w temacie a nie że tam Fiat to zło itp...., samochód oczywiście nie będzie kosztował tych 10 ale trochę więcej
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
kończę poszukiwania, zdecydowałem się na stilo 1,9jtd 115 active (ta z klima manualna, w przyszłym tygodniu wrzuce fotki. Jedynie co muszę zmienić w samochodzie to sprzeglo ale stan techniczny bardzo dobry, no i jest w 100% bezwypadowy
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Ostatnio zmieniony przez maciek 2010-09-18, 20:50, w całości zmieniany 1 raz
kończę poszukiwania, zdecydowałem się na stilo 1,9jtd 115 active (ta z klima manualna, w przyszłym tygodniu wrzuce fotki. Jedynie co muszę zmienić w samochodzie to sprzeglo ale stan techniczny bardzo dobry, no i jest w 100% bezwypadowy
To jeden z moich NIEchciej listy, powód: zmień żarówkę w razie przepalenia (światło drogowe)– najlepiej przy policjancie na trasie (w przeciwnym razie dowód do zatrzymania).
Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 399 Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-09-19, 11:58
Czyli się udało. Stilo mi zewnętrznie się podoba, a i prowadzenie na pewno lepsze niż w Twojej Megance, silnik też potrafi dać przyjemność z jazdy - życzę bez problemowego użytkowania.
_________________ Teoria nie zrobi z nikogo praktyka :)
Świetny wybór, jeśli kiedyś będe kupował diesla to tylko fiatowskiego (ewentualnie opla z serii ctdi, bo tyo te same silniki)
TYLKO 1.9 jtd/cdti jest warty uwagi, reszta to porażka, wiem bo miałem 1,7 cdti a znajomy ma 1,3 cdti i powyżej 100 tysięcy zaczynają się niekończące się wydatki
no to różnie bywa widzę bo kumpel z roku ma prywatnie punto II F; 1.3 jtd 75KM z przebiegiem 220tys km i bez problemów chodzi, a na służbowym grande punto z tym samym silnikie tylko w wersji 90KM (zmienna geometria łopatek w turbinie) 250tys.km i zmieniane było jedynie sprzęgło (może by wytrzymało dłużej ale jeden z pracowników spalił je przy wyjeżdżaniu z zaspy śnieżnej). Oprócz eksploatacyjnych rzeczy jedynie w grande punto wymieniał mocowanie fotele pasażera ale to w ramach gwarancji jeszcze
zupełnie "nieoficjalnie" dowiedziałem się w salonie OPLA że 1.3 wytrzymuje ok 150 tysięcy przy normalniej eksploatacji a później to czysta loteria. A tyle co ja dołożyłem do swego byłego cuda to dziękuję bardzo - już nigdy więcej używanego diesla
no używany diesel to rzeczywiście kiepski pomysł (no ok, oprócz topornych, wolnossących klekotów które są niemalże pancerne w porównaniu z wtryskiem bezpośrednim). Ja tam cały czas jestem zwolennikiem szesnastozaworowych benzynówek i zdania nie zmienię (choć z ciekawością przyglądam się hybrydom lub uturbionym benzynom z wtryskiem bezpośrednim, ale czas pokaże ile są one warte)
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-09-19, 18:24
benny86 napisał/a:
Świetny wybór, jeśli kiedyś będe kupował diesla to tylko fiatowskiego
Ano właśnie zależy co się komu trafi. Znajomy miał to Punto z najmniejszym dieslem (nowe z salonu) - co on miał z tym silnikiem. I wtryski i sprężarka - dosłownie wszystkie plagi egipskie. Sprzedał auto b. szybko. I powiedział to co Benny86: nigdy więcej diesli.
STOP TO NIE JEST TEMAT CO JEST LEPSZE UŻYWANY DIESEL CZY BENZYNA. Wybrałem ten samochód z jednego powodu bo jest pewny, a jak mi co nawali to u tej osoby mam serwis i płace tylko za części
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum