Wysłany: 2008-01-28, 22:51 Byłem kilka dni tam, gdzie rosną dacie
I nie była to Rumunia.
Byłem przez półtora tygodnia w Maroko. Przejechałem 3/4 tego afrykańskiego państwa i spotkałem w tym czasie... hmm... co najmniej tysiąc dacii logan dziennie Generalnie gdzie nie spojrzeć - tam dacia logan. Same sedany i 80% dCi. Reszta 1.4. Większych benzynowych nie ujrzałem. Ciekawostka - mało który miał klimę.
Miejscowi bardzo chwalą sobie ten pojazd, zresztą składają go u siebie, w Casablance.
Zerknijcie na zdjęcia poniżej
IMGP3148.jpg
Plik ściągnięto 210 raz(y) 64,54 KB
IMGP3357.jpg
Plik ściągnięto 226 raz(y) 88,76 KB
_IGP3623.jpg
Plik ściągnięto 203 raz(y) 62,67 KB
_IGP3176.jpg
Plik ściągnięto 212 raz(y) 57,1 KB
IMGP3358.jpg
Plik ściągnięto 196 raz(y) 84,63 KB
_________________ Gregosa
---------
MCV dCi lauréate | 63k+ km
Ja byłem 2 tygodnie w Rumunii i właśnie z tego względu kupiłem Dacie. Na tamtejsze drogi nadają się tylko Dacie.
Na wsiach rumuńskich normalnej drogi nie uświadczysz. Wszędzie dziury i szuter. A Dacie wolniej niż 60km/h tam nie jeżdżą.
Tam jeżdżą same Dacie. Takie modele, które pierwszy raz na oczy widziałem. Jakoś się specjalnie im nie przyglądałem ale mnogość modeli i ich wersji jest naprawdę duża. Był też jakiś pickup - coś ala nasz polonez truck.
[ Dodano: 2008-01-29, 00:02 ]
Dacia 1300 - głównie we wioskach. W miastach jest ich mniej , przeważają te nowsze modele.
Zerknąłem na marokańską stronę dacii:
http://www.dacia.ma/showroom/logan/technical.html
i widzę, że sprzedają tam tylko 1,4 i 1,5dCi bez turbiny... ma 65KM i 116Nm / 2000 rpm.
A teraz uwaga:
Najtańszy logan dCi kosztuje 85700Dh, czyli równowartość ok. 28,5 tys PLN (!!!)
Najbogatsza wersja - laureate to ~ 36 tys PLN.
Podstawowa wersja benzynowa - ok. 23,5 tys PLN (!!!)
_________________ Gregosa
---------
MCV dCi lauréate | 63k+ km
Zerknąłem na marokańską stronę dacii:
http://www.dacia.ma/showroom/logan/technical.html
i widzę, że sprzedają tam tylko 1,4 i 1,5dCi bez turbiny... ma 65KM i 116Nm / 2000 rpm.
A teraz uwaga:
Najtańszy logan dCi kosztuje 85700Dh, czyli równowartość ok. 28,5 tys PLN (!!!)
Najbogatsza wersja - laureate to ~ 36 tys PLN.
Podstawowa wersja benzynowa - ok. 23,5 tys PLN (!!!)
Maja turbine Dlaczego pomysl ze nie mialyby miec?? Nie osiagnie sie w silniku diesla 65 KM z pojemnosci 1.5 Poza tym max moment jest od 2000 obr/min co wskazywaloby ze turbine ma na 99%
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-01-29, 10:34
Gregosa napisał/a:
sprzedają tam tylko 1,4 i 1,5dCi bez turbiny... ma 65KM i 116Nm / 2000 rpm.
Od dawna uważałem, ze przyczepienie turbiny do najsłabszej wersji 1.5 miał on acely wyłacznie zwiększenie kosztów serwisowania auta w przyszłości, bo sama zmiana mocy z 65 na 68 km czyba nie byłaby tego warta.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Eee, co Wam się tak tam podoba? Ja wolę tak jak u nas - Logan jest rzadkością. Mam oryginalne auto, mniej kradną na części, no i wciąż się bardzo podoba, bo się kształt nie opatrzył. Jak się ma auto takie jak 50% rodaków, to trochę traci na uroku - mały szczegół i nie po to kupuje się samochód, ale uczucie przyjemne mieć oryginała...
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
Wysłany: 2008-01-29, 19:53 Re: Byłem kilka dni tam, gdzie rosną dacie
Gregosa napisał/a:
;-) I nie była to Rumunia.
Byłem przez półtora tygodnia w Maroko. Przejechałem 3/4 tego afrykańskiego państwa i spotkałem w tym czasie... hmm... co najmniej tysiąc dacii logan dziennie Generalnie gdzie nie spojrzeć - tam dacia logan. Same sedany i 80% dCi. Reszta 1.4. Większych benzynowych nie ujrzałem. Ciekawostka - mało który miał klimę.
Miejscowi bardzo chwalą sobie ten pojazd, zresztą składają go u siebie, w Casablance.
Zerknijcie na zdjęcia poniżej
Suuuuper... To samo miałem okazję oglądać sąsiednim kraju, może w trochę mniejszym stopniu
Hehe, faktycznie w tym prospekcie nie napisali, że tamten dieselek ma Turbo. Jest to jednostka wprowadzona w Clio II ph 2 z turbiną bez intercoolera, jej moc to 65KM, ale jest błąd w danych technicznych - moment obrotowy to 160Nm przy 2000 rpm.
1.5 DCi dzięki common rail ma szansę wyciągnąc bez turbo przy niższych obrotach (4000) tyle mocy ile stare silniki diesla bez turbo o pojemności 1.6 przy wyższych obrotach (ok. 4500) czyli ok. 54KM (1.6d z VW stosowany w Audi 80, VW Golfie II i Jetcie II, a nawet Passacie tym kanciastym). Moment oscylował by w DCi bez Turbo wokół 110 Nm przy 2400 obrotów. Turbina podnosi moc na wysokich i moment obrotowy na niskich obrotach.
_________________ 102 000km zadowolenia za kierownicą Dacii.
Hehe, faktycznie w tym prospekcie nie napisali, że tamten dieselek ma Turbo. Jest to jednostka wprowadzona w Clio II ph 2 z turbiną bez intercoolera, jej moc to 65KM, ale jest błąd w danych technicznych - moment obrotowy to 160Nm przy 2000 rpm.
1.5 DCi dzięki common rail ma szansę wyciągnąc bez turbo przy niższych obrotach (4000) tyle mocy ile stare silniki diesla bez turbo o pojemności 1.6 przy wyższych obrotach (ok. 4500) czyli ok. 54KM (1.6d z VW stosowany w Audi 80, VW Golfie II i Jetcie II, a nawet Passacie tym kanciastym). Moment oscylował by w DCi bez Turbo wokół 110 Nm przy 2400 obrotów. Turbina podnosi moc na wysokich i moment obrotowy na niskich obrotach.
Swoja droga, gdyby wprowadzili taki silnik do swojej oferty (bez turbiny) mysle ze bez problemu znalezliby na nie nabywcow. Do miasta jak znalazl. Cos ala SDI w VW, ktory zostal juz niestety wycofany z oferty
Ja się nie zgadzam . Miałem kiedyś VW Golfa III SDI. Bardzo ekonomiczny a do tego nie był mułowaty. Dało się bez problemu wyprzedzać
No pewnie ze nie jest mulowaty Mialem okazje jechac Polo SDI i musze powiedziec ze jazde mozna porownac do normalnego benzynowego silnika 1.2-1.4 litra Poza tym podobno pali mniej niz TDI
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum