Z tych świateł to wniosek, żeby nie babrać się w dzienne, tylko założyć światła mijania załączane po kluczyku - wtedy nie da się ich zgasić...?
Chyba lepiej " babrać się" w dzienne ledowe bo zmniejszamy obciążenie z około 120 W ( postojowe i mijania ) do około 4 W, co przełoży się na mniejsze zużycie paliwa.
_________________
Ostatnio zmieniony przez yarocz 2010-11-16, 20:44, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-11-16, 20:50
yarocz napisał/a:
bo zmniejszamy obciążenie z około 120 W ( postojowe i mijania )
Nawet zmniejszamy obciążenie z około 130 W (postojowe i mijania i oświetlenie wnętrza pojazdu) na około 5W, co przekłada się na mniejsze zużycie paliwa oraz wydamy mniej pieniędzy na żarówki H4.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-11-16, 20:53, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-11-16, 21:39
jackthenight napisał/a:
... oraz wydamy mniej pieniędzy na żarówki H4.
... oraz H4 będą działać wtedy kiedy są naprawdę potrzebne, czyli w nocy - a nie stwierdzimy wtedy, że akurat się przepaliły.
Gość
Wysłany: 2010-11-16, 23:51
Trochę na narzekanie nas wzięło, ale co tam - też dorzucę coś od siebie:
- centralny działa tylko z pilota przy głównym kluczyku (kluczyk zapasowy w ogóle nie ma sterowania centralnym), tzn. nie da się zamknąć całego auta (wszystkich 5 zamków) przekręcając kluczykiem w zamku drzwi kierowcy,
- w pozycji optymalnej dla mnie podłokietnik nieco przeszkadza w korzystaniu z hamulca ręcznego, a jeszcze bardziej w dźwigni regulacji oparcia foteli kierowcy i pasażera (to jeszcze da się przeżyć byle fotele ustawić zawczasu przed jazdą)
Dla równowagi parę sprawdzonych pozytywów :)
- podłokietnik jest baaardzo OK (z w/w zastrzeżeniem)
- czujnik parkowania przydaje się zwłaszcza przy oswajaniu pojazdu, a i potem nie zawadzi... zwłaszcza w mieście
- blokada skrzyni biegów – tańsza niż alarm i nie-elektroniczna
Gość
Wysłany: 2010-11-16, 23:53
krakry1 napisał/a:
toon napisał/a:
za krótki oryginalny dywanik gumowy kierowcy. większość piasku sypię przed wycieraczką.
Musisz bardziej poćwiczyć z łopatą - delikatniejsze ruchy, a wtedy większość piachu będzie lądować na wycieraczce i nie będziesz sypał przed.
Numer z łopatą - przedni nadchodzi zima to można zamienić na śnieg
Z czym Miales problem ? Lekko schodzi maskownica, odkrecasz oryg , dopinasz nowe przez przjsciowki z allegro , niczego nie modyfikujac w oryg instalacji.
... oraz H4 będą działać wtedy kiedy są naprawdę potrzebne, czyli w nocy - a nie stwierdzimy wtedy, że akurat się przepaliły.
Dokładniej na H4 wydamy równe 0,00 PLN ponieważ się nam w ogóle nie przepalą!
A to z racji podwójnego układu optycznego w DD: żarówki H7 i H1, patrz załącznik.
Żarówki_przód_DD.jpg Żarówki z przodu Dacii Duster
Plik ściągnięto 15168 raz(y) 241,87 KB
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-11-18, 00:24, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-11-18, 17:27
Beckie napisał/a:
krakry1, mam nadzieję, że nie używasz świateł mijania wyłącznie w nocy.
Głównie w nocy - teraz mam dzienne i oczywiście mijania włączam zgodnie z rozporządzeniem w "warunkach o ograniczonej przejrzystości powietrza". Rzekłem .
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2010-11-18, 17:47, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-11-18, 17:46
piotrres napisał/a:
Dokładniej na H4 wydamy równe 0,00 PLN ponieważ się nam w ogóle nie przepalą!
A to z racji podwójnego układu optycznego w DD: żarówki H7 i H1, patrz załącznik.
Faktycznie, jest upgrade oświetlenia. Powinienem napisać H7 - bo chyba te są od mijania, a H1 są od drogowych. Nie zmienia to faktu, że montaż dziennych jest uzasadniony i opłacalny.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-11-18, 17:59, w całości zmieniany 2 razy
Czy ktoś z szacownych forumowiczów wynalazł jakiś patent na wysiadanie z Dustera przy którym nie upieprzyłoby się portek ? Pytam bo za chwilę zabraknie mi forsy na pralnie. Mimo nie najgorszego wzrostu (190 cm) nie udaje mi się wysiąść, żeby nie umalić jakieś nogawki. Wszystkie wskazówki mile widziane
Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz. Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Maj 2010 Posty: 172 Skąd: PL
Wysłany: 2011-01-20, 23:34
juro ciut uważniej wsiadaj i wysiadaj bardziej odchyl przy wysiadaniu nogę i na odwrót wyżej podnieś przy wsiadaniu.Od czterech latek w SGV nie udało mi się ubrudzić portek łącznie z tymi od garniaka Poćwicz,jak mawiają starzy górale:"trening czyni miszczunia" Powodzenia życzę
Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz. Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Maj 2010 Posty: 172 Skąd: PL
Wysłany: 2011-01-20, 23:43
laisar armatura obniża prześwit więc wg mnie odpada,nie polecam,nie wiem czy jest szyber dach,więc na główkę i w dół(wskoczyć tak jak Malamut Alaskan poluje na zdobycz)
Ooo w końcu coś o Dustrze... temat może nie jest wdzięczny dla naszych autek ale można dowiedzieć się czegoś od samych użytkowników. Dziś siadłem do tych wszystkich książek - instrukcji, próbowałem ustawić godzinę w odbiorniku radiowym (komuś się udało?).
Wcisnąłem przycisk "10" i nic nie mruga. A jak u Was z ustawieniem godziny w radio?
1.Najlepsza moim zdaniem w Duster'ze jest ROLETKA - respect (zawsze są jakieś problemy)
2.Fakt brak oświetlenia w drugim rzędzie jest bardzo niekorzystny.
3.Czy wszyscy pamiętają o podatku SD-3 za nowe autko? (to takie ukryte koszty)
Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1,5 dCi 4x2 110 KM
Rocznik: 2010
Dołączyła: 21 Sty 2011 Posty: 162 Skąd: prawie Warszawa
Wysłany: 2011-01-21, 10:29
jackthenight napisał/a:
Ad1. Schowek się pali, jak włączysz pozycyjne, a nie stacyjkę - na pewno tak jest w Sandero i Loganie.
Pozostałe niestety się zgadzają, w końcu to Dacia.
Ja doczytałam w instrukcji, że drzwi powinny się automatycznie blokować, kiedy autko przekroczy prędkość 7 km/h. Jeżdżę po mieście z "ciut" większą prędkością, ale niestety, za nic nie chcą się blokować drzwi, automatycznie. Przyzwyczajona do zamykania się ( jeżdżę głównie sama ) zamykam się zaraz po wejściu, ale skoro napisali, że tak jest - to powinno działać. Sprawdzaliście to u siebie ? Działa ???
będę wdzięczna za sugestie lub/i rady, czy coś się da z tym fantem zrobić.
_________________ mausi64 życzy wszystkim bezpiecznej jazdy
1.Najlepsza moim zdaniem w Duster'ze jest ROLETKA - respect (zawsze są jakieś problemy)
2.Fakt brak oświetlenia w drugim rzędzie jest bardzo niekorzystny.
3.Czy wszyscy pamiętają o podatku SD-3 za nowe autko? (to takie ukryte koszty)
1. Roletki nie wkładałem - muszę mieć pełny dostęp do bagażnika.
2. Gdy widzę, jak często dzieci zostawiają zapalone światło w pokojach, to doceniam to rozwiązanie.
Nie płaciłem... To jakaś akcyza w cenie
Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1,5 dCi 4x2 110 KM
Rocznik: 2010
Dołączyła: 21 Sty 2011 Posty: 162 Skąd: prawie Warszawa
Wysłany: 2011-01-21, 13:32
Leszek napisał/a:
Ooo w końcu coś o Dustrze... temat może nie jest wdzięczny dla naszych autek ale można dowiedzieć się czegoś od samych użytkowników. Dziś siadłem do tych wszystkich książek - instrukcji, próbowałem ustawić godzinę w odbiorniku radiowym (komuś się udało?).
Wcisnąłem przycisk "10" i nic nie mruga. A jak u Was z ustawieniem godziny w radio?
1.Najlepsza moim zdaniem w Duster'ze jest ROLETKA - respect (zawsze są jakieś problemy)
2.Fakt brak oświetlenia w drugim rzędzie jest bardzo niekorzystny.
3.Czy wszyscy pamiętają o podatku SD-3 za nowe autko? (to takie ukryte koszty)
no właśnie - co to jest ten SD-3???? przecież akcyzę płaci dealer - tak mi przynajmniej zeznali :)
_________________ mausi64 życzy wszystkim bezpiecznej jazdy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum