Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2011-02-19, 10:28
Duster 4x4 PB vs ON z ESP
Autor Wiadomość
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-02-22, 14:15   

Nie przesadzajcie, te sprzegla wieloplytkowe sa w wielu autach i naprawde jesto to jedna z rzeczy ktore przypuszczam psuja sie ostatnie jesli chodzi o sile - problem moglby byc jesli bys w ostrym terenie lecial w auto (gdzie nie ma zblokowania na sztywno) ale to inna sprawa - anyway DD to NIE samochod przeprawowy i imho kazdy ma tego swiadomosc - a taki jaki jest mam nadzieje wielokrotnie pomoze mi sie przedrzec przez zasypane sniegiem drogi lub ruszyc dynamicznie na mokrym a nie zostac na strzal z boku i nic wiecej od niego nie bede wymagal :)
_________________
 
billbill666 


Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 172
Skąd: PL
Wysłany: 2011-02-22, 16:18   

Psują się z napędu 1 :-/ najdelikatniejsza rzecz w całym układzie napędowym :-( RnR
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-02-22, 18:32   

billbill666 napisał/a:
Psują się z napędu 1...


jak to rozumieć? :-(
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-02-22, 18:52   

billbill666 napisał/a:
Psują się z napędu 1 :-/ najdelikatniejsza rzecz w całym układzie napędowym :-( RnR


Tak ale niekoniecznie w sytuacji gdy naped jest w trybie lock i na czesci tej nie ma wiekszej pracy (imho musi to dzialac podobnie do tego jak wtedy kiedy sprzeglo nie zuzywa sie gdy silnik nie jest wysprzeglony).
Ostatnio zmieniony przez RnR 2011-02-22, 19:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
billbill666 


Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 172
Skąd: PL
Wysłany: 2011-02-22, 21:10   

TD Pedro jako pierwszy element z układu napędowego się sypnie jak auto za mocno w off-road wprowadzisz(częstotliwość tych szaleństw na maxa w ciężkim terenie),np zakopiesz po osie w piachu i o własnych siłach zechcesz się z tego wygrzebać.Dlatego wcześniej pisałem że na hasanie w błotku,głębokim śniegu DD czy innym uterenowionym wybrać się na dwa auta.RnR w 4x4 lock próbujesz wyjść z opresji także przypałka sprzęgła załączającego tył 100% w tym trybie następuje :-/
Ostatnio zmieniony przez billbill666 2011-02-22, 21:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-02-22, 21:58   

bill - ale czemu miala by nastepowac? slizga sie glowne sprzeglo normalne jak juz chyba, ze nie wlaczysz lock'a - ogolnie napewno jest to jako taki wrazliwy element ale raczej problemy bym widzial w zlym uzyciu/nie dostosowaniu trybu do warunkow itp - anyway - zobaczymy jak mi sie bedzie sprawowac - jak cos zniszcze to napewno dam znac :)
_________________
 
billbill666 


Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 172
Skąd: PL
Wysłany: 2011-02-22, 23:54   

RnR a o czym pisze wyżej ja i r70?przecież nie o niebieskich migdałach tylko ewentualnie o błękitnym dymku i niemiłym smrodzie ze sprzęgła załączającego tył przy przecenieniu swoich i auta możliwości w trudnym terenie,a nie na szutrze czy oblodzonej,deczko ośnieżonej jezdni.Przeciążysz ten element układu raz,drugi,....dziesiąty i po ptokach,wyjedziesz następnie na oblodzony asfalt i ze smutkiem stwierdzisz że tył się nie załącza :-/ Wystarczy tej teorii :-) pora w teren różnoraki uderzyć naszymi 4x4 i pobawić się,poczuć frajdę z posiadania auta 4x4 póki aura zimowa sprzyja(choć każda jest dobra).Z przyjemnością uczynię to jutro ze swoją Zuzą ;-)
Ostatnio zmieniony przez billbill666 2011-02-23, 00:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
squdo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x4 PB
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 34
Skąd: Mazury
Wysłany: 2011-02-27, 22:37   

pytałem dealera o te jakby blokowanie mostu, wydal się mocno zdziwiony
_________________
www.jacht.com.pl
 
billbill666 


Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 172
Skąd: PL
Wysłany: 2011-02-27, 23:29   

scudo rozwiń wątek o tym zdziwieniu :-) w jakim sensie?
Ostatnio zmieniony przez billbill666 2011-02-27, 23:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
squdo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x4 PB
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 34
Skąd: Mazury
Wysłany: 2011-02-28, 10:59   

człowiek pierwszy raz słyszał o takim rzekomym blokowaniu.
Chyba już pisałem, że czekam na oficjalną odpowiedz Renault w tej sprawie.
Napisze jak coś mi podeślą
_________________
www.jacht.com.pl
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1397
Skąd: Kępno
Wysłany: 2011-02-28, 11:22   

Sądzę że dostaniesz w odpowiedzi jakiś bełkot z którego nic nie będzie wynikało :)
Niestety, ale zarówno sprzedawacy jak i importerm ma to w głębokim poważaniu jak to działa. DD się sprzedaje, pewnie lepiej niż zakładali. A RP po to powstało, żeby sprzedawć = zarabiać. Prawda jest taka, że sprzedawcy jest potrzebne max 20% widzy na temat sprzedawanego produktu żeby nakłonić 80% klientów do jego zakupu, a te 80% wiedzy które nie mają jest (a w których jest np. jak działa ESP/ASR w zalezności od trybu pracy 4x4) jest nieistotne - może wpłynąć max na decyzję 20%. Ale rozwjając myśl dalej, żeby przekonać te pozostałe 20% klineótw potrzebne byłoby 80 nakładów - czyli nieopłacalne. Reguła "jednej piątej" albo 80/20 jest wszechobecna :)
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2011-02-28, 11:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-28, 11:55   

squdo napisał/a:
blokowanie mostu, wydal się mocno zdziwiony

"Mostu" - to też bym się zdziwił... (Nawet jeśli - jak widać - z opóźnieniem :oops: (; ).

Jest blokada "międzymostowa" - ale jakoś trudno mi nawet uwierzyć w brak wiedzy o niej... (Opis tryby "4WD LOCK" jest chyba w każdej ulotce).

Chyba że chodzi o przyhamowywanie kół przez ASR? Ono jednak też nie jest "blokadą mostu" - aczkolwiek nie jest też rzekome, tylko dość dokładnie opisane w dokumentacji serwisowej. I o ile sprzedawca być może faktycznie nie musi wiedzieć, jak to dokładnie działa (choć MSZ było wskazane), to brak świadomości o istnieniu tej funkcji w ogóle byłby już właśnie smutny.
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-02-28, 19:19   

squdo napisał/a:
człowiek pierwszy raz słyszał o takim rzekomym blokowaniu.
Chyba już pisałem, że czekam na oficjalną odpowiedz Renault w tej sprawie.
Napisze jak coś mi podeślą


Niestety nieznajomosc detali sprzedawanego towaru wydaje sie powszechne :/ A jak juz zachaczamy o tematy specyficzne, szczegolowe zwiazane z 4x4 a nie ogolnie samochodami to...
 
squdo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x4 PB
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 34
Skąd: Mazury
Wysłany: 2011-02-28, 20:11   

laisar napisał/a:

Chyba że chodzi o przyhamowywanie kół przez ASR? Ono jednak też nie jest "blokadą mostu" - aczkolwiek nie jest też rzekome, tylko dość dokładnie opisane w dokumentacji serwisowej. I o ile sprzedawca być może faktycznie nie musi wiedzieć, jak to dokładnie działa (choć MSZ było wskazane), to brak świadomości o istnieniu tej funkcji w ogóle byłby już właśnie smutny.



Laisar;
czy masz dostęp do tej dokumentacji bym czarno na białym przeczytał, że tak to właśnie działa. Czyli ASR przyhamowuje jedno koło i wtedy napęd przekazywany jest na drugie koło
_________________
www.jacht.com.pl
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-28, 21:44   

Proszę bardzo - odpowiedni fragment brzmi następująco (podkreślenie - moje):

MR453X7938C050 napisał/a:
ASR (wheel traction control):
When starting or accelerating, the drive wheels can slip. The wheel traction control system prevents slipping by limiting the engine torque (by sending commands to the injection computer) and/or by braking the drive wheels (using the solenoid valves and motor of the hydraulic unit).
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1397
Skąd: Kępno
Wysłany: 2011-03-01, 12:14   

No i najwazniejsze w tym przypadku jest " and/or " - bo jeśli zawsze będzie "and" to będzie to w terenie raczej mało pomocne. Natomiast jeśli w tryby terenowym będzie 'or' to powinno sprawdziś się bardzo dobrze.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
squdo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x4 PB
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 34
Skąd: Mazury
Wysłany: 2011-03-24, 14:53   

i mamy odpowiedz z Renault, a już spisałem ich na straty bo trochę im zajęło

"Szanowny Panie,
W nawiązaniu do Pańskiego zapytania uprzejmie informujemy, iż obecnie ASR/ESP występuje w pojeździe Dacia Duster w opcji Laureat dla wersji silnikowej 1.5 dCi 110KM. Planowane jest też wprowadzenie ESP w opcji na innych wersjach silnikowych. Najprawdopodobniej wszystkie samochody będą musiały od końca 2012 roku posiadać ESP. Uprzejmie informujemy, iż jeśli pojazd jest wyposażony w ESP, posiada rozwiązanie w postaci ektronicznej blokady mechanizmu różnicowego jednej osi. "
_________________
www.jacht.com.pl
 
squdo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x4 PB
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 34
Skąd: Mazury
Wysłany: 2011-04-11, 18:17   

Właśnie dostałem uszczegółowienie:

"W nawiązaniu do Pana e-maila uprzejmie informujemy, iż blokada mechanizmu różnicowego występuje na wszystkich osiach. Przy wyłączonym ESP aktywna jest tylko funkcja hamowania poszczególnych kół. Funkcja ta włączy hamowanie uślizgującego się koła i przeniesie napęd na koła o najlepszej przyczepności. Działanie systemu wykorzystuje moduł ABS ESP i polega na badaniu obrotów kół. Blokada działa do prędkości około 50 km/h (60 w trybie 4wd lock). W załączeniu przesyłamy część instrukcji. Przy wyłączonym ESP aktywna jest tylko funkcja hamowania poszczególnych kół."


Niestety ta blokada skłania mnie do diesla, ale wolałbym ESP i benzynę :)
_________________
www.jacht.com.pl
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-04-11, 20:14   

Nie kombinuj i bierz dCi - przynajmniej bedzie dobrze silnik zmontowany ;) (tfu tfu :) )
_________________
 
squdo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x4 PB
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 34
Skąd: Mazury
Wysłany: 2011-04-11, 21:02   

mało jeżdżę w trasy, głownie miasto i podmiejskie max 10 km miejscowości i dodatkowo ekonomika. Trzeba dorzucić 10 tys przy zakupie, gdybym zamontował gaz to jeżdżenie także wyjdzie taniej / 100 km.
Dodatkowo mogę odliczyć VAT od benzyny i LPG.
_________________
www.jacht.com.pl
Ostatnio zmieniony przez squdo 2011-04-11, 21:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-04-11, 21:26   

Jak malo jezdzisz to rzeczywiscie diesel sredni wybor :/ No i co do cen tez racja - cenowo LPG napewno tansze, za to dieselek ma 240Nm momentu i ESP no ale niestety nie ma idealnego rozwiazania dla wszystkich i kazdy sam musi sie z tym zmierzyc a jak ma silnik byc nonstop niedogrzany to ciezko go rozwazac powaznie :/
_________________
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3772
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-11, 21:56   

Kupno diesla staje się nieopłacalne - dziś usłyszałem że od 2013 roku opodatkowanie benzyny i ON ma być obligatoryjnie zrównane w całej UE. Oznacza to że ON będzie droższy od benzyny bo koszt jego wytworzenia jest podobny ale z uwagi na duży popyt musi być importowany natomiast benzyny jest w UE nadmiar. Biorąc pod uwagę koszty serwisowania (ot choćby cena oleju silnikowego do diesli Euro5 ) kupno diesla będzie się opłacało tylko komiwojażerom.
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-04-11, 22:05   

DrOzda - przy obecnych trendach bezyna bedzie znowu popularniejsza za chwile i "cos" z ropa bedzie trzeba robic ;)

Kazdy mysi sam ocenic co dla niego dobre - jestem po 130kkm na LPG (sekwencja w 406) i raczej jestem pewny, ze nie bede mial wiecej problemow z dieselem niz z tym benzyniakiem - MOZE wiecej ciut zaplace ale przynajmniej ktos bedzie potrafil powiedziec co jest nie tak i naprawic, bede mial 3 lata gwarancji w calej europie (a moze 5?) i jak cos to poprostu pojade i naprawie - a nie ze w aso na gaz zwalaja i w druga strone i nic nie wiadomo... (a niektore serwisy Peugeota - Katowice na Bohenskiego np. zupelnie nawet odmawialy diagnostyki auta z gazem mimo, ze chcialem zbadac wszystko przy wylaczonym lpg...). Ojciec ma w 307 gaz nowszy i smiga ale... tez raczej pojdzie w diesela next time - zycie musi zataczac kregi chyba :)
_________________
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3772
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-11, 22:23   

Ale ja mówię o normalnej eksploatacji na benzynie a nie paliwie do kuchenek. Po prostu kupno i eksploatacja benzyniaka będzie znacząco tańsza niż diesla nawet przy dużych przebiegach. Brzmi niewiarygodnie ale jest niemal pewne w ciągu kilku lat.
 
squdo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x4 PB
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 34
Skąd: Mazury
Wysłany: 2011-04-11, 22:36   

gdyby benzyniak miał ESP to w moim wypadku bym się nie zastanawiał, z gazem miałem trochę przygód, ale od kiedy przestałem żałować na dobrą instalację to praktycznie nic niezwykłego się nie dzieje. Jadę jutro do dealera, zobaczymy jaki będzie czas oczekiwania.
_________________
www.jacht.com.pl
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne