Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Mój Duster 1.6 16V 4x2
Autor Wiadomość
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2010-11-03, 20:23   

piotrres napisał/a:
Czym? Opiłki w oleju nie występują...


Czym? Starymi przyzwyczajeniami z eksploatacji nowych silników. ;-)
Dlaczego piszesz, że nie występują? Przecież skoro mowa o docieraniu silnika, to chodzi m.in. (a w zasadzie przede wszystkim) o wzajemne dopasowywanie się w ruchu elementów metalowych silnika, co skutkuje ścieraniem się z nich drobnych cząstek metalu - szczególnie w pierwszym okresie użytkowania. Lepiej pozbyć się tego badziewia, chociażby na następne 10 kkm.
ZTCW nie doszliśmy jeszcze do takiego poziomu zaawansowania technicznego, umożliwiającego złożenie motoru z osobnych części od razu idealnie dopasowanych do współpracy ze sobą (a juz na pewno nie przypadku silników Dacii ;-) ).

piotrres napisał/a:
A jak fotki, fotki, fotki, to pierwszy problem techniczny (pęknięcia na dachu lakieru przy tylnej klapie) :-? :


Uuu... Wygląda to na skutek "pracy" nadwozia w trakcie jazdy po wertepach... sam nie wiem. :-?
_________________
Pozdrawiam.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-11-03, 21:08   

piotrres napisał/a:

A jak fotki, fotki, fotki, to pierwszy problem techniczny (pęknięcia na dachu lakieru przy tylnej klapie) :-? :
Obrazek
http://www.daciaklub.pl/f...p?p=67505#67505


Identyczne pęknięcia mam w moim MCV. Od poczatku ekspolatacji i w tym samym miejscu. Wystarczyło zamalować zaprawką i od 3.5 roku nic się nie dzieje.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-11-03, 22:12   

RZLukas napisał/a:
czyli to pewne że każdy Duster będzie miał ten sam problem z lakierem w tym miejscu?

Wiadomo: pewności nie ma ale jest to prawdopodobne. Ze względu na identyczny podział technologiczny nadwozia można się tego spodziewać i w Dusterze i w Sandero i w MCV (vide: post Jana Ostrzycy)
leo napisał/a:
Uuu... Wygląda to na skutek "pracy" nadwozia w trakcie jazdy po wertepach... sam nie wiem. :-?


Ja też nie wiem, bo po jakichś straszliwych wertepach się nie wożę. Owszem zdarza mi się
opuścić nasze gładkie jak marmur nagrobka drogi :lol: ale bez przesady.
W takich warunkach jeździ się nie za szybko i raczej ostrożnie (chyba że na rajdzie, lub w filmach reklamowych)
Inna rzecz, że często na drodze gruntowej potrafi mniej trząść niż na niejednej "krajówce" :lol:

jan ostrzyca napisał/a:
Identyczne pęknięcia mam w moim MCV. Od początku eksploatacji i w tym samym miejscu. Wystarczyło zamalować zaprawką i od 3.5 roku nic się nie dzieje.

Po prostu zrelaksowały się naprężenia w mastyce pokrywającej spoinę i lakier pękł.
Cóż, nadwozie 5-drzwiowe jest mniej sztywne na skręcanie (w tym kontekście leo ma trochę racji) niż 4-drzwiowe i... mamy efekt. Mechanik z którym rozmawiałem, twierdzi, że to dość częsta przypadłość nadwozi kombi/hatchback, tylko: a. mało kto to zauważa jak auto jest wysokie, b. w wielu konstrukcjach leci tam uszczelka, więc tym bardziej nic nie widać.
U renówek najczęściej przydarza(ło) się to w Clio II
Dzięki za pocieszenie Janie. W tym akurat miejscu nie ma co korodować, więc wystarczy przymalować. Sęk w tym, że zaprawka w kolorze "bleu mineral" do Dustera jest jeszcze niedostępna. :-? Więc pewnie zadanie sceduję na ASO w ramach gwarancji (robota blacharsko-lakiernicza w ramach gwarancji poniżej 3h nie wymaga konsultacji z RP)
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-11-03, 22:21, w całości zmieniany 3 razy  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-11-03, 22:33   

leo napisał/a:
Przecież skoro mowa o docieraniu silnika, to chodzi m.in. (a w zasadzie przede wszystkim) o wzajemne dopasowywanie się w ruchu elementów metalowych silnika, co skutkuje ścieraniem się z nich drobnych cząstek metalu - szczególnie w pierwszym okresie użytkowania.

Hmm, sam nie wiem. Obecnie mówi się o "ukladaniu się" silnika niż docieraniu. Te silniki są wykonywane w technikami CNC więc powtarzalność części jest dużo wyższa niż kilkanaście lat temu, nawet w Dacii (gdzie na pewno nie robi ich Fierar Ţigănească ;-) )
Jeżeli trzymać się tego co proponuje oficjalny serwis to ta pierwsza wymiana oleju miałaby nastąpić po 30 kkm.
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2010-11-04, 01:02   

piotrres napisał/a:
Hmm, sam nie wiem. Obecnie mówi się o "ukladaniu się" silnika niż docieraniu.


Kwestia nazewnictwa? BTW w instrukcji wciąż jak byk stoi "Docieranie"... ;-)
Jak rozumiesz owo "układanie się" - na czym ono polega?

piotrres napisał/a:
Te silniki są wykonywane w technikami CNC więc powtarzalność części jest dużo wyższa niż kilkanaście lat temu, nawet w Dacii (gdzie na pewno nie robi ich Fierar Ţigănească ;-) )


Na pewno dokładność wykonania elementów naszych 1,6 16V jest większa, niż w przypadku dolnozaworowej Warszawy (ech, to było auto :mrgreen: ), ale w cuda nie wierzę. Przecież tu decydują dosłownie tysięczne części mm, części są ruchome i złożone z pewnymi luzami, poza tym pracują w dużej rozpiętości cieplnej... To wszystko musi się dotrzeć. A skąd się bierze podwyższone spalanie nowego silnika, jeśli nie z konieczności pokonania większych oporów docierającego się silnika?

piotrres napisał/a:
Jeżeli trzymać się tego co proponuje oficjalny serwis to ta pierwsza wymiana oleju miałaby nastąpić po 30 kkm.


Wiesz... Moje prywatne zdanie o fabrycznej instrukcji już wyraziłem w innym wątku ;-) - oczywiście nie mam zamiaru poprawiać producenta na każdym kroku, jakobym "wiedział lepiej" :mrgreen: - ale lata doświadczenia coś tam czasem podpowiedzą.
Przy odbiorze auta sam dealer zasugerował mi tę wymianę po 5 kkm (którą można zrobić jak najbardziej dobrowolnie). Ja i tak zamierzałem to zrobić, chociaż wcześniej - między 1 a 3 kkm, ale może faktycznie poczekam do tych 4-5 kkm.
Oczywiście mam świadomość, że taka wymiana nie jest absolutną koniecznością, ale jeśli mogę za równowartość baku paliwa lub mniej (tak przypuszczam) zafundować motorkowi świeżą oliwę, żeby nie musiał międlić tego zasyfionego oleju przez kolejne dziesiątki kkm... to czemu nie? ;-)
_________________
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez leo 2010-11-04, 01:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
lurtz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 123
Skąd: znienacka
Wysłany: 2010-11-04, 15:56   

Ja u siebie po 3k wymienilem olej i filtr i powiem ze nie zaluje. Strasznie dziwne jest tez to ze na wyzszych obrotach przy zimnym silniku przestal wydawac glosny metaliczny dzwiek. Nie widze zwiazku, ale tak sie naprawde stalo :)
 
jan 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 05 Wrz 2010
Posty: 14
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2010-11-04, 18:07   

Nie mogę sobie wyobrazić w tych rys, w którym to miejscu?
_________________
jan
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-11-04, 19:11   

leo napisał/a:
Przy odbiorze auta sam dealer zasugerował mi tę wymianę po 5 kkm (którą można zrobić jak najbardziej dobrowolnie)
To samo mi również zaproponowano - ale nawet gdyby nie i tak bym to zrobił. No bo bez jaj, na pierwszym oleju (na dotarciu) 2 lata lub 20kkm - to lekka przesada.
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-11-04, 20:09   

jan napisał/a:
Nie mogę sobie wyobrazić w tych rys, w którym to miejscu?

Aby ułatwić Ci lokalizację załączam poniższy fotomontaż.

Co do oleju, to dopadłem dzisiaj dwóch speców od silników ( jeden z nich projektował min. układ do współ zasilania diesla...LPG, coś podobnego jak tutaj: http://www.autocentrum.pl...mia-i-ekologia/ ) i twierdzi, że: dostaje się silnik dotarty i nie widzi potrzeby wymiany oleju w nowoczesnych silnikach wcześniej jak przed 20..30 kkm :-|
Komentarze: "to nie duży fiat czy polonez :lol: "
Myślę, że dla św. spokoju zrobię nadplanową wymianę oleum.

pękniecie_lakieru.jpg
Plik ściągnięto 11362 raz(y) 119,33 KB

_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-11-04, 20:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-11-04, 20:18   

piotrres napisał/a:
Myślę, że dla św. spokoju zrobię nadplanową wymianę oleum.
Na pewno nie zaszkodzi ... a poza tym św. spokój to rzecz niezmiernie ważna. ;-)
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2010-11-05, 01:31   

lurtz napisał/a:
Ja u siebie po 3k wymienilem olej i filtr i powiem ze nie zaluje. Strasznie dziwne jest tez to ze na wyzszych obrotach przy zimnym silniku przestal wydawac glosny metaliczny dzwiek. Nie widze zwiazku, ale tak sie naprawde stalo :)


Pan w salonie stwierdził, że po tej wymianie oleju silnik zacznie też mniej palić. Również nie widzę związku, ale... kto tam go wie... :lol:

piotrres napisał/a:
Co do oleju, to dopadłem dzisiaj dwóch speców od silników ( jeden z nich projektował min. układ do współ zasilania diesla...LPG, coś podobnego jak tutaj: http://www.autocentrum.pl...mia-i-ekologia/ ) i twierdzi, że: dostaje się silnik dotarty i nie widzi potrzeby wymiany oleju w nowoczesnych silnikach wcześniej jak przed 20..30 kkm :-|
Komentarze: "to nie duży fiat czy polonez :lol: "


Dalej z uporem maniaka pytałbym: po co więc w instrukcji ta nota o docieraniu i specjalnym traktowaniu przynajmniej przez pierwszy kkm?
Z jednym się zgodzę - to nie "kredens" czy "porszonez", silnik jest dokładniej wykonany i lepiej wstępnie dotarty, ale dalej jest to jedynie wstępne dotarcie. Nikt w fabryce nie będzie się bawił w docieranie silnika na stanowisku przez ok. dobę (uśredniłem czas przejechania owego tysiąca km), bo nie ma na to ani czasu, ani paliwa, ani warunków.

piotrres napisał/a:
Myślę, że dla św. spokoju zrobię nadplanową wymianę oleum.


IMHO bardzo dobrze zrobisz, i w Twoim przypadku im szybciej, tym lepiej (wszak już sporo przejechałeś). Prośba: napisz potem, czy pojawiły się jakieś bardziej lub mniej wytłumaczalne efekty. ;-)
_________________
Pozdrawiam.
 
tolkiszon82 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: "--"
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 117
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-11-05, 07:14   

mi u dilera powiedziano ze prawdopodobnie producent zalewa na poczatek silnik odrobine gestszym olejem i po wymianie dlatego auto lepiej sie zbiera mniej pali i jest cichsze ale to info nie sprawdzone jak sie wyrazil Pan Wojtek z Nazaruka to sa tylko ich domysly
_________________
Przepraszam za orografie :)
 
jan 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 05 Wrz 2010
Posty: 14
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2010-11-05, 12:56   

[quote="piotrres"]
jan napisał/a:
Nie mogę sobie wyobrazić w tych rys, w którym to miejscu?

Aby ułatwić Ci lokalizację załączam poniższy fotomontaż.

Dziękuje za foto
_________________
jan
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-11-05, 14:57   

tolkiszon82 napisał/a:
mi u dilera powiedziano ze prawdopodobnie producent zalewa na poczatek silnik odrobine gestszym olejem i po wymianie dlatego auto lepiej sie zbiera mniej pali i jest cichsze ale to info nie sprawdzone jak sie wyrazil Pan Wojtek z Nazaruka to sa tylko ich domysly


W ASO powiedziano mi, że dacie są fabrycznie zalewane półsyntetykiem. Więc te wszystkie nieporozumienia "wymieniać/nie wymieniać" związane są chyba z przesadną oszczędnością fabryki.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
kisu 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4
Rocznik: była 2011 - jest 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 124
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2010-11-05, 15:53   

tolkiszon82 napisał/a:
mi u dilera powiedziano ze prawdopodobnie producent zalewa na poczatek silnik odrobine gestszym olejem i po wymianie dlatego auto lepiej sie zbiera mniej pali i jest cichsze ale to info nie sprawdzone jak sie wyrazil Pan Wojtek z Nazaruka to sa tylko ich domysly


Jak kilka lat temu kupowałem skodę - było tak samo - tj. w nowym aucie zalany był półsyntetyk (marka i rodzaj oleju podany był na tabliczce przyklejonej na obudowę silnika) - potem wymiana oleju (zalecana) po 1,5 kilo km (benzyna 1.4) już na syntetyk - więc może coś w tym jest
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3550
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2010-11-05, 15:56   

piotrres napisał/a:

Po prostu zrelaksowały się naprężenia w mastyce pokrywającej spoinę i lakier pękł.
Cóż, nadwozie 5-drzwiowe jest mniej sztywne na skręcanie (w tym kontekście leo ma trochę racji) niż 4-drzwiowe i... mamy efekt. Mechanik z którym rozmawiałem, twierdzi, że to dość częsta przypadłość nadwozi kombi/hatchback


Nie mogę pojąć, jakie tam są naprężenia... jeśli chodzi o koszenie budy na lewo/prawo, to klapa musiałaby wyjść daleko z futryny już przy 2 stopniach kątowych, a w punkcie, gdzie jest pęknięcie, przemieszczenia byłyby nadal liczone w mikronach.
Może właśnie przez to, że klapa uniemożliwia koszenie tyłu, a wisi tylko dwupunktowo na zawiasach, naroża dachu pracują silniej?
Przemieszczenia góra/dół spowodowane ciężarem i drganiami klapy? Chyba nie poszłyby tak daleko do przodu... Może tej masy jest tam zbyt dużo (złe pasowanie), przez co skurcz przy schnięciu spowodował zapadnięcie i rysę na twardym lakierze. Nadwozia 5-drzwiowe znane są od dawna i nie miałem problemu w Polonezie, a w Felicji też nic się nie dzieje, choć często jeżdżę z nie zamkniętą klapą.
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-11-05, 17:49   

eplus napisał/a:
Może właśnie przez to, że klapa uniemożliwia koszenie tyłu, a wisi tylko dwupunktowo na zawiasach, naroża dachu pracują silniej?


No to by oznaczało, że pracuje jako przekrój (prawie) otwarty bo zawiasy plus zamek trudno uznać za element zapobiegający paczeniu się przekroju (myslę o warunkach brzegowych na końcu) . Pomiędzy klapą a ramą zamykającą wykrój jest uszczelka, a ta jest podatna , więc klapa prawie nie przenosi obciążeń.

eplus napisał/a:
Przemieszczenia góra/dół spowodowane ciężarem i drganiami klapy? Chyba nie poszłyby tak daleko do przodu...,


Też to odrzuciłem

eplus napisał/a:
Może tej masy jest tam zbyt dużo (złe pasowanie) przez co skurcz przy schnięciu spowodował zapadnięcie i rysę na twardym lakierze.


Biorę to pod uwagę. :-?

eplus napisał/a:
Nadwozia 5-drzwiowe znane są od dawna i nie miałem problemu w Polonezie, a w Felicji też nic się nie dzieje, choć często jeżdżę z nie zamkniętą klapą.

J.w., zakładam że klapa nie jest elementem wytrzymałościowym nadwozia. To nie luk w kadłubie samolotu, który po zaryglowaniu stanowi element struktury nośnej.

Nie sądzę by Dacia zrobiła taką wtopę konstrukcyjną (to nie "przejściówka" studencka, tylko poważny projekt), choć, mechanik z którym rozmawiałem przyznał, że podobna przypadłość zdarza się w Clio II i nie tylko....
A serwis ew. naprawę zaakceptował bez żadnych oporów. Tylko , trzeba odstawić im wehikuł na dni kilka.
____________________________________
P.S.1: A kolega to po samochodach, czy lotnictwie ?
P.S.2: douże odkształcenia niekoniecznie oznaczają wysoki poziom naprężeń (vide: gumka od majtek vs. struna fortepianowa :-) )
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3550
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2010-11-05, 19:30   

Ja elektronik, ale z techniki liznąłem wszystkiego po trochu. :mrgreen:
Wiadomo o tym z gumką, nawet miałem napisać, że ten "mastyk" to ze szkła czy porcelany, bo mikronowe przemieszczenie mogłoby w tych materiałach wywołać pęknięcie. W plastelinie czy akrylkicie nie powinno.
Klapa zamocowana 3-punktowo: 2 zawiasy i rygiel zamka na dole mogłaby stabilizować te 3 punkty na 1 płaszczyźnie prawie pionowej, co przy koszeniu budy powodowałoby, że narożniki dachu na zewnątrz zawiasów nadrabiałyby całą "strzałkę" wychylając się jak jakieś uszy jamnika, lewy w górę a prawy w dół, a na następnej dziurze odwrotnie.
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2010-11-05, 23:34   

Moim zdaniem (co popieram m.in. obserwacjami) każde nadwozie samonośne, szczególnie z wieloma otworami drzwiowymi, będzie "pracować" i odkształcać się w ruchu pojazdu. Dodajmy, że blachy Dustera są dość cienkie (przypuszczam, ze poldek czy felka są nieco sztywniejsze, także z powodu grubszego poszycia). Odkształcenia mogą powodować takie kwiatki, jak u Piotrresa, ale ja nie martwiłbym się nimi - chyba, że pójdą dużo dalej lub będą się pogłębiać.
Moje tico też się wygina i przegina na wiele stron, zależnie od załadunku i podłoża :lol: (chociaż pęknięć nie ma), no i jeździ ponad 12 lat.
Będę obserwował mojego dusty'ego pod tym kątem i nie omieszkam wspomnieć tutaj, jeśłi coś się objawi (o ile mnie Piotrres z wątku nie przegoni :mrgreen: ).
_________________
Pozdrawiam.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3550
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2010-11-06, 07:03   

RzLukas napisał/a:
piotrres, czyli to pewne że każdy duster będzie miał ten sam problem z lakierem w tym miejscu??

Na 100%. Jedyny wyjątek to Duster Cabrio. :mrgreen:
A co do sztywności - test z malucha. Wjechać jednym kołem na wysoki krawężnik. Czy drzwi się normalnie otwierają i zamykają? W maluchu nie, ale jeśli Duster też będzie miał problemy, to chyba nazywa się to "niezgodność towaru z umową". :-/
Ostatnio zmieniony przez eplus 2010-11-06, 07:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
jan 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 05 Wrz 2010
Posty: 14
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2010-11-06, 07:41   

Ciągle myślę o tych "rysach" Sam już nie wiem a może nie kupować?
_________________
jan
 
Cendra 



Marka: Skoda / FSO
Model: Citigo / 125p, Syrena 104
Silnik: 1.0 / 1.5 , 0,8
Rocznik: 12 / 83, 71
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 390
Skąd: Ciechanów/Warszawa
Wysłany: 2010-11-06, 10:59   

leo napisał/a:
felka są nieco sztywniejsze


Felicja i jej starsza siostra Favorit miały z tym spore problemy. Bez rozpórki z przodu szybko pękały im z przodu szyby ;) Może do Dustera też będą rozporki między tylne kielichy :?:

Przypomniało mi się jeszcze o sztywności... Kiedyś oglądałem Fiestę do kupienia, to jak na kanale podnieśliśmy przód na podnośniku to drzwi się nie chciały otworzyć :lol: Dodam, że nie była zardzewiała ;)
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-11-06, 14:24   

jan napisał/a:
ciągle myślę o tych "rysach" Sam już nie wiem a może nie kupować?

Jan Ostrzyca parę postów wyżej pisał, że podobny problem miał w MCV'ce, przejechał to zaprawką i 3,5 roku spokój.

Powoli mi się tu robią technikalia, więc nowy temat, gdzie indziej:
http://www.daciaklub.pl/f...p?p=67805#67805
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-11-06, 14:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-11-06, 16:36   

piotrres napisał/a:
Jan Ostrzyca parę postów wyżej pisał, że podobny problem miał w MCV'ce, przejechał to zaprawką i 3,5 roku spokój.


Jeśli nadwozie pracuje w taki sposób to jest ewidenta wada konstrukcyjna auta. MCV ma cholernie długi rozstaw kół i wyraźne problemy ze sztywnością nadwozia przy przekosach. W takich razach coś mi wyraźnie rypi z tyłu budy. Unikam sytuacji, gdy nadwozie jest poddane skręcaniu. Składam to na pochodzenie dłuuugiego MCV od krótkiego sedana

W dusterze, krótszym i projektowanym jako SUV coś takiego nie powinno mieć miejsca. Auto 4x4 MUSI miec rezerwę wytrzymałości na skręcanie budy. Ja nie mam z tym większych problemów i jestem po gwarancji, ale kolegom z popękanym lakierem polecam zasięgnięcie opinii rzeczoznawcy i ostrą grę z RP. W koncu wydajemy kilkadziesiąt tysięcy złociszy nie po to żeby pędzlować zaprawkami nowe samochody, że nie wspomnę o BEZPIECZEŃSTWIE używania auta, które w szwach trzeszczy.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-11-06, 17:42   

jan ostrzyca napisał/a:
Auto 4x4 MUSI miec rezerwę wytrzymałości na skręcanie budy. Ja nie mam z tym większych problemów i jestem po gwarancji, ale kolegom z popękanym lakierem polecam zasięgnięcie opinii rzeczoznawcy i ostrą grę z RP.

Janie w nadwoziu nic nie trzeszczy. Serwis zaakceptował naprawę bezboleśnie, natomiast zmartwiło mnie to:


no po prostu luzik :shock:
W Loganie dość intensywnie używanym przez 5,5 roku, na dość parszywych drogach nic takiego nie miałem
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-11-06, 17:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne