Wysłany: 2011-02-07, 19:58 Jak wyłączyć/przyciszyć dźwięk nie zapiętych pasów
witam serdecznie - piszę do szanownych forumowiczów z kafejki gdyz mój HP szlak go trafił a dokładnie matrycę. Ale nie o to chodzi , a mianowicie chodzi mi o to , jak wyłączyć dzwięk pipania informujący o nie zapiętych pasach , u mnie jest tak głosny , że rany , gdzie to zrobić pod siedzeniem i czy nie bedzie to kolidowało z normalną pracą pojazdu???
Ps.tak poza tematem - jestem w trakcie załatwiania projektu kół drewniano stalowych wraz z blokadą kierownicy - czyli chcę przystosować ja do jazdy tymczasowej po torach kolejowych 1435 mm - jak np zabytkowa Warszawa na sekcji PKP PLK Białystok
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-02-07, 20:07
Ja komputerem mogę ci to wyłączyć, ale byś musiał przyjechać do mnie do Łodzi - może jakoś przejeżdżasz przez łódź, to musielibyśmy się jakoś dogadać na kiedy i o której.
Brzęczek pika po przekroczeniu 10km/h przez 90 sekund - można to zmienić np. żeby pikał
tylko 2, 3, 5 itd sekund, albo można go całkowicie wyłączyć.
Możliwości zmian tego alarmu niezapiętych pasów jest wiele.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-02-07, 21:31, w całości zmieniany 3 razy
Ano własnie ja zapinam pasy ale jak np własnie mozna by było skrucić do minimum dzwięk to było by lepsze. Do łodzi powiadasz , ja często jeżdże na wąskotorówke do Krośniewic do napraw silników lokomotyw - mmm a od tam tąd to chyba jakieś 40km czemu nie mozna sie umówić
Ale co prawda to prawda - trochę za głośno to pipczy, i do tego jeszcze się moja żonka dokłada "ZAPNIJ PASY STARY GAMONIU" (bo 30 grudnia dostałem 100 za brak pasów jeszcze w starym PUGU - tam nie pipczyło)
Ps.tak poza tematem - jestem w trakcie załatwiania projektu kół drewniano stalowych wraz z blokadą kierownicy - czyli chcę przystosować ja do jazdy tymczasowej po torach kolejowych 1435 mm - jak np zabytkowa Warszawa na sekcji PKP PLK Białystok
No kolego, ja jako wielki fan FSO kibicuje Ci, żebyś nawiązał do naszego klasyka który śmigał po torach :)
Ja komputerem mogę ci to wyłączyć, ale byś musiał przyjechać do mnie do Łodzi - może jakoś przejeżdżasz przez łódź, to musielibyśmy się jakoś dogadać na kiedy i o której.
Brzęczek pika po przekroczeniu 10km/h przez 90 sekund - można to zmienić np. żeby pikał
tylko 2, 3, 5 itd sekund, albo można go całkowicie wyłączyć.
Możliwości zmian tego alarmu niezapiętych pasów jest wiele.
Jackthenight zapodaj jak by się można było z tobą umówić, żeby usunąć to pikanie - dostosuję się do każdej pory - pozdro JURO.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-02-09, 17:15
Niestety wyłączanie piszczka w UCH poprzez DDT2000 nic nie daje.
Jednak po sprawdzeniu schematów dustera wynika, że kontrola zapiętych pasów jest sterowana przez komputer Airbag-ów(poduszek) a nie UCH - jak wcześniej sądziłem.
A widzę, że w konfiguracji komputera airbagów jest możliwość wyłączenia tego buzzera.
To kolego Juri musimy się jeszcze raz jakoś spotkać pod TESCO i wtedy sprawdzimy ponownie - mam nadzieję że teraz ten piszczek w końcu wyłączę :)
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-02-09, 20:36, w całości zmieniany 4 razy
Tak tylko zapytam: a nie dałoby się znaleźć tego piszczyka i po prostu go rozłączyć (wyciągnąć, ostatecznie przeciąć i zaizolować przewód)?
Popieram rozwiązanie wyłączenia komputerem, ale tak mnie to powyższe zaciekawiło. Chyba przerwanie obwodu piszczyka nie miałoby żadnego wpływu na cokolwiek (oprócz braku sygnalizacji, oczywiście)?
Jeśli jest on module airbagów, to nie ruszałbym go, choć nie jestem specjalnie przesądny...
A jeśli jest to piszczek UCH (modułu kabiny), to wyciszymy też sygnał kierunkowskazów i pewnie zostawionych świateł.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-02-09, 22:53
Cytat:
Tak tylko zapytam: a nie dałoby się znaleźć tego piszczyka i po prostu go rozłączyć (wyciągnąć, ostatecznie przeciąć i zaizolować przewód)?
Da się, ale podejrzewam że komputer airbagów będzie wykrywał wtedy błąd, kontroluje impedancje wszystkich elementów podpiętych do komputera - także wyciąganie wtyczki może nie do końca rozwiązać sprawę - chociaż nie wiem - trzeba po prostu sprawdzić.
eplus napisał/a:
A jeśli jest to piszczek UCH (modułu kabiny), to wyciszymy też sygnał kierunkowskazów i pewnie zostawionych świateł.
To jest oddzielny buzzer. Zerknij sobie w schematy :
756 - to komputer airbag
735 - to buzzer airbagów
na stronie 3.7 jest schemat, a na stronie 8.5 widać, gdzie ten buzzer fizycznie jest umieszczony.
Natomiast buzzer UCH jest zintegrowaną częścią UCH- ja w ddt nie wyłączałem buzzera UCH całkowicie tylko wyłączałem opcję aktywacji alarmu niezapięcia pasów - jednak ta opcja w UCH była już nieaktywna, jeszcze zmniejszałem czas piszczenia- ale to nic nie dawało - co w sumie logiczne, gdyż obsługę niezapięcia pasów kontroluje komputer airbagów, ale jest też możliwość aby to kontrolował UCH - jednak jak widać w Dusterze trochę zmienili koncepcję.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-02-09, 23:39, w całości zmieniany 6 razy
Jackthenight nie ma problemu może w piątek 11.02.2011 około 14-15 przy TESCO a swoją drogą to zastawiam się tą sugestią eplusa ,żeby lepiej dać sobie spokój
Da się, ale podejrzewam że komputer airbagów będzie wykrywał wtedy błąd, kontroluje impedancje wszystkich elementów podpiętych do komputera - także wyciąganie wtyczki może nie do końca rozwiązać sprawę - chociaż nie wiem - trzeba po prostu sprawdzić.
Być może pojawi się błąd (kwestia sprawdzenia, jak piszesz). Ale może nie - w końcu to tylko brzęczyk, w dodatku przerywany, więc w jakiś przełącznik musi być wyposażony; poza tym "zamyka się" po określonym czasie... Więc przypuszczam, że na ów buzzer jest tylko wyjście bez dodatkowych kombinacji typu kontrola impedancji. To oczywiście tylko przemyślenia.
Aha: w razie wyłączenia buzzera pozostaje jeszcze opcja świecącej się kontrolki niezapiętych pasów...
Ale podsuwam kolejne dwa pomysły ominięcia (nie rozwiązania) problemu:
1. prostackie "zakneblowanie" buzzera kawałkiem jakiejś gąbki i taśmy - troszkę będzie słychać, ale na pewno ciszej...
2. zakup samej klamry pasa, którą można wetknąć w uchwyt i tyle...
jackthenight napisał/a:
To jest oddzielny buzzer. Zerknij sobie w schematy :
756 - to komputer airbag
735 - to buzzer airbagów
na stronie 3.7 jest schemat, a na stronie 8.5 widać, gdzie ten buzzer fizycznie jest umieszczony.
Natomiast buzzer UCH jest zintegrowaną częścią UCH- ja w ddt nie wyłączałem buzzera UCH całkowicie tylko wyłączałem opcję aktywacji alarmu niezapięcia pasów - jednak ta opcja w UCH była już nieaktywna, jeszcze zmniejszałem czas piszczenia- ale to nic nie dawało - co w sumie logiczne, gdyż obsługę niezapięcia pasów kontroluje komputer airbagów, ale jest też możliwość aby to kontrolował UCH - jednak jak widać w Dusterze trochę zmienili koncepcję.
Cholera... a chciałem kupić proste auto z minimalną ilością elektroniki... Zawiedziony jestem trochę.
_________________ Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-02-10, 21:13, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum