Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1.4 16V 100 kM
Rocznik: 2008 (III)
Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 45 Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-10-01, 19:30
Dobry Wieczór. Poczytuję forum, jeszcze początkowo stare, od kwietnia. Od wtedy właśnie szukając dobrej oferty zakupu nowego auta trafiłem na stronę Daci i stwierdziłem, ze trzeba się sprawie przyjrzeć. W maju zaliczyłem nawet jazdę próbną, co tylko umocniło mnie w przekonaniu, że to dobre auto.
Zakup planuję na lato/jesień 2008 i póki co waham się między Thalią i Loganem. Do Thalii przekonuje mnie o wiele lepsze wyposażenie i estetyka kokpitu (żona patrzy przez ramię ;) ) w podobnej cenie.
Tak naprawdę przede wszystkim boję się w Loganie...rdzy.
Tak czy owak na pewno będę Was czytał przez długi czas, a może i dłużej już jako posiadacz Logana :)
Witam jeszcze raz i przepraszam za przydługie powitanie...
pozdrawiam Reigner
To jest info z salonu Reanult, sam szukałem jakichś info na ten temat, ale bez powodzenia.
A w moim salonie sprzedawca twierdził, że Renault zachęcony sukcesem Logana także na rynkach zachodnich, rozważa wprowadzenie tego modelu w miejsce Thalii.
Z tym, że nie potrafię zweryfikować tej informacji, dlatego myślałem, że coś wiesz na ten temat
Logany maja stanowic docelowo 30% sprzedawanych samochodow przez koncern Renault w roku 2010 i to jest jedyna pewna wiadomość :)
[ Dodano: 2007-10-02, 10:47 ]
Reigner napisał/a:
Dobry Wieczór.
Witaj.
Reigner napisał/a:
Zakup planuję na lato/jesień 2008 i póki co waham się między Thalią i Loganem. Do Thalii przekonuje mnie o wiele lepsze wyposażenie i estetyka kokpitu (żona patrzy przez ramię ;) ) w podobnej cenie.
Tak naprawdę przede wszystkim boję się w Loganie...rdzy.
Cokolwiek byś nie wybrał na pewno będziesz zadowolony. Ja napiszę co nas skłoniło akurat do Logana a nie Thalii:
- Logan jest nieco większy
- z podobnym wyposażeniem Thalia jest droższa o 4-6 tys. złotych (jedyne czego moze Ci brakować w Loganie to regulacja położenia kierownicy - lepiej sprawdzić przed zakupem jak sie czujesz z domyślnym ustawieniem oraz ISOFIX jeśli jesteś nim w ogóle zainteresowany)
- "klocki", z których auta zostały poskładane są w dużej mierze identyczne
- mimo wszystko Logan wygląda imo bardziej estetycznie
głównie oczywiście przesądziły pieniądze.
Co do rdzy - oba auta mają kiepską powłokę lakierniczą (jak niestety większość aut na rynku tej klasy) ale jak to się będzie rzeczywiście sprawdzać lub nie - zobaczymy dopiero za 5-6 lat.
Różnice w wyposażeniu pomiędzy Thalią All-Inclusive oraz Loganem Laureate (wersje z klimatyzacją/radiem, lakier metalik z pamięci):
- regulowane położenie kierownicy
- automatyczna klimatyzacja zamiast ręcznej
- poduszka pasażera (można dokupić w Loganie)
- czujnik temperatury zewnętrznej
- podwójne reflektory
- ISOFIX na tylnych bocznych miejscach
cena Thalii cennikowa z silnikiem 1.2 16V: 41 550
cena Logana cennikowa z silnikiem 1.4: 36 600
Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1.4 16V 100 kM
Rocznik: 2008 (III)
Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 45 Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-10-04, 20:07
Vandergaart, generalnie ok, ale jest parę "ale":
1) Zgoda - Logan mnie również bardziej się podoba, ale tylko z zewnątrz. W środku porównywanych wersji estetyka (tapicerka, chromowane albo "chromowane" klakmki itp.) Thalii bije na głowę wersję Laureat
2) Nie wiem na czym opierasz osąd co do nietrwałości powłoki lakierniczej thalii. Chętnie poczytałbym o tym jakieś krytyczne uwagi, ale pomimo że szukałem, nie znalazłem. A że thalia jest na rynku już od (chyba) 1999r. - w tej sytuacji można już być w miarę spokojnym o walkę z rdzą przez te 6-8 lat od zakupu.
Inaczej z Loganem :( Jest na rynku zaledwie 3 lata, więc za krótko, by nawet przy braku jakichkolwiek problemów z korozją być spokojnym. A przecież wiemy, że z tym "brakiem jakichkolwiek problemów" w przypadku Logana, to już dziś w niektórych egzemplarzach nie jest tak różowo. :(
3) Plusy Logana to na pewno znaaacznie więcej miejsca z tyłu, no i trwalsze i wyższe zawieszenie.
4) CENA
Tu ważne "ale"- Logan 1.4 Laureate kosztuje 33.500 + klimatyzacja manualna + radio CD. Zatem nawet z niedawną promocją radio CD + klima = 1.600 daje nam to 35.100
A thalia, uwzględniając wieczną promocję wys.4000 zł przy zakupie - 37.550.
Logan ma szanse wygrywać cenowo, ale sytuacji różnicy zaledwie o 2.500 zł naprawdę trudno o wybór Dacii...
Na szczęście jeszcze mam trochę czasu do zakupu
dodam jeszcze thalia jest taryfikowana za przeglady wg stawek reno - jakies 30% drozej niz dacia, do tego znacznei krotsza gwarancja, a thalia ma sporo psujacych sie drobiazgow typu centralny zamek, zamek bagażnika, uszczelki czy ogranicznik schowka... i jak mysle zywot thali to jeszcze rok 2 potem nie beda na europe robili clio sedna bo jest dacia tak mysle..w europie sedany sa malo popularne... a jest bedze clio kombi.. natomiast logan jest konstrukcja rozwojowa...
Tak więc potwierdzasz niejako Kratylos, to co napisałem powyżej i o czym słyszłem od znajomego sprzedawcy
Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1.4 16V 100 kM
Rocznik: 2008 (III)
Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 45 Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-12-03, 21:19
Kratylos napisał/a:
... i jak mysle zywot thali to jeszcze rok 2 potem nie beda na europe robili clio sedna bo jest dacia tak mysle..w europie sedany sa malo popularne... a jest bedze clio kombi.. natomiast logan jest konstrukcja rozwojowa...
Zastanawiam się właśnie, czy można w związku z tym w "dzisiejszych czasach" obawiać się o części do Thalii, tak za 5-8 lat?? Coś nie wydaje mi się, by koncern Renault nie zabezpieczył części do auta produkowanego przez 10 lat...
Inna i równie ciekawa sprawa, to zamienniki, bo przecież bazować na samych oryginalnych częściach może byćn (w przypadku niektórych awarii) ciężko.
Dobry Wieczór. Poczytuję forum, jeszcze początkowo stare, od kwietnia. Od wtedy właśnie szukając dobrej oferty zakupu nowego auta trafiłem na stronę Daci i stwierdziłem, ze trzeba się sprawie przyjrzeć. W maju zaliczyłem nawet jazdę próbną, co tylko umocniło mnie w przekonaniu, że to dobre auto.
Zakup planuję na lato/jesień 2008 i póki co waham się między Thalią i Loganem. Do Thalii przekonuje mnie o wiele lepsze wyposażenie i estetyka kokpitu (żona patrzy przez ramię ;) ) w podobnej cenie.
Tak naprawdę przede wszystkim boję się w Loganie...rdzy.
Tak czy owak na pewno będę Was czytał przez długi czas, a może i dłużej już jako posiadacz Logana :)
Witam jeszcze raz i przepraszam za przydługie powitanie...
pozdrawiam Reigner
Witam
Sam mam Renault Thalie kupilem ja zanim jescze pojawil sie Logan. Z tym wyposażeniem masz racje obecnie w fazie 4 to juz klima automatyczną możesz dostać. No ale wracajac do konkretow to wszystko zalezy czego tak naprawde oczekujesz i jakie masz plany zyciowe. Ja naprzyklad przwdopodobnie zamienie na dacie bo niedlugo pojawi mi sie 3 dziecko i do thali nie wejda mi trzy foteliki dzieciece a zato do logana owszem (sprawdzilem juz). Zatem jesli chcesz miec trojke dzieciakow to polecam Logana jak tylko dwojke to juz tak bardzo miejscem z tylu niemusisz sie przejmowac (chociaz lepiej miec wiecej miejsca). Tak pozatym ja do samochodow mam podejscie takie jak w powiedzeniu jakiegos amerykanina. "Dom kupuj najdrozszy na jaki cie stac a samochod najtanszy w jakim mozesz sie pokazac".
Jacek
Black Eryk: Proszę o używanie opcji 'edytuj'...
Kratylos napisał/a:
dodam jeszcze thalia jest taryfikowana za przeglady wg stawek reno - jakies 30% drozej niz dacia, do tego znacznei krotsza gwarancja, a thalia ma sporo psujacych sie drobiazgow typu centralny zamek, zamek bagażnika, uszczelki czy ogranicznik schowka... i jak mysle zywot thali to jeszcze rok 2 potem nie beda na europe robili clio sedna bo jest dacia tak mysle..w europie sedany sa malo popularne... a jest bedze clio kombi.. natomiast logan jest konstrukcja rozwojowa...
Z tego wszystkiego to nawalil mi tylko ogranicznik schoka.
Obecnie mam 86000 przejechane.
Wczesniej ktos wspominal o kiepskim lakierze i ma racje latwo sie rysuje, ja mam wersje niemetaliczna i niewiem jak lakiery metaliczne wypadaja pod tym wzgledem.
Generalnie jesli chodzi o przeglady to w mojej thali mam je co 30 000 i nic w instrukcji niema o jakis przegladach co 10 000 dla diesli tylko mam jezdzic na te standardowe co 30000 wiec narazie mam zrobione dwa. Jak narazie nic z zawieszeniem sie niedzieje na przegladzie (tym na stacji diagnostycznej po 3 latach ekslatacji) wszystko bylo OK a robilem go 4 miesiace temu z przebiegiem okolo 76000. Generalnie duza nia jezdze przez 3 lata i 4 miesiace zrobilem 86000 tylko ze przez okolo 1 rok i 3 miesiace niebylo mnie w Polsce i thalia byla tylko utrzymywana w stanie gotowosci (regularnie ktos z rodziny robil nia jakas mala rundke)
Black Eryk: Proszę o używanie opcji 'edytuj'...
AHA
Moim zdaniem wlasnie modele schylkowe takie ktore maja wyjsc z uzycia jak faza 4 thali ktora prwdopodobnie przestanie byc produkowana (no bo poco komu wewnetrzna konkurecja) sa najbardziej dopracowane. W nich wszystkie bledy projektowe sa juz pousuwane. Tutaj dodam cytat mechanika ktory wymianial mi olej przy 5000 (wymienilem zeby sie pozbyc ewentualnych pozostalosci docierania, zreszta w ASO zalecali to zrobic, oczywiscie niewymienialem w ASO :) ), zatem ogladajac podwozie stwierdzil "widze ze dali dodatkowa warstwe powloki antykorozyjnej" a drugi cytat "wkoncu ktos zadbal o mechanikow" dotyczylo to latwego dostepu do filtra oleju, ja mam faze 3 niewiem jaki jest dostep do filtra w fazie 2.
Pozdrawiam
Jacek
Ostatnio zmieniony przez Black Eryk 2008-01-28, 06:10, w całości zmieniany 2 razy
Zastanawiam się właśnie, czy można w związku z tym w "dzisiejszych czasach" obawiać się o części do Thalii, tak za 5-8 lat?? Coś nie wydaje mi się, by koncern Renault nie zabezpieczył części do auta produkowanego przez 10 lat...
Nie sądze, na pewno Clio (starszego typu) bedą tłuc jescze wiele lat na świecie. Na przykład starą meganka jest wciąz obecna w ofercie dilerów Renault w
ameryce Pd. A z innej beczki, na przykład Peugeot 405 jest ciągle produkowany, o ile sie nie mylę na bliskim wschodzie.
Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1.4 16V 100 kM
Rocznik: 2008 (III)
Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 45 Skąd: Poznań
Wysłany: 2008-01-12, 10:53
Dzieki za informacje, uspokoiliście mnie. Mimo wszystko (wspominałem gdzieś na forum o małej ilości miejsca z tyłu thalii) wybór padnie niemal na pewno na thalię, m.in. właśnie dlatego, że nie zakładam dalszego rozmnożenia rodziny, a moje 185 cm+żona+córki 3 lata i 6 lat + 35 kg kłaczącej masy labradora (uffff... troche tego jest) powinno się w thalii zmieścić.
O auto planuje dbać i użytkować je do zajechania, czyli minimum jakichś 8-10 lat. Mam nadzieję, że za kilka lat 15 letnia córka zmieści się z tyłu ;)
Jak czytam posty w stylu jacala (chodzi mi o niby "mały przebieg" 80.000 km przez 3,5 roku) to nie wiem, jak siebie określić, bo kierowca niedzielny to wychodzi i tak zbyt szumnie :D Nie sądzę, bym zrobił więcej rocznie niż 15.000 km , dlatego wybiorę wersję all inclusive z silnikiem 1.4 16 V 100 KM. Mam nadzieję, że nie będzie bardziej awaryjny niż 75 KM.
Aha, w renault nie potwierdzają wyjścia ze sprzedaży thalii, ale prawdopodobnie nie bedzie już sprzedawany silnik 1.4 100 KM, tylko 1.2 100 KM. No, tego 1.2 tak wyżyłowanego, to już bym się obawiał....
Black Eryk: Proszę o używanie opcji 'edytuj'...
A może by kilka postow z tego topicu przerzucić do oddzielnego wątku Logan vs. Thalia?? Na pewno wśród czytających forum jest wiele osób zastanawiających się nad takim wyborem...
Ostatnio zmieniony przez Black Eryk 2008-01-28, 06:12, w całości zmieniany 1 raz
A może by kilka postow z tego topicu przerzucić do oddzielnego wątku Logan vs. Thalia?? Na pewno wśród czytających forum jest wiele osób zastanawiających się nad takim wyborem...
No to juz admina sprawa.
A tak swoja droga to ja juz zamowilem dacie i na poczatku marca teoretycznie mam ja odebrac. A swoja droga to bede mial i dacie i thalie (niechcialem sprzedawac 3 letniego auta toc to wyrzucanie pieniedzy w bloto) wiec moge je latwo prownac.
Na poczatku marca odbieram a zamawialem tydzien temu
Black Eryk: Proszę o używanie opcji 'edytuj'...
Reigner napisał/a:
Nie sądzę, bym zrobił więcej rocznie niż 15.000 km , dlatego wybiorę wersję all inclusive z silnikiem 1.4 16 V 100 KM. Mam nadzieję, że nie będzie bardziej awaryjny niż 75 KM.
Aha, w renault nie potwierdzają wyjścia ze sprzedaży thalii, ale prawdopodobnie nie bedzie już sprzedawany silnik 1.4 100 KM, tylko 1.2 100 KM. No, tego 1.2 tak wyżyłowanego, to już bym się obawiał....
Przy takim przebiegu to niema co sie rzucac na diesla.
A silnik wybrales chyba dobry ja jakbym mial brac benzyne to napewno jakis 16V tylko zastanawial bym sie czy 1,4 czy moze 1,6. Najlepiej to 1,6 16V i okolo 100 KM ten silnik byl napewno montowany to starszej wersji meganki zreszta ten 1,4 16V rowniez.
Ostatnio zmieniony przez Black Eryk 2008-01-28, 06:13, w całości zmieniany 1 raz
Benzyniaki nawet gdy są wyżyłowane to są bardziej odporne w przeciwienstwie do diesli. Dlatego nawet ten 1.2 ze 100KM spokojnie da rade przetrwać u Ciebie 10 lat - czyli maks 150000km - czyli rocznie nie wiecej niz 15tys , a potem bedzie remont silnika.
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Benzyniaki nawet gdy są wyżyłowane to są bardziej odporne w przeciwienstwie do diesli. Dlatego nawet ten 1.2 ze 100KM spokojnie da rade przetrwać u Ciebie 10 lat - czyli maks 150000km - czyli rocznie nie wiecej niz 15tys , a potem bedzie remont silnika.
Z tym bym sie niezgodzil, diesle sa bardziej wytrzymale poniewaz wlasnie sa mniej "wyżyłowane" od benzyniaków tymbardziej te starsze bez turbo z duzymi pojemnosciami silnikow i mala moca teraz im bardziej sie zblizaja do bezynikow tym mniejsza staje sie ich zywotnsc i zapewnie przy takim samym stopniu obciazenia oba silniki beda podobnie dlugo pracowac.
To się nie zgadza. Diesle mają inne współczynniki optymalnego wysilenia od benzyny. Dla benzyny maksymalne optimum to nawet 70KM z litra pojemności, dla diesla 50KM z litra. żaden diesel o pojemności 2.0 i mocy 140KM nie przejedzie tyle samo bez remontu co benzyna 2.0 140KM. Diesel będzie mniej trwały. Trwałe były diesle bez turbo o mocy 75KM z 2.0 pojemności. Zakładam oczywiście porównywalny sposób i warunki eksploatacji.
Black Eryk: Proszę o używanie opcji 'edytuj'...
Najbardziej wysilonego diesla w tej chwili oferuje BMW, pojemność 2.0 200KM, zaś najmocniejsza benzynka to coś koło 350KM z 2.0, dla benzyny 200KM z dwóch litrów nie jest więc takim problemem jak dla diesla i benzyna przy porównywalnej mocy z tej samej pojemności mając rezerwy mocy powinna mieć większą trwałość.
Benzyna o pojemności 2.0 bez turbo ma 150Nm w całym zakresie obrotów od 1000-5500.
Diesel bez turbo 2.0 ma koło 110 Nm od 1000-4500.
Wnioski nasówają się same.
Black Eryk: Proszę o używanie opcji 'edytuj'...
Ale robi się off topic, proponuję wrócić do tematu Thalii
_________________ 102 000km zadowolenia za kierownicą Dacii.
Ostatnio zmieniony przez Black Eryk 2008-01-28, 06:16, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1.4 16V 100 kM
Rocznik: 2008 (III)
Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 45 Skąd: Poznań
Wysłany: 2008-01-27, 18:58
W temacie thalii już gdzieś na forum pisałem, że Renault informuje, że jesienią planowane jest wprowadzenie kolejnej odsłony thalii, tak więc dylemat z częściami tym bardziej rozwiązany.
Ja decyzję już podjąłem, nadchodzący tydzień poświęcę na kolejną rundkę po wybranych salonach Renault i prawdopodobnie do piątku wpłacę zaliczkę na Thalię 1.4 100 KM (waham się jeszcze nad wyborem bocznych air bagów).
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1107 Skąd: krakow
Wysłany: 2008-01-27, 21:11
no to masz Reigner takie samo zdanie jak ja. natomiast zona jest cala happi. inna sprawa ,ze w wygladzie thalii duza role odgrywa kolor. ciemne metaliki sa latwiejsze do przelkniecia. pozdr
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum