Sprawdzałem jeszcze inne podłączenie tych światełek i zdecydowałem się na wpięcie pod bezpiecznik od szyb. Teraz przekręcam kluczyk w poz.I nic się nie dzieje, przekręcam w poz.II światła się zapalają i świecą cały czas nawet przy rozruchu. Więc mogę słuchać radia w poz.I a światełka się nie świecą.
_________________ Pawlo
Ostatnio zmieniony przez Pawlo 2011-02-17, 19:30, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-02-17, 20:11
Pawlo a to czytałeś : http://www.daciaklub.pl/f...p?p=66148#66148
??
Podałem tam dwie metody podłączenia - 2 metoda zapala dzienne dokładnie podobnie jak twoje podłączenie pod bezpiecznik szyb, z tą różnicą że nie trzeba prowadzić kabli do wnętrza auta oraz można w każdej chwili wyłączyć dzienne bez wyłączania innych akcesorii w aucie.
Pawlo napisał/a:
Więc mogę słuchać radia w poz.I a światełka się nie świecą.
Do słuchania radia potrzebujesz przekręcać kluczyk w poz I ?
Jeśli masz radio fabryczne to włączyć radio możesz bez kluczyka.
A jeśli masz swoje radio i sam lub ktoś je podłączył w taki sposób, to można to inaczej podłączyć, tak aby można było włączyć radio bez kluczyka.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-02-17, 20:35, w całości zmieniany 3 razy
Tylko że ja nie użyłem okablowania od przeciwmgłowych tylko to oryginalne od lamp, nie chciałem niczego przecinać w skrzynce z przekaźnikami. Tak uważam że jest czytelnie a dla mnie było szybciej. Co do radia mam swojego pioneerka z dorobionym sterowaniem pod kierownicą. Nie chce tego przerabiać bo nie mam takiej potrzeby.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-02-17, 21:29
Pawlo napisał/a:
Tylko że ja nie użyłem okablowania od przeciwmgłowych tylko to oryginalne od lamp
W opisie paręnaście wierszy niżej pod metodą 2 jest opis podłączenia z wykorzystaniem oryginalnych kabli od lamp dziennych.
Pawlo napisał/a:
nie chciałem niczego przecinać w skrzynce z przekaźnikami
No rozumiem - albo przecinamy i podłączamy pod maską w skrzynce przekaźników, albo wprowadzamy kabel do wnętrza auta do skrzynki bezpieczników - to już jak kto woli- ja jestem zwolennikiem jednak lutowanych połączeń niż wtykania kabla pod bezpiecznik
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-02-17, 21:43, w całości zmieniany 2 razy
Wysłany: 2011-02-27, 22:20 światła dzienne i policja
Witam
dzisiaj zatrzymali mnie do kontroli policjanci i ponieważ jechałem zgodnie z przepisami i miałem zapięte pasy ...doczepili się świateł dziennych ... okazało się że odległość pomiędzy światłami wynosi 38 cm /powinna 60 cm/. Nie dostałem mandatu pomimo że chwilę z nimi dyskutowałem ...stwierdzili że mam nieprawidłowo zamontowane światłą i samochód nie przejdzie przeglądu ....tylko że ja byłem na przeglądzie miesiąc temu a światłą są w aucie od dwóch lat ......
Czytałem załącznik do ustawy prawo o ruchu drogowym jednak oprócz wskazania odległości nie ma tam instrukcji jak dokonywać pomiaru /listwa ma z 15 cm długości .. gdyby mierzyć z jej geometrycznego środka to odległość byłaby zachowana/ oczywiście policjanci twierdzili,że pomiar wykonuje się po obrysie lamp ... ale nie byli wstanie wskazać przepisu który tak stanowi .... a patrząc na reflektory w Loganie to pomiar po obrysie będzie trudny do zrealizowania ...ze uwagi na skos ....
chyba wymienię światłą na okrągłe ... wtedy odległość będzie ok ...
pozdrawiam
Rafal
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-02-28, 08:53
Jak masz 38 cm między światłami to się ciesz że mandatu nie dostałeś , musi byc minimum 60cm czyli 6-7cm więcej niż tablica rejestracyjna ma długości. Ja zamontowałem dzienne ledy z homologacją ale nie podobają mi się , ludzie migają długimi że nie mam świateł, czekam teraz na regulator dziennych SD-2 i zamontuje go i skończy się miganie bo będą świeciły reflektory główne.
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-02-28, 14:00
Świecą jak dzienne fabryczne w innych markach-tak audi i bmw i kilka innych marek ma dzienne zrobione, ledy też nie są za bardzo zgodnie z prawem, większość świeci zbyt słabo i nie widać auta, dzisiaj na trasie 300km tylko jeden samochód miał ledy słabo widoczne reszta na mijania jeździ, za mało samochodów jeździ z dziennymi i to się za bardzo rzuca w oczy.
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-02-28, 14:08
No właśnie nie są za bardzo , gdyż dzienne muszą mieć jasność 400-800 candeli z tego co pamiętam, większość ledów świeci bardzo słabo i kierunkowo, ja się skusiłem i żałuję bo auto się rzuca w oczy że nie ma zapalonych głównych świateł, przy SD2 nie ma tego problemu bo świecą reflektory i wygląda jakby świeciły mijania
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3772 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-28, 14:13
Fabryczne dzienne są najczęściej oparte na żarówkach dwuwłóknowych H15 a sama lampa jest homologowana do łączenia funkcji lamp dziennych i drogowych (przeciwmgłowych). Istnieją normy dotyczące wiązek i światłości poszczególnych rodzajów oświetlenia i firmy motoryzacyjne z pewnością wykonują takie testy przed wypuszczeniem oświetlenia na rynek. A zasilanie żarówki o nominalnym napięciu 12V przy pomocy powiedzmy 6V nie powoduje że takie normy są spełnione , ba jestem pewien że tak nie jest. Co do dziennych na LED to one również przechodzą odpowiednie testy , dodatkowo muszą mieć minimalną powierzchnię oświetlającą - często widuję jakieś wynalazki made in PRC w zderzakach które z pewnością jej nie spełniają.
Czytałem załącznik do ustawy prawo o ruchu drogowym jednak oprócz wskazania odległości nie ma tam instrukcji jak dokonywać pomiaru
Sposób pomiaru znajduje się w:
Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2003 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. 2003 nr 32, poz. 262), Załącznik nr 6 - Warunki szczegółowe dotyczące świateł zewnętrznych pojazdu samochodowego i przyczepy
- na samym początku, przed tabelą:
Cytat:
§ 1., pkt. 2.: Ilekroć w niniejszych przepisach jest mowa o "odległości rozmieszczenia świateł", należy przez to rozumieć, że:
[...]
5) odległość między dwoma światłami skierowanymi w tę samą stronę mierzy się między najbliższymi punktami rzutów ich powierzchni świetlnych na płaszczyznę prostopadłą do osi tych świateł.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-02-28, 14:32
TAXI AIRPORT napisał/a:
No właśnie nie są za bardzo , gdyż dzienne muszą mieć jasność 400-800 candeli z tego co pamiętam
Jeśli mają homologacje RL to są zgodne z prawem.
TAXI AIRPORT napisał/a:
żałuję bo auto się rzuca w oczy że nie ma zapalonych głównych świateł
Ale co to za argument w ogóle ? Bez sensu.
TAXI AIRPORT napisał/a:
przy SD2 nie ma tego problemu bo świecą reflektory i wygląda jakby świeciły mijania
Świecą reflektory, ale niezgodnie z prawem pod każdym względem.
Nie spełniają żadnych wymogów prawnych, ale oczywiście nie rzucają się w oczy dla innych kierowców - skoro opinia innych kierowców jest dla ciebie ważniejsza niż łamanie prawa i jazda z lampami niezgodnymi z prawem to już twoja decyzja.
Naprawdę warto jeździć dla innych kierowców łamiąc prawo ?
A tak na marginesie, mi jeszcze nikt drogowymi nie zamigał abym włączył światła mijania- a jeżdżę już od kilku miesięcy na dziennych, także jak widać można posiadać dobre lampy dzienne, zamontowane w dobrym miejscu :)
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-02-28, 14:40, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-02-28, 14:57
Ta homologacja RL to śmiech na sali, dopuszcza tylko lampy do ruchu,jeżeli cie skontrolują i wyślą na stację przeglądów żeby sprawdzić jasność tych świateł. Na moich tez jest RL i E4 ale według mnie świeci to za słabo.
Raczej jeździsz po mieście pewnie, że ci nikt nie zamigał, szczególnie że masz w przeciwmgielnych to zamontowane. Ja nie polecam dziennych na ledach, obecnie za bardzo się to rzuca w oczy na trasie i do kontroli prędzej kogoś z dziennymi ledami zatrzymają niż kogoś kto jeździ na SD-2. Ja tam ledy wymontuje jak przyjdzie SD-2, może te ledy philipsa czy osrama za 250-300zł świecą jasno ale tyle nie będę wydawał na dzienne
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-02-28, 16:48
TAXI AIRPORT napisał/a:
, gdyż dzienne muszą mieć jasność 400-800 candeli z tego co pamiętam
Źle pamiętasz, gdyż w 7.08.2007 zwiększono dopuszczalny przedział światłości osiowej od 400 cd do 1200 cd;
TAXI AIRPORT napisał/a:
Ta homologacja RL to śmiech na sali, dopuszcza tylko lampy do ruchu,jeżeli cie skontrolują i wyślą na stację przeglądów żeby sprawdzić jasność tych świateł. Na moich tez jest RL i E4 ale według mnie świeci to za słabo.
A niech wyślą, sprawdzą - wszystko zgodne z przepisami - także nie mam się czego obawiać.
Gorzej jak ciebie wyślą na stację przeglądów, zresztą nawet nie muszą, jak tylko skontrolują to od razu dostaniesz mandacik, za niezgodne z przepisami używanie świateł drogowych o obniżonym napięciu - ty będziesz oślepiać pomimo, że będzie zmniejszone napięcie na żarówce.
Według ciebie homologacja RL to śmiech na sali - napisałeś to tak jakbyś był jakimś specjalistą w tej dziennie - a chyba nie jesteś :) na dodatek jeszcze magnetyzerów używasz. Również według ciebie dzienne Ledowe świecą za słabo - pewnie w oku masz czujnik światła i nazywasz się wyrocznia :)
"Wprowadzone od 7.08.2007 w Załączniku 5 [5] zmiany potwierdzają, że światła do jazdy dziennej mają raczej charakter sygnałowy niż oświetlający. Ich głównym celem jest bowiem to, aby były widziane, a nie aby oświetlały drogę. "
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-02-28, 17:15, w całości zmieniany 5 razy
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-02-28, 18:49
Co skontrolują powiem, że tak fabryka wypuściła albo że zwarcie się zrobiło , jak mnie wyślą na stację kontroli to tylko wyłączę je wyłącznikiem i tyle ,mam zamontowany w innym aucie ten regulator i nic nie oślepia, świeci podobnie do mijania świateł, była mierzona jasność na stacji kontroli i wyszło około 750kandeli, w razie kontroli powiem ze to fabryczne dzienne światła i tyle. Homologacja RL na ledach to śmiech na sali, wybijają ją Chińczycy na każdych ledach ,napisałem to dlatego, że wiem, że te moje światła na pewno nie świecą w przedziale 400-1200 kandeli tylko o wiele wiele mniej powiedziałbym nawet że 1/10 normy a homologację RL 00 mają , na reflektorach też sobie mogę laserowo wyciąć oznaczenie RL i już będą legalne według Ciebie
Poza tym skąd wiesz kim jestem i na czym się znam i co mają do tego magnetyzery
Poszperaj sobie lepiej na forum dziennych świateł tam gość dostał mandat za używanie legalnych dziennych świateł zamontowanych w miejscu przeciwmgielnych, teraz się włóczy po sądach a policji nie obchodziły atesty na te lampy tylko stwierdzili że jeździ na przeciwmgielnych w dzień.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-02-28, 19:01
TAXI AIRPORT napisał/a:
Poszperaj sobie lepiej na forum dziennych świateł tam gość dostał mandat za używanie legalnych dziennych świateł zamontowanych w miejscu przeciwmgielnych, teraz się włóczy po sądach a policji nie obchodziły atesty na te lampy tylko stwierdzili że jeździ na przeciwmgielnych w dzień.
Jak policja chce to tak czy siak wlepi ci mandat, zawsze coś znajdzie, a jak nie znajdzie to wybije ci reflektor i dostaniesz mandat za jazdę z niesprawnymi światłami.
Każdy wóź policyjny może cię zatrzymać na 24h, później wypuścić - ty przejdziesz 100m, podjeżdża policja i znów cię zatrzymuje na 24h i tak może robić w kółko przez tydzień - i robi to w majestacie prawa, wszystko zgodnie z prawem.
Także takie sytuacje to najnormalniej złośliwość policjanta i nic na to nie poradzisz, jak się będziesz kłócił to dostaniesz jeszcze większy mandat, a sprawy w sądzie będą się wlokły, koszty sądowe będziesz pokrywał, także takie argumenty o Policji, że komuś nie słusznie wlepili mandat nie przemawiają do mnie, bo nie masz na to praktycznie żadnego wpływu.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-02-28, 19:02, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2388 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-03, 00:12
Chciałem sobie sam sprawdzić, ale w tym tempie ściągnę dialogysa w 2038 roku... :|
Te plastikowe atrapy na halogeny w Dacii Logan MCV ph. II - ile one kosztują w ASO?
Spróbuję znaleźć jakichś miszczów szpachli, jeśli znajdę, to rozważę zakup samych atrap i zlecenie ich przeróbki na oryginalne światła przeciwmgłowe + dziennie fi 70 mm, jeśli przeróbka się powiedzie, to założę, jeśli miszczom powinie się szpachla, to zostaną mi oryginalne atrapy.
Adapter jest mi zasadniczo zbędny, bo do przeciwmgłowych przeca mam, a do dziennych będę musiał coś wyrzeźbić, bo i tak są nietypowe. Zacznę od znalezienia miszczów szpachli, potem pewnie kupię te atrapy na Allegro.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum